Menü

A marketing jövője – a jövő marketingje?

by google news, január 3, 2016
Ha előre tudnánk, milyen eszközökkel érjük el a legjobb eredményeket, akkor nem kellene azon agyalni, milyen eszközbe fektessük az időnket és az energiánkat. Csak egy időgépre lenne szükségünk, és minden problémánk megoldódna. De annak ellenére, hogy 2016-ot írunk, és a jövő, amibe Marty McFly megérkezett, már a múlté, az időutazás feltalálása még várat magára. Ez […]

Ha előre tudnánk, milyen eszközökkel érjük el a legjobb eredményeket, akkor nem kellene azon agyalni, milyen eszközbe fektessük az időnket és az energiánkat. Csak egy időgépre lenne szükségünk, és minden problémánk megoldódna.

De annak ellenére, hogy 2016-ot írunk, és a jövő, amibe Marty McFly megérkezett, már a múlté, az időutazás feltalálása még várat magára. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem tudunk a korábbi teljesítmény elemzése alapján néhány tájékozott jóslatba bocsátkozni arról, hogy merrefelé tartanak a dolgok: milyen lesz a marketing jövője… vagy a jövő marketingje.

Hiába jelennek meg új hálózatok és technológiák, és fejlődnek a meglévők, az inbound marketing időtállónak tűnik. A hálózati és technológiai változások beépíthetők az inbound marketing módszertanába, mely az idegenek bevonzásán, a látogatók követőkké alakításán, a követők vásárlókká (fogyasztókká) alakításán, valamint azon alapul, hogy az elégedett fogyasztókat a tartalmak további terjesztésére vegyék rá.

Az adatvezérelt marketing a jövő

Míg korábban hasznosnak tűnt az adatvezérelt marketing, ma már egyre inkább szükségszerűvé válik. A korábbi gyakorlattal szemben, ahol a marketingesek az ösztöneikre és a személyes preferenciáikra támaszkodtak, a jövőben minden lépésben adatok fogják segíteni a munkát. Így például a „Milyen színt használjunk?” kérdésre nem az lesz a válasz, hogy „Amilyenhez kedved van”, hanem az, hogy „Amelyik jobban teljesít az A/B teszten”.

A mai üzleti világ tudományosabb, mérhető megközelítést vár el a marketingtől, amihez elengedhetetlen szükség van az adatok gyűjtésére és elemzésére. Ahogy Sherlock Holmes mondta: „Szarvashiba elméletet alkotni adatok nélkül. Ugyanis akkor a tényeket igazítjuk a teóriákhoz, nem pedig a teóriát a tényekhez.” A detektív mondása nem csak az elméletekre, a jövő marketingjére is igaz lehet. Sherlock Holmes példájánál maradva, az adatközpontú marketing első lépése a megfigyelés. Figyelemmel kell kísérni a honlapok látogatását, a call-to-action (CTA), illetve a konverziós rátát, és minden olyan mutatót, amelyek fontosak az üzletünk számára. Ezt a megfigyelést a marketing elemző szoftverek megjelenése segíti, melyek a marketing művészetét fokozatosan tudománnyá alakítják.

Ha elég adatunk van, jön a követő lépés: a rendelkezésre álló adathalmaz tesztelése, valamint a tesztelés eredményei alapján hipotézisek felállítása. Minél több releváns adatot tudunk a vásárlókról és a marketing teljesítményéről, annál jobban lehet majd megjósolni, mely követőket alakíthatók ügyfelekké, hogy aztán rájuk fókuszáljunk a személyre szabott erőfeszítések során. Végül már csak az értékesítő csapatot kell ellátni olyan tartalmakkal, amelyek az üzletkötéshez szükségesek, és az ügyfél elégedetten fog távozni, hogy újabb potenciális ügyfelekkel ossza meg a tapasztalatait.

Személyre szabás a zavaró hirdetések ellen

Az internetezők nagy részét frusztrálja, ha a weboldal tartalmának semmi köze ahhoz, ami érdekli, ez pedig szükségessé teszi, hogy a marketingesek elvessék az egy kaptafára történő tartalomszolgáltatást. A személyre szóló szolgáltatáshoz nem elegendő a keresztnévvel ellátott email, de túlzásba sem szabad esni a személyes információk használata során a hirdetésekben. A cél a korábbi preferenciák és viselkedés alapján kiszámítani, mi érdekli az embereket.

Okos tartalmakkal többek között a kezdőlapot, az oldalakat és a call-to-action tartalmakat is személyre lehet szabni. Ennek köszönhetően más élményben részesülnek a weblap új látogatói, a követők és a vásárlók. Ehhez végig kell gondolni a potenciális ügyfelek jellemzőit és preferenciáit, hogy megértve őket megfelelő tartalmat szolgáltassunk nekik.

Integrált csomagok

Korábban az volt a jellemző, hogy a kereső szolgáltatás, a közösségi média marketing és a blogolás teljesen más platformon folyt, azonban így a különböző technológiák között szinte lehetetlen volt a kommunikáció. Egy ilyen rendszer nehézkes volt az átjárás. Az integrált marketing rendszerek megjelenésével ezek a „Frankenstein-rendszerek”elkezdtek eltűnni. Az egyetlen platformon elérhető szoftverek lehetővé teszik, hogy elkerüljük a különböző eszközök közötti elnevezésbeli különbségekből, eltérő számolási módszerekből adódó kavarodást.

Az integrált csomagból eddig jórészt hiányzott a fizetett hirdetés, azonban ez megváltozik. A helyesen használt fizetett hirdetésekkel be lehet indítani a vállalkozások növekedését. Ehhez átfogó kulcsszó listát kell készíteni, majd felmérni, mely kulcsszavak versenyképesek. A marketing során nem feltétlenül szükségesek ezek a fizetett hirdetések, azonban ha egy cég szeretne ilyen hirdetésekhez folyamodni, sokkal egyszerűbb a dolga, ha ezek is a marketing szoftverbe vannak integrálva. Nem csak a hirdetéseket, más munkafolyamatokat is integrálni lehet a marketing szoftverekbe, hogy a jövőben szorosabb integráció legyen elérhető a marketing, az értékesítés és a szolgáltatások között.

Organikus hirdetés

A tendencia azt mutatja, hogy egyre nő az organikus hirdetés szerepe, míg a „hagyományos” online reklám számos akadállyal néz szembe. Míg bizonyos böngészők automatikusan szüneteltetik a Flash hirdetéseket, más böngészőkben alkalmazásokkal lehet elérni ugyanezt,  mert az ilyen hirdetések zavarhatják az embereket. Ezzel szemben az organikus reklámokat úgy tervezik, hogy természetesen beleilljenek a publikációba, amelyet az emberek böngésznek, így maga a tartalom válik a hirdetéssé, és fordítva (például a szponzorált videóknál vagy online cikkeknél). A marketingesek ezekkel a tartalmakkal anélkül terjeszthetik ki a hatókörüket, hogy bárkit is zavarnának vele.

PC? Tablet? Okostelefon?

A 2015-ös „Mobilbarát” frissítés után a Google nem csak fontos tényezőnek tekinti a mobilra való optimalizálást, hanem felhasználja a rangsorolás során is. A Google a látogatók egységes élménye érdekében reszponzív dizájn használatát javasolja. Ezzel a designnal a tartalom automatikusan alkalmazkodik a különféle képernyőméretekhez és orientációkhoz. A keresőmotorok munkáját megkönnyíti, hogy ezek a weboldalak minden eszközön ugyanazt a HTML és URL kódot használják.

Milyen lesz a jövő marketingje?

A kérdésre, hogy milyen lesz a jövő marketingje, nem lehet teljesen biztos válasz adni, azonban a múltbeli tapasztalatok és a technológiai innovációk lehetővé teszik, hogy legalább megjósoljuk. Az aktuális folyamatok megfigyeléséből arra lehet következtetni, hogy a jövő marketingjében az adatvezéreltség mellett a személyre szabásnak, az integráltságnak, az organikusságnak és az okostelefon kompatibilitásnak is szerepe lesz. Amíg nem áll a rendelkezésünkre egy időgép, hogy pontosabb bepillantást nyerjünk a jövőbe, ezzel a jóslattal készülhetünk az elkövetkező évekre.

Blog

Top trendek és előrejelzések a 2023-as főszezonra

Az ősz, az év végi ünnepeket megelőző hetek bizonnyal az egyik legnagyobb kihívást jelentő időszak az e-kereskedők számára. Itt az idő, hogy felkészítsd webshopod az ünnepi rohamra – ehhez hozunk most néhány praktikus, az idei esztendőre aktualizált tippet.
2023-09-07
Blog

Keress állást a Facebook-on!

A Facebook bekapcsolta Magyarországon is a Jobs funkciót, amelyben könnyen lehet álláshirdetést feladni és munkát keresni. A Facebook Jobs oldalán munkát lehet keresni és kínálni, amelyet végre hazánkban is bekapcsoltak. Ehhez a bal oldalsáv “Felfedezés” menüpontra, majd a “Továbbiak” lehetőségre kell kattintani, és megtalálhatjuk az “Állások” menüpontot. Egyelőre még nem sok állás van a felületen, […]
2017-11-15
Blog

Készülj fel tudatosan az idei Black Friday-re

Korábbi cikkünkben összeszedtük az e-kereskedők számára legnagyobb kihívást jelentő időszakára, a főszezonra várható top trendeket és előrejelzéseket. Mostani cikkünkben pedig kifejezetten a Black Friday időszakára hoztunk 10 promóciós ötletet, amelyekkel könnyedén felturbózhatod webshopodat.
2023-10-20
Blog

5 tipp, hogy növeld weboldalad konverziós arányát

A mai rohanó világban a vásárlók részéről a minőség mellett a gyorsaság is elvárás, ezért választják egyre többen az online vásárlást a fizikai üzletek helyett. A konverziós arány egy e-kereskedelmi vállalkozás számára az egyik legfontosabb mutatószám, amely óriási hatással van a bevételre, a profitra. A megfelelő színek, képek, szöveg, elrendezés, navigáció fellendítheti a konverziót, javíthatja a felhasználói élményt és a weboldal visszafordulási arányát, valamint csökkentheti a kosárelhagyások száma. Nézzünk néhány fontos kreatív tényezőt, amire a konverzióoptimalizálás érdekében érdemes kiemelten odafigyelni.
2023-02-27
Blog

Milyen Technológiákat Használnak Az Ország Boltja Díjazott Webáruházak?

Milyen Technológiákat Használnak Az Ország Boltja Díjazott Webáruházak? Jelenleg is zajlik a 2017-es Ország Boltja szavazás, amit idén 7. alkalommal indítottak útjára, keresve a 400 nevező közül az év webáruházait minőségi és népszerűségi szempontok alapján. A szeptemberi díjátadó előtti áttekintésként a tavalyi évben díjazottak teljes listája itt böngészhető, akik ez esetben az elemzés alapját is képezik. Célja […]
2017-08-11
Blog

Milyen előnyökkel és kihívásokkal számolhatsz, ha a fulfillment mellett döntesz?

Ez a szolgáltatási típus a több különböző termékes, nagyobb kiszolgálási igényű webshopok számára lehet ideális megoldás. Néhány fontos tényezőt kiemelve áttekintjük a fulfillment legfontosabb jellemzőit.
2023-04-19
Blog

6 marketing mítosz, amit ideje megdönteni

Napjainkban egyre több cég ismeri fel az online marketingben rejlő lehetőségeket, hiszen az online jelenlét többek közt lehetővé teszi azt, hogy az ügyfelek közvetlen kapcsolatba legyenek az adott márkával. A marketing taktikái, módszerei és folyamatai épp ezért rengeteget változtak, ahogy az online marketing is folyamatosan alakul az új eszközök és csatornák megjelenésével, valamint a régi […]
2016-03-10
Blog

Ezt a 2 hibát ne kövesd el a Facebookon!

A Facebook hihetetlen lehetőség az üzleti oldalak számára, hiszen több ezer potenciális ügyfelet lehet találni fenn az oldalon. Ahhoz azonban, hogy sikereket érj el az oldalon, érdemes néhány dolgot figyelembe venni. Mutatunk két gyakori hibát, amit érdemes elkerülni. 1, hiba: Gyors hívás kérése Nagyon gyakran alkalmazzák a Facebook oldalak a gyors hívás kérését a felhasználóktól, […]
2018-05-08
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató