Menü

Női szerepek a marketingben: YouTube kampányokkal a női esélyegyenlőségért

by google news, január 20, 2016
Miért fontosak a női szerepek a marketingben? Hogyan jelenik meg a társadalmi nemek kérdése és a feminizmus a reklámokban? Ezekre a kérdésekre keresünk választ nemzetközi videomarketing kampányokon keresztül. A gender, illetve a gender sztereotípiák kérdése a feminizmussal együtt egyre nagyobb hangsúlyt kap társadalmunkban, így a marketingben is. Függetlenül attól, hogy ez pozitív vagy negatív, a gender fontos […]

Miért fontosak a női szerepek a marketingben? Hogyan jelenik meg a társadalmi nemek kérdése és a feminizmus a reklámokban? Ezekre a kérdésekre keresünk választ nemzetközi videomarketing kampányokon keresztül.

A gender, illetve a gender sztereotípiák kérdése a feminizmussal együtt egyre nagyobb hangsúlyt kap társadalmunkban, így a marketingben is. Függetlenül attól, hogy ez pozitív vagy negatív, a gender fontos szerepet kap a szegmentálásban: gondoljunk csak a ruhákra, akár a babaruhákra is, a rózsaszín és kék játékokra, a fiúknak és a lányoknak szóló könyvekre és kifestőkre, vagy akár a termékek csomagolásaira, amelyek eltérő színekkel, formákkal, feliratokkal szólítják meg a két nemet.

A tartalommarketingben is gyakori szempont lehet a gender, bár a nemek szerepének változásával ez is változik. A reklámokban is mindig találkozhatunk a kérdéssel: bármilyen évet választunk, találhatunk olyan hirdetést, amely a társadalmi szerepek kérdésével függ össze, hiszen a nemekhez kapcsolódó sztereotípiák mindig is léteztek, melyeket nagyban befolyásol a média által közvetített kép.

A GoldieBlox játékgyártó „Fast-Forward Girls 2015” című videó hirdetése női példaképeket mutat be kislányok szereposztásában. Megmutatja a kislányoknak, hogy ők is lehetnek a legfelső bíróság tagjai, mint Ruth Bader Ginsburg, vagy sikeres focisták is, mint Abby Wambach amerikai labdarúgó. Rajtuk kívül olyan példaképek jelennek meg a klipben, mint a prímabalerina, Misty Copeland,  mérnök, Isis Anchelee, az edző és foci játékos, Jen Welter, a politikus, Hillary Clinton, vagy a zenész Beyonce és Nicki Minaj. A videó üzenete, hogy az emberek ne hagyják, hogy a sztereotípiák korlátokat szabjanak nekik: váljanak azzá, amik lenni szeretnének.

Nem a GoldieBlox az egyetlen olyan reklám, mely a gender kérdésre épít, számos márka használja a marketing kampányai során. Az Always 2014-es kreatív Emmy díjat nyert #LikeAGirl kampánya a gender sztereotípiákra hívja fel a figyelmet: szembeszáll a fiúk lányokként való csúfolásával, és növeli a lányok önbizalmát.

https://youtu.be/XjJQBjWYDTs

Ezt a kampányt folytatta az Unstoppable című videójában a szorongások leküzdésével és szintén az önbizalom növeléssel.

https://youtu.be/VhB3l1gCz2E

Nem csak videó marketing formában jelent meg a nők szerepe a 2015-ös évben. Az #ILookLikeAnEngineer Twitter kampány például arra hívja fel a figyelmet, hogy egy nő is lehet mérnök, a Verizon 2014-es „Inspire Her Mind” reklámja pedig arra fókuszál, hogy a lányok is érdeklődnek a természettudományok iránt, illetve hogy milyen hatása van annak, ha gyerekkorukban elbátortalanítják őket a reál tantárgyakkal kapcsolatban.

https://youtu.be/XP3cyRRAfX0


Tavaly a Barbie márka is készített olyan reklámot, ami azt mutatta be, a lányok is bármilyen szakmát választhatnak, legyen az állatorvos vagy üzletember. A példákat lehetne még tovább sorolni, de már ennyiből is megállapítható, hogy sok cég marketingjében fontos a nők szerepe.

A gender kérdés nem csak olyan márkák esetében jelenik meg, amelyek nőknek vagy lányoknak szólnak, vagy csak a férfiakat célozzák meg a termékeikkel. Három éve, 2013-ban a Pantene Fülöp-szigeteki reklámja a nőkre és a férfiakra használt címkéket hasonlította össze.

https://youtu.be/-K2kfgW7708

Az elmúlt években több márka koncentrált arra, hogy olyan értékeket kommunikáljon a fogyasztók felé, amelyekkel azonosulni tudnak. A cégeknek az a tapasztalata, hogy a fogyasztók hajlamosabbak olyan márkáktól vásárolni, amelyek hiteles üzenetet közvetítenek. Ezért válhatott fontos kérdéssé a gender és a feminizmus a reklámokban, azonban fontos, hogy az adott márka esetében ez a téma hiteles legyen, mert ez a kulcsa a gender sztereotípiákra vagy akár a femizmusra épülő kampányoknak.
Különösen akkor kell erre odafigyelniük, amikor a fiatalabb generációkat szólítják meg a reklámjaikkal.

A GoldieBlox esetében a „Fast-Forward Girls 2015” reklám azért lehetett hiteles, mert maga a játékgyártó is olyan termékeket kínál, amelyek szórakoztatóak és felkeltik a lányok korai érdeklődését a mérnöki szakmák iránt, valamint fejlesztik a problémamegoldó képességüket. Felmerül a kérdés, hogy egy olyan márka esetében, amelynek a gyártója más termékeinél szexista reklámokkal igyekszik a terméket eladni, mennyire hiteles a feminista hangvételű hirdetés.

A gender szerepek és a feminizmus használata a marketingben nem minden esetben sikeres, és ennek oka épp a hitelességben rejlik. A közösségi oldalak szerepének növekedésével ezek a hibák súlyosak is lehetnek a márkák számára. Gondoljunk csak a #NotBuyingIt tweetekre a Super Bowl közvetítésekre válaszul. A szexista, nőgyűlöletet keltő, nemi sztereotípiákat erősítő reklámokra több ezer tweet született, jelezve, hogy a fogyasztók nem tudnak ezzel az üzenettel azonosulni. A sztereotípiák használata azért is okozhat problémákat, mert az emberek sok esetben nem akarnak azonosulni a reklámokban bemutatott sztereotípiákkal, sőt ezek sértőek is lehetnek a számukra.
Ez a fajta tudatosság arra késztetheti a márkákat, hogy meggondolják, milyen témát válasszanak a reklámjaikhoz.

Blog

10 legfontosabb tavaszi közösségi média kampány

A március idén kiemelt időszak volt a közösségi média világában: nem csak a nemzetközi nőnaphoz és a húsvéthoz kapcsolódó kampányok, de nagy változást hozó közösségi média hírek is megjelentek. Nézzük végig a legfontosabb kampányokat és híreket, mert a tavasznak még korántsincs vége, sok változást hozhat még a közösségi média világába. Microsoft: #MakeWhatsNext A nemzetközi nőnap alkalmából a […]
2016-04-11
Blog

Hogyan tervezzünk látványos honlapot költséghatékonyan?

A felhasználók számára az első tíz másodperc döntő jelentőségű, amikor egy weboldalra látogatnak.  Ez alatt az idő alatt dől el, mennyi időt töltenek az oldalon, illetve az is, hogy egyáltalán visszalátogatnak-e máskor is.   Használjuk a sablonokat Sok sablon ingyenesen elérhető, ráadásul testre is szabhatjuk őket: színsémák, elrendezések, felépítések szerint. Mielőtt megszerkesztenénk a saját sablonunkat, […]
2016-04-04
Blog

A marketing jövője – a jövő marketingje?

Ha előre tudnánk, milyen eszközökkel érjük el a legjobb eredményeket, akkor nem kellene azon agyalni, milyen eszközbe fektessük az időnket és az energiánkat. Csak egy időgépre lenne szükségünk, és minden problémánk megoldódna. De annak ellenére, hogy 2016-ot írunk, és a jövő, amibe Marty McFly megérkezett, már a múlté, az időutazás feltalálása még várat magára. Ez […]
2016-01-03
Blog

Facebook: tesztelik a Sets nevű funkciót

A Facebook megtámadja a Pinterest-et a Sets nevű funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy több státuszfrissítést, fotót vagy videót válasszanak a felhasználók, és ezeket tematikus gyűjteményként osszák meg. A Facebook már évek óta próbálja felvenni a versenyt a Pinterest-tel. Gondoljunk csak a gyűjteményes hirdetésekre, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek elemeket mentesenek el a profiljuk kívánságlistáján. […]
2017-10-27
Blog

Öt nap közösségi média nélkül

El tudnád képzelni, milyen lenne ha törölnéd magad pár napra a social media csatornáidról? A The Next Web-en jelent meg Inés Casserly írása arról, hogyan változott meg az élete abban az öt napban, amikor törölte a telefonjáról az Instagram, Twitter, Snapchat, Facebook, Pinterest és LinkedIn alkalmazásokat, és erre az időre kijelentkezett minden fiókjából még a […]
2017-10-20
Blog

Színpszichológia az online marketingben

A vizuális marketingben nagy szerepe van a színeknek. De hogyan válasszuk ki a jó színt a tartalmunkhoz? Miért fontos ez az olvasónak és a megosztónak is? Az emberek több mint 90%-a a vizuális ingerek alapján hoz döntést, így nem meglepő, mekkora szerepe van a színeknek a közösségi média marketingben. A jó vizuális inger bevonja a […]
2016-02-05
Blog

Törődj többet magaddal: 10 lépés a sikerért

Itt az ideje, hogy elkezdj tenni a saját sikerességedért és karrieredért. Az alábbiakban tíz pontba szedtük a sikerhez vezető út kulcsfontosságú motívumait. Mikor el szeretnél érni valamit, vagy a legjobbat akarod kihozni magadból, az általában nagy elkötelezettséget és energiabefektetést igényel. Ha sikeressé vagy megbízhatóvá akarsz válni a munkahelyeden, vezetőként,  a saját vállalkozásodban, és kreatív a […]
2016-01-19
Blog

Hogyan mérd a futárlogisztikai partnered hatékonyságát?

Minden e-kereskedő számára kiemelten fontos tényező, hogy átfogó képet kapjon a futárlogisztikai partner szolgáltatásának milyenségéről, minőségéről. Vajon mit érdemes mérni ilyenkor, mire kell odafigyelni?
2023-01-04
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Let's talk about sex(shop), baby – erotikus árucikkek az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató