Menü

A közösségi média sötét oldala

by google news, július 28, 2017
A social media nagy lehetőséget kínál arra, hogy célzottan elérjék a közönséget, akár fontos kérdésekkel kapcsolatban is párbeszédet indítsanak. Bár sok előnye van üzleti szempontból, a közösségi médiának sötét oldala is van. A Facebook több mint 2 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik, az Instagram több mint 700 millióval, a Twitter több mint 328 millióval és […]

A social media nagy lehetőséget kínál arra, hogy célzottan elérjék a közönséget, akár fontos kérdésekkel kapcsolatban is párbeszédet indítsanak. Bár sok előnye van üzleti szempontból, a közösségi médiának sötét oldala is van.

A Facebook több mint 2 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik, az Instagram több mint 700 millióval, a Twitter több mint 328 millióval és a Snapchat-et több mint 255 millió ember használja.

A közösségi médiának köszönhetően az emberek egyre kényelmesebbé válnak a személyes és intim részleteinek megosztásával, amely megváltoztatta a kommunikáció módját, átértékelte a helyzeteket és kapcsolatokat épített ki. A virális macskás videókon és a barátságos politikai pletykákon túl ezeken a hálózatokon hamis hírek is terjednek, internetes zaklatások zajlanak, és kialakult egyfajta népszerűségi verseny a felhasználók között. Ma már nehezen különíthető el, mi valóságos és mi hamis, ami hatással lehet a mindennapokra. A közösségi média újra definiálja, hogy mit jelent a közösségi érzés, de a túlzott használata és az érvényesítése, mások figyelmének hajszolása roncsoló hatással bír, valamint gátolja a produktivitást.

A Pitt’s Center média, technológia és egészség kutatásával foglalkozó központjának elemzése kimutatta, hogy azok, akik 7-11 közösségi felületet használnak, több mint háromszor annyira depressziósak és szoronganak, mint akik két platformon vannak csak jelen.

A gyengeségek

A közösségi média illúzión alapuló, felfújt valósága irreális elvárásokat hoz létre. A közzétett tartalmak többsége egyfajta csavart igazság, és csak egy kiragadott, színesebb pillanatát tükrözi az életnek. Ezt az úgynevezett “Insta Lie” hatást mutatta be a Ditch the Label szervezet videója, hogy ez a jelenség milyen egyszerűen működik a mindennapokban.

Ha valaki olyan embereket, közösséget lát, akikről tudja, hogy ünnepelnek, eseményen vesznek részt, de nem hívták meg, akkor úgy érzi, hogy eluralkodik rajta a FOMO• érzése. A közösségi média és az álvalóságok előtérbe hozzák ezeket a példákat, és sokan érezhetik azt nap mint nap, hogy a közösségeken kívül állnak.

Mindemellet jelen van a közösségi média függőség is, amely egyre növekvőbb probléma. A Chicago University tanulmánya szerint a social media sokkal inkább addiktív, mint a cigaretta és az alkohol. A Mediakix pedig azt mutatja, hogy az átlagos fogyasztók az életükből öt évet és négy hónapot töltenek a közösségi platformokon. Ez az idő csökkenti a munkahelyi termelékenységet, károsítja a valódi és személyes kapcsolatok időtartamát. A boldogság fenntarftásához azonban alapvető fontosságú lenne a személyes kapcsolatok építése.

Az egyensúly

Az egészséges lelki egyensúly fenntartásához határokat kell szabni és mértékkel kell használni közösségi médiát. Nem kell minden pillanatban az üzenőfalat nézegetni, nem szükséges mindenhonnan posztolni és bejelentkezni. Hogyan érhető el az egyensúly?

Szükséges saját szabályokat létrehozni, amelyekkel korlátozzuk a jelenlétet - például minden nap csupán 15 percet töltünk a Facebook-on. Emellett étkezés közben beszélgessünk, ne telefonozzunk.

A felszabadult időben több időt tölthetünk a hobbinkkal, a barátokkal és a munkára is könnyebben koncentrálhatunk. Ezek a módszerek a körülöttünk lévők viselkedését is befolyásolják majd, így ők sem ellenőrzik naponta többször a felületeket.

 

A közösségi média erejét nem szabad alábecsülni. A szorongás és a depresszió, amelyet okozhat, folyamatosan növekszik a felhasználók körében. Ha mértékkel és megfelelően használjuk a felületeket, akkor csak az előnyeit tapasztalhatjuk meg, nem hatnak negatívan az életünkre.


*A FoMO egy szleng szó, amely az angol “Fear of Missing Out” kifejezés kezdőbetűiből tevődik össze, és magyarul nagyjából annyit jelent, hogy “félelem attól, hogy lemaradunk vagy kimaradunk”.

A cikk forrása itt olvasható.

Hírek

Twitter: új funkció érkezhet

Az elmúlt pár hétben 280 karakterre növelték a karakterszámot, de most egy olyan új funkciót tesztelnek, amelynek köszönhetően egy bejegyzésen belül több bejegyzés is lehetséges lesz. Ez azt jelenti, hogy akár több véleményt is meg lehet fogalmazni egyetlen bejegyzésben, vagy akár listákat is létre lehet hozni egy adott témában. Ilyenkor egy + ikon jelenik meg […]
2017-11-23
Hírek

Kedvel, imád, hűha: A Facebook reakciók pszichológiája

Pár napja a Facebook lépett egy nagyot, és a jól ismert Like gomb után végre lehetőséget adott arra, hogy a véleményünket olyan jelekkel is kifejezhessük, mint az „imádom” vagy a „hűha”, ezzel pedig akarva-akaratlanul utat nyitott az érzelmek árnyaltabb kifejezésének a közösségi oldalon is. Bár az üzleti élet virtuális valóságának elsősorban a LinkedIn ad teret, […]
2016-03-01
Hírek

Facebook: új videós alkalmazás

A Facebook felveszi a harcot a videók jogtalan felhasználása ellen, fizetéssel kecsegteti a legnépszerűbb vloggereket és külön felületet is létrehozott számukra. Ezzel a YouTube riválisa akar lenni. Ezt a törekvését erősíti az a videós alkalmazás, amely iPhone-ra és iPad-re már meg is jelent, de Android-on is nemsokára elérhető lesz. Ez a Facebook Creator, melyet kifejezetten […]
2017-11-21
Hírek

Messenger: változások jönnek

Nagyon sokan használják a Facebook Messengert, de mégis egyre kevesebben kedvelik. Felhasználói visszajelzések alapján már egyre zsúfoltabb, tele van játékokkal és reklámokkal, emellett megjelent a Napom funkció is. A Facebook F8 fejlesztői konferenciáján Mark Zuckerber bejelentette: teljesen újraszabják a Messenger alkalmazást. Az alsó (navigációs) sáv átalakul majd, máshova kerülnek az ikonok és az előnézet is […]
2018-05-04
Hírek

Október 7. az Internetes Vásárlás Napja

Idén hatodik alkalommal rendezik meg Magyarországon az Internetes Vásárlás Napját. Az egynapos e-kereskedelmi óriásakcióban több száz webáruház kínál különleges kedvezményeket. Az Internetes Vásárlás Napja mozgósító céllal jött létre 2010-ben: a környezet- és időkímélő online vásárlást, valamint a biztonságos, készpénzmentes online fizetési módokat kívánja minél szélesebb körben népszerűsíteni. Az Internetes Vásárlás Napján elérhető egyedi akciókat minden évben […]
2016-10-06
Hírek

Facebook: új üzenőfal

A Facebook tesztel egy alternatív hírcsatornát, amelyet az “Explore” csatornának nevez, amely már nem csak a mobilon, hanem asztali verzión is elérhető a felhasználók számára. Az asztalon a bal oldali sávban található az “Explore” rész, ahol megadhatják a felhasználók a Facebook szolgáltatásaira mutató hivatkozásokat is, mint például az események, csoportok, oldalak, pillanatok stb. A felfedező […]
2017-10-24
Hírek

Facebook: újra bevezetik az arcfelismerést

2011-ben hozták létre azt a technikát, amellyel a Facebook képes felismerni a képeken szereplő embereket. Az arcfelismerő funkciót most újra be szeretnék vezetni Európában és Kanadában, mivel a világ más részein már sikeresen használják. Ha valaki feltölt egy fotót a közösségi média oldalra, akkor egy háttérben futó szoftver elemzi, hogy kit lehet megjelölni a képen. […]
2018-04-20
Hírek

Facebook: büntetik azokat, akik túl sokat posztolnak

Újabb fontos lépésre szánta el magát a Facebook: az álhírek lassítása érdekében visszavágja azon felhasználók elérését, akik túl gyakran posztolnak. A Facebook arra törekszik, hogy javítsa az emberek üzenőfali élményét, és csökkentse az álhírek terjedését. Ezért újabb fronton indít harcot az álhírek ellen, aminek hatására módosítják a hírfolyam algoritmusát, és a túl gyakran posztoló felhasználók […]
2017-07-05
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató