Menü

Színpszichológia az online marketingben

by google news, február 5, 2016
A vizuális marketingben nagy szerepe van a színeknek. De hogyan válasszuk ki a jó színt a tartalmunkhoz? Miért fontos ez az olvasónak és a megosztónak is? Az emberek több mint 90%-a a vizuális ingerek alapján hoz döntést, így nem meglepő, mekkora szerepe van a színeknek a közösségi média marketingben. A jó vizuális inger bevonja a […]

A vizuális marketingben nagy szerepe van a színeknek. De hogyan válasszuk ki a jó színt a tartalmunkhoz? Miért fontos ez az olvasónak és a megosztónak is?

Az emberek több mint 90%-a a vizuális ingerek alapján hoz döntést, így nem meglepő, mekkora szerepe van a színeknek a közösségi média marketingben. A jó vizuális inger bevonja a nézőt, és rendezettség és egyensúly hatását kelti, azaz harmóniát teremt. A színpszichológia megfelelő használatával a marketing stratégia működik, az emberek fogyasztókká válnak, és kötődést alakítanak ki a márkánkkal.

Hideg és meleg színek

A színek befolyásolják a marketinget, mivel azok, különböző módon hatnak az érzelmeinkre. A színeket két csoportba oszthatjuk: meleg és hideg színekre. Az első csoportba az olyan színek tartoznak, mint a piros, a sárga és a narancs. A spektrum színei közül a hideg színek csoportját alkotja a kék, a lila és a zöld.

A két színcsoport különbözőképpen hat az érzelmekre. A hideg színeket gyakran írják le úgy, mint nyugodt színeket, de olyan érzéseket is kelthetnek, mint a szomorúság vagy a közöny. Ez azt jelenti, hogy ezek a színek az agy érzelmi oldalára hatnak, és fontos megjegyezni, hogy míg a túl sok meleg szín összezavarhatja az üzenetünket, addig a hideg színeknél nem kell ilyen hatástól tartanunk. A hideg színek bizalmat ébresztenek, nyugalmat és befolyásoló hatást fejtenek ki a célközönségünkre. Ezért a legtöbb nagy márka bölcsen választ színeket, és elsősorban a hideg színskálából válogat.

A meleg színskála színeinek hatása a melegségtől és kényelem érzettől egészen a dühig és ellenségességig nyúlnak. Egy kutatás szerint nem érdemes egyszerre túl sokat használni ugyanazt a színt, különösen akkor, ha meleg színekről van szó. A kutatók szerint a piros szín néhány ember esetében akadályozhatja a teljesítményt. Tehát túl sok meleg szín negatív képzetekkel is összhangban lehet, és korlátozhatja őket a weboldalon vagy a közösségi oldalon. Azonban a HubSpot kutatásában a barátságos, nem fenyegető, zöld színű CTA gombot egy dominánsabb, piros színűre változtatták, így ennek a piros gombnak a teljesítménye 23%-kal jobb volt, mint a zöldé. Úgy tűnhet, ezek az eredmények ellentmondanak egymásnak. De valóban így van?

Színpszichológia

Ha hasznosítani akarjuk a színpszichológiát a marketing stratégiánkban, több tényezőt is figyelembe kell venni. Az első az, hogy minden ember más. A különböző emberek másképp reagálnak az eltérő ingerekre, amikor válaszadásról van szó. Meg kell érteni azt is, hogy azok az oldaladra érkező emberek, akik rajonganak a megosztott tartalmadért gyorsabban reagálhatnak, mint valaki, aki sohasem hallott még rólunk. Azokra az emberekre is hatással vannak a színek, akik már rajonganak, a színpszichológia nélkül is megnyertük őket.

A Kissmetrics készített egy grafikát különböző márkákról, és arról a döntésükről, hogy milyen színű „Megveszem” gombot használnak. Mivel egy olyan apróság, mint a színskála is meghatározhatja, mekkora sikere van a marketingkampányunknak, érdemes végigmenni a főbb színeken, és azok lehetséges hatásán a márkánkra.

Sárga: optimista és fiatalos, gyakran használják arra, hogy felkeltsék a kirakat nézegetők figyelmét.

Piros: energikus, gyorsítja a szívverést, sürgető hatású, épp ezért gyakran találkozunk vele kiárusításokkor.

Kék: bizalom és biztonság érzete kapcsolódik hozzá, ezért gyakran használják a bankok és az üzletek.

Zöld: Amellett, hogy a gazdagságra és a pénzre asszociálunk róla, a legmegnyugtatóbb a szemnek, és a boltokban is arra használják, hogy a vásárlók nyugodtabbak legyenek.

Narancssárga: agresszív szín, ezért jól működik a call-to-action gombokon, amelyek feliratkozásra, eladásra, vásárlásra hívják fel a felhasználót.

Rózsaszín: romantikus és nőies, olyan termékek eladásakor használják, amelyekkel nőket vagy fiatal lányokat céloznak meg.

Fekete: erős és sima, ezért használják gyakran a luxus termékek árusításakor.

Lila: gyakran kapcsolódik hozzá megnyugtató, csillapító érzet, ezért használják sok esetben szépségipari termékek árusításakor, például öregedés gátló krémek reklámozásakor.

Összességében mindig olyan színstratégiát érdemes kialakítani, amely illik ahhoz az üzenethez, amit a márkánkhoz szeretnénk társítani. Oda kell rá figyelni, hogy mit mond a szín a márkánkról, és hogy valóban azt mondja-e róla, amit szeretnénk. Kísérletezhetünk a színekkel a közösségi oldalunkon, a blog bejegyzéseinkben, és a dolgunk már csak az, hogy figyeljük a bejegyzések mutatóit, hogy megtudjuk, melyik szín működik számunkra a legjobban.

 

Blog

CREATE VIDEO ADS IN MINUTES WITH GOOGLE'S NEW TOOL

The YouTube Video Builder, which is currently in it’s beta form, has a high accuracy in our current situation. On one hand it offers companies new opportunities to stay in the focus under these changed circumstances as well. On the other hand it makes video ad creation, a usually time-, material- and resource-dependent area, free and available for anybody.
2020-06-16
Blog

Így növeld a Facebook közösségedet!

Az év elején Mark Zuckerberg sok újdonságot jelentett be a Facebook felületével kapcsolatban. Januárban megváltozott az algoritmus, így többet találkozhatunk a barátaink és a csoportok bejegyzésével az üzenőfalon, emellett nagyobb figyelmet szentelnek az álhírek terjedésének meggátolására. A változás célja, hogy a személyes kapcsolatokra összpontosítsanak a felhasználók és ösztönözzék őket a pozitív, aktív szerepvállalásra. Mit jelent […]
2018-03-14
Blog

10 legfontosabb tavaszi közösségi média kampány

A március idén kiemelt időszak volt a közösségi média világában: nem csak a nemzetközi nőnaphoz és a húsvéthoz kapcsolódó kampányok, de nagy változást hozó közösségi média hírek is megjelentek. Nézzük végig a legfontosabb kampányokat és híreket, mert a tavasznak még korántsincs vége, sok változást hozhat még a közösségi média világába. Microsoft: #MakeWhatsNext A nemzetközi nőnap alkalmából a […]
2016-04-11
Blog

Influencerek uralkodnak a marketingben?

Az online marketingben mindig voltak olyan korszakok, amelyekben egy bizonyos alkalmazás vagy trend uralkodott: először ott volt a Facebook, a Twitter, majd az Instagram. Ma az influencereké az online világ. Az influencerek számos pozitív hatást mutattak a márkák számára a marketingben, hiszen 90 százalékos sikert értek el. A kulcs abban rejlik, hogy egy befolyásoló személy […]
2018-03-21
Blog

Merre tart a virtuális valóság?

  A virtuális valóság technológiája eddig elképzelhetetlennek hitt módokon forradalmasíthatja a jövő kommunikációját. A virtuális valóság képes lesz rá, hogy más szemén keresztül tárja elénk a világot, ez a szintű innováció félelmetes, de mégis lenyűgöző. A jövő itt van, és a jövő dicsőséges- bár nem valóságos. Hangzott el mindez nemrég egy Mark Zuckerberggel készült interjúban, […]
2016-10-17
Blog

Így árazz okosan az infláció idején 

Az infláció mindannyiunk életére hatással van, a magánszemélyektől elkezdve a kis- és középvállalkozások át a nagyvállalatokig. A PriceKit segítségével összegyűjtöttünk néhány tippet, amire megéri odafigyelned árazásod kapcsán az infláció idején.
2023-03-03
Blog

Hogyan legyen sikeres az Instagram story

Amikor üzleti oldalunkon teszünk közzé Insta story-t ne feledjük, hogy ez teljesen más közösséghez szól, mint a személyes profilunk.A követőkkel való kapcsolat létrehozásának és fenntartásának ez a funkció egy kulcsfontosságú eleme. Tervezzünk előre, és hozzunk létre négy-öt olyan sablont, ami designban tükrözi a márkánkat.
2019-04-09
Blog

Árcsökkentés helyett ajándék: mivel lepd meg a vásárlódat?

Egy pszichológiai jellegű árképzési változtatással sokszor ugyanazt a hatást érheted el – a profitod feláldozása nélkül –, mintha az áraidat csökkentenéd. Ugyanis a legtöbb látogatót vonzza az olyan termék megvásárlása, amely mögött valamilyen érték lapul, ajándék formájában.
2022-11-21
Az e-kereskedelem jövője
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató