Menü

10 legfontosabb tavaszi közösségi média kampány

by google news, április 11, 2016
A március idén kiemelt időszak volt a közösségi média világában: nem csak a nemzetközi nőnaphoz és a húsvéthoz kapcsolódó kampányok, de nagy változást hozó közösségi média hírek is megjelentek. Nézzük végig a legfontosabb kampányokat és híreket, mert a tavasznak még korántsincs vége, sok változást hozhat még a közösségi média világába. Microsoft: #MakeWhatsNext A nemzetközi nőnap alkalmából a […]

A március idén kiemelt időszak volt a közösségi média világában: nem csak a nemzetközi nőnaphoz és a húsvéthoz kapcsolódó kampányok, de nagy változást hozó közösségi média hírek is megjelentek. Nézzük végig a legfontosabb kampányokat és híreket, mert a tavasznak még korántsincs vége, sok változást hozhat még a közösségi média világába.

Microsoft: #MakeWhatsNext

A nemzetközi nőnap alkalmából a Microsoft videómarketing kampányt indított #MakeWhatsNext címmel. A videó célja, hogy rámutasson azokra a találmányokra, amelyek női feltalálók nevéhez kötődnek, és gyakran kevesebb figyelmet kapnak.

Ismersz feltalálókat? Ezt a kérdést tették fel olyan iskolás lányoknak, akik szeretik a tudományt. Ők elkerülhetetlenül híres férfiakat neveztek meg, azonban amikor egy női feltaláló nevét kérték tőlük, nem tudtak egyet sem megnevezni, hiszen róluk nem tanultak az iskolában. Ezt követően a videó bemutatott olyan találmányokat, amelyek női feltalálókhoz kapcsolódnak, hogy ünnepeljék őket, és inspirálják a következő generációt.

https://youtu.be/Y8DBwchocvs

Fairy: „Fair” kampány

A Fairy „Fair” videója azzal a statisztikai adattal indít, mely szerint egy átlagos angol nő 117 perccel több időt tölt házimunkával minden nap, mint egy férfi. Ezzel kívánt a Fairy rámutatni, hogy milyen egyenlőtlenség van a nemek között a háztartáson belül.

A Fairy video Facebookon itt érhető el!

A márka lehagyta az „Y”-t a mosogatószeres üvegéről, hogy a „Fair” szó szerepeljen rajta, ezzel jelezve azt, hogy mindenki azonosan vegye ki a részét a házimunkából.

Google: #OneDayIWill

A Google is egy videóval készült idén a nemzetközi nőnapra. A korábbi években a Google Doodle-jei azokat a nőket ünnepelték, akik komoly eredményeket értek el a tudományban, az emberi jogok területén, az újságírásban, a sportban, a művészetekben, a technológiában és egyéb területeken. Ezúttal a Google a következő generációt akarta ünnepelni, akik egyszer majd megjelenhetnek a Doodle-ökön. Tizenhárom várost látogattak meg világszerte, több mint háromszáz nővel beszéltek a videó elkészítéséhez. Arra kérték meg a videóban szereplő nőket, hogy egészítsék ki a „One day I will…” mondatot.

Oxfam International: Make a pledge

Az Oxfam International nemzetközi nőnapi kampánya során arra kérte a követőit, hogy felajánlásaikkal támogassák a nőket szerte a világban. A felhasználók egy weblapra kattintva ígéretet tehettek különféle cselekvésekre – a béregyenlőtlenséggel kapcsolatos petíció aláírásától kezdve olyan termékek vásárlásáig, amelyekkel a női termelőket támogathatták – a nemek közötti egyenlőség nevében.

60 másodperces videó az Instagramon

Az Instagram előző hónapban bejelentette, hogy megnöveli a maximális videó hosszúságot a platformon 15 másodpercről egy percre. Az Instagram szerint az elmúlt fél évben 40%-kal nőtt az az idő, amit az emberek videó nézéssel töltöttek. Miért olyan fontos ez a hír? Néhányan úgy gondolják, hogy ez a lépés elősegítheti a hirdetést az Instagramon, hiszen már a 15 másodperces videók is remek, gyakran igazán kreatív videóanyagokat eredményeztek.

Idővonal algoritmus Instagramon

Nem csak a videókkal kapcsolatban történt változás az Instagramon márciusban.
Az Instagram bevezetett egy új algoritmust, ami olyan bejegyzéseket jelenít meg a felhasználók számára, amelyekre az analízis szerint kíváncsiak lehetnek. Ez az újítás sokkal kevesebb pozitív reakciót eredményezett, mint a videókat érintő változás.

Mi lehetett az oka a negatív véleményeknek? Talán az, hogy ez elsősorban a fizetett hirdetések lehetőségének növelését segíti elő, nem pedig a felhasználói élményt, valamint az is hozzájárulhatott, hogy ezzel az Instagram valósidejű léte szűnik meg, hiszen az algoritmus hatására a bejegyzések nem időrendben jelennek meg az idővonalon.

Carlsberg: Pop-up chocolate bar

Megszokhattuk már, hogy a Carlsbergnek remek gerillamarketing akciói vannak. Ezúttal is egy ilyennel készültek: egy bárt készítettek teljes egészében csokiból – leszámítva a sörcsapokat, természetesen, amik nem maradhattak ki az építményből. Ahogy az lenni szokott a Carlsberg hasonló akciói után, a kampány számos felhasználók által generált tartalmat eredményezett a közösségi oldalakon.

Hotel Chocolat: #TheBeauBunny

A Hotel Chocolat húsvéti kampánya is tökéletes példa arra, hogyan lehet arra ösztönözni a felhasználókat, hogy tartalom generálással terjesszék a márka üzenetét a közösségi oldalakon. A márka elegáns nyúl jelmezbe öltöztetett valakit, aki bejárta az üzleteit, és megkérte az embereket, hogy készítsenek selfie-t az öltönyös kabalával, és töltsék fel #TheBeauBunny hashtaggel Twitterre.

Cadbury’s: #EggsEverywhere

A Cadbury’s húsvéti reklámjához járom hatalmas logóval ellátott tojást helyezett a Lock Ness tóba. Ez csak az egyik része volt az #EggsEverywhere nevű kampányuknak, ahol az emberek csokoládétojásokat kerestek, amelyek az ország különböző pontjain voltak elrejtve. Ezekről az emberek képet is készítettek, amiket aztán Twitterre töltöttek fel.

A bíróság a Chipotle ellen döntött egy Twitter bejegyzéssel kapcsolatban

Egy bíró a Chipotle volt alkalmazottja javára ítélt abban az ügyben, hogy egy alkalmazottat elbocsátottak, miután negatív véleményt osztott meg a márkáról a Twitteren. A pennsylvaniai bíróság ítélete szerint az alkalmazottal igazságtalanul bántak, és a Chipotle közösségi média szabályai szemben állnak az amerikai munkaügyi törvényekkel. A Chipotle a döntés következtében kénytelen volt elismerni azt, hogy néhány alkalmazottait érintő szabálya illegális, valamint újra fel kellett ajánlaniuk az elbocsátott alkalmazottnak az állását, és kárpótolnia kellett őt a kimaradt fizetése miatt.

Hogy ez milyen hatással lehet a jövőre nézve?

A cégek eddig is gyakran tartottak attól, hogy negatív vélemény jelenhet meg róluk a közösségi oldalakon. Nem ritka az, hogy igyekeznek szabályozni a közösségi médián megjelenő rájuk vonatkozó tartalmakat, azonban a közösségi médián való véleménynyilvánítást ma már épp annyira nem lehet szabályozni, mint a szóbeli megnyilatkozásokat. Szigorú szabályozás helyett a cégek az alkalmazottak véleményét is kezelhetik úgy, mint az ügyfelekét: felmérhetik azt, mi működik jól, illetve min lenne érdemes változtatniuk.

 

Blog

Mi kell a modern B2B ügyfeleknek?

A fiatalabb B2B ügyfélkör másképpen viselkedik, mint a korábbi generáció, így haladni kell a korral, hogy ki tudjuk szolgálni az igényeiket. Mi változott a B2B vevők között? Megváltozott az életmód, az információ gyorsabban terjed, tájékozottabbak, tudatosak. A vállalkozóknak emiatt át kell alakítani perspektívájukat. Már nem elég megérteni a terméket és a szolgáltatást, hanem átfogóan ismerni […]
2018-03-19
Blog

Van időd – fektess energiát közösségi oldalaidba! - I.

A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót.
2020-04-19
Blog

Fókuszban a Snapchat!

A Snapchat folyamatosan fejleszti üzleti kilátásait és új területeken próbálja meg felhasználói igényeit kielégíteni. Az üzleti kilátások javításának pedig egyszerű oka van, a közönség növekedése lelassult. Épp ezért született meg egy széles játékpaletta, vagyis a 'Snappables' ötlete, amivel egyedül és barátokkal egyaránt játszhatunk. Ez egy olyan webes játékplatform, amely a külső fejlesztőktől származó játékok széles […]
2019-03-27
Blog

A marketing jövője – a jövő marketingje?

Ha előre tudnánk, milyen eszközökkel érjük el a legjobb eredményeket, akkor nem kellene azon agyalni, milyen eszközbe fektessük az időnket és az energiánkat. Csak egy időgépre lenne szükségünk, és minden problémánk megoldódna. De annak ellenére, hogy 2016-ot írunk, és a jövő, amibe Marty McFly megérkezett, már a múlté, az időutazás feltalálása még várat magára. Ez […]
2016-01-03
Blog

Milyen Technológiákat Használnak Az Ország Boltja Díjazott Webáruházak?

Milyen Technológiákat Használnak Az Ország Boltja Díjazott Webáruházak? Jelenleg is zajlik a 2017-es Ország Boltja szavazás, amit idén 7. alkalommal indítottak útjára, keresve a 400 nevező közül az év webáruházait minőségi és népszerűségi szempontok alapján. A szeptemberi díjátadó előtti áttekintésként a tavalyi évben díjazottak teljes listája itt böngészhető, akik ez esetben az elemzés alapját is képezik. Célja […]
2017-08-11
Blog

Messenger: automatikusan elinduló videós hirdetések

A Facebook talált egy újabb kiárusítható felületet a Messengerben, így már tesztelik az automatikusan elinduló videós hirdetéseket. Az újfajta reklámok a beérkező üzenetek között jelennek majd meg. Korábban felröppentek azok a hírek, hogy a mobilos Facebook appban már nem fér el több hirdetés, így érthető, hogy a vállalat keresett egy újabb mobilos felületet, ahol megjelenhetnek […]
2018-07-03
Blog

Az influencer marketing rejtett kockázata

Az influencer marketing nagy népszerűségnek örvend, nem csoda, hiszen a kutatások szerint a fogyasztók 92%-a olyan terméket vagy szolgáltatást választ, amiket más forrás referenciaként említ. Korábban már írtunk az influencer marketingről, ami gyorsabban növekszik, mint a digitális marketing. A befolyásoló személyeknek pedig milliós követőtábora is lehet. A márkák ösztönözni szeretnék a vásárlókat azzal, hogy egy […]
2017-08-28
Blog

Aranyér a hadseregben?! Az elmúlt két hónap legfurcsább keresőszavai

Újonnan induló sorozatunkban hónapról hónapra szemlézzük a Google dinamikus keresési statisztikáit, és megmutatjuk, milyen kifejezések perzselték fel az adott harminc napos periódusban a magyar internetet.
2020-09-18
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Let's talk about sex(shop), baby – erotikus árucikkek az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató