Mindenekelőtt fontos leszögezni, hogy a sikeres értékesítés nem csak a forgalmad és a profitod tervezését jelenti! Teljesítményedet az is meghatározza, hogy mennyire kreatív az ajánlatod, és hogy hogyan értékesíted azt a potenciális ügyfeleid számára.
Míg azonban egy egyedi ajánlat kitalálása némi ötletelést igényel, az alábbi Black Friday marketingötletek minden bizonnyal remek inspirációként szolgálnak majd számodra.
A különböző csomagok összeállítása az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy nagyobb értéket biztosíts ügyfeleidnek, miközben növeled üzleted átlagos rendelési értékét.
Ha igazán furfangos vagy, összeállíthatsz rejtélyes csomagokat is, amelyek segítségével az esetlegesen gyengébben teljesítő termékeid is könnyedén gazdára lelhetnek.
Az e-mail listádon szereplők már egyszer biztosan bizalmat szavaztak a termékeidnek, így az ilyen típusú promóciók nagy valószínűséggel újabb vásárlásra ösztönzik majd őket. Kínálhatsz számukra extra kedvezményeket, ingyenes edukatív tartalmakat vagy akár kizárólagosságot is néhány termékedre!
A szájhagyomány útján terjedő marketing még mindig az egyik leghatékonyabb módja bevételed növelésének, jutalmazd tehát ügyfeleidet vállalkozásod népszerűsítéséért! Ajánlj fel bónuszokat, (például kupont vagy pontokat) minden általuk ajánlott új vásárló után, így könnyedén növelheted eladásaid mellett márkaismertségedet is, valamint csökkentheted az egyszeri eladásaid számát!
Készíts egyfajta iránytűt ügyfeleid számára, hogy minél hamarabb az általuk keresett termék típusokhoz találjanak! Ezzel időt és energiát takaríthatsz meg ügyfeleidnek, miközben olyan termékeidet is megmutathatod nekik, amelyeket egy keresés alatt elképzelhető, hogy nem láttak volna meg.
Jutalmazd egy kedvezményes kuponnal azokat a vásárlókat, akik éppen a fizetés előtt állnak! Ezzel nemcsak egy plusz lendületet adsz nekik vásárlásuk véglegesítéséhez, de egy kellemes meglepetést is nyújtasz a “pénztártól való távozáskor”. Ez a stratégia kifejezetten jót tesz az ügyfelek elköteleződésének és könnyedén eredményezhet magasabb konverziós arányt.
A visszaszámlálók használatával a sürgősség érzetét keltheted vásárlóidnál – éppen ezért tökéletesek a Black Friday-hoz, vagy egy hasonló korlátozott idejű eseményhez. A sürgősség érzete könnyedén ösztönözheti az impulzus vásárlásokat, és a még hezitáló vásárlókat is, hiszen ki akarna lemaradni egy különleges ajánlatról, ami csak korlátozott ideig érvényes?
A szállítási díjak elengedésével (főleg egy bizonyos összeg felett) kifejezetten ösztönzően hathatsz a vásárlóidra. Megfelelő árazási technikáddal pedig a szállításra szánt összeget könnyedén belekalkulálhatod termékeid fogyasztói árába, így ennek a tételnek a “kiesése” sem fog anyagilag megviselni.
Fordítsd a Black Friday időszaka alatt elért bevételed egy részét, vagy akár teljes egészét jótékonysági célra! Ezzel a felajánlással a visszajáró vásárlóid mellett szélesebb körben is ismertebb lehetsz, és megerősítheted a céged társadalmi felelősségvállalását.
Az efféle kereskedelemben lévő potenciált pedig mi sem mutatja jobban, minthogy mára már megvan a saját ünnepnapja is, az Adakozó Kedd (Giving Tuesday).
Az influencerekkel való partnerség a terméked népszerűsítése érdekében hatékony módja lehet a széles körű márkaismertség és bizalom kiépítésének. A megfelelően kivitelezett influencer marketing pedig a közvetlen értékesítést is elősegítheti a szezonális kampányaid során.
Ha még nem kísérleteztél különféle játékos lehetőségekkel a weboldaladon, akkor most itt a nagyszerű lehetőség! Az úgynevezett gamifikációknak számos változata létezik, mint például a szerencsekerék forgatás, a különböző online játék-gépek, vagy az egyszerű “itt a piros, hol a piros” játékok.
A játékok célja, hogy növelje az e-mailek és SMS-ek feliratkozási arányát és, hogy újból lekösse a meglévő ügyfeleidet azáltal, hogy új módot kínál számukra a megtakarításhoz.