Menü

Színpszichológia az online marketingben

by google news, február 5, 2016
A vizuális marketingben nagy szerepe van a színeknek. De hogyan válasszuk ki a jó színt a tartalmunkhoz? Miért fontos ez az olvasónak és a megosztónak is? Az emberek több mint 90%-a a vizuális ingerek alapján hoz döntést, így nem meglepő, mekkora szerepe van a színeknek a közösségi média marketingben. A jó vizuális inger bevonja a […]

A vizuális marketingben nagy szerepe van a színeknek. De hogyan válasszuk ki a jó színt a tartalmunkhoz? Miért fontos ez az olvasónak és a megosztónak is?

Az emberek több mint 90%-a a vizuális ingerek alapján hoz döntést, így nem meglepő, mekkora szerepe van a színeknek a közösségi média marketingben. A jó vizuális inger bevonja a nézőt, és rendezettség és egyensúly hatását kelti, azaz harmóniát teremt. A színpszichológia megfelelő használatával a marketing stratégia működik, az emberek fogyasztókká válnak, és kötődést alakítanak ki a márkánkkal.

Hideg és meleg színek

A színek befolyásolják a marketinget, mivel azok, különböző módon hatnak az érzelmeinkre. A színeket két csoportba oszthatjuk: meleg és hideg színekre. Az első csoportba az olyan színek tartoznak, mint a piros, a sárga és a narancs. A spektrum színei közül a hideg színek csoportját alkotja a kék, a lila és a zöld.

A két színcsoport különbözőképpen hat az érzelmekre. A hideg színeket gyakran írják le úgy, mint nyugodt színeket, de olyan érzéseket is kelthetnek, mint a szomorúság vagy a közöny. Ez azt jelenti, hogy ezek a színek az agy érzelmi oldalára hatnak, és fontos megjegyezni, hogy míg a túl sok meleg szín összezavarhatja az üzenetünket, addig a hideg színeknél nem kell ilyen hatástól tartanunk. A hideg színek bizalmat ébresztenek, nyugalmat és befolyásoló hatást fejtenek ki a célközönségünkre. Ezért a legtöbb nagy márka bölcsen választ színeket, és elsősorban a hideg színskálából válogat.

A meleg színskála színeinek hatása a melegségtől és kényelem érzettől egészen a dühig és ellenségességig nyúlnak. Egy kutatás szerint nem érdemes egyszerre túl sokat használni ugyanazt a színt, különösen akkor, ha meleg színekről van szó. A kutatók szerint a piros szín néhány ember esetében akadályozhatja a teljesítményt. Tehát túl sok meleg szín negatív képzetekkel is összhangban lehet, és korlátozhatja őket a weboldalon vagy a közösségi oldalon. Azonban a HubSpot kutatásában a barátságos, nem fenyegető, zöld színű CTA gombot egy dominánsabb, piros színűre változtatták, így ennek a piros gombnak a teljesítménye 23%-kal jobb volt, mint a zöldé. Úgy tűnhet, ezek az eredmények ellentmondanak egymásnak. De valóban így van?

Színpszichológia

Ha hasznosítani akarjuk a színpszichológiát a marketing stratégiánkban, több tényezőt is figyelembe kell venni. Az első az, hogy minden ember más. A különböző emberek másképp reagálnak az eltérő ingerekre, amikor válaszadásról van szó. Meg kell érteni azt is, hogy azok az oldaladra érkező emberek, akik rajonganak a megosztott tartalmadért gyorsabban reagálhatnak, mint valaki, aki sohasem hallott még rólunk. Azokra az emberekre is hatással vannak a színek, akik már rajonganak, a színpszichológia nélkül is megnyertük őket.

A Kissmetrics készített egy grafikát különböző márkákról, és arról a döntésükről, hogy milyen színű „Megveszem” gombot használnak. Mivel egy olyan apróság, mint a színskála is meghatározhatja, mekkora sikere van a marketingkampányunknak, érdemes végigmenni a főbb színeken, és azok lehetséges hatásán a márkánkra.

Sárga: optimista és fiatalos, gyakran használják arra, hogy felkeltsék a kirakat nézegetők figyelmét.

Piros: energikus, gyorsítja a szívverést, sürgető hatású, épp ezért gyakran találkozunk vele kiárusításokkor.

Kék: bizalom és biztonság érzete kapcsolódik hozzá, ezért gyakran használják a bankok és az üzletek.

Zöld: Amellett, hogy a gazdagságra és a pénzre asszociálunk róla, a legmegnyugtatóbb a szemnek, és a boltokban is arra használják, hogy a vásárlók nyugodtabbak legyenek.

Narancssárga: agresszív szín, ezért jól működik a call-to-action gombokon, amelyek feliratkozásra, eladásra, vásárlásra hívják fel a felhasználót.

Rózsaszín: romantikus és nőies, olyan termékek eladásakor használják, amelyekkel nőket vagy fiatal lányokat céloznak meg.

Fekete: erős és sima, ezért használják gyakran a luxus termékek árusításakor.

Lila: gyakran kapcsolódik hozzá megnyugtató, csillapító érzet, ezért használják sok esetben szépségipari termékek árusításakor, például öregedés gátló krémek reklámozásakor.

Összességében mindig olyan színstratégiát érdemes kialakítani, amely illik ahhoz az üzenethez, amit a márkánkhoz szeretnénk társítani. Oda kell rá figyelni, hogy mit mond a szín a márkánkról, és hogy valóban azt mondja-e róla, amit szeretnénk. Kísérletezhetünk a színekkel a közösségi oldalunkon, a blog bejegyzéseinkben, és a dolgunk már csak az, hogy figyeljük a bejegyzések mutatóit, hogy megtudjuk, melyik szín működik számunkra a legjobban.

 

Blog

A hazai e-kereskedelem számokban – ilyen volt 2022!

Hogyan hatott az orosz-ukrán háború és a növekvő infláció a hazai e-commerce piacra? Melyek a leginkább preferált marketingeszközök és a legtöbb bevételt hozó csatornák? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Shoprenter 2022-es Nagy Webáruház Felmérése.
2022-12-15
Blog

Instázz, mint egy profi - növeld engagemented vizuális tartalmaiddal

Webáruházad fontos marketingeszköze lehet az Instragram, ami a vásárlások generálása mellett a hosszú távú stratégiádat is támogathatja. Ehhez viszont jól működő, könnyen átlátható posztok szükségesek, amelyek utána számos konverzióval hálálják meg a beléjük fektetett idődet.  Ahhoz, hogy jól fel tudd építeni posztjaidat, fontos ismerned az Instagram által támogatott formátumokat, a tartalmi, szövegírási és vizuális trükköket. Íme 5 bevált tipp!
2022-10-26
Blog

Halálhírek, pedofília, Glamour-napok és kovászos uborka – mutatjuk, mire keresett rá az ország júliusban

Újonnan induló sorozatunkban hónapról hónapra szemlézzük a Google dinamikus keresési statisztikáit, és megmutatjuk, milyen kifejezések perzselték fel az adott harminc napos periódusban a magyar internetet.
2020-08-31
Blog

Okostelefon, okos döntés: a mobile first megközelítés jelentősége az e-kereskedelemben

Az okostelefonok és a táblagépek térhódításának köszönhetően az e-kereskedőknek már nemcsak lehetőségük, de kötelességük is weboldalukat mobilbaráttá alakítani. Az úgynevezett mobile first szemlélet ugyanis jelentősen hozzájárulhat a vállalkozás versenyképességének javításához, a vásárlók megtartásához.
2023-05-18
Blog

Magyar technológia a streaming világrekord mögött

A Hotstar, India első számú prémium video szolgáltatója megdöntötte a YouTube online világrekordját az adott közvetítést egyidejűleg nézők számában. A rekordot május 27-én érték el, a Chennai Super Kings és a Sunrisers Hyderabad fordulatos krikett mérkőzése alatt mely a 2018-as Indiai Premier Liga bajnoki címéről döntött. A mérkőzés legfordulatosabb perceit, amikor a Chennai Super Kings […]
2018-07-20
Blog

CREATE VIDEO ADS IN MINUTES WITH GOOGLE'S NEW TOOL

The YouTube Video Builder, which is currently in it’s beta form, has a high accuracy in our current situation. On one hand it offers companies new opportunities to stay in the focus under these changed circumstances as well. On the other hand it makes video ad creation, a usually time-, material- and resource-dependent area, free and available for anybody.
2020-06-16
Blog

5 tipp a sikeres mobil marketinghez

Mit érdemes tehát tudnunk a mobil marketingről? Az év végéhez közeledve érdemes végiggondolni, mi működött idén a mobil marketing világában, hiszen az idei év tendenciái a jövőévi stratégiát is befolyásolják majd. Mivel ma az internethasználók átlagosan két készülékkel kapcsolódnak a hálózathoz, és ezek egyike gyakran okostelefon, végig kell gondolnunk a hirdetéseink kialakítása során, hogyan jelenjünk […]
2015-12-15
Blog

Facebook: megújulnak az értesítések

Sokan jelezték, hogy egy mini Facebook ikont fedeztek fel az Instagram appon belül, mely elsősorban a facebookos értesítések egyfajta nyomon követésére szolgálnak, de nem olvashatóak és nézhetőek meg. A funkció lényege, hogy egy kis buborék jelzi a felhasználónak, hány értesítése van a Facebookon. Emellett ez segít majd abban, hogy gyorsabb legyen a váltás a két […]
2018-06-19
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató