Az influencer marketing nagy népszerűségnek örvend, nem csoda, hiszen a kutatások szerint a fogyasztók 92%-a olyan terméket vagy szolgáltatást választ, amiket más forrás referenciaként említ.
Korábban már írtunk az influencer marketingről, ami gyorsabban növekszik, mint a digitális marketing. A befolyásoló személyeknek pedig milliós követőtábora is lehet. A márkák ösztönözni szeretnék a vásárlókat azzal, hogy egy hírességet vagy ismert személyt arra kérnek, osszák meg a terméküket. A gyakorlatban azonban ez a megközelítés veszélyeket hordoz magában.
Az influencer marketing egyik fő vonzereje, hogy azt a látszatot keltik, mintha nem reklámról lenne szó. Ahelyett, hogy egy Instagram hirdetést szponzorálnának, amelyet a felhasználók egyértelműen megkülönböztethetnek a bejegyzésekről, a márkák befolyásoló személyeket fizetnek, hogy megosszák a terméket vagy az igénybe vett szolgáltatást. Ez a felhasználók számára kevésbé tolakodó.
Ezzel a lépéssel a márkákat hitelesnek gondolják, de elveszítik az üzenet, reklám feletti irányítást.
A véleményvezérek is emberek, így hibákat követhetnek el, és ezek a hibák címkéket generálhatnak. Gondoljunk csak arra, amikor Naomi Campbell kimásolta és beillesztette az Adidas marketing csapatának utasításait az Instagram bejegyzéshez feliratnak. Ezzel feltárta a poszt mögötti hirdetési taktikát.
Hatékony elérés?
Egy közelmúltban készült felmérés arról számolt be, hogy idén majdnem 80%-kal több figyelmet kap az influencer marketing. Ezért sokan a mennyiséget veszik alapul, hogy ezekkel a személyekkel minél több embert érjenek el. Igaz, hogy Kendall Jenner 80,3 millió követővel rendelkezik az Instagram-on, de közülük egy adott márka hány olyan embert tud elérni, aki demográfiailag vagy életkor alapján potenciális vásárló lehet?
Ha magyar influencerekre gondolunk, Palvin Barbara több mint 6 millió, Dzsudzsák Balázs közel fél millió és Hosszu Katinka több mint 200 ezer követővel rendelkezik. Ezek közül a követők közül, azonban hány ember vásárolna nálad?
Az influencer marketinggel kapcsolatban nehéz megmondani, hogy a szponzorált tartalmak rezonálnak-e a felhasználókkal, vagy elérik-e a megfelelő személyeket.
Pontos célzás?
A marketingnek az online térben nagyon nagy mennyiségű adat áll rendelkezésére, amely információkat ki is kell használni, hogy jobb és relevánsabb hirdetéseket tudjanak létrehozni. Egy PPC hirdetéssel a megfelelő üzenet a megfelelő emberekhez jut el, míg egy influencer által posztolt bejegyzés sok olyan felhasználót érhet el, akik számára érdektelen az üzenet.
Amennyiben influencereket kérsz fel a kampányodhoz, adj segítséget számára! Ha elárulod, mi jellemzi a célcsoportod, akkor pontosabb elérést biztosíthat a számodra. Azonban még így is sok ismeretlen változót mutathat az influencer marketing, hiszen a cégek nem tudják teljes mértékben az ellenőrzésük alatt tartani.
Minden kockázat ellenére az influencer marketing továbbra is népszerűségnek örvend, mivel működik. Aki pontos taktikával és célzással használja, azok valóban azt a célközönséget érhetik el, akik később vásárlók vagy ügyfelek lesznek majd. A pontos stratégia a siker kulcsa.