Menü

3+1 érdekes statisztika: így változnak a keresési szokások a világhálón

by Dobány Péter, augusztus 10, 2023
Talán még te is emlékszel a Google egyeduralmának időszakára, amikor az ember úgy érezhette: a keresőóriás az egyetlen lehetőség a netes információszerzésre. Nos, ezeknek az időknek vége, hiszen nagyon sokan már más csatornákon (is), például a közösségi média felületein keresik a választ a kérdéseikre. 

Ha azok közé tartozol, akinek a vállalkozása a Google-ből érkező forgalomra támaszkodik, akkor szem előtt kell tartanod, hogy komoly változások zajlanak a fogyasztói szokások ezen területén. Ennek feltérképezésére készített a HubSpot egy kutatást, melynek keretében 600 fogyasztót kérdeztek meg a keresési szokásaikról.

A változásokat elsősorban a millennium és a Z generáció generálja, mivel az említett felmérés szerint e csoportok 29%-a inkább a közösségi platformokon keres információt, mint a keresőmotorokban. De ez még nem minden! A keresőtalálati oldalakon a generatív mesterséges intelligencia is megjelenik, ami egy újabb csavart hoz a történetbe, vagyis az online keresési módokba.

Hogyan változnak a fogyasztók keresési szokásai?

31%-uk használja a social mediát a kereséshez

Habár közel minden harmadik válaszadó a közösségi keresést alkalmazza információszerzésre, a hagyományos keresőmotorok még mindig dominálnak: az emberek 88%-a használja őket.

Emellett a ChatGPT-hez hasonló AI-chatbotokat is igénybe veszik arra, hogy választ találjanak a kérdéseikre, de csak a megkérdezettek 12%-a.

Mivel a közösségi médiás keresés és (különösen) a generatív AI új trendek/technológiák, várható, hogy idővel tovább növekszik majd a népszerűségük.

15%-uk inkább a közösségi médiában keres, mint a keresőmotorokban

Míg a közösségi keresést az összes válaszadóknak csak 15% részesíti előnyben a keresőplatformokkal szemben, addig a Z és a millennium generáció 29%-a együttesen a social mediás keresést preferálja.

Ez egy komoly arány, amely feltehetően évről évre tovább nő majd. Vajon miért? Mert minél fiatalabb a generáció, annál nagyobb a közösségi keresést előnyben részesítő fogyasztók aránya. Mindez pedig a jövőre nézve igen fontos tényezőt jelenthet a márkák számára a stratégiai tervezésnél, hiszen a Z generáció egyre több tagja válik releváns vásárlóerővé azáltal, hogy munkát kapnak, feljebb lépnek a ranglétrán, és magasabb jövedelemre tesznek szert.

A keresési preferenciák mellett a generatív mesterséges intelligencia alapú keresőplatformokat is érdemes figyelemmel kísérni, mivel ezek egyre okosabbak és egyre nagyobb számban fordulnak elő. A megkérdezettek egy kis csoportja (9%) már most is szívesebben használja a kereséshez az AI-chatbotokat, mint az online keresőmotorokat vagy a közösségi oldalakat. Figyelembe véve, hogy ezek a chatbotok még csak néhány hónapja váltak elérhetővé a felhasználók számára, az ezeket alkalmazók csoportja is valószínűleg évről évre bővülni fog.

A fogyasztók szerint a keresőmotorok még mindig a legjobb platformjai az információszerzésnek

A fentieket olvasva megfordulhat a fejünkben, hogy a keresőmotoroknak lassan befellegzett, de ez korántsem igaz! A fogyasztók manapság még mindig a Google-t és társait tartják a leghatékonyabb módszernek a kereséshez (lásd feljebb).

Tehát miközben az alternatívák egyre nagyobb teret nyernek és javítják a funkcionalitást, a hagyományos keresés még mindig a legfontosabb metódusnak számít a válaszok után kutató fogyasztók és a forgalmukat növelni kívánó márkák számára.

A fogyasztók 54%-a elsősorban mobiltelefonont használ a kereséshez

A jövőbeli trendek másik fontos mutatója, hogy a keresés mobilra váltott. Számos kutatás alátámasztja, hogy a mobil keresőoptimalizálás egyre fontosabbá válik; ez egy olyan terület, amit mindig szem előtt kell tartania a vállalkozásoknak, márkáknak.

A HubSport kutatásában a válaszadók valamivel több mint fele állítja azt, hogy leggyakrabban a telefonját használja az online kereséshez. De a közösség médiás keresési preferenciákhoz hasonlóan a mobilos keresési szokások még hangsúlyosabbá válnak a fiatalabb generációk körében: a Z generáció 80%-a használja leggyakrabban a telefonját keresés közben, az millennium (62%) és az X generáció (66%) pedig nem sokkal marad le mögötte.

Az úgynevezett mobile first szemlélet rávilágít arra, hogy mennyire kritikussá válik a webes élmény mobil keresési platformokra történő optimalizálása, valamint a fiatalabb generációk preferenciáihoz való alkalmazkodás.

A cikkhez felhasznált forrás: hubspot.com

Blog

YouTube: új funkció érkezik

Tesztelik azt az új funkciót, amellyel el lehet rejtőzni a YouTube algoritmus elől. Ez hasonlít ahhoz, amikor böngészőben inkognitó módban netezik valaki, mert ilyenkor nem tárolja az előzményeket és a szolgáltatás sem tudja naplózni a felhasználót. Most olyan funkciót szeretnének bevezetni, amellyel az androidos eszközön futó alkalmazásban bárki átválthat majd inkognitó módba. Ennek köszönhetően a […]
2018-06-11
Blog

Készülj fel tudatosan az idei Black Friday-re

Korábbi cikkünkben összeszedtük az e-kereskedők számára legnagyobb kihívást jelentő időszakára, a főszezonra várható top trendeket és előrejelzéseket. Mostani cikkünkben pedig kifejezetten a Black Friday időszakára hoztunk 10 promóciós ötletet, amelyekkel könnyedén felturbózhatod webshopodat.
2023-10-20
Blog

Facebook: változik a hírfolyam algoritmusa

A minőségi tartalmak érvényesülésére helyezi a hangsúlyt a Facebook a hírfolyam algoritmus módosításánál, így olyan cikkek jelennek majd meg, amelyek valóban érdeklik a felhasználókat. Tavaly a Facebook bejelentette, hogy több tartalmat jelentetnek meg a felhasználók hírfolyamában úgy, hogy az a felhasználók számára érdekes anyagokat, és ne kattintásra csábító linkeket tartalmazzon. A hírfolyamban megjelenő posztoknál figyelembe […]
2016-05-09
Blog

Instagram: útmutató az analitikához

Az Instagram, mint fotó és videó megosztó platform kétségtelenül a piac legnagyobb közösségi média központja. Két rövid év alatt megduplázta a felhasználói bázisát 800 millióra és 500 millió napi aktív felhasználóra. A statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók ezen a felületen a legelkötelezettebbek. Ez az elköteleződés pedig nem korlátozódik a szponzorált tartalmakra. Mindezek ellenére a […]
2018-04-23
Blog

Új vezető platform a social médiában?

A TikTok felhasználóinak száma folyamatosan emelkedik, azonban még mindig kérdés, vajon képes lesz-e releváns platformmá kinőni magát. A social médiában időről-időre előtűnik egy újabb alkalmazás, ami elgondolkodtatja a cégeket, hogy vajon ez lesz-e a következő nagy dobás. Az áttörő siker mégis sok esetben elmaradt. Gondoljunk csak a Peach vagy az Ello nevű applikációkra, végül egyik […]
2019-03-06
Blog

Problémás vevőből hűséges vásárló? Lehetséges! 

Webshop tulajdonosként talán te is belefutottál már egy-egy problémás ügyfélbe. A sok kellemetlenség ellenére azonban érdemes odafigyelned rá, mert akár még törzsvásárlót is faraghatsz belőle!
2023-03-13
Blog

Hogyan legyen sikeres az Instagram story

Amikor üzleti oldalunkon teszünk közzé Insta story-t ne feledjük, hogy ez teljesen más közösséghez szól, mint a személyes profilunk.A követőkkel való kapcsolat létrehozásának és fenntartásának ez a funkció egy kulcsfontosságú eleme. Tervezzünk előre, és hozzunk létre négy-öt olyan sablont, ami designban tükrözi a márkánkat.
2019-04-09
Blog

Merre tart a virtuális valóság?

  A virtuális valóság technológiája eddig elképzelhetetlennek hitt módokon forradalmasíthatja a jövő kommunikációját. A virtuális valóság képes lesz rá, hogy más szemén keresztül tárja elénk a világot, ez a szintű innováció félelmetes, de mégis lenyűgöző. A jövő itt van, és a jövő dicsőséges- bár nem valóságos. Hangzott el mindez nemrég egy Mark Zuckerberggel készült interjúban, […]
2016-10-17
Az e-kereskedelem jövője
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató