Menü

Női szerepek a marketingben: YouTube kampányokkal a női esélyegyenlőségért

by google news, január 20, 2016
Miért fontosak a női szerepek a marketingben? Hogyan jelenik meg a társadalmi nemek kérdése és a feminizmus a reklámokban? Ezekre a kérdésekre keresünk választ nemzetközi videomarketing kampányokon keresztül. A gender, illetve a gender sztereotípiák kérdése a feminizmussal együtt egyre nagyobb hangsúlyt kap társadalmunkban, így a marketingben is. Függetlenül attól, hogy ez pozitív vagy negatív, a gender fontos […]

Miért fontosak a női szerepek a marketingben? Hogyan jelenik meg a társadalmi nemek kérdése és a feminizmus a reklámokban? Ezekre a kérdésekre keresünk választ nemzetközi videomarketing kampányokon keresztül.

A gender, illetve a gender sztereotípiák kérdése a feminizmussal együtt egyre nagyobb hangsúlyt kap társadalmunkban, így a marketingben is. Függetlenül attól, hogy ez pozitív vagy negatív, a gender fontos szerepet kap a szegmentálásban: gondoljunk csak a ruhákra, akár a babaruhákra is, a rózsaszín és kék játékokra, a fiúknak és a lányoknak szóló könyvekre és kifestőkre, vagy akár a termékek csomagolásaira, amelyek eltérő színekkel, formákkal, feliratokkal szólítják meg a két nemet.

A tartalommarketingben is gyakori szempont lehet a gender, bár a nemek szerepének változásával ez is változik. A reklámokban is mindig találkozhatunk a kérdéssel: bármilyen évet választunk, találhatunk olyan hirdetést, amely a társadalmi szerepek kérdésével függ össze, hiszen a nemekhez kapcsolódó sztereotípiák mindig is léteztek, melyeket nagyban befolyásol a média által közvetített kép.

A GoldieBlox játékgyártó „Fast-Forward Girls 2015” című videó hirdetése női példaképeket mutat be kislányok szereposztásában. Megmutatja a kislányoknak, hogy ők is lehetnek a legfelső bíróság tagjai, mint Ruth Bader Ginsburg, vagy sikeres focisták is, mint Abby Wambach amerikai labdarúgó. Rajtuk kívül olyan példaképek jelennek meg a klipben, mint a prímabalerina, Misty Copeland,  mérnök, Isis Anchelee, az edző és foci játékos, Jen Welter, a politikus, Hillary Clinton, vagy a zenész Beyonce és Nicki Minaj. A videó üzenete, hogy az emberek ne hagyják, hogy a sztereotípiák korlátokat szabjanak nekik: váljanak azzá, amik lenni szeretnének.

Nem a GoldieBlox az egyetlen olyan reklám, mely a gender kérdésre épít, számos márka használja a marketing kampányai során. Az Always 2014-es kreatív Emmy díjat nyert #LikeAGirl kampánya a gender sztereotípiákra hívja fel a figyelmet: szembeszáll a fiúk lányokként való csúfolásával, és növeli a lányok önbizalmát.

https://youtu.be/XjJQBjWYDTs

Ezt a kampányt folytatta az Unstoppable című videójában a szorongások leküzdésével és szintén az önbizalom növeléssel.

https://youtu.be/VhB3l1gCz2E

Nem csak videó marketing formában jelent meg a nők szerepe a 2015-ös évben. Az #ILookLikeAnEngineer Twitter kampány például arra hívja fel a figyelmet, hogy egy nő is lehet mérnök, a Verizon 2014-es „Inspire Her Mind” reklámja pedig arra fókuszál, hogy a lányok is érdeklődnek a természettudományok iránt, illetve hogy milyen hatása van annak, ha gyerekkorukban elbátortalanítják őket a reál tantárgyakkal kapcsolatban.

https://youtu.be/XP3cyRRAfX0


Tavaly a Barbie márka is készített olyan reklámot, ami azt mutatta be, a lányok is bármilyen szakmát választhatnak, legyen az állatorvos vagy üzletember. A példákat lehetne még tovább sorolni, de már ennyiből is megállapítható, hogy sok cég marketingjében fontos a nők szerepe.

A gender kérdés nem csak olyan márkák esetében jelenik meg, amelyek nőknek vagy lányoknak szólnak, vagy csak a férfiakat célozzák meg a termékeikkel. Három éve, 2013-ban a Pantene Fülöp-szigeteki reklámja a nőkre és a férfiakra használt címkéket hasonlította össze.

https://youtu.be/-K2kfgW7708

Az elmúlt években több márka koncentrált arra, hogy olyan értékeket kommunikáljon a fogyasztók felé, amelyekkel azonosulni tudnak. A cégeknek az a tapasztalata, hogy a fogyasztók hajlamosabbak olyan márkáktól vásárolni, amelyek hiteles üzenetet közvetítenek. Ezért válhatott fontos kérdéssé a gender és a feminizmus a reklámokban, azonban fontos, hogy az adott márka esetében ez a téma hiteles legyen, mert ez a kulcsa a gender sztereotípiákra vagy akár a femizmusra épülő kampányoknak.
Különösen akkor kell erre odafigyelniük, amikor a fiatalabb generációkat szólítják meg a reklámjaikkal.

A GoldieBlox esetében a „Fast-Forward Girls 2015” reklám azért lehetett hiteles, mert maga a játékgyártó is olyan termékeket kínál, amelyek szórakoztatóak és felkeltik a lányok korai érdeklődését a mérnöki szakmák iránt, valamint fejlesztik a problémamegoldó képességüket. Felmerül a kérdés, hogy egy olyan márka esetében, amelynek a gyártója más termékeinél szexista reklámokkal igyekszik a terméket eladni, mennyire hiteles a feminista hangvételű hirdetés.

A gender szerepek és a feminizmus használata a marketingben nem minden esetben sikeres, és ennek oka épp a hitelességben rejlik. A közösségi oldalak szerepének növekedésével ezek a hibák súlyosak is lehetnek a márkák számára. Gondoljunk csak a #NotBuyingIt tweetekre a Super Bowl közvetítésekre válaszul. A szexista, nőgyűlöletet keltő, nemi sztereotípiákat erősítő reklámokra több ezer tweet született, jelezve, hogy a fogyasztók nem tudnak ezzel az üzenettel azonosulni. A sztereotípiák használata azért is okozhat problémákat, mert az emberek sok esetben nem akarnak azonosulni a reklámokban bemutatott sztereotípiákkal, sőt ezek sértőek is lehetnek a számukra.
Ez a fajta tudatosság arra késztetheti a márkákat, hogy meggondolják, milyen témát válasszanak a reklámjaikhoz.

Blog

Fókuszban a Snapchat!

A Snapchat folyamatosan fejleszti üzleti kilátásait és új területeken próbálja meg felhasználói igényeit kielégíteni. Az üzleti kilátások javításának pedig egyszerű oka van, a közönség növekedése lelassult. Épp ezért született meg egy széles játékpaletta, vagyis a 'Snappables' ötlete, amivel egyedül és barátokkal egyaránt játszhatunk. Ez egy olyan webes játékplatform, amely a külső fejlesztőktől származó játékok széles […]
2019-03-27
Blog

Pinterest: érkeznek az új hirdetési lehetőségek

Milyen hirdetési lehetőségek nyílnak meg előttünk, ha betévedünk a Pinterest színes világába? Milyen új funkciókra számíthatunk hirdetőként? Cikkünkben összefoglaljuk, milyen hirdetésvezérlőt vezet be az USA-ban a Pinterest a kis- és középvállalkozók számára. A tavaly bevezetett promótált pinek után a Pinterest néhány napja bejelentette, hogy Ads Manager (hirdetéskezelő) funkciója immár elérhetővé vált minden kis- és középvállalkozó […]
2016-04-12
Blog

Snapchat: a szabad véleménynyilvánítás felülete

A Snapchat gyorsan előtérbe került a digitális média világában a felhasználók gyors növekedése miatt: a szolgáltatás segítségével ma naponta 60 millió fotós üzenetet továbbítanak. A Snapchat (pillanatfelvétel-csevegés) egy képes, szöveges üzenetküldő alkalmazás, melyben az elküldött üzenetek a megnyitást követően legkésőbb 10 másodperc múlva eltűnnek, automatikusan törlésre kerülnek. A felhasználók pillanatnyi érzéseiket, gondolataikat és véleményüket oszthatják […]
2016-03-24
Blog

Közösségi média marketing nonprofit szervezeteknek

Az olyan alkalom, mint az adó 1% időszaka lehetőséget ad a nonprofit szervezeteknek marketing kampányok indítására. Ilyenkor az emberek tipikusan adakozóbbak, és nagyobb eséllyel csatlakoznak a non-profit szervezetek ügyéhez, csak el kell érniük őket a kampányaikon keresztül. A közösségi oldalakban rejlő lehetőségeknek köszönhetően ma már a non-profitoknak is szinte határtalan lehetőségeik vannak. A non-profit szervezetek […]
2016-04-13
Blog

Facebook: tesztelik a Sets nevű funkciót

A Facebook megtámadja a Pinterest-et a Sets nevű funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy több státuszfrissítést, fotót vagy videót válasszanak a felhasználók, és ezeket tematikus gyűjteményként osszák meg. A Facebook már évek óta próbálja felvenni a versenyt a Pinterest-tel. Gondoljunk csak a gyűjteményes hirdetésekre, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek elemeket mentesenek el a profiljuk kívánságlistáján. […]
2017-10-27
Blog

BeReal: egy közösségi platform, ami szembeszáll a valóság torzításával

Az elmúlt években számos közösségimédia-felület terjedt el széles körben vagy tűnt el a feledés homályába. Most éppen egy francia szolgáltatás tör egyre feljebb és feljebb, ami hiába működik már jó ideje, csak az elmúlt hónapokban ugrott a letöltési toplisták élére. A BeReal a radikálisan újszerű nézőpontjának köszönheti népszerűségét. De vajon márkaként megéri egyből jelen lenned ezen az új felületen?
2022-10-12
Blog

Problémás vevőből hűséges vásárló? Lehetséges! 

Webshop tulajdonosként talán te is belefutottál már egy-egy problémás ügyfélbe. A sok kellemetlenség ellenére azonban érdemes odafigyelned rá, mert akár még törzsvásárlót is faraghatsz belőle!
2023-03-13
Blog

Mi kell a modern B2B ügyfeleknek?

A fiatalabb B2B ügyfélkör másképpen viselkedik, mint a korábbi generáció, így haladni kell a korral, hogy ki tudjuk szolgálni az igényeiket. Mi változott a B2B vevők között? Megváltozott az életmód, az információ gyorsabban terjed, tájékozottabbak, tudatosak. A vállalkozóknak emiatt át kell alakítani perspektívájukat. Már nem elég megérteni a terméket és a szolgáltatást, hanem átfogóan ismerni […]
2018-03-19
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató