Mit érdemes tehát tudnunk a mobil marketingről?
Az év végéhez közeledve érdemes végiggondolni, mi működött idén a mobil marketing világában, hiszen az idei év tendenciái a jövőévi stratégiát is befolyásolják majd.
Mivel ma az internethasználók átlagosan két készülékkel kapcsolódnak a hálózathoz, és ezek egyike gyakran okostelefon, végig kell gondolnunk a hirdetéseink kialakítása során, hogyan jelenjünk meg az okos készülékeken.
Szeretnél mobilon is hirdetni? A következő egyszerű tippek segíthetik a sikeres mobilmarketing kampányt:
A mobiltelefonok nagyon személyes eszközök. A mobilhasználók maguk akarják eldönteni, hogy mikor és hogyan akarnak kapcsolatba lépni a márkákkal a saját készülékeiken. Azok a mobilhirdetések lehetnek a leghatékonyabbak, amelyek a felhasználó kezébe adják az irányítást, azaz ha tehetjük, válasszunk opt-in formájú hirdetést. Ebben az esetben a hirdetés csak a felhasználó hozzájárulását követően jelenik meg a hirdetésünk.
Fontos, hogy a mobil hirdetéseket a felhasználó könnyen figyelmen kívül tudja hagyni. Ehhez egy bezáró ikonra vagy feliratra van szükség jól látható helyen. Olyan hirdetést is tervezhetünk, amely elfedi ugyan az oldal tartalmát, de eltűnik, ha a felhasználó tovább görget.
2. Használj mobilbarát formátumokat!
Bár a számítógépek képernyőjére tervezett hirdetés megfelelően nézhet ki egy tableten is, az okostelefonok kijelzőjével már nem ez a helyzet. Helyettük érdemes mobilbarát hirdetési formátumokat használni, mint az IAB azon hirdetési formátumai, amelyek az oldal aljához tapadnak. Ezek a hirdetések minden mobil eszközön jól mutatnak, mert csak a képernyő 10%-át foglalják el, függetlenül attól, hogy hogyan fordítjuk a készülékünket.
3. Válassz jó célcsoportot!
Mit sem ér az, ha sokan kattintnak ránk, ha nem a megfelelő célcsoport teszi. A legjobb hirdetésszolgáltatók nagy mennyiségű viselkedéssel kapcsolatos adatra támaszkodnak, amelyek segíthetnek abban, hogy elérjük a célcsoportunkat a számítógépen vagy a mobilon keresztül. A megfelelő célcsoportba tartozó felhasználók nyitottak lesznek a márkánk üzenetére, ezért fontos hogy a hirdetésünk modellje őket célozza.
4. Keltsd fel a felhasználók érdeklődését!
Amint megcéloztad a megfelelő közösséget a mobilra optimalizált formátumú hirdetéssel, és a közönség válaszolt a hirdetésedre, akkor az legyen a célod, hogy felkeltsd a felhasználó érdeklődését, hogy minél több időt töltsön a márkád üzenetével. Legjobb, ha a hirdetésünk fő részét egy videóval töltjük meg. A Google idei felméréséből is az derült ki, hogy a felhasználók egyre nagyobb arányban néznek videókat mobil eszközökön.
Több videó bemutatása még ennél is hatékonyabb lehet, főleg ha interaktivitással kombináljuk. Invitáljuk meg a felhasználót, hogy fotógalériákon, a funkciók bemutatóin, termékismertetőkön, a legközelebbi boltokat jelölő térképeken keresztül felfedezze a márkánkat!
5. Azt mérd, amit kell!
A következő lépésed az interaktív, videó-központú mobil kampány felépítésében az, hogy az eredményeid elemzése során azoknak az eredményeknek a nyomon követése, amelyek nem gyakorolnak pozitív hatást a márkád mutatóira és az értékesítésre. Például nem érdemes a kattintások számát elemezni, mert azok kevéssé függnek össze a vásárlással. Az okostelefonokon a véletlen kattintások aránya különösen nagy lehet, épp ezért helyette azt vizsgáljuk, hogy mennyire tudjuk bevonni a felhasználókat.
Fontos mutató lehet számunkra az interakciók sebessége és az oldalunkon töltött idő, hiszen ezek mutatják meg azt, hogy mennyire aktívan figyeltek a felhasználók a márkánk üzenetére, és így ez mekkora hatással lehetett rájuk. Minél jobban elköteleződik a felhasználó a márkánk iránt, annál nagyobb valószínűséggel válik majd a vásárlónkká.