A digitális világban, amelyben ma élünk, a fogyasztók nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az eredetiségnek, mint valaha, és ezért a márka feladata, hogy ezen értékeket biztosítsa. A Label Insight felmérése szerint az ügyfelek több mint 40%-a váltaná le jelenleg kedvelt márkáit, ha a konkurencia marketingstratégiája hitelességet tükrözne.
Az egyik nagy hiba, hogy sokan túl sokat beszélnek a termékekről, de nem eleget a cégről és az emberekről, akik ott dolgoznak. A vállalat legvonzóbb tulajdonságai nem mindig az a szolgáltatás, amelyet kínál, hanem inkább a piacon megszerzett tapasztalataik, a vállalat tulajdonságai.
A Sprout Social szerint a fogyasztók 83%-a a szórakoztatást preferálja a Facebook felületen, de ez a szempont a márka honlapján is ugyanolyan értékes lehet. Lehetséges, hogy egy webhely nagyon szuper és profi, de mégsem éri el a szórakoztató célját, így érdektelen lesz a fogyasztók számára. Megfelelő stratégia lehet, ha a weboldalon videókat, képeket és történeteket tüntetünk fel, vagy akár egy blog menüvel fűszerezzük a steril cégbemutatást.
A technikai térben nincs egy adott “recept”, ami minden ügyfélnek megfelelő lehet, így testre szabott megoldásokat kell létrehozni. Ehhez minél több mindent meg kell tudni a célközönségről.
Az emberek nem törődnek a termékekkel, naponta több mint 5000 termékcentrikus üzenetet kapnak. Ez azt jelenti, hogy ha a vállalat ugyan ezt a taktikát alkalmazza, akkor ezen üzenetek elvesznek a mixben. Ilyenkor a legjobban használható tartalommarketing taktika a konverziók irányításához, hogy olyan üzeneteket fogalmazunk meg, amelyek kevésbé köthetőek termékhez, inkább a márka küldetéséről szólnak.
Látnunk kell, hogy az ügyfelek nem programozható gépek, nem úgy kell feléjük fordulni, hogy egy lépéssel közelebb kerüljünk üzleti céljainkhoz. A hosszú távú ügyfélhűség megszerzésének és az iparági versenytársaktól való elkülönülésnek, hogy őszintén kommunikálunk. Ezzel lehetünk csak eredetik, és az eredetiség mindig nyer.