Menü

E-commerce a korona idején

by Tamás Molnár, április 7, 2020
Általánosságban elmondható, hogy egy közepes januárt követően kifejezetten pozitívan alakult az idei február és ebben a helyzetben ért el minket a járvány márciusban.
Magyarországi e-commerce forgalom 2020. Q1-ben

Hogyan is áll most az e-commerce szektor Magyarországon, közvetlen szomszédjainknál, Európában, világszerte? Míg azt halljuk, látjuk, hogy bizonyos szektorok teljesen lenullázódtak, más területeken soha nem látott pörgés tapasztalható. A kép tehát elég vegyes, megpróbáltunk hát utánajárni a helyzetnek a ccinsight.org weboldal segítségével, melyen az Emarsys és a GoodData közösen arra keresik a választ, hogy a koronavírus járvány hogyan befolyásolja az online rendeléseket és a cégek bevételeit országonkénti bontásban. Nagyon tanulságos. Az adatmennyiségről, gyűjtési módszertanról itt olvashattok.

Mi a helyzet Magyarországon?

Tisztán e-commerce szereplők bevételeinek változása év/év alapon, az elmúlt 7 nap alapján, 2020.04.04-i lekéréssel. Forrás: ccinsights.org

Általánosságban elmondható, hogy egy közepes januárt követően kifejezetten pozitívan alakult az idei február és ebben a helyzetben ért el minket a járvány márciusban. A kizárólag online értékesítő szereplők számára a március egyértelműen esést mutatott a bevétel és rendelésszám tekintetében egyaránt.

Tisztán online értékesítés megrendelésszámok 2020. Q1.

Ennek minden bizonnyal az egyik oka ott keresendő, hogy a tranzakciók jelentős hányada áttevődött azokhoz a versenytársaikhoz, akik eddig inkább az offline értékesítésben voltak erősek, például kiterjedt bolthálózatuk révén.

Kiskereskedelmi forgalom (kivéve tisztán online), online aktivitás, megrendelésszámok 2020. Q1.

Ennek a hátterében természetes és tudatosan alakított folyamatok is állnak, egyrészt a kijárási korlátozás és a boltok bezárása miatt a célcsoportok maguk is keresik az online lehetőségeket, másrészt akik gyorsak voltak, azok már a saját kommunikációjukban is a webshopot hangsúlyozzák és az offline budget-ből jelentősen át tudtak csoportosítani online irányba, tovább generálva ezzel az internetes csatornák iránti keresletet.

Biztató, hogy az elmúlt 14 nap adatai alapján mind a bevétel, mind a rendelések száma egyértelműen nő a tisztán és nem tisztán e-commerce szereplők között is, április első napjaiban pedig a bevételek már kifejezetten pozitív értékeket mutatnak 2019 azonos időszakához képest. A célcsoportok elindultak tehát az online vásárlás irányába.

Tisztán online értékesítéssel foglalkozó webáruházak forgalma az utolsó 14 napban. 2020. Q1.

Nagyon izgalmas lesz, hogy a cégek miként reagálnak erre, mennyire lesznek belátóak és rugalmasak, mennyire lesznek képesek elszakadni az éves budget- és kampánytervezéstől és keresni a hatékonyabb csatornákat. És minden függ persze általános gazdasági helyzettől, a munkanélküliek számának alakulásától, a felhalmozott meg(vagy meg nem…)takarításoktól, ezért a gazdasági mentőcsomagok időzítésének és tartalmának is nagy szerepe lesz abban, hogy hogyan alakulnak a következő hónapok.

És a szomszédok?

Érdemes a grafikonokkal játszani a weboldalon, hogy megismerjük a részleteket, de általánosságban elmondható, hogy márciusban

  • Romániában egyértelműen gyengébben alakulnak a számok tavalyhoz képest, sok esetben teljes beszakadást figyelhetünk meg,
  • Ausztria fényévekre jár előttünk, a tisztán e-commerce szereplőknél tavalyhoz képest már a duplázás sem eltúlzott, de nagyon szép számokat mutatnak az eddig offline-ban erős kereskedők is,
  • Szlovákiában a kifejezetten e-commerce szereplők trendjei a magyarhoz hasonló irányba tartanak, bár gyengébb számokkal.

Itt is fontos természetesen különbséget tenni abban, hogy mely országokban hol tart a járvány terjedése, milyen intézkedéseket vezetett be az adott állam.

Mit mutatnak a saját méréseink?

A saját tapasztalataink is azt mutatják, hogy bár természetesen vannak szektorok, amelyek szinte teljesen leálltak, de számos olyan terület is van, ahol most több a látogató, jobban pörögnek a rendelések, nagyobb az online vásárlási hajlandóság mint a Black Friday + Karácsony időszak idején.

68%-os konverziós arány növekedés Q1-re, év/év alapon, egy online és offline jelenléttel is rendelkező áruházlánc webshopjában, azonos költés mellett. Forrás: Eazy Digital által kezelt Google Ads fiók.
50%-os bevétel növekedés Q1-re, év/év alapon, egy kizárólag online jelenléttel rendelkező webshopban. Forrás: Eazy Digital által kezelt Google Ads fiók.
36%-os látogatószám növekedés Q1-re, év/év alapon, egy online és offline jelenléttel is rendelkező áruházlánc webshopjában, plusz kampány nélkül. Forrás: Eazy Digital által kezelt Google Analytics fiók.

Mi lesz a járvány lecsengése után?

Két dolog tűnik biztosnak: egyrészt pontosan nem tudjuk, hogy mikor lesz vége ennek az egész őrületnek, másrészt nem egyik napról a másikra áll majd vissza a világ rendje: fokozatosan érkeznek majd a lazítások a korlátozások / tilalmak terén. Hónapról-hónapra, hétről-hétre lesz majd jobb és tér vissza a szabadság. Az is eléggé valószínű, hogy az élet nem lesz már teljesen olyan mint előtte volt, sem világszinten, sem kis hazánkban - hogy ez jó vagy rossz értelemben valósul meg, azt majd a történelem eldönti.

Meggyőződésünk viszont, hogy hosszú távon az online szereplők számára ez egy óriási LEHETŐSÉG: bár kényszerből, de rengeteg ember számára nyílt ki most a digitális világ. Nem csak a bankkártyás fizetés további terjedésére, a home office-ra, a távoktatásra, a videochat-re vagy az ételrendelős appok használatának növekedésére gondolhatunk, hanem az e-commerce szektorban is újabb szintet ugorhatnak a kereskedők. Olyanok rendelnek online, akik korábban bizalmatlanok, bizonytalanok voltak ebben a környezetben, új userek vannak a láthatáron, szinte minden szektorban.

Betették a lábukat az ajtón, ne csapjuk rájuk azt, hanem tereljük be őket, adjunk nekik élményt, legyenek az első tapasztalataik pozitívak. Az új online megjelenési lehetőségek megtalálása és a UX-UI optimalizálás talán még sosem volt ennyire fontos, mint most. Közép-hosszú távon a teljes e-kereskedelemnek nagyon jól is jöhet a mostani helyzet, HA MOST felkészül és fejleszt a folyamatain.

Szóval, legyenek jól beállítva azok az Analytics mérések, pörögjenek az adatok, A/B tesztek, hőtérképes elemzések, épüljenek a márkák, most tényleg nem szabad lemaradni!

Ha úgy érzed, hogy ráférne a weboldaladra egy kis átnézés, jó lenne áttekinteni az adatokat, feltérképezni az erős és gyenge pontokat, jelentkezz az oldalunkon, az EAZY Digital team mindig benne van egy jó auditban!

Blog

Milyen elemekből állhat egy hatékony futárlogisztikai portfólió?

Ahány vásárló, annyi vásárlói preferencia – kereskedőként tisztában kell lenned azzal, hogy a vevőid milyen szolgáltatásokat részesítenek előnyben. Cikkünkből megtudhatod, hogy milyen elemeket tartamazhat egy hatékony futárlogisztikai portfólió, amely a lehető legtöbb preferenciára magas színvonalú megoldást kínál.
2023-06-22
Blog

Hogyan mérd a futárlogisztikai partnered hatékonyságát?

Minden e-kereskedő számára kiemelten fontos tényező, hogy átfogó képet kapjon a futárlogisztikai partner szolgáltatásának milyenségéről, minőségéről. Vajon mit érdemes mérni ilyenkor, mire kell odafigyelni?
2023-01-04
Blog

Női szerepek a marketingben: YouTube kampányokkal a női esélyegyenlőségért

Miért fontosak a női szerepek a marketingben? Hogyan jelenik meg a társadalmi nemek kérdése és a feminizmus a reklámokban? Ezekre a kérdésekre keresünk választ nemzetközi videomarketing kampányokon keresztül. A gender, illetve a gender sztereotípiák kérdése a feminizmussal együtt egyre nagyobb hangsúlyt kap társadalmunkban, így a marketingben is. Függetlenül attól, hogy ez pozitív vagy negatív, a gender fontos […]
2016-01-20
Blog

Népszerűsíts Instagramon!

Gondoltad volna, hogy YouTube csatornádat az Instagramon is népszerűsítheted? Ha üzleti célokra üzemeltetsz YouTube csatornát, akkor érdemes beállítani azt a profilban. Ugyan a webhelynél csak egy URL lehetőség van, de megadhatsz egy második URL-t is az Info mezőben, amely a YouTube csatornádra irányít át. Ez azonban csak az üzleti fiókoknál működik. Mivel az Instagram a […]
2018-05-10
Blog

Arcokat teremt a mesterséges intelligencia

Valóságosnak tűnő, de nem létező emberek arcképeit hozza létre mesterséges intelligencia a Nvidia projektjében. Mit jelent ez? Az egész projektről árulkodik már a This Person Does Not Exist nevet viselő oldal, ahol minden megnyitásnál más és más emberek arcképeivel találkozhatunk. A különlegesség az, hogy itt a weboldalon bizony nem létező férfiak és nők profilképeit találjuk. […]
2019-02-27
Blog

Mindent a Threads-ről – egy barátságosabb Twitter ígérete

Idén júliusban a Twitter tulaj- és brandváltását követően a Meta előrukkolt a Threads névre hallgató, szövegalapú közösségi platformjával, hogy magukhoz csábítsák a Musk féle X-ből kiábrándult ex-tweetelőket. Lássuk, hogyan működik, és miben hoz újat 2023 meghatározó social felülete.
2023-08-22
Blog

Színpszichológia az online marketingben

A vizuális marketingben nagy szerepe van a színeknek. De hogyan válasszuk ki a jó színt a tartalmunkhoz? Miért fontos ez az olvasónak és a megosztónak is? Az emberek több mint 90%-a a vizuális ingerek alapján hoz döntést, így nem meglepő, mekkora szerepe van a színeknek a közösségi média marketingben. A jó vizuális inger bevonja a […]
2016-02-05
Blog

Aranyér a hadseregben?! Az elmúlt két hónap legfurcsább keresőszavai

Újonnan induló sorozatunkban hónapról hónapra szemlézzük a Google dinamikus keresési statisztikáit, és megmutatjuk, milyen kifejezések perzselték fel az adott harminc napos periódusban a magyar internetet.
2020-09-18
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató