Milyen hirdetési lehetőségek nyílnak meg előttünk, ha betévedünk a Pinterest színes világába? Milyen új funkciókra számíthatunk hirdetőként? Cikkünkben összefoglaljuk, milyen hirdetésvezérlőt vezet be az USA-ban a Pinterest a kis- és középvállalkozók számára.
A tavaly bevezetett promótált pinek után a Pinterest néhány napja bejelentette, hogy Ads Manager (hirdetéskezelő) funkciója immár elérhetővé vált minden kis- és középvállalkozó számára az Egyesült Államokban, amely lehetővé teszi, hogy egyetlen bankkártya segítségével időzítsék a promótált pineket. Tesztüzemben már több tízezer üzlet próbálta ki a hirdetésmenedzser funkciót, de most mindenki számára elérhetővé tették, hogy ilyen formában érjék el az ügyfeleket. A Pinterest Ads Manageréhez a hónap elején egy útmutatót is megosztottak, amely segítheti a vállalkozásokat az új lehetőség kihasználásban.
Mit tartalmaz az Ads Manager? Olyan kezelőfelületet, amellyel irányíthatjuk és optimalizálhatjuk a kampányainkat, valamint jobb címkék is, amelyekkel a cégek sokkal jobban nyomon tudják követni a hirdetési kampányaik hatását. A Pinterest hirdetéseiért felelős vezető, Nipoon Malhotra nyilatkozata szerint az Ads Managert használó cégek napi egy dollár költés mellett 20 százalékkal növelték a kattintásaik számát abban a hónapban, miután elkezdték használni a promótált pin kampányukat.
Nipoon Malhotra emellett felhívta a figyelmet arra, miért lehet nagy lehetőség a cégek számára a Pinterest hirdetés. “Szerintem fontos figyelembe venni a platformon lévő felhasználók gondolkodásmódját. Amikor a pinnerek az oldalra érkeznek, aktívan valamilyen teendőt keresnek, és ebbe a vásárlás is bele tartozik. Ez fantasztikus festővásznat ad a cégek kezébe, hogy kapcsolatba lépjenek velük.”
A Pinterest tavaly vezette be a hirdetési lehetőségét, és 2014-hez képest a cég bevétele ötszörösére nőtt a változtatásnak köszönhetően. Az év folyamán a megvásárolható és promótált pinek egyre szélesebb körben terjedtek. A promótált pinek sikerességét az új funkciónak köszönhetően célzással is növelhetik majd a cégek.
Hogyan célozhatunk majd a Pinteresten? Tim Kendall blogjában három fontos célzási módszert mutatott be:
De nézzük, hogy érdemes-e promótált pinekbe fektetnünk! A Pinterest saját belső elemzése szerint a promomótált pineket megtekintők 40 százalákkal tudatosabban viszonyultak az új termékekhez, és 50 százalékkal nagyobb arányban érdeklődtek azok megvásárlása iránt. A Pinterest természetes hirdetési felületté válhat, hiszen a felhasználók már most is arra használják, hogy olyan tartalmakat mentsenek el saját maguknak, amelyek tetszenek nekik. Ezekből az adatokból a cégek értékes információt szerezhetnek az ügyfelek érdeklődéséről és esetleges vásárlási szándékáról.
Felmerülhet bennünk a kérdés, miért lehet érdekes számunkra ez a hír, hiszen az Ads Manager jelenleg csak az Egyesült államokban elérhető. Vessünk egy pillantást a Pinterest statisztikáira!
A statsmonkey.com friss statisztikái szerint a Pinterestnek jelenleg 100 millió aktív felhasználója van világszerte. Bár ezzel nem kerül be a legnépszerűbb közösségi oldalak közé, legfiatalabb közösségi oldalként kiemelten fontos, hogy a Pinterest olyan önállóan indult oldal, amely a leggyorsabban érte el a 10 millió egyedi látogatót havonta. Az alexa.com szerint az Egyesült Államokban a Pinterest a 13. legnépszerűbb weboldal, a világon pedig a 30. legnépszerűbb, de ezt kiegészíthetjük azzal. Számunkra azért lehet fontos, mert a statsmonkey.com adatai szerint Európában a harmadik, Magyarországon a második legnépszerűbb közösségi oldal volt 2015-ben, köszönhetően annak, hogy a Twitter nálunk kevésbé népszerű.
Ez alapján nem lehet kérdés, joggal lehetünk lelkesek, és várhatjuk, hogy hozzánk is megérkezzen az Ads Manager funkció.