Menü

10 legfontosabb tavaszi közösségi média kampány

by google news, április 11, 2016
A március idén kiemelt időszak volt a közösségi média világában: nem csak a nemzetközi nőnaphoz és a húsvéthoz kapcsolódó kampányok, de nagy változást hozó közösségi média hírek is megjelentek. Nézzük végig a legfontosabb kampányokat és híreket, mert a tavasznak még korántsincs vége, sok változást hozhat még a közösségi média világába. Microsoft: #MakeWhatsNext A nemzetközi nőnap alkalmából a […]

A március idén kiemelt időszak volt a közösségi média világában: nem csak a nemzetközi nőnaphoz és a húsvéthoz kapcsolódó kampányok, de nagy változást hozó közösségi média hírek is megjelentek. Nézzük végig a legfontosabb kampányokat és híreket, mert a tavasznak még korántsincs vége, sok változást hozhat még a közösségi média világába.

Microsoft: #MakeWhatsNext

A nemzetközi nőnap alkalmából a Microsoft videómarketing kampányt indított #MakeWhatsNext címmel. A videó célja, hogy rámutasson azokra a találmányokra, amelyek női feltalálók nevéhez kötődnek, és gyakran kevesebb figyelmet kapnak.

Ismersz feltalálókat? Ezt a kérdést tették fel olyan iskolás lányoknak, akik szeretik a tudományt. Ők elkerülhetetlenül híres férfiakat neveztek meg, azonban amikor egy női feltaláló nevét kérték tőlük, nem tudtak egyet sem megnevezni, hiszen róluk nem tanultak az iskolában. Ezt követően a videó bemutatott olyan találmányokat, amelyek női feltalálókhoz kapcsolódnak, hogy ünnepeljék őket, és inspirálják a következő generációt.

https://youtu.be/Y8DBwchocvs

Fairy: „Fair” kampány

A Fairy „Fair” videója azzal a statisztikai adattal indít, mely szerint egy átlagos angol nő 117 perccel több időt tölt házimunkával minden nap, mint egy férfi. Ezzel kívánt a Fairy rámutatni, hogy milyen egyenlőtlenség van a nemek között a háztartáson belül.

A Fairy video Facebookon itt érhető el!

A márka lehagyta az „Y”-t a mosogatószeres üvegéről, hogy a „Fair” szó szerepeljen rajta, ezzel jelezve azt, hogy mindenki azonosan vegye ki a részét a házimunkából.

Google: #OneDayIWill

A Google is egy videóval készült idén a nemzetközi nőnapra. A korábbi években a Google Doodle-jei azokat a nőket ünnepelték, akik komoly eredményeket értek el a tudományban, az emberi jogok területén, az újságírásban, a sportban, a művészetekben, a technológiában és egyéb területeken. Ezúttal a Google a következő generációt akarta ünnepelni, akik egyszer majd megjelenhetnek a Doodle-ökön. Tizenhárom várost látogattak meg világszerte, több mint háromszáz nővel beszéltek a videó elkészítéséhez. Arra kérték meg a videóban szereplő nőket, hogy egészítsék ki a „One day I will…” mondatot.

Oxfam International: Make a pledge

Az Oxfam International nemzetközi nőnapi kampánya során arra kérte a követőit, hogy felajánlásaikkal támogassák a nőket szerte a világban. A felhasználók egy weblapra kattintva ígéretet tehettek különféle cselekvésekre – a béregyenlőtlenséggel kapcsolatos petíció aláírásától kezdve olyan termékek vásárlásáig, amelyekkel a női termelőket támogathatták – a nemek közötti egyenlőség nevében.

60 másodperces videó az Instagramon

Az Instagram előző hónapban bejelentette, hogy megnöveli a maximális videó hosszúságot a platformon 15 másodpercről egy percre. Az Instagram szerint az elmúlt fél évben 40%-kal nőtt az az idő, amit az emberek videó nézéssel töltöttek. Miért olyan fontos ez a hír? Néhányan úgy gondolják, hogy ez a lépés elősegítheti a hirdetést az Instagramon, hiszen már a 15 másodperces videók is remek, gyakran igazán kreatív videóanyagokat eredményeztek.

Idővonal algoritmus Instagramon

Nem csak a videókkal kapcsolatban történt változás az Instagramon márciusban.
Az Instagram bevezetett egy új algoritmust, ami olyan bejegyzéseket jelenít meg a felhasználók számára, amelyekre az analízis szerint kíváncsiak lehetnek. Ez az újítás sokkal kevesebb pozitív reakciót eredményezett, mint a videókat érintő változás.

Mi lehetett az oka a negatív véleményeknek? Talán az, hogy ez elsősorban a fizetett hirdetések lehetőségének növelését segíti elő, nem pedig a felhasználói élményt, valamint az is hozzájárulhatott, hogy ezzel az Instagram valósidejű léte szűnik meg, hiszen az algoritmus hatására a bejegyzések nem időrendben jelennek meg az idővonalon.

Carlsberg: Pop-up chocolate bar

Megszokhattuk már, hogy a Carlsbergnek remek gerillamarketing akciói vannak. Ezúttal is egy ilyennel készültek: egy bárt készítettek teljes egészében csokiból – leszámítva a sörcsapokat, természetesen, amik nem maradhattak ki az építményből. Ahogy az lenni szokott a Carlsberg hasonló akciói után, a kampány számos felhasználók által generált tartalmat eredményezett a közösségi oldalakon.

https://youtu.be/Wx9wc5gbQpo

Hotel Chocolat: #TheBeauBunny

A Hotel Chocolat húsvéti kampánya is tökéletes példa arra, hogyan lehet arra ösztönözni a felhasználókat, hogy tartalom generálással terjesszék a márka üzenetét a közösségi oldalakon. A márka elegáns nyúl jelmezbe öltöztetett valakit, aki bejárta az üzleteit, és megkérte az embereket, hogy készítsenek selfie-t az öltönyös kabalával, és töltsék fel #TheBeauBunny hashtaggel Twitterre.

Cadbury’s: #EggsEverywhere

A Cadbury’s húsvéti reklámjához járom hatalmas logóval ellátott tojást helyezett a Lock Ness tóba. Ez csak az egyik része volt az #EggsEverywhere nevű kampányuknak, ahol az emberek csokoládétojásokat kerestek, amelyek az ország különböző pontjain voltak elrejtve. Ezekről az emberek képet is készítettek, amiket aztán Twitterre töltöttek fel.

A bíróság a Chipotle ellen döntött egy Twitter bejegyzéssel kapcsolatban

Egy bíró a Chipotle volt alkalmazottja javára ítélt abban az ügyben, hogy egy alkalmazottat elbocsátottak, miután negatív véleményt osztott meg a márkáról a Twitteren. A pennsylvaniai bíróság ítélete szerint az alkalmazottal igazságtalanul bántak, és a Chipotle közösségi média szabályai szemben állnak az amerikai munkaügyi törvényekkel. A Chipotle a döntés következtében kénytelen volt elismerni azt, hogy néhány alkalmazottait érintő szabálya illegális, valamint újra fel kellett ajánlaniuk az elbocsátott alkalmazottnak az állását, és kárpótolnia kellett őt a kimaradt fizetése miatt.

Hogy ez milyen hatással lehet a jövőre nézve?

A cégek eddig is gyakran tartottak attól, hogy negatív vélemény jelenhet meg róluk a közösségi oldalakon. Nem ritka az, hogy igyekeznek szabályozni a közösségi médián megjelenő rájuk vonatkozó tartalmakat, azonban a közösségi médián való véleménynyilvánítást ma már épp annyira nem lehet szabályozni, mint a szóbeli megnyilatkozásokat. Szigorú szabályozás helyett a cégek az alkalmazottak véleményét is kezelhetik úgy, mint az ügyfelekét: felmérhetik azt, mi működik jól, illetve min lenne érdemes változtatniuk.

 

Blog

Facebook: Milyenek a sikeres videóhirdetések?

A közösségi oldalakra tervezett videóhirdetések egyre népszerűbbek, Facebookon azonban ezek a videók automatikusan el is indulnak, ahogy a felhasználó legörget a hírfolyamán. Az automatikus lejátszás hang nélkül történik, ami kihívások elé állíthatja a marketingeseket, viszont egyben remek lehetőséget is jelenthet. Miért érdemes kihasználni a néma lejátszás nyújtotta lehetőséget? Az internet felhasználók attitűdje ad választ erre […]
2016-01-26
Blog

Okostelefon, okos döntés: a mobile first megközelítés jelentősége az e-kereskedelemben

Az okostelefonok és a táblagépek térhódításának köszönhetően az e-kereskedőknek már nemcsak lehetőségük, de kötelességük is weboldalukat mobilbaráttá alakítani. Az úgynevezett mobile first szemlélet ugyanis jelentősen hozzájárulhat a vállalkozás versenyképességének javításához, a vásárlók megtartásához.
2023-05-18
Blog

Arcokat teremt a mesterséges intelligencia

Valóságosnak tűnő, de nem létező emberek arcképeit hozza létre mesterséges intelligencia a Nvidia projektjében. Mit jelent ez? Az egész projektről árulkodik már a This Person Does Not Exist nevet viselő oldal, ahol minden megnyitásnál más és más emberek arcképeivel találkozhatunk. A különlegesség az, hogy itt a weboldalon bizony nem létező férfiak és nők profilképeit találjuk. […]
2019-02-27
Blog

Így árazz okosan az infláció idején 

Az infláció mindannyiunk életére hatással van, a magánszemélyektől elkezdve a kis- és középvállalkozások át a nagyvállalatokig. A PriceKit segítségével összegyűjtöttünk néhány tippet, amire megéri odafigyelned árazásod kapcsán az infláció idején.
2023-03-03
Blog

Influenszer marketing az e-kereskedelemben

Az influenszer marketing az elmúlt években robbanásszerű növekedést mutatott az e-kereskedelem területén. Az influenszerek egyre több márkával dolgoznak együtt, hogy népszerűsítsék termékeket és széles körben hirdessék azokat az Instagram, TikTok és más közösségi média platformokon. De miért olyan hatékony az influenszer marketing, és miért érdemes ezt a stratégiát alkalmaznod az e-kereskedelem terén? 
2023-03-27
Blog

Webanalitika kalauz I. - Első lépések a sikeres webanalitikához

Webanalitika alatt az internethasználat során keletkező adatok gyűjtését, mérését és jelentések készítését értjük. Az adatgyűjtés célja, hogy az internetet használó embereket megértsük és a webes tartalmakat az elvárásokhoz igazítsuk, valamint az elemzések segítenek az online marketing megtérülésének vizsgálatában is. Az online elemzési lehetőségek korlátlansága miatt mára egy rendkívül összetett szakterületté vált a webanalitika, amely magába […]
2016-10-27
Blog

Mi kell a modern B2B ügyfeleknek?

A fiatalabb B2B ügyfélkör másképpen viselkedik, mint a korábbi generáció, így haladni kell a korral, hogy ki tudjuk szolgálni az igényeiket. Mi változott a B2B vevők között? Megváltozott az életmód, az információ gyorsabban terjed, tájékozottabbak, tudatosak. A vállalkozóknak emiatt át kell alakítani perspektívájukat. Már nem elég megérteni a terméket és a szolgáltatást, hanem átfogóan ismerni […]
2018-03-19
Blog

5 jellemző ok, ha túl magas a visszafordulási arány a weboldaladon

Ha a látogatóid nagy része a megérkezés után röviddel távozik is az oldaladról anélkül, hogy bármilyen műveletet elvégezne, akkor érdemes mihamarabb utánajárni a problémának, majd korrigálni a hibát.
2023-07-25
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató