Az árképzés területén a 9-es egy igazán bűvös szám, amit, ha még eddig nem tetted, mindenképp érdemes lehet kipróbálni. A titok abban rejlik, hogy ezt a számot gyakran társítják különböző akciókhoz vagy promóciókhoz. Hiába 10 forintnyi a különbség, a 3990 forintot sokkal kevesebbnek érzékelik a vásárlók, mint a 4000 forintot. A kutatások szerint ennek az az oka, hogy a vásárlók a kezdő számjegyre koncentrálnak, és emiatt inkább lefelé kerekítenek.
A pszichológiai árképzés az árak módosításán túl a termékeid pozícionálásról is szól. A potenciális vásárlók többsége ugyanis összehasonlítja a hasonló termékek árait, mielőtt a vásárlás gombra nyom – nemcsak egy adott áruházon belül, de a versenytársak oldalain található árakkal is. Azzal, hogy a vevőket a különböző ajánlatok összehasonlítására készteted, lehetőséget biztosítasz számukra arra, hogy képet kapjanak a kívánt szolgáltatásokról, valamint az árról, amelyet szívesen fizetnek ki érte.
Együtt nem csak olcsóbb, de egyszerűbb és praktikusabb is! Gondolj bele, ha veszel egy szép cipőt szükséged lesz hozzá cipőápolóra, esetleg cipőkefére, talpbetétre, sőt, akár sámfára is. Ha ezt mind egy csomagban – ráadásul némi árengedménnyel – szerezheted be, nemcsak pénzt spórolsz, de időt is, hiszen sokkal egyszerűbb az összeállítást megvásárolni, mint egyesével kosárba tenni az összes terméket.
A sürgősség érzetének keltése szintén egy nem elhanyagolható módszere a pszichológiai árazásnak. Az „Utolsó darabok!”, a „Csak a készlet erejéig!” feliratok időérzékennyé teszik az adott terméket és vásárlásra ösztönözhetik a webáruház látogatóit.
A cikk forrása: PriceKit