Menü

A hazai e-kereskedelem számokban – ilyen volt 2022!

by Dobány Péter, december 15, 2022
Hogyan hatott az orosz-ukrán háború és a növekvő infláció a hazai e-commerce piacra? Melyek a leginkább preferált marketingeszközök és a legtöbb bevételt hozó csatornák? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Shoprenter 2022-es Nagy Webáruház Felmérése.

A Shoprenter 2008 óta minden évben elkészíti átfogó kutatását, az idei esztendőben 725 hazai webáruház-tulajdonos vállalkozott arra, hogy részt vegyen a felmérésben. A kérdőív kitöltésénél nem volt feltétel a Shoprenter webshopmotor használata. 

A kutatás több, az e-kereskedők számára rendkívül releváns témakört is érintett. 

– Hogyan érinti webáruházak forgalmát az orosz-ukrán háború és a növekvő infláció?

– Milyen problémákkal szembesülnek a webáruházak a jelenlegi helyzetben?

– Milyen szállítási és fizetési módokat részesítenek előnyben a webshoptulajdonosok?

– Melyek voltak 2022-ben a legtöbbet használt marketingeszközök, a legtöbb bevételt hozó csatornák?

Az alábbiakban a kutatás eredményei közül szemezgetünk.

Hogyan változott a webshopok forgalma?

A felmérés eredménye szerint a három legfőbb problémakör, amivel az e-kereskedőknek meg kell küzdeniük: az infláció okozta kihívások, a szállítási költségek növekedése és a nem megfelelő ellátási lánc.

Az orosz-ukrán háború és a növekvő infláció a megkérdezett webáruházak

  • 43%-ára negatívan hat, amely a forgalom csökkenésében érezhető;
  • 41%-a nem észlelt semmilyen változást a forgalomban;
  • 16%-ánál a forgalom növekedését eredményezte.

Szállítási módok – nincs meglepetés

Továbbra is töretlenül vezeti a listát a házhoz szállítás, a webshopok 94%-ánál elérhető ez a szállítási mód. 2022-ben óriási lendületet vettek a fixpontos átvevőhelyek – vagyis a csomagpontok és csomagautomaták –, melyek 50%-os növekedést értek el.

A Shoprenter kutatása során megkérdezett webshopok esetében a három legnépszerűbb logisztikai szolgáltató: 

  1. GLS
  2. FOXPOST
  3. MPL

Még az esztendő első felében készítettünk interjút Bengyel Ádámmal, a FOXPOST társalapító-vezérigazgatójával, aki akkor így nyilatkozott a hazai helyzetről:

– Véleményem szerint hosszabb távon óriási lehetőség van a magyar piacban, hiszen az e-commerce aránya a kiskereskedelmi forgalmon belül még mindig csak 10 százalékos. Ahogyan nő az e-commerce szereplők forgalma, úgy bővül majd a csomagautomatákba feladott küldemények száma is – mondta el Bengyel Ádám. – Mivel a csomagautomatába történő kézbesítés még mindig költséghatékony módszernek számít, így az áraink is egyértelműen versenyképesek. Nagyon sokan egyébként arra számítanak, hogy idővel a magánszemélyek csomagküldése is jelentős lesz a piacon – tette hozzá a vezérigazgató.

Tartja magát az utánvétel

Ebben a témakörben sem született meglepő eredmény, az utánvét továbbra is az első helyen áll a fizetési módok között. Ezt követi második helyen a banki átutalás, a dobogó harmadik fokára pedig az online bankkártyás fizetés került. 

Érdekesség, hogy 2022-ben jelentős növekedést ért el az online bankkártyás fizetés, már a webshopok 79%-a biztosítja ezt a fizetési módot a vásárlói számára.

Főszerepben az e-kereskedelem: hallgass bele podcast-sorozatunk legfrissebb epizódjaiba!

Irány külföld?

Habár az utóbbi időkben egyre egyszerűbbé vált a külföldi terjeszkedés a webshopok számára, mégis az tapasztalható, hogy a hazai webáruházak többsége (89%) még nem nyit a nemzetközi piac felé, és csak Magyarországon értékesít. Viszont a maradék 11%-nak jelentős része már több mint 5 országban is elérhető.

Erről a témakörről is beszélgettünk korábban Nagy Sándorral, a Future Trade kereskedelmi konferencia szakmai referensével:– A magyar piacon az import csúcsokat dönt, nagyon sok külföldi székhelyű online kereskedő értékesít Magyarországra, ugyanakkor emellett a hazai kereskedők nemigen lépnek ki az online térbe, az export jóval kisebb. Pedig az export értékesítésben óriási potenciál van, de még az út elején járunk – vélekedett Nagy Sándor. Aki szeretné részletesebben is megismerni az okokat, miérteket, az ide kattintva olvashatja el a teljes interjút.

Fókuszban a marketing

A közösségi oldalakon való jelenlét továbbra is a legnépszerűbb marketingeszköz a webáruházak körében. A Shoprenter által megkérdezettek többsége elsősorban a Facebookon, az Instagramon és YouTube-on van jelen.

A webáruházak által leggyakrabban használt marketingeszközök:

  • a Facebook hirdetések (72% használja),
  • a keresőoptimalizálás (71% használja),
  • és a Google Ads (59% használja). 

A legtöbb bevételt hozó TOP3 marketingeszköz:

  1. Keresőoptimalizálás
  2. Google Ads
  3. Facebook hirdetés

A Shoprenter közlés szerint javult a Google Ads megítélése és eredményessége a webáruházak körében: 2022-ben a fizetett hirdetési megoldások közül a Google Ads hozta a legtöbb bevételt a felmérés során megkérdezett webáruházaknak.

TOP5 webáruházon belüli marketingeszköz:

  1. Kupon (58%)
  2. Elhagyott kosár értesítő (50%)
  3. Intelligens termékajánló (40%)
  4. Csomagajánlatok (37%)
  5. Közösségi megosztás lehetősége (36%)

Ha érdekel a kutatás teljes eredménye, a nagywebaruhazfelmeres.hu oldalon töltheted le!

Blog

Magyar technológia a streaming világrekord mögött

A Hotstar, India első számú prémium video szolgáltatója megdöntötte a YouTube online világrekordját az adott közvetítést egyidejűleg nézők számában. A rekordot május 27-én érték el, a Chennai Super Kings és a Sunrisers Hyderabad fordulatos krikett mérkőzése alatt mely a 2018-as Indiai Premier Liga bajnoki címéről döntött. A mérkőzés legfordulatosabb perceit, amikor a Chennai Super Kings […]
2018-07-20
Blog

Mi alapján látjuk az Instagram posztokat?

Az Instagram algoritmusa rengeteg változáson ment keresztül az évek során, így bizonyos felhasználók posztjait gyakrabban látjuk, míg másokét nem. Mégis mi az, ami ezt befolyásolja? Az alkalmazás fejlesztői elárulták a TechCrunchnak! Az Instagram indulásakor a posztok még időrendi sorrendben jelentek meg, majd 2016 nyarán bevezették a hírfolyam algoritmust. Ez alapján 90 százalékban az ismerősök bejegyzéseit […]
2018-06-08
Blog

7 dolog, amit tudnod kell, ha a millenáris generáció a célcsoportod

Globálisan összesen 77 millió millenáris él a világon, akik sokak számára potenciális fogyasztók. Ők a digitális bennszülöttek, akik sajátos ízléssel rendelkeznek. Átlagosan napi 45 alkalommal érintik az okostelefonjukat. Mutatjuk, hogyan közelítheted meg őket! Nem rajongók A millenárisok nem gondolják magukat rajongóknak, hanem résztvevőknek, akik önálló véleménnyel rendelkeznek és ez hatással lehet másokra. Minden tudnak a […]
2017-08-03
Blog

Instázz, mint egy profi - növeld engagemented vizuális tartalmaiddal

Webáruházad fontos marketingeszköze lehet az Instragram, ami a vásárlások generálása mellett a hosszú távú stratégiádat is támogathatja. Ehhez viszont jól működő, könnyen átlátható posztok szükségesek, amelyek utána számos konverzióval hálálják meg a beléjük fektetett idődet.  Ahhoz, hogy jól fel tudd építeni posztjaidat, fontos ismerned az Instagram által támogatott formátumokat, a tartalmi, szövegírási és vizuális trükköket. Íme 5 bevált tipp!
2022-10-26
Blog

Internetkultúra: Mit jelent számunkra?

Sokak számára már teljesen szokványos jelenség az Internet szerves beépültsége a mindennapos programrendbe: chat, e-mail, saját weboldal.  A számítógép stabil eszköze, esszenciális szereplője a legtöbb modern irodának. Tele-working? Az internetkultúra témája körül forgolódó írások között, azon érvek sem hagyhatóak figyelmen kívül, amelyek az olyan privát szituációkat is behozzák értékeléseikbe, mint azon édesanyák (és nem csak) […]
2016-10-14
Blog

Ezt a 2 hibát ne kövesd el a Facebookon!

A Facebook hihetetlen lehetőség az üzleti oldalak számára, hiszen több ezer potenciális ügyfelet lehet találni fenn az oldalon. Ahhoz azonban, hogy sikereket érj el az oldalon, érdemes néhány dolgot figyelembe venni. Mutatunk két gyakori hibát, amit érdemes elkerülni. 1, hiba: Gyors hívás kérése Nagyon gyakran alkalmazzák a Facebook oldalak a gyors hívás kérését a felhasználóktól, […]
2018-05-08
Blog

3+1 érdekes statisztika: így változnak a keresési szokások a világhálón

Talán még te is emlékszel a Google egyeduralmának időszakára, amikor az ember úgy érezhette: a keresőóriás az egyetlen lehetőség a netes információszerzésre. Nos, ezeknek az időknek vége, hiszen nagyon sokan már más csatornákon (is), például a közösségi média felületein keresik a választ a kérdéseikre. 
2023-08-10
Blog

Mesterséges intelligencia a személyre szabott vásárlói élményért

Az online vásárlások robbanásszerű növekedése óta az üzleti szektor szereplői és a vásárlók is folyamatosan új lehetőségeket keresnek az ügyfélkapcsolatok és az értékesítési folyamatok optimalizálására. Az ügyfélközpontú megközelítés kulcsfontosságú az e-kereskedelem sikeréhez, a mesterséges intelligencia (AI) pedig nagyban hozzájárul a személyre szabott és hatékony vásárlói élmény kialakításához.
2023-05-08
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató