Menü

Top trendek és előrejelzések a 2023-as főszezonra

by orsolya.csaba, szeptember 7, 2023
Az ősz, az év végi ünnepeket megelőző hetek bizonnyal az egyik legnagyobb kihívást jelentő időszak az e-kereskedők számára. Itt az idő, hogy felkészítsd webshopod az ünnepi rohamra – ehhez hozunk most néhány praktikus, az idei esztendőre aktualizált tippet.

Az eMarketer év elején kiadott előrejelzése szerint a 2023-as ünnepi szezonban az USA-ban a kiskereskedelmi eladások összességében 4,5%-kal, 1,3 billió dollárra nőnek, az e-kereskedelem pedig az eladások közel 20%-át teszi majd ki. Habár ezek az adatok az Egyesült Államokra vonatkoznak, globális szempontból is jó kiindulási alapot jelenthetnek. 

Hogyan tűnhetsz ki e-kereskedőként az ünnepi szezonban? Az alábbiakban felsorakoztatunk pár hasznos ötletet és tanácsot, hogy a legtöbbet hozhasd ki a következő hónapokból. Lássuk, mivel győzheted meg a vásárlókat, hogy melletted döntsenek!

Az ünnepi bevásárlás már októberben megkezdődik

A 2022-es esztendő megmutatta, hogy az ünnepi vásárlás már nem csak novemberre és decemberre korlátozódik. Sok kereskedő már októberben elindította a Black Friday és a Cyber Monday (a hálaadást követő hétfő) akciókat, és egészen a negyedik negyedév végéig ünnepi leárazásokat, kedvezményeket kínált.

Sőt, a Google felméréséből kiderült, hogy „október közepére a vevők világszerte átlagosan az ünnepi vásárlásaik 21%-át már befejezték”.

Úgy tűnik tehát, hogy a kiskereskedők és a vásárlók nem csak idén fogják követni ezt a trendet. Feltehetően a korai ünnepi vásárlások jellemzik majd a jövőt is. 

Az olyan őszi promócióknak köszönhetően, mint például az Amazon Prime Early Access Sale, 2022-ben az októberi e-kereskedelmi növekedési ráta meghaladta a novemberi és decemberi értékeket (9,8%-ot ugrott). Ez is azt bizonyítja, hogy a fogyasztók hamarabb kezdik el költeni az ünnepre szánt összeget, és elvárják, hogy a kereskedők is alkalmazkodjanak az igényeikhez.

Így aztán a kiskereskedőknek fel kell készülniük arra, hogy mihamarabb megragadják a vásárlók figyelmét, és marketing szempontból folyamatosan készenléti üzemmódban legyenek. 

A gazdasági bizonytalanság következménye az óvatos költekezés

Bár a vásárlások szezonja jön, az előrejelzések azt mutatják, hogy sok fogyasztó jelentős megszorításokat eszközöl majd az ünnepi költségvetésében.

A CNBC felmérésében részt vevő kiskereskedők 71%-a arra számít, hogy a fogyasztók az infláció hatására visszafogják a kiadásaikat – erre reakcióként a kiskereskedők 43%-a kevesebb készlettel tervez, mint tavaly. 

Mi jelentheti a megoldást ebben a helyzetben? A kedvezmények! 

A gazdasági bizonytalanság közepette egyértelmű, hogy a vásárlók ahol csak tudnak, spórolni akarnak. A megkérdezett kiskereskedők 67%-a számít arra, hogy a fogyasztók az idei ünnepi szezonban is keresni fogják a kedvezményeket. Bár ez némi árrés és nyereségesség feláldozásával járhat, az akciók kulcsfontosságú tényezőnek számítanak a vásárlói igények kielégítésében. Ami fontos, hogy tervezd meg ennek is a stratégiáját, ne lődd el egyszerre az összes muníciót már a főszezon elején. 

Amit még érdemes szem előtt tartani, hogy nem csak és kizárólag az árengedménnyel állíthatod magad mellé a fogyasztókat: például az ingyenes kiszállítás és visszaküldés, a jól összeállított termékcsomagok, valamint a kimagasló vásárlási élmény megteremtése is komoly értéknek számít.

Gördülékeny visszaküldési lehetőség a márkahűség erősítéséért

Az ünnepek kiváló lehetőséget kínálnak a vállalkozások számára, hogy új vásárlókat érjenek el, valamint erősítsék a már meglévő ügyfelek elköteleződését. Ám a fogyasztók megtartásának titka nemcsak a vásárlás előtti és közbeni, hanem az azt követő jó ügyfélélményben is rejlik, ez utóbbi egyik alappillére pedig a megvásárolt termék egyszerű és gördülékeny visszaküldésének lehetősége. 

Teljesen természetes, hogy az ünnepi szezonban a több eladás gyakran több visszaküldést is jelent. Tavaly novembertől január közepéig az Egyesült Államokban az e-kereskedelmi megrendelések legalább 10%-át, sőt, akár 16%-át is visszaküldték minden héten. 

Habár persze a visszaküldések magas száma nem ideális, mégis lehetőséget biztosít arra, hogy bizonyítsd a vásárlóidnak: velük is törődsz – nem csak a pénzükkel. A FedEx tanulmánya még azt is kimutatta, hogy a vásárlók 98%-a hajlandó lenne újra rendelni egy márkától, ha az gyors és kényelmes visszaküldést kínálna, 56% pedig akár fizetne is a problémamentes visszaküldésért.

Többcsatornás kereskedelem: összhangban az online és offline vásárlás 

A Harvard Business Review tanulmánya arra jutott, hogy a vásárlók 73%-a több csatornát is használ a vásárlási útja során. Az online és offline vásárlási élmény közötti zökkenőmentes átmenet tehát továbbra is kulcsfontosságú tényező! A kereskedőknek biztosítaniuk kell, hogy online platformjaik harmonikusan létezzenek együtt az offline üzletekkel, megkönnyítve az integrált vásárlási utat. A készletek, az árképzés és a promóciók összehangolása a különféle csatornákon keresztül megkülönböztető faktorrá vált.

Az online és offline vásárlás közötti határok egyre inkább elmosódnak. A márkáknak arra ajánlott törekedniük, hogy zökkenőmentes élményt nyújtsanak a különböző csatornákon, lehetővé téve a vásárlók számára akár azt is, hogy a vásárlási utat az egyik platformon kezdjék, és egy másikon fejezzék be. Az online és offline vásárlási élmények zökkenőmentes összekapcsolása a kulcs ahhoz, hogy megfeleljenek a modern fogyasztók sokrétű igényeinek. Íme, egy hasznos lista, amit a főszezon előtt érdemes áttekinteni:

  • Integráció: Hangold össze online és offline kínálatot az egységes vásárlói élmény érdekében.
  • Egységes árképzés: A bizalom kiépítése érdekében biztosítsd az árképzés egységességét az összes csatornán.
  • Keresztpromóció: Az online és offline jelenlétre, a láthatóság növeléséért.

Fókuszban a fenntarthatóság

A tudatos költekezés és a fenntartható gyakorlatok korát éljük. A fogyasztók egyre inkább tisztában vannak az olyan fontos fogalmak jelentésével, mint például a karbonlábnyom, valamint azzal is, hogy a vásárlási magatartásuk milyen egyéb környezeti következményekkel járhat. 

A tudatos fogyasztói magatartás a fenntartható és etikusan előállított termékek iránti kereslet megugrását eredményezi. Az e-kereskedelmi vállalkozások erre úgy reagálnak, hogy kommunikációjukban kiemelik környezetbarát gyakorlatukat, átlátható beszerzésüket és a társadalmi felelősségvállalás iránti elkötelezettségüket. A zöld csomagolás, a szén-dioxid-semleges szállítás és a környezetbarát termékcsaládok a marketingstratégiák központi elemévé válnak.

Az IBM Institute for Business Value felmérése szerint a megkérdezettek 51%-a hajlandó változtatni vásárlási szokásain annak érdekében, hogy hozzájáruljon a káros környezeti hatások csökkentéséhez. Az etikus fogyasztói magatartás tehát továbbra is meghatározza a vásárlási döntéseket. Ezért aztán az e-kereskedelmi vállalkozásoknak ki kell hangsúlyozniuk a fenntarthatóság érdekében tett törekvéseiket, ezáltal hatékonyan elérhetik a tudatos fogyasztókat. Jöjjön néhány ötlet!

  • A fenntarthatóság bemutatása: Emeld ki vállalkozásod környezetbarát gyakorlatait, mind a termékek beszerzését, mind pedig a csomagolást illetően.
  • Átlátható kommunikáció: A bizalom erősítése érdekében kommunikáld egyértelműen céged fenntarthatósági kezdeményezéseit.
  • Zöld marketing: Töltsd meg marketinganyagaidat fenntarthatósági üzenetekkel, hogy bevonzd a tudatos fogyasztókat.

Gyors checklist a főszezon előtt

Eltekintve a trendektől, akad néhány fontos tényező az e-kereskedelemben, amire kiemelten ajánlott figyelni, hogy sikeresen zárhasd a főszezont. Nálad rendben vannak az alábbiak?

  • A weboldal teljesítménye: Optimalizáld sebességét és reszponzivitását a zökkenőmentes ügyfélélmény érdekében.
  • SEO-stratégia: Az ünnepekre összpontosító tartalom kialakítása, a metaadatok optimalizálása, a megfelelő kulcsszavak beépítése.
  • Mobileszközre optimalizálás: Biztosítsd, hogy webhelyed mobilbarát legyen, hiszen az e-commerce értékesítés közel háromnegyede mobiltelefonon keresztül történik. További részleteket az ún. mobile first szemléletről ebben a cikkünkben találhatsz.
  • Marketingkampányok: Tervezd meg részletesen és ütemezd be jó előre az ünnepi marketingkampányokat.
  • E-mail marketing: Hozz létre vonzó, a célközönséged számára releváns hírlevélsorozatokat a promóciókhoz, a termékbemutatókhoz stb..
  • Készletgazdálkodás: Készülj fel a megnövekedett keresletre a raktárkészlet és a tervezett eladások összehangolásával.
  • Ügyféltámogatás: Erősítsd meg ügyfélszolgálatot, hogy időben segítséget nyújthass az ünnepi roham idején.
  • Gördülékeny fizetés: Biztosítsd a zökkenőmentes fizetési folyamatot, és kínálj többféle fizetési lehetőséget.
  • Biztonsági intézkedések: Vezess be erőteljes biztonsági intézkedéseket a fogyasztók adatainak védelme érdekében a vásárlási csúcsidőszakban.
  • Visszaküldési metódus: Kommunikálj erről traszparensen és egyértelműen a vásárlóid felé, hogy a termék ünnepek utáni visszaküldésének folyamata a lehető leghatékonyabb lehessen.

Természetesen majd idővel kiderül, hogy egészen pontosan miként alakul a 2023-as főszezon, de addig is talán az a legfontosabb, hogy minden eszközzel biztosítsd: a vásárló áll az ecommerce stratégiád középpontjában. 

Legyen szó akár a személyre szabott ajánlatokról, az akciókról vagy az omnichannel vásárlási élményről, az ünnepi szezon zajában úgy fogsz tudni kiemelkedni a többiek közül, ha megtalálod a legjobb módját a fogyasztók előtérbe helyezésének.

Blog

Internetkultúra: Mit jelent számunkra?

Sokak számára már teljesen szokványos jelenség az Internet szerves beépültsége a mindennapos programrendbe: chat, e-mail, saját weboldal.  A számítógép stabil eszköze, esszenciális szereplője a legtöbb modern irodának. Tele-working? Az internetkultúra témája körül forgolódó írások között, azon érvek sem hagyhatóak figyelmen kívül, amelyek az olyan privát szituációkat is behozzák értékeléseikbe, mint azon édesanyák (és nem csak) […]
2016-10-14
Blog

Törődj többet magaddal: 10 lépés a sikerért

Itt az ideje, hogy elkezdj tenni a saját sikerességedért és karrieredért. Az alábbiakban tíz pontba szedtük a sikerhez vezető út kulcsfontosságú motívumait. Mikor el szeretnél érni valamit, vagy a legjobbat akarod kihozni magadból, az általában nagy elkötelezettséget és energiabefektetést igényel. Ha sikeressé vagy megbízhatóvá akarsz válni a munkahelyeden, vezetőként,  a saját vállalkozásodban, és kreatív a […]
2016-01-19
Blog

Zöld kezdeményezések az e-kereskedelemben

Az e-kereskedelem robbanásszerű növekedése az elmúlt években számos kihívás elé állította a szereplőket, amelyek közül az egyik legfontosabb az ökológiai fenntarthatóság volt. Az online vásárlás népszerűségének folyamatos növekedésével párhuzamosan az e-kereskedelmi cégek egyre tudatosabbak, ha az ökológiai lábnyomukról vagy a fenntartható működési módokra való áttérésről van szó.
2023-03-20
Blog

Problémás vevőből hűséges vásárló? Lehetséges! 

Webshop tulajdonosként talán te is belefutottál már egy-egy problémás ügyfélbe. A sok kellemetlenség ellenére azonban érdemes odafigyelned rá, mert akár még törzsvásárlót is faraghatsz belőle!
2023-03-13
Blog

Milyen előnyökkel és kihívásokkal számolhatsz, ha a fulfillment mellett döntesz?

Ez a szolgáltatási típus a több különböző termékes, nagyobb kiszolgálási igényű webshopok számára lehet ideális megoldás. Néhány fontos tényezőt kiemelve áttekintjük a fulfillment legfontosabb jellemzőit.
2023-04-19
Blog

BeReal: egy közösségi platform, ami szembeszáll a valóság torzításával

Az elmúlt években számos közösségimédia-felület terjedt el széles körben vagy tűnt el a feledés homályába. Most éppen egy francia szolgáltatás tör egyre feljebb és feljebb, ami hiába működik már jó ideje, csak az elmúlt hónapokban ugrott a letöltési toplisták élére. A BeReal a radikálisan újszerű nézőpontjának köszönheti népszerűségét. De vajon márkaként megéri egyből jelen lenned ezen az új felületen?
2022-10-12
Blog

Mire figyelj, hogy ne legyen zavaró a popupod?

Mi lehet az oka annak, hogy a webshopodon egy-egy felugró ablak zavarja, sőt, akár irritálja a látogatóidat? Feltehetően az, hogy rosszul állítottad be az adott popupot. Mire érdemes figyelned, hogy elkerüld ezt a problémát? Máris eláruljuk!
2022-11-08
Blog

Instagram: útmutató az analitikához

Az Instagram, mint fotó és videó megosztó platform kétségtelenül a piac legnagyobb közösségi média központja. Két rövid év alatt megduplázta a felhasználói bázisát 800 millióra és 500 millió napi aktív felhasználóra. A statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók ezen a felületen a legelkötelezettebbek. Ez az elköteleződés pedig nem korlátozódik a szponzorált tartalmakra. Mindezek ellenére a […]
2018-04-23
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató