Menü

Női szerepek a marketingben: YouTube kampányokkal a női esélyegyenlőségért

by google news, január 20, 2016
Miért fontosak a női szerepek a marketingben? Hogyan jelenik meg a társadalmi nemek kérdése és a feminizmus a reklámokban? Ezekre a kérdésekre keresünk választ nemzetközi videomarketing kampányokon keresztül. A gender, illetve a gender sztereotípiák kérdése a feminizmussal együtt egyre nagyobb hangsúlyt kap társadalmunkban, így a marketingben is. Függetlenül attól, hogy ez pozitív vagy negatív, a gender fontos […]

Miért fontosak a női szerepek a marketingben? Hogyan jelenik meg a társadalmi nemek kérdése és a feminizmus a reklámokban? Ezekre a kérdésekre keresünk választ nemzetközi videomarketing kampányokon keresztül.

A gender, illetve a gender sztereotípiák kérdése a feminizmussal együtt egyre nagyobb hangsúlyt kap társadalmunkban, így a marketingben is. Függetlenül attól, hogy ez pozitív vagy negatív, a gender fontos szerepet kap a szegmentálásban: gondoljunk csak a ruhákra, akár a babaruhákra is, a rózsaszín és kék játékokra, a fiúknak és a lányoknak szóló könyvekre és kifestőkre, vagy akár a termékek csomagolásaira, amelyek eltérő színekkel, formákkal, feliratokkal szólítják meg a két nemet.

A tartalommarketingben is gyakori szempont lehet a gender, bár a nemek szerepének változásával ez is változik. A reklámokban is mindig találkozhatunk a kérdéssel: bármilyen évet választunk, találhatunk olyan hirdetést, amely a társadalmi szerepek kérdésével függ össze, hiszen a nemekhez kapcsolódó sztereotípiák mindig is léteztek, melyeket nagyban befolyásol a média által közvetített kép.

A GoldieBlox játékgyártó „Fast-Forward Girls 2015” című videó hirdetése női példaképeket mutat be kislányok szereposztásában. Megmutatja a kislányoknak, hogy ők is lehetnek a legfelső bíróság tagjai, mint Ruth Bader Ginsburg, vagy sikeres focisták is, mint Abby Wambach amerikai labdarúgó. Rajtuk kívül olyan példaképek jelennek meg a klipben, mint a prímabalerina, Misty Copeland,  mérnök, Isis Anchelee, az edző és foci játékos, Jen Welter, a politikus, Hillary Clinton, vagy a zenész Beyonce és Nicki Minaj. A videó üzenete, hogy az emberek ne hagyják, hogy a sztereotípiák korlátokat szabjanak nekik: váljanak azzá, amik lenni szeretnének.

Nem a GoldieBlox az egyetlen olyan reklám, mely a gender kérdésre épít, számos márka használja a marketing kampányai során. Az Always 2014-es kreatív Emmy díjat nyert #LikeAGirl kampánya a gender sztereotípiákra hívja fel a figyelmet: szembeszáll a fiúk lányokként való csúfolásával, és növeli a lányok önbizalmát.

https://youtu.be/XjJQBjWYDTs

Ezt a kampányt folytatta az Unstoppable című videójában a szorongások leküzdésével és szintén az önbizalom növeléssel.

https://youtu.be/VhB3l1gCz2E

Nem csak videó marketing formában jelent meg a nők szerepe a 2015-ös évben. Az #ILookLikeAnEngineer Twitter kampány például arra hívja fel a figyelmet, hogy egy nő is lehet mérnök, a Verizon 2014-es „Inspire Her Mind” reklámja pedig arra fókuszál, hogy a lányok is érdeklődnek a természettudományok iránt, illetve hogy milyen hatása van annak, ha gyerekkorukban elbátortalanítják őket a reál tantárgyakkal kapcsolatban.

https://youtu.be/XP3cyRRAfX0


Tavaly a Barbie márka is készített olyan reklámot, ami azt mutatta be, a lányok is bármilyen szakmát választhatnak, legyen az állatorvos vagy üzletember. A példákat lehetne még tovább sorolni, de már ennyiből is megállapítható, hogy sok cég marketingjében fontos a nők szerepe.

A gender kérdés nem csak olyan márkák esetében jelenik meg, amelyek nőknek vagy lányoknak szólnak, vagy csak a férfiakat célozzák meg a termékeikkel. Három éve, 2013-ban a Pantene Fülöp-szigeteki reklámja a nőkre és a férfiakra használt címkéket hasonlította össze.

https://youtu.be/-K2kfgW7708

Az elmúlt években több márka koncentrált arra, hogy olyan értékeket kommunikáljon a fogyasztók felé, amelyekkel azonosulni tudnak. A cégeknek az a tapasztalata, hogy a fogyasztók hajlamosabbak olyan márkáktól vásárolni, amelyek hiteles üzenetet közvetítenek. Ezért válhatott fontos kérdéssé a gender és a feminizmus a reklámokban, azonban fontos, hogy az adott márka esetében ez a téma hiteles legyen, mert ez a kulcsa a gender sztereotípiákra vagy akár a femizmusra épülő kampányoknak.
Különösen akkor kell erre odafigyelniük, amikor a fiatalabb generációkat szólítják meg a reklámjaikkal.

A GoldieBlox esetében a „Fast-Forward Girls 2015” reklám azért lehetett hiteles, mert maga a játékgyártó is olyan termékeket kínál, amelyek szórakoztatóak és felkeltik a lányok korai érdeklődését a mérnöki szakmák iránt, valamint fejlesztik a problémamegoldó képességüket. Felmerül a kérdés, hogy egy olyan márka esetében, amelynek a gyártója más termékeinél szexista reklámokkal igyekszik a terméket eladni, mennyire hiteles a feminista hangvételű hirdetés.

A gender szerepek és a feminizmus használata a marketingben nem minden esetben sikeres, és ennek oka épp a hitelességben rejlik. A közösségi oldalak szerepének növekedésével ezek a hibák súlyosak is lehetnek a márkák számára. Gondoljunk csak a #NotBuyingIt tweetekre a Super Bowl közvetítésekre válaszul. A szexista, nőgyűlöletet keltő, nemi sztereotípiákat erősítő reklámokra több ezer tweet született, jelezve, hogy a fogyasztók nem tudnak ezzel az üzenettel azonosulni. A sztereotípiák használata azért is okozhat problémákat, mert az emberek sok esetben nem akarnak azonosulni a reklámokban bemutatott sztereotípiákkal, sőt ezek sértőek is lehetnek a számukra.
Ez a fajta tudatosság arra késztetheti a márkákat, hogy meggondolják, milyen témát válasszanak a reklámjaikhoz.

Magyarországi e-commerce forgalom 2020. Q1-ben
Blog

E-commerce a korona idején

Általánosságban elmondható, hogy egy közepes januárt követően kifejezetten pozitívan alakult az idei február és ebben a helyzetben ért el minket a járvány márciusban.
2020-04-07
Blog

Zöld kezdeményezések az e-kereskedelemben

Az e-kereskedelem robbanásszerű növekedése az elmúlt években számos kihívás elé állította a szereplőket, amelyek közül az egyik legfontosabb az ökológiai fenntarthatóság volt. Az online vásárlás népszerűségének folyamatos növekedésével párhuzamosan az e-kereskedelmi cégek egyre tudatosabbak, ha az ökológiai lábnyomukról vagy a fenntartható működési módokra való áttérésről van szó.
2023-03-20
Blog

BeReal: egy közösségi platform, ami szembeszáll a valóság torzításával

Az elmúlt években számos közösségimédia-felület terjedt el széles körben vagy tűnt el a feledés homályába. Most éppen egy francia szolgáltatás tör egyre feljebb és feljebb, ami hiába működik már jó ideje, csak az elmúlt hónapokban ugrott a letöltési toplisták élére. A BeReal a radikálisan újszerű nézőpontjának köszönheti népszerűségét. De vajon márkaként megéri egyből jelen lenned ezen az új felületen?
2022-10-12
Blog

Színpszichológia az online marketingben

A vizuális marketingben nagy szerepe van a színeknek. De hogyan válasszuk ki a jó színt a tartalmunkhoz? Miért fontos ez az olvasónak és a megosztónak is? Az emberek több mint 90%-a a vizuális ingerek alapján hoz döntést, így nem meglepő, mekkora szerepe van a színeknek a közösségi média marketingben. A jó vizuális inger bevonja a […]
2016-02-05
Blog

Mi alapján látjuk az Instagram posztokat?

Az Instagram algoritmusa rengeteg változáson ment keresztül az évek során, így bizonyos felhasználók posztjait gyakrabban látjuk, míg másokét nem. Mégis mi az, ami ezt befolyásolja? Az alkalmazás fejlesztői elárulták a TechCrunchnak! Az Instagram indulásakor a posztok még időrendi sorrendben jelentek meg, majd 2016 nyarán bevezették a hírfolyam algoritmust. Ez alapján 90 százalékban az ismerősök bejegyzéseit […]
2018-06-08
Blog

Mesterséges intelligencia a személyre szabott vásárlói élményért

Az online vásárlások robbanásszerű növekedése óta az üzleti szektor szereplői és a vásárlók is folyamatosan új lehetőségeket keresnek az ügyfélkapcsolatok és az értékesítési folyamatok optimalizálására. Az ügyfélközpontú megközelítés kulcsfontosságú az e-kereskedelem sikeréhez, a mesterséges intelligencia (AI) pedig nagyban hozzájárul a személyre szabott és hatékony vásárlói élmény kialakításához.
2023-05-08
Blog

Ezt a 2 hibát ne kövesd el a Facebookon!

A Facebook hihetetlen lehetőség az üzleti oldalak számára, hiszen több ezer potenciális ügyfelet lehet találni fenn az oldalon. Ahhoz azonban, hogy sikereket érj el az oldalon, érdemes néhány dolgot figyelembe venni. Mutatunk két gyakori hibát, amit érdemes elkerülni. 1, hiba: Gyors hívás kérése Nagyon gyakran alkalmazzák a Facebook oldalak a gyors hívás kérését a felhasználóktól, […]
2018-05-08
Blog

7 dolog, amit tudnod kell, ha a millenáris generáció a célcsoportod

Globálisan összesen 77 millió millenáris él a világon, akik sokak számára potenciális fogyasztók. Ők a digitális bennszülöttek, akik sajátos ízléssel rendelkeznek. Átlagosan napi 45 alkalommal érintik az okostelefonjukat. Mutatjuk, hogyan közelítheted meg őket! Nem rajongók A millenárisok nem gondolják magukat rajongóknak, hanem résztvevőknek, akik önálló véleménnyel rendelkeznek és ez hatással lehet másokra. Minden tudnak a […]
2017-08-03
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató