Menü

3 tipp: hogyan alakítsunk ki hűséges rajongótábort?

by google news, január 29, 2016
A szórakoztatóipart sok mindent taníthat a marketingeseknek arról, hogy hogyan építsék be az online rajongótáborokat, más néven “fandomokat”a cégek stratégiájába. A leghűségesebb rajongók töltik le először az új albumot, nézik meg egy sorozat legfrissebb epizódját vagy vesznek jegyet a meghirdetett koncertre. Azonban az online rajongótáborok jelensége nem korlátozódik a szórakoztató iparra. Más területeken is fellelhetőek, […]

A szórakoztatóipart sok mindent taníthat a marketingeseknek arról, hogy hogyan építsék be az online rajongótáborokat, más néven “fandomokat”a cégek stratégiájába.

A leghűségesebb rajongók töltik le először az új albumot, nézik meg egy sorozat legfrissebb epizódját vagy vesznek jegyet a meghirdetett koncertre. Azonban az online rajongótáborok jelensége nem korlátozódik a szórakoztató iparra. Más területeken is fellelhetőek, sőt van, hogy megfeleltethetőek a márkaképviselettel, egy olyan erővel, amit nem szabad alábecsülni. A szenvedély és a közösségi érzés valóságos sereggé tudja kovácsolni a fogyasztókat a márkák számára.

Az Apple például nem volt még sikeres, amikor a PC-k uralták a piacot. Amikor Steve Jobs visszatért a céghez, és elkezdett termékeket fejleszteni, megváltoztak a dolgok. Ma az emberek hajlandóak sorba állni napokkal korábban, hogy megvegyék a legújabb telefont vagy frissítsék a meglévő Apple termékeiket.

A szórakoztató ipar tehát sok mindent taníthat a marketingeseknek arról, hogy hogyan építsék be a “rajongókat” a cégek stratégiájába. Íme, három tipp, amivel javíthatod a márkád iránti hűséget:

  1. Értékeltesd a márkádat a követőkkel!

A rajongók számának növelését minden esetben a meglévő márkaértékelésre és ügyfélkapcsolati felmérésre kell alapozni. Hogyan lehetnél vonzóbb a fanok számára, ha még azt sem tudod, hogy mit akarnak? Tedd fel a kérdést, hogy hogyan reagálnak az emberek a termékedre, amikor kapcsolatba lépnek vele! Ugyanezt teszik a televíziós sorozatok írói is az új évadok előtt: olyan történetszálat igyekeznek választani, amelyre a nézők rá tudnak hangolódni.

Mérd fel, hogy kik tartoznak a legnagyobb ügyfélcsoportodba, illetve mi jellemzi a fogyasztási szokásaikat? Használd ezeket az információkat a későbbiekben a marketingfolyamatok és a márkával kapcsolatos döntések tervezése során! Még a cégek közötti ügyletekben is fontos a végső fogyasztó és a termék között kapcsolat.

  1. Gondoskodj az ügyfelekről, ők gondoskodni fognak rólad!

Taylor Swifttől David Beckhamig a sikeres sztárok rászánják az időt, hogy minden területen tartsák a kapcsolatot a rajongóikkal: a közösségi oldalaktól kezdve a különleges megjelenésekig. Cserébe a rajongók még jobban szeretik őket, és még hűségesebbek hozzájuk.

Ugyanez igaz a cégekre is. Minél többet kommunikál a cég az ügyfelekkel, illetve minél több értéket ad nekik, annál pozitívabban fognak hozzájuk viszonyulni a vásárlóik. Ezt olyan utakon érheted el, mint a közösségi média, az email kommunikáció és a gerillamarketing kampányok. Jó példa erre napjainkban az Uber, ami beszállt a személyszállítási játékba, ahol a rövidebb utakon esetleg bosszús taxisokat felválthatják az udvarias, pozitív sofőrök, akik szeretnének egy kis extra bevételre szert tenni. A márka emellett az udvariasságra, kényelemre és egy kis személyességre is épít.

  1. "Etesd"a rajongói tábort!

A hírességek lehetőséget adnak a rajongóiknak, hogy kapcsolatba lépjenek velük a koncerteken, a közösségi oldalak kommentjein keresztül és más akciók során is. A márkádnak ugyanezt kell tennie. Ne csak létrehozd a közösségedet, hanem segítsd a növekedését úgy, ahogy az a leghasznosabb a közösségnek. Például ha a fő célközönségedbe a millenniumi generáció tagjai tartoznak, akkor  érdemes márkaközösségeket létrehozni, míg a Z-generáció tagjai azt preferálják, ha ők hozhatnak döntést, és alkothatják meg a saját terüket.

Táplálnod kell a fanjaidat, és gondoskodni róluk! A Star Wars Celebration nevű eseményen maga J.J. Abrams vett pizzát 1500 rajongójának, akik a helyszínen sorakoztak, nehogy lemaradjanak a rendező beszédéről.

Amint felfedezed, hogy felkeltetted a rajongók figyelmét, és megértetted, mi fontos nekik, akkor nem akarod ezt tönkre tenni. Tisztelned kell az idejüket és az energiájukat, és rá kell jönnöd, hogy hatással vannak a márkád sorsára.

Blog

Készülj fel tudatosan az idei Black Friday-re

Korábbi cikkünkben összeszedtük az e-kereskedők számára legnagyobb kihívást jelentő időszakára, a főszezonra várható top trendeket és előrejelzéseket. Mostani cikkünkben pedig kifejezetten a Black Friday időszakára hoztunk 10 promóciós ötletet, amelyekkel könnyedén felturbózhatod webshopodat.
2023-10-20
Blog

Webanalitika kalauz I. - Első lépések a sikeres webanalitikához

Webanalitika alatt az internethasználat során keletkező adatok gyűjtését, mérését és jelentések készítését értjük. Az adatgyűjtés célja, hogy az internetet használó embereket megértsük és a webes tartalmakat az elvárásokhoz igazítsuk, valamint az elemzések segítenek az online marketing megtérülésének vizsgálatában is. Az online elemzési lehetőségek korlátlansága miatt mára egy rendkívül összetett szakterületté vált a webanalitika, amely magába […]
2016-10-27
Blog

3 tipp: hogyan alakítsunk ki hűséges rajongótábort?

A szórakoztatóipart sok mindent taníthat a marketingeseknek arról, hogy hogyan építsék be az online rajongótáborokat, más néven “fandomokat”a cégek stratégiájába. A leghűségesebb rajongók töltik le először az új albumot, nézik meg egy sorozat legfrissebb epizódját vagy vesznek jegyet a meghirdetett koncertre. Azonban az online rajongótáborok jelensége nem korlátozódik a szórakoztató iparra. Más területeken is fellelhetőek, […]
2016-01-29
Blog

Halálhírek, pedofília, Glamour-napok és kovászos uborka – mutatjuk, mire keresett rá az ország júliusban

Újonnan induló sorozatunkban hónapról hónapra szemlézzük a Google dinamikus keresési statisztikáit, és megmutatjuk, milyen kifejezések perzselték fel az adott harminc napos periódusban a magyar internetet.
2020-08-31
Blog

Hét hiba, amit az ünnepi hírlevelekben érdemes elkerülni

Az ünnepi vásárlási szezonban sok esetben nem feltétlenül az online hirdetések a legfontosabbak, azonban ezeknek is döntő szerepe lehet a siker elérésében. A legutóbbi “Fekete Péntek” email marketingjével kapcsolatos néhány statisztika szerint az email marketing eredményezte a látogatások negyedét, ami egyértelműen bizonyítja, hogy az email marketing sikeres lehet, azonban érdemes odafigyelni az esetleges buktatókra, amelyek […]
2015-12-16
Blog

Mi alapján látjuk az Instagram posztokat?

Az Instagram algoritmusa rengeteg változáson ment keresztül az évek során, így bizonyos felhasználók posztjait gyakrabban látjuk, míg másokét nem. Mégis mi az, ami ezt befolyásolja? Az alkalmazás fejlesztői elárulták a TechCrunchnak! Az Instagram indulásakor a posztok még időrendi sorrendben jelentek meg, majd 2016 nyarán bevezették a hírfolyam algoritmust. Ez alapján 90 százalékban az ismerősök bejegyzéseit […]
2018-06-08
Blog

A hazai e-kereskedelem számokban – ilyen volt 2022!

Hogyan hatott az orosz-ukrán háború és a növekvő infláció a hazai e-commerce piacra? Melyek a leginkább preferált marketingeszközök és a legtöbb bevételt hozó csatornák? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Shoprenter 2022-es Nagy Webáruház Felmérése.
2022-12-15
Blog

Így árazz okosan az infláció idején 

Az infláció mindannyiunk életére hatással van, a magánszemélyektől elkezdve a kis- és középvállalkozások át a nagyvállalatokig. A PriceKit segítségével összegyűjtöttünk néhány tippet, amire megéri odafigyelned árazásod kapcsán az infláció idején.
2023-03-03
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató