Menü

A marketing jövője – a jövő marketingje?

by google news, január 3, 2016
Ha előre tudnánk, milyen eszközökkel érjük el a legjobb eredményeket, akkor nem kellene azon agyalni, milyen eszközbe fektessük az időnket és az energiánkat. Csak egy időgépre lenne szükségünk, és minden problémánk megoldódna. De annak ellenére, hogy 2016-ot írunk, és a jövő, amibe Marty McFly megérkezett, már a múlté, az időutazás feltalálása még várat magára. Ez […]

Ha előre tudnánk, milyen eszközökkel érjük el a legjobb eredményeket, akkor nem kellene azon agyalni, milyen eszközbe fektessük az időnket és az energiánkat. Csak egy időgépre lenne szükségünk, és minden problémánk megoldódna.

De annak ellenére, hogy 2016-ot írunk, és a jövő, amibe Marty McFly megérkezett, már a múlté, az időutazás feltalálása még várat magára. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem tudunk a korábbi teljesítmény elemzése alapján néhány tájékozott jóslatba bocsátkozni arról, hogy merrefelé tartanak a dolgok: milyen lesz a marketing jövője… vagy a jövő marketingje.

Hiába jelennek meg új hálózatok és technológiák, és fejlődnek a meglévők, az inbound marketing időtállónak tűnik. A hálózati és technológiai változások beépíthetők az inbound marketing módszertanába, mely az idegenek bevonzásán, a látogatók követőkké alakításán, a követők vásárlókká (fogyasztókká) alakításán, valamint azon alapul, hogy az elégedett fogyasztókat a tartalmak további terjesztésére vegyék rá.

Az adatvezérelt marketing a jövő

Míg korábban hasznosnak tűnt az adatvezérelt marketing, ma már egyre inkább szükségszerűvé válik. A korábbi gyakorlattal szemben, ahol a marketingesek az ösztöneikre és a személyes preferenciáikra támaszkodtak, a jövőben minden lépésben adatok fogják segíteni a munkát. Így például a „Milyen színt használjunk?” kérdésre nem az lesz a válasz, hogy „Amilyenhez kedved van”, hanem az, hogy „Amelyik jobban teljesít az A/B teszten”.

A mai üzleti világ tudományosabb, mérhető megközelítést vár el a marketingtől, amihez elengedhetetlen szükség van az adatok gyűjtésére és elemzésére. Ahogy Sherlock Holmes mondta: „Szarvashiba elméletet alkotni adatok nélkül. Ugyanis akkor a tényeket igazítjuk a teóriákhoz, nem pedig a teóriát a tényekhez.” A detektív mondása nem csak az elméletekre, a jövő marketingjére is igaz lehet. Sherlock Holmes példájánál maradva, az adatközpontú marketing első lépése a megfigyelés. Figyelemmel kell kísérni a honlapok látogatását, a call-to-action (CTA), illetve a konverziós rátát, és minden olyan mutatót, amelyek fontosak az üzletünk számára. Ezt a megfigyelést a marketing elemző szoftverek megjelenése segíti, melyek a marketing művészetét fokozatosan tudománnyá alakítják.

Ha elég adatunk van, jön a követő lépés: a rendelkezésre álló adathalmaz tesztelése, valamint a tesztelés eredményei alapján hipotézisek felállítása. Minél több releváns adatot tudunk a vásárlókról és a marketing teljesítményéről, annál jobban lehet majd megjósolni, mely követőket alakíthatók ügyfelekké, hogy aztán rájuk fókuszáljunk a személyre szabott erőfeszítések során. Végül már csak az értékesítő csapatot kell ellátni olyan tartalmakkal, amelyek az üzletkötéshez szükségesek, és az ügyfél elégedetten fog távozni, hogy újabb potenciális ügyfelekkel ossza meg a tapasztalatait.

Személyre szabás a zavaró hirdetések ellen

Az internetezők nagy részét frusztrálja, ha a weboldal tartalmának semmi köze ahhoz, ami érdekli, ez pedig szükségessé teszi, hogy a marketingesek elvessék az egy kaptafára történő tartalomszolgáltatást. A személyre szóló szolgáltatáshoz nem elegendő a keresztnévvel ellátott email, de túlzásba sem szabad esni a személyes információk használata során a hirdetésekben. A cél a korábbi preferenciák és viselkedés alapján kiszámítani, mi érdekli az embereket.

Okos tartalmakkal többek között a kezdőlapot, az oldalakat és a call-to-action tartalmakat is személyre lehet szabni. Ennek köszönhetően más élményben részesülnek a weblap új látogatói, a követők és a vásárlók. Ehhez végig kell gondolni a potenciális ügyfelek jellemzőit és preferenciáit, hogy megértve őket megfelelő tartalmat szolgáltassunk nekik.

Integrált csomagok

Korábban az volt a jellemző, hogy a kereső szolgáltatás, a közösségi média marketing és a blogolás teljesen más platformon folyt, azonban így a különböző technológiák között szinte lehetetlen volt a kommunikáció. Egy ilyen rendszer nehézkes volt az átjárás. Az integrált marketing rendszerek megjelenésével ezek a „Frankenstein-rendszerek”elkezdtek eltűnni. Az egyetlen platformon elérhető szoftverek lehetővé teszik, hogy elkerüljük a különböző eszközök közötti elnevezésbeli különbségekből, eltérő számolási módszerekből adódó kavarodást.

Az integrált csomagból eddig jórészt hiányzott a fizetett hirdetés, azonban ez megváltozik. A helyesen használt fizetett hirdetésekkel be lehet indítani a vállalkozások növekedését. Ehhez átfogó kulcsszó listát kell készíteni, majd felmérni, mely kulcsszavak versenyképesek. A marketing során nem feltétlenül szükségesek ezek a fizetett hirdetések, azonban ha egy cég szeretne ilyen hirdetésekhez folyamodni, sokkal egyszerűbb a dolga, ha ezek is a marketing szoftverbe vannak integrálva. Nem csak a hirdetéseket, más munkafolyamatokat is integrálni lehet a marketing szoftverekbe, hogy a jövőben szorosabb integráció legyen elérhető a marketing, az értékesítés és a szolgáltatások között.

Organikus hirdetés

A tendencia azt mutatja, hogy egyre nő az organikus hirdetés szerepe, míg a „hagyományos” online reklám számos akadállyal néz szembe. Míg bizonyos böngészők automatikusan szüneteltetik a Flash hirdetéseket, más böngészőkben alkalmazásokkal lehet elérni ugyanezt,  mert az ilyen hirdetések zavarhatják az embereket. Ezzel szemben az organikus reklámokat úgy tervezik, hogy természetesen beleilljenek a publikációba, amelyet az emberek böngésznek, így maga a tartalom válik a hirdetéssé, és fordítva (például a szponzorált videóknál vagy online cikkeknél). A marketingesek ezekkel a tartalmakkal anélkül terjeszthetik ki a hatókörüket, hogy bárkit is zavarnának vele.

PC? Tablet? Okostelefon?

A 2015-ös „Mobilbarát” frissítés után a Google nem csak fontos tényezőnek tekinti a mobilra való optimalizálást, hanem felhasználja a rangsorolás során is. A Google a látogatók egységes élménye érdekében reszponzív dizájn használatát javasolja. Ezzel a designnal a tartalom automatikusan alkalmazkodik a különféle képernyőméretekhez és orientációkhoz. A keresőmotorok munkáját megkönnyíti, hogy ezek a weboldalak minden eszközön ugyanazt a HTML és URL kódot használják.

Milyen lesz a jövő marketingje?

A kérdésre, hogy milyen lesz a jövő marketingje, nem lehet teljesen biztos válasz adni, azonban a múltbeli tapasztalatok és a technológiai innovációk lehetővé teszik, hogy legalább megjósoljuk. Az aktuális folyamatok megfigyeléséből arra lehet következtetni, hogy a jövő marketingjében az adatvezéreltség mellett a személyre szabásnak, az integráltságnak, az organikusságnak és az okostelefon kompatibilitásnak is szerepe lesz. Amíg nem áll a rendelkezésünkre egy időgép, hogy pontosabb bepillantást nyerjünk a jövőbe, ezzel a jóslattal készülhetünk az elkövetkező évekre.

Blog

3 app Instás videó kontenthez

A videó az egyik legfontosabb formája a közösségi médiában megosztható tartalmaknak, az Instagram pedig számos lehetőséget ad saját videós kontent gyártására. Az Instagram posztok és story-k egyre elterjedtebb formája a különböző mozgóképes anyagok megosztása. Okostelefonjaink segítségével már nem kell, hogy költséges legyen a minőségi videótartalom gyártás. Ebben a bejegyzésben három olyan eszközt mutatunk, amik segítségével javíthatjuk […]
2019-03-13
Blog

Facebook: megújulnak az értesítések

Sokan jelezték, hogy egy mini Facebook ikont fedeztek fel az Instagram appon belül, mely elsősorban a facebookos értesítések egyfajta nyomon követésére szolgálnak, de nem olvashatóak és nézhetőek meg. A funkció lényege, hogy egy kis buborék jelzi a felhasználónak, hány értesítése van a Facebookon. Emellett ez segít majd abban, hogy gyorsabb legyen a váltás a két […]
2018-06-19
Blog

Közösségi média marketing nonprofit szervezeteknek

Az olyan alkalom, mint az adó 1% időszaka lehetőséget ad a nonprofit szervezeteknek marketing kampányok indítására. Ilyenkor az emberek tipikusan adakozóbbak, és nagyobb eséllyel csatlakoznak a non-profit szervezetek ügyéhez, csak el kell érniük őket a kampányaikon keresztül. A közösségi oldalakban rejlő lehetőségeknek köszönhetően ma már a non-profitoknak is szinte határtalan lehetőségeik vannak. A non-profit szervezetek […]
2016-04-13
Blog

Google: újdonság érkezik a Térkép appba

Idén többször frissítették már a Google Térkép alkalmazást, néhány napja két új funkcióval is bővítették. Az egyiket csak az iPhone és iPad tulajdonosok érhetik el: a navigáció során nemcsak egy kék nyíl jelzi, hogy hol tartunk, hanem 3D-s autós ikonokat is választhatunk. Ehhez nem kell mást tenni, mint a navigáció feletti nyilat megnyomni, és máris […]
2018-06-05
Blog

Top trendek és előrejelzések a 2023-as főszezonra

Az ősz, az év végi ünnepeket megelőző hetek bizonnyal az egyik legnagyobb kihívást jelentő időszak az e-kereskedők számára. Itt az idő, hogy felkészítsd webshopod az ünnepi rohamra – ehhez hozunk most néhány praktikus, az idei esztendőre aktualizált tippet.
2023-09-07
Blog

Milyen Technológiákat Használnak Az Ország Boltja Díjazott Webáruházak?

Milyen Technológiákat Használnak Az Ország Boltja Díjazott Webáruházak? Jelenleg is zajlik a 2017-es Ország Boltja szavazás, amit idén 7. alkalommal indítottak útjára, keresve a 400 nevező közül az év webáruházait minőségi és népszerűségi szempontok alapján. A szeptemberi díjátadó előtti áttekintésként a tavalyi évben díjazottak teljes listája itt böngészhető, akik ez esetben az elemzés alapját is képezik. Célja […]
2017-08-11
Blog

Okostelefon, okos döntés: a mobile first megközelítés jelentősége az e-kereskedelemben

Az okostelefonok és a táblagépek térhódításának köszönhetően az e-kereskedőknek már nemcsak lehetőségük, de kötelességük is weboldalukat mobilbaráttá alakítani. Az úgynevezett mobile first szemlélet ugyanis jelentősen hozzájárulhat a vállalkozás versenyképességének javításához, a vásárlók megtartásához.
2023-05-18
Blog

Tíz éves a Twitter: Mit érdemes tudni a szűkszavú közösségi oldalról?

Idén márciusban tíz éves lett a népszerű üzenetküldő alkalmazás, a Twitter. Az oldal, amely  140 karakteres posztjaival teljesen megváltoztatta az online kommunikációt napjainkban az egyik legnépszerűbb közösségi oldalnak mondhatja magát. Cikkünkben az alkalmazás mérdföldköveit,  fontosabb statisztikáit és hazai csatornáit szedtük össze.  A Twitter egy olyan mikroblog és ismeretségi hálózat, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy […]
2016-03-29
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Let's talk about sex(shop), baby – erotikus árucikkek az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató