Menü

Top trendek és előrejelzések a 2023-as főszezonra

by orsolya.csaba, September 7, 2023
Az ősz, az év végi ünnepeket megelőző hetek bizonnyal az egyik legnagyobb kihívást jelentő időszak az e-kereskedők számára. Itt az idő, hogy felkészítsd webshopod az ünnepi rohamra – ehhez hozunk most néhány praktikus, az idei esztendőre aktualizált tippet.

Az eMarketer év elején kiadott előrejelzése szerint a 2023-as ünnepi szezonban az USA-ban a kiskereskedelmi eladások összességében 4,5%-kal, 1,3 billió dollárra nőnek, az e-kereskedelem pedig az eladások közel 20%-át teszi majd ki. Habár ezek az adatok az Egyesült Államokra vonatkoznak, globális szempontból is jó kiindulási alapot jelenthetnek. 

Hogyan tűnhetsz ki e-kereskedőként az ünnepi szezonban? Az alábbiakban felsorakoztatunk pár hasznos ötletet és tanácsot, hogy a legtöbbet hozhasd ki a következő hónapokból. Lássuk, mivel győzheted meg a vásárlókat, hogy melletted döntsenek!

Az ünnepi bevásárlás már októberben megkezdődik

A 2022-es esztendő megmutatta, hogy az ünnepi vásárlás már nem csak novemberre és decemberre korlátozódik. Sok kereskedő már októberben elindította a Black Friday és a Cyber Monday (a hálaadást követő hétfő) akciókat, és egészen a negyedik negyedév végéig ünnepi leárazásokat, kedvezményeket kínált.

Sőt, a Google felméréséből kiderült, hogy „október közepére a vevők világszerte átlagosan az ünnepi vásárlásaik 21%-át már befejezték”.

Úgy tűnik tehát, hogy a kiskereskedők és a vásárlók nem csak idén fogják követni ezt a trendet. Feltehetően a korai ünnepi vásárlások jellemzik majd a jövőt is. 

Az olyan őszi promócióknak köszönhetően, mint például az Amazon Prime Early Access Sale, 2022-ben az októberi e-kereskedelmi növekedési ráta meghaladta a novemberi és decemberi értékeket (9,8%-ot ugrott). Ez is azt bizonyítja, hogy a fogyasztók hamarabb kezdik el költeni az ünnepre szánt összeget, és elvárják, hogy a kereskedők is alkalmazkodjanak az igényeikhez.

Így aztán a kiskereskedőknek fel kell készülniük arra, hogy mihamarabb megragadják a vásárlók figyelmét, és marketing szempontból folyamatosan készenléti üzemmódban legyenek. 

A gazdasági bizonytalanság következménye az óvatos költekezés

Bár a vásárlások szezonja jön, az előrejelzések azt mutatják, hogy sok fogyasztó jelentős megszorításokat eszközöl majd az ünnepi költségvetésében.

A CNBC felmérésében részt vevő kiskereskedők 71%-a arra számít, hogy a fogyasztók az infláció hatására visszafogják a kiadásaikat – erre reakcióként a kiskereskedők 43%-a kevesebb készlettel tervez, mint tavaly. 

Mi jelentheti a megoldást ebben a helyzetben? A kedvezmények! 

A gazdasági bizonytalanság közepette egyértelmű, hogy a vásárlók ahol csak tudnak, spórolni akarnak. A megkérdezett kiskereskedők 67%-a számít arra, hogy a fogyasztók az idei ünnepi szezonban is keresni fogják a kedvezményeket. Bár ez némi árrés és nyereségesség feláldozásával járhat, az akciók kulcsfontosságú tényezőnek számítanak a vásárlói igények kielégítésében. Ami fontos, hogy tervezd meg ennek is a stratégiáját, ne lődd el egyszerre az összes muníciót már a főszezon elején. 

Amit még érdemes szem előtt tartani, hogy nem csak és kizárólag az árengedménnyel állíthatod magad mellé a fogyasztókat: például az ingyenes kiszállítás és visszaküldés, a jól összeállított termékcsomagok, valamint a kimagasló vásárlási élmény megteremtése is komoly értéknek számít.

Gördülékeny visszaküldési lehetőség a márkahűség erősítéséért

Az ünnepek kiváló lehetőséget kínálnak a vállalkozások számára, hogy új vásárlókat érjenek el, valamint erősítsék a már meglévő ügyfelek elköteleződését. Ám a fogyasztók megtartásának titka nemcsak a vásárlás előtti és közbeni, hanem az azt követő jó ügyfélélményben is rejlik, ez utóbbi egyik alappillére pedig a megvásárolt termék egyszerű és gördülékeny visszaküldésének lehetősége. 

Teljesen természetes, hogy az ünnepi szezonban a több eladás gyakran több visszaküldést is jelent. Tavaly novembertől január közepéig az Egyesült Államokban az e-kereskedelmi megrendelések legalább 10%-át, sőt, akár 16%-át is visszaküldték minden héten. 

Habár persze a visszaküldések magas száma nem ideális, mégis lehetőséget biztosít arra, hogy bizonyítsd a vásárlóidnak: velük is törődsz – nem csak a pénzükkel. A FedEx tanulmánya még azt is kimutatta, hogy a vásárlók 98%-a hajlandó lenne újra rendelni egy márkától, ha az gyors és kényelmes visszaküldést kínálna, 56% pedig akár fizetne is a problémamentes visszaküldésért.

Többcsatornás kereskedelem: összhangban az online és offline vásárlás 

A Harvard Business Review tanulmánya arra jutott, hogy a vásárlók 73%-a több csatornát is használ a vásárlási útja során. Az online és offline vásárlási élmény közötti zökkenőmentes átmenet tehát továbbra is kulcsfontosságú tényező! A kereskedőknek biztosítaniuk kell, hogy online platformjaik harmonikusan létezzenek együtt az offline üzletekkel, megkönnyítve az integrált vásárlási utat. A készletek, az árképzés és a promóciók összehangolása a különféle csatornákon keresztül megkülönböztető faktorrá vált.

Az online és offline vásárlás közötti határok egyre inkább elmosódnak. A márkáknak arra ajánlott törekedniük, hogy zökkenőmentes élményt nyújtsanak a különböző csatornákon, lehetővé téve a vásárlók számára akár azt is, hogy a vásárlási utat az egyik platformon kezdjék, és egy másikon fejezzék be. Az online és offline vásárlási élmények zökkenőmentes összekapcsolása a kulcs ahhoz, hogy megfeleljenek a modern fogyasztók sokrétű igényeinek. Íme, egy hasznos lista, amit a főszezon előtt érdemes áttekinteni:

  • Integráció: Hangold össze online és offline kínálatot az egységes vásárlói élmény érdekében.
  • Egységes árképzés: A bizalom kiépítése érdekében biztosítsd az árképzés egységességét az összes csatornán.
  • Keresztpromóció: Az online és offline jelenlétre, a láthatóság növeléséért.

Fókuszban a fenntarthatóság

A tudatos költekezés és a fenntartható gyakorlatok korát éljük. A fogyasztók egyre inkább tisztában vannak az olyan fontos fogalmak jelentésével, mint például a karbonlábnyom, valamint azzal is, hogy a vásárlási magatartásuk milyen egyéb környezeti következményekkel járhat. 

A tudatos fogyasztói magatartás a fenntartható és etikusan előállított termékek iránti kereslet megugrását eredményezi. Az e-kereskedelmi vállalkozások erre úgy reagálnak, hogy kommunikációjukban kiemelik környezetbarát gyakorlatukat, átlátható beszerzésüket és a társadalmi felelősségvállalás iránti elkötelezettségüket. A zöld csomagolás, a szén-dioxid-semleges szállítás és a környezetbarát termékcsaládok a marketingstratégiák központi elemévé válnak.

Az IBM Institute for Business Value felmérése szerint a megkérdezettek 51%-a hajlandó változtatni vásárlási szokásain annak érdekében, hogy hozzájáruljon a káros környezeti hatások csökkentéséhez. Az etikus fogyasztói magatartás tehát továbbra is meghatározza a vásárlási döntéseket. Ezért aztán az e-kereskedelmi vállalkozásoknak ki kell hangsúlyozniuk a fenntarthatóság érdekében tett törekvéseiket, ezáltal hatékonyan elérhetik a tudatos fogyasztókat. Jöjjön néhány ötlet!

  • A fenntarthatóság bemutatása: Emeld ki vállalkozásod környezetbarát gyakorlatait, mind a termékek beszerzését, mind pedig a csomagolást illetően.
  • Átlátható kommunikáció: A bizalom erősítése érdekében kommunikáld egyértelműen céged fenntarthatósági kezdeményezéseit.
  • Zöld marketing: Töltsd meg marketinganyagaidat fenntarthatósági üzenetekkel, hogy bevonzd a tudatos fogyasztókat.

Gyors checklist a főszezon előtt

Eltekintve a trendektől, akad néhány fontos tényező az e-kereskedelemben, amire kiemelten ajánlott figyelni, hogy sikeresen zárhasd a főszezont. Nálad rendben vannak az alábbiak?

  • A weboldal teljesítménye: Optimalizáld sebességét és reszponzivitását a zökkenőmentes ügyfélélmény érdekében.
  • SEO-stratégia: Az ünnepekre összpontosító tartalom kialakítása, a metaadatok optimalizálása, a megfelelő kulcsszavak beépítése.
  • Mobileszközre optimalizálás: Biztosítsd, hogy webhelyed mobilbarát legyen, hiszen az e-commerce értékesítés közel háromnegyede mobiltelefonon keresztül történik. További részleteket az ún. mobile first szemléletről ebben a cikkünkben találhatsz.
  • Marketingkampányok: Tervezd meg részletesen és ütemezd be jó előre az ünnepi marketingkampányokat.
  • E-mail marketing: Hozz létre vonzó, a célközönséged számára releváns hírlevélsorozatokat a promóciókhoz, a termékbemutatókhoz stb..
  • Készletgazdálkodás: Készülj fel a megnövekedett keresletre a raktárkészlet és a tervezett eladások összehangolásával.
  • Ügyféltámogatás: Erősítsd meg ügyfélszolgálatot, hogy időben segítséget nyújthass az ünnepi roham idején.
  • Gördülékeny fizetés: Biztosítsd a zökkenőmentes fizetési folyamatot, és kínálj többféle fizetési lehetőséget.
  • Biztonsági intézkedések: Vezess be erőteljes biztonsági intézkedéseket a fogyasztók adatainak védelme érdekében a vásárlási csúcsidőszakban.
  • Visszaküldési metódus: Kommunikálj erről traszparensen és egyértelműen a vásárlóid felé, hogy a termék ünnepek utáni visszaküldésének folyamata a lehető leghatékonyabb lehessen.

Természetesen majd idővel kiderül, hogy egészen pontosan miként alakul a 2023-as főszezon, de addig is talán az a legfontosabb, hogy minden eszközzel biztosítsd: a vásárló áll az ecommerce stratégiád középpontjában. 

Legyen szó akár a személyre szabott ajánlatokról, az akciókról vagy az omnichannel vásárlási élményről, az ünnepi szezon zajában úgy fogsz tudni kiemelkedni a többiek közül, ha megtalálod a legjobb módját a fogyasztók előtérbe helyezésének.

Blog

Instagram: útmutató az analitikához

Az Instagram, mint fotó és videó megosztó platform kétségtelenül a piac legnagyobb közösségi média központja. Két rövid év alatt megduplázta a felhasználói bázisát 800 millióra és 500 millió napi aktív felhasználóra. A statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók ezen a felületen a legelkötelezettebbek. Ez az elköteleződés pedig nem korlátozódik a szponzorált tartalmakra. Mindezek ellenére a […]
2018-04-23
Blog

Mire figyelj, hogy ne legyen zavaró a popupod?

Mi lehet az oka annak, hogy a webshopodon egy-egy felugró ablak zavarja, sőt, akár irritálja a látogatóidat? Feltehetően az, hogy rosszul állítottad be az adott popupot. Mire érdemes figyelned, hogy elkerüld ezt a problémát? Máris eláruljuk!
2022-11-08
Blog

Instagram: újabb funkcióval bővült az alkalmazás

Naponta 250 millió ember használja az önmegsemmisítő üzeneteket, amelyeket most már privátban is meg lehet osztani. A napokban minden Instagram felhasználónál megjelent egy új ikon a jobb alsó sarokban az önmegsemmisülő üzeneteknél. Ennek segítségével privátban, azaz direct is el lehet küldeni ezeket az üzeneteket. az épp lejátszott önmegsemmisítő felvétel közben megérintve megoszthatjuk az ismerőseinkkel és […]
2017-09-30
Blog

Top trendek és előrejelzések a 2023-as főszezonra

Az ősz, az év végi ünnepeket megelőző hetek bizonnyal az egyik legnagyobb kihívást jelentő időszak az e-kereskedők számára. Itt az idő, hogy felkészítsd webshopod az ünnepi rohamra – ehhez hozunk most néhány praktikus, az idei esztendőre aktualizált tippet.
2023-09-07
Blog

Facebook: megújulnak az értesítések

Sokan jelezték, hogy egy mini Facebook ikont fedeztek fel az Instagram appon belül, mely elsősorban a facebookos értesítések egyfajta nyomon követésére szolgálnak, de nem olvashatóak és nézhetőek meg. A funkció lényege, hogy egy kis buborék jelzi a felhasználónak, hány értesítése van a Facebookon. Emellett ez segít majd abban, hogy gyorsabb legyen a váltás a két […]
2018-06-19
Blog

Messenger: automatikusan elinduló videós hirdetések

A Facebook talált egy újabb kiárusítható felületet a Messengerben, így már tesztelik az automatikusan elinduló videós hirdetéseket. Az újfajta reklámok a beérkező üzenetek között jelennek majd meg. Korábban felröppentek azok a hírek, hogy a mobilos Facebook appban már nem fér el több hirdetés, így érthető, hogy a vállalat keresett egy újabb mobilos felületet, ahol megjelenhetnek […]
2018-07-03
Blog

CREATE VIDEO ADS IN MINUTES WITH GOOGLE'S NEW TOOL

The YouTube Video Builder, which is currently in it’s beta form, has a high accuracy in our current situation. On one hand it offers companies new opportunities to stay in the focus under these changed circumstances as well. On the other hand it makes video ad creation, a usually time-, material- and resource-dependent area, free and available for anybody.
2020-06-16
Blog

Okostelefon, okos döntés: a mobile first megközelítés jelentősége az e-kereskedelemben

Az okostelefonok és a táblagépek térhódításának köszönhetően az e-kereskedőknek már nemcsak lehetőségük, de kötelességük is weboldalukat mobilbaráttá alakítani. Az úgynevezett mobile first szemlélet ugyanis jelentősen hozzájárulhat a vállalkozás versenyképességének javításához, a vásárlók megtartásához.
2023-05-18
Egészség-sport cikkek kereskedelme - a tavaszi megújulás jegyében
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Trendek és elemzések a hazai e-commerce szereplőinél 2022-ben
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató