A minőségi tartalmak érvényesülésére helyezi a hangsúlyt a Facebook a hírfolyam algoritmus módosításánál, így olyan cikkek jelennek majd meg, amelyek valóban érdeklik a felhasználókat.
Tavaly a Facebook bejelentette, hogy több tartalmat jelentetnek meg a felhasználók hírfolyamában úgy, hogy az a felhasználók számára érdekes anyagokat, és ne kattintásra csábító linkeket tartalmazzon. A hírfolyamban megjelenő posztoknál figyelembe veszik majd az olvasással töltött időt és a cikkek sokszínűségét is.
A változással többek között a klikkvadász oldalakat szeretnék kiszűrni, ahol nem a minőség, hanem a mennyiség a lényeg.
Egyelőre az újítás a mobilos böngészésre lesz hatással, ahol mérni tudják majd a megnyitott instant cikkekre fordított időt. Ezzel a módosítással pontosabb adataik lesznek arról, hogy egy adott felhasználót milyen tartalmak érdekelnek. Ennek köszönhetően nagyobb lesz a valószínűsége annak, hogy a hírfolyamunkban olyan posztok jelennek meg, amelyek iránt valóban érdeklődünk.
Továbbá a változtatásokkor törekedni fognak arra, hogy a hírfolyamban megjelenő cikkek többféle forrásból származzanak, így színesebb lehet a felhasználók fala.
“Minden hírfolyam algoritmus változás előtt közösségi média menedzserként kicsit megremegünk. Sosem lehet tudni, hogy mennyire lesz ez jó a cégeknek. Sőt, azt mondhatjuk, hogy az esetek többségében sajnos nem lesz jó a cégeknek.” - mondta el Klausz Melinda közösségi média szakember. - “Három évvel ezelőtt, amikor első sokként 30%-ra csökkent a bejegyzések elérése az oldalakon, megtanultuk, hogy és mit posztoljunk, hogy érdekes és hasznos legyen az olvasóknak, a legutóbbi 2-6%-ra történő csökkentés hozta magával a még blikkfangosabb tartalmakat, címeket és kattintásvadászatot. Most ezt igyekszik majd kiszűrni a Facebook, ami a minőségi tartalmakat szolgáltatók számára igazán hasznos lesz. Kérdés az, hogy pontosan milyen algoritmusok szerint méri az oldalak sokszínűségét. Egyelőre nagy hibalehetőséggel számolok a témában, mindenesetre a szándék jó és kedvező mindenkinek!”
Az újításokat már elkezdték tesztelni a mobilos felhasználók körében, az asztali változatot a tapasztalatok alapján fogják módosítani.