Menü

A közösségi média sötét oldala

by google news, július 28, 2017
A social media nagy lehetőséget kínál arra, hogy célzottan elérjék a közönséget, akár fontos kérdésekkel kapcsolatban is párbeszédet indítsanak. Bár sok előnye van üzleti szempontból, a közösségi médiának sötét oldala is van. A Facebook több mint 2 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik, az Instagram több mint 700 millióval, a Twitter több mint 328 millióval és […]

A social media nagy lehetőséget kínál arra, hogy célzottan elérjék a közönséget, akár fontos kérdésekkel kapcsolatban is párbeszédet indítsanak. Bár sok előnye van üzleti szempontból, a közösségi médiának sötét oldala is van.

A Facebook több mint 2 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik, az Instagram több mint 700 millióval, a Twitter több mint 328 millióval és a Snapchat-et több mint 255 millió ember használja.

A közösségi médiának köszönhetően az emberek egyre kényelmesebbé válnak a személyes és intim részleteinek megosztásával, amely megváltoztatta a kommunikáció módját, átértékelte a helyzeteket és kapcsolatokat épített ki. A virális macskás videókon és a barátságos politikai pletykákon túl ezeken a hálózatokon hamis hírek is terjednek, internetes zaklatások zajlanak, és kialakult egyfajta népszerűségi verseny a felhasználók között. Ma már nehezen különíthető el, mi valóságos és mi hamis, ami hatással lehet a mindennapokra. A közösségi média újra definiálja, hogy mit jelent a közösségi érzés, de a túlzott használata és az érvényesítése, mások figyelmének hajszolása roncsoló hatással bír, valamint gátolja a produktivitást.

A Pitt’s Center média, technológia és egészség kutatásával foglalkozó központjának elemzése kimutatta, hogy azok, akik 7-11 közösségi felületet használnak, több mint háromszor annyira depressziósak és szoronganak, mint akik két platformon vannak csak jelen.

A gyengeségek

A közösségi média illúzión alapuló, felfújt valósága irreális elvárásokat hoz létre. A közzétett tartalmak többsége egyfajta csavart igazság, és csak egy kiragadott, színesebb pillanatát tükrözi az életnek. Ezt az úgynevezett “Insta Lie” hatást mutatta be a Ditch the Label szervezet videója, hogy ez a jelenség milyen egyszerűen működik a mindennapokban.

Ha valaki olyan embereket, közösséget lát, akikről tudja, hogy ünnepelnek, eseményen vesznek részt, de nem hívták meg, akkor úgy érzi, hogy eluralkodik rajta a FOMO• érzése. A közösségi média és az álvalóságok előtérbe hozzák ezeket a példákat, és sokan érezhetik azt nap mint nap, hogy a közösségeken kívül állnak.

Mindemellet jelen van a közösségi média függőség is, amely egyre növekvőbb probléma. A Chicago University tanulmánya szerint a social media sokkal inkább addiktív, mint a cigaretta és az alkohol. A Mediakix pedig azt mutatja, hogy az átlagos fogyasztók az életükből öt évet és négy hónapot töltenek a közösségi platformokon. Ez az idő csökkenti a munkahelyi termelékenységet, károsítja a valódi és személyes kapcsolatok időtartamát. A boldogság fenntarftásához azonban alapvető fontosságú lenne a személyes kapcsolatok építése.

Az egyensúly

Az egészséges lelki egyensúly fenntartásához határokat kell szabni és mértékkel kell használni közösségi médiát. Nem kell minden pillanatban az üzenőfalat nézegetni, nem szükséges mindenhonnan posztolni és bejelentkezni. Hogyan érhető el az egyensúly?

Szükséges saját szabályokat létrehozni, amelyekkel korlátozzuk a jelenlétet - például minden nap csupán 15 percet töltünk a Facebook-on. Emellett étkezés közben beszélgessünk, ne telefonozzunk.

A felszabadult időben több időt tölthetünk a hobbinkkal, a barátokkal és a munkára is könnyebben koncentrálhatunk. Ezek a módszerek a körülöttünk lévők viselkedését is befolyásolják majd, így ők sem ellenőrzik naponta többször a felületeket.

 

A közösségi média erejét nem szabad alábecsülni. A szorongás és a depresszió, amelyet okozhat, folyamatosan növekszik a felhasználók körében. Ha mértékkel és megfelelően használjuk a felületeket, akkor csak az előnyeit tapasztalhatjuk meg, nem hatnak negatívan az életünkre.


*A FoMO egy szleng szó, amely az angol “Fear of Missing Out” kifejezés kezdőbetűiből tevődik össze, és magyarul nagyjából annyit jelent, hogy “félelem attól, hogy lemaradunk vagy kimaradunk”.

A cikk forrása itt olvasható.

Hírek

Mi a következő lépés az ünnepek után?

Az ünnepek után mindenki szeretne egy picit megpihenni, de mégis, ilyenkor kell a legnagyobb figyelmet fordítani az új ügyfelekre, hogy a következő időszakban is elkötelezett vásárlók legyenek. Az ünnepi szezon végéig mindenki hajtott, hogy sok vásárló és ügyfél legyen, de mi következik ezután? Nem, ez nem a pihenés időszaka, a marketing kampánynak ilyenkor is folytatódnia […]
2017-12-28
Hírek

Google Analytics: hangalapú navigációt hoznak létre

Ha kérdés merül fel a weboldal vagy az alkalmazás adataival kapcsolatban, hamarosan már közvetlenül is meg lehet kérdezni az Analyticst. A Google Analytics egy olyan szolgáltatást fejleszt, aminek segítségével nem kell kattintással lekérdezni az adatokat, csupán megkérdezni a rendszertől. A fejlesztést Annissa Alusi termékmenedzser mutatta be, melynek során a feltett kérdésekre az Analytics néhány másodperc […]
2017-07-21
Hírek

Facebook: érkeznek a híradós anyagok

A Facebook Watch a közösségi oldal új, videós részlege, amely az amerikai felhasználók számára már néhány hónapja elérhető. Ide az oldallal szerződésben állók tölthetnek fel tartalmakat, tehát profi videós műsorokat lehet itt látni. A Watch sok mindenben különbözik a hagyományos Facebook videós tartalmaktól. Egy személyre szabott gombbal például javaslatokat küld a felhasználóknak, ha számukra érdekes […]
2018-03-23
Hírek

AI, OP, TikTok, Short-Form - avagy minden, ami a növekedéshez kell! Itt a 2024-es szolgáltatási listánk!

Az idei év az EAZY életében kétségtelenül a változások éve volt: betöltöttük a tízet, egy néhány hónapos hányattatott időszak után végre új irodába költöztünk, szolgáltatási palettánkat pedig bővítettük az offline kampánymenedzsmenttel, professzionális videós tartalomgyártással és egy csipetnyi mesterséges intelligenciával.
2023-12-12
Blog

Együtt jobb? A Watch Party opció

A Facebook elkötelezett a felhasználók iránt, és egy olyan platform létrehozására törekszik, ami a vezető felülete minden baráti és családi, illetve még az idegenek közötti beszélgetéseknek is. Cél, hogy minden fontos témáról és eseményről való kommunikációt ezen a platformon tegyék meg a felhasználók. A globális social médiát tekintve a nyilvános beszélgetések nagy része olyan események […]
2019-04-03
Hírek

Rosszak a Messenger hirdetések?

Körülbelül egy hete jelentették be, hogy globálisan is kiterjesztik a Messenger hirdetéseket, máris sokan fenntartással kezelik, hogyan fog működni az új hirdetési felület. Nemrég írtunk róla, hogy hamarosan mi is találkozhatunk a Messenger alkalmazásban hirdetésekkel, mivel a Facebook ezt globálisan is kiterjeszti, máris többen kételkednek abban, hogy megfelelően fog-e működni. A TechCrunch összegyűjtötte azokat az […]
2017-07-17
Hírek

Facebook: tovább harcolnak az álhírek ellen

Mark Zuckerberg egy ideje már próbálja visszaszorítani az álhírek terjedését a Facebook felületén, azonban egyelőre ezek a hírek csak szaporodtak, nem lett belőlük kevesebb és még többen osztották meg őket. Michael McNally, a Facebook hírfolyamért felelős vezetője nemrég arról beszélt, hogy a cenzúra és az érzékenység közti vékony határon vannak a kamu hírek elleni harcban. […]
2018-05-02
Hírek

Facebook: visszatér egy régi funkció

Több felhasználó is tweetelt arról a napokban, hogy miután frissítették a Facebook alkalmazást, a felhasználók neve alatt láthatóvá vált a megbökésre szolgáló gomb. Ezt a funkciót soha nem tüntette el véglegesen a Facebook, csupán a lenyíló menüben helyezte el, így a felhasználók nem használták gyakran. A bökés funkció elhelyezését egyelőre egy kisebb körben tesztelik csak, […]
2017-12-14
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Let's talk about sex(shop), baby – erotikus árucikkek az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató