Menü

Facebook: új lépés a digitális akadálymentesítésben

by google news, May 9, 2016
  A Facebook bejelentette, hogy az új szolgáltatásukkal a látássérültek számára értelmezhetővé válnak az oldalra feltöltött képek. Az internetet egyre inkább a vizuális tartalmak uralják, becslések szerint napi 1,8 milliárd képet töltenek fel a közösségi média felületekre, többek közt a Twitterre, Instagramra és a Facebookra. A látássérült embereknek azonban a szoftverek nem képesek leírni, mi […]

 

A Facebook bejelentette, hogy az új szolgáltatásukkal a látássérültek számára értelmezhetővé válnak az oldalra feltöltött képek.

Az internetet egyre inkább a vizuális tartalmak uralják, becslések szerint napi 1,8 milliárd képet töltenek fel a közösségi média felületekre, többek közt a Twitterre, Instagramra és a Facebookra. A látássérült embereknek azonban a szoftverek nem képesek leírni, mi látható a fotón, így kirekesztettnek érezhetik magukat.

A Facebook nemrég mutatta be azt a szolgáltatását, mely a látássérült felhasználóknak dekódolja a képeket. Az úttörő program mesterséges intelligencia (AI) által dekódolja a képeken látható tárgyakat, melyeket alternatív szöveggé alakít át, így ki tudják olvasni, mi látható a képernyőn.

A program jelenleg 80 tárgyat és tevékenységet képes felismerni, de minél több képet töltenek fel a jövőben, annál pontosabban működik majd a szoftver. Az új technológia az iOS felhasználók számára már elérhető külföldön.

A fejlesztést végző mérnök, Matt King, maga is látássérült, a programmal kapcsolatban elmondta, hogy nagyon korai szakaszban járnak, de céljuk, hogy minden ember részt tudjon venni a kommunikációban.

“Amikor akadálymentesítésről beszélünk, az magába foglalja a fizikai és infokommunikációs akadálymentesítést is. A fizikai általában egyértelműbb például a mozgássérültek esetében és a látássérültek számára kialakított úttest burkolatoknál. Az infokommunikációs akadálymentesítést azonban nem csak a weboldalakra értjük, hanem a mobiltelefonos alkalmazásokra is.” - mondta el Torma Zsolt, iOS és OS X szakértő. - “A látássérültek sok mindenre használják az okostelefont (SMS-ek küldésére és fogadására, telefonhívások kezdeményezésére és fogadására, bankjegyek felismerésére stb.), a sokrétű lehetőségek pedig megkönnyítik a mindennapi életet. A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségében azért is dolgozunk, hogy minél több mobilalkalmazás és weboldal akadálymentes legyen.”

Torma Zsolt azt is elmondta, hogy a mobilalkalmazások akadálymentesítése egy új terület, nemrég kezdtek el vele foglalkozni. Azonban az a tapasztalat, hogy Magyarországon is egyre több weboldal lesz akadálymentes.

“A  Facebook eddig is akadálymentes volt a látássérültek számára. Ez a fejlesztés annyival több, hogy megmondja, mi van a képen, nem csupán azt, hogy ez egy fotó. Még egy kezdetleges technológia, ami a magyar felhasználók számára nem elérhető, de ha több nyelvre is megcsinálják, akkor hamarosan nálunk is elérhető lesz” - tette hozzá Torma Zsolt szakértő.

A Facebook szeretné, ha a program képes lenne az arcfelismerésre is, azonban adatvédelmi okokra hivatkozva vannak ellenzői a fejlesztésnek. Matt King elmondta, hogy a látássérült embereknek is egyenlő hozzáférést kell biztosítani az interneten közzétett tartalmakhoz. A látó ember tudja, ki van a fotón, így ezt a vak emberek számára is szeretnék lehetővé tenni.

Hazai jó példa:
A Díjnet rendszer létrehozott egy külön látássérültek számára optimalizált oldalt, illetve a normál oldala és mobilapplikációja is akadálymentesített. Ez azért jó kezdeményezés, mert a vakok és gyengénlátok egyszerűen és gyorsan be tudják fizetni közüzemi számláikat, illetve információhoz juthatnak, hogy mit tartalmaz pontosan a számla.

 

Hírek

YouTube: szigorúbb feltételek

A YouTube újabb szigorítása szerint a videókban elhelyezhető kártyákon nem lehet külső webhelyre mutató hivatkozást megjeleníteni azok számára, akik nincsenek benne a Partnerprogramban. A YouTube a csalással szerzett bevételek ellen korábban már szigorította a szabályzatot, miszerint a YouTube Partnerprogramba csak azok a csatornák léphetnek be, akik legalább 10 ezer összmegtekintéssel rendelkeznek. A program tagjai pedig […]
2017-10-06
Hírek

YouTube: új funkcióval bővült

A YouTube alkalmazásban is megjelent a webböngészőkhöz hasonló funkció, amellyel elrejthetjük, hogy milyen videókat néztünk meg. Ha valaki bekapcsolja, akkor semmilyen nyomot nem hagy maga után, így az előzményeket sem jegyzi meg a rendszer. Az inkognitó módnak nevezett funkció hasznos lehet azért is, mert így nem fog a korábbi megtekintések alapján videókat ajánlani a csatorna. […]
2018-07-26
Hírek

Kedvel, imád, hűha: A Facebook reakciók pszichológiája

Pár napja a Facebook lépett egy nagyot, és a jól ismert Like gomb után végre lehetőséget adott arra, hogy a véleményünket olyan jelekkel is kifejezhessük, mint az „imádom” vagy a „hűha”, ezzel pedig akarva-akaratlanul utat nyitott az érzelmek árnyaltabb kifejezésének a közösségi oldalon is. Bár az üzleti élet virtuális valóságának elsősorban a LinkedIn ad teret, […]
2016-03-01
Hírek

Megállíthatatlan online marketing trendek 2016

Milyen online trendek határozzák meg a nemzetközi marketinget? Hogyan néz majd ki a jövőben az online marketing? Cikkünkben ezekre a kérdésekre is keressük a választ. Sok szó esett már az online marketing trendekről a portálon. Mobilhasználat, automatizálás, adatvezérelt marketing, organikus hirdetések, közösségi média marketing, sorolhatnánk még azokat a trendeket, amelyek már az előző évben is rendkívül […]
2016-01-29
Blog

Együtt jobb? A Watch Party opció

A Facebook elkötelezett a felhasználók iránt, és egy olyan platform létrehozására törekszik, ami a vezető felülete minden baráti és családi, illetve még az idegenek közötti beszélgetéseknek is. Cél, hogy minden fontos témáról és eseményről való kommunikációt ezen a platformon tegyék meg a felhasználók. A globális social médiát tekintve a nyilvános beszélgetések nagy része olyan események […]
2019-04-03
Hírek

Facebook: új üzenőfal

A Facebook tesztel egy alternatív hírcsatornát, amelyet az “Explore” csatornának nevez, amely már nem csak a mobilon, hanem asztali verzión is elérhető a felhasználók számára. Az asztalon a bal oldali sávban található az “Explore” rész, ahol megadhatják a felhasználók a Facebook szolgáltatásaira mutató hivatkozásokat is, mint például az események, csoportok, oldalak, pillanatok stb. A felfedező […]
2017-10-24
Hírek

Messenger: megváltoznak az emojik

A hangulatjeleket minden nap többször használjuk az üzeneteinkben, de az emojik terén nincs egység, hiszen más jeleket lehet használni az iPhone-okon és az Androidos telefonokon is. A Facebook-on és a Messenger-en is más-más jeleket lehet használni, de ezek hamarosan egységesek lesznek. Ez nem azt jelenti, hogy új emojikat fejlesztenek le, csupán megszűntetik a Messenger-en eddig […]
2017-10-11
Hírek

Twitter: új funkció érkezhet

Az elmúlt pár hétben 280 karakterre növelték a karakterszámot, de most egy olyan új funkciót tesztelnek, amelynek köszönhetően egy bejegyzésen belül több bejegyzés is lehetséges lesz. Ez azt jelenti, hogy akár több véleményt is meg lehet fogalmazni egyetlen bejegyzésben, vagy akár listákat is létre lehet hozni egy adott témában. Ilyenkor egy + ikon jelenik meg […]
2017-11-23
Egészség-sport cikkek kereskedelme - a tavaszi megújulás jegyében
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Trendek és elemzések a hazai e-commerce szereplőinél 2022-ben
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató