Menü

Folyamatos fejlődést szeretnénk? Így válasszunk munkaerőt!

by google news, November 23, 2015
Évtizedekkel ezelőtt az információ korántsem volt olyan könnyen elérhető, mint manapság. Az embereknek legjobb esetben is hosszú órákat, napokat kellett a szakirodalom megszerzésével és elolvasásával tölteniük, ahhoz, hogy egy-egy témát alaposabban körbejárhassanak és kellőképpen megalapozott szakmai döntést hozhassanak. Így egyáltalán nem meglepő, hogy a munkáltatók azokat a személyeket részesítették előnyben, akik nagy mennyiségű lexikális tudással, […]

Évtizedekkel ezelőtt az információ korántsem volt olyan könnyen elérhető, mint manapság. Az embereknek legjobb esetben is hosszú órákat, napokat kellett a szakirodalom megszerzésével és elolvasásával tölteniük, ahhoz, hogy egy-egy témát alaposabban körbejárhassanak és kellőképpen megalapozott szakmai döntést hozhassanak. Így egyáltalán nem meglepő, hogy a munkáltatók azokat a személyeket részesítették előnyben, akik nagy mennyiségű lexikális tudással, és magas szintű tanulmányokkal rendelkeztek. Erre rendezkedett be a társadalmunk is, a frontális oktatás elsődleges célja tényadatok átadása volt a diákok számára.

Az információtechnika az utóbbi néhány év alatt nagyon gyors fejlődésen ment keresztül és egyesek szerint újabb robbanásszerű változásra számíthatunk. Ezt alátámasztandó többen is az kiadható IP címek rohamos fogyását említik, vagy a telefonos és számítógépes kapcsolatok megsokszorozódását. Így aztán a munkáltatók preferenciája is változott az utóbbi időkben, már nem feltétlen a nagy mennyiségű lexikális tudást helyezik előtérbe, hanem sokkal inkább egy gyakorlatiasabb, adaptálható tudást, tehát azokat a képességeket, információkat, melyeket a személyek megfelelően tudnak alkalmazni, az adott munkahelyre formálni.

2014-ben „Így vezetünk mi” (eredeti nyelven: ’How Google Works”) címmel a Google két vezetője megjelentetett egy könyvet, amiben azokról a vállalati elvekről írnak, melyeket a cég felépítésében végzett munkájuk során tanultak a vállalati kultúra, stratégiai döntések és az innováció során. Ők amellett érvelnek, hogy nem elég a tudásuk alapján értékelni a személyeket, hanem az a fontos, hogy milyen kognitív képességekkel és motivációval rendelkeznek, ez fogja ugyanis befolyásolni, hogy milyen a tanulási képességük és ismeretek elsajátítására való hajlandóságuk a jövőben, mely a céget előre viheti. Továbbá kik azok a személyek, akik jól tudnak a különböző változásokhoz adaptálódni, akik naprakész információkkal fognak rendelkezni, és akik sosem félnek új dolgokat elsajátítani. A Google által használt „Hire learning animals” kifejezés mára már szlogenné vált.

Mégis hogyan tudunk ilyen munkaerőt becserkészni?

A tanulási képesség és a munkahelyi hatékonyság egyik kiváló előrejelzője a személy kognitív képessége, célszerű tehát erre koncentrálni a kiválasztás kapcsán. Különösen azért, mert a kognitív képességek a legtöbb munka esetén nem csupán a munkahelyi teljesítményt befolyásolják pozitív irányba, hanem az úgynevezett szervezetpolgári viselkedést is (Côté és Miners, 2006). A szervezetpolgári viselkedés (Organizational Citizenship Behaviour) Organ (1990) nevéhez fűződik, és olyan alkotóelemeket tartalmaz, mint pl. az altruizmus, mely mások önkéntes megsegítésére motivál bennünket vagy a lelkiismeretesség melynek szintén kívánatos tulajdonságok egy munkavállalónál.

A kognitív tesztek tehát nagy hasznunkra válhatnak a kiválasztás, előrejelzés terén, ugyanis segítségükkel előre jelezhető a személyre jellemző információfeldolgozás gyorsasága és hatékonysága, a tanulásra való képesség és a tanultak gyakorlatba való ültetése. A kognitív tesztek olyan munkaköröknél kiemelkedő szerepet kaphatnak, melyek komplex munkavégzést és magas szintű információfeldolgozást igényelnek. Így nem csak abban segítenek, hogy a munkakörhöz leginkább illeszkedő személyt megtaláljuk, hanem azt is megtudhatjuk, hogy mely dolgozók fognak hatékonyabban megküzdeni a komplex munkahelyi környezet kihívásaival.

Tipp

Érdemes olyan kognitív tesztet választanunk, mely az alacsonyabb és magasabb pontszámot elérő emberek között is jól definiál, így kis különbségeket is jól láthatunk majd az egyes személyek között.

Hírek

Jön a Fiatal Vállalkozók Hete!

Vállalkoznál, de félsz a kudarctól? Nem tudod, hogyan kezdj bele? Érdekel, mások hogyan csinálták? November 14-én kilencedik alkalommal indul el a Fiatal Vállalkozók Hete azzal a nem titkolt céllal, hogy még több fiatalnak segíthessenek az ötletelésében, elindulásában, kudarcaik minimalizálásában. Öt napon keresztül országszerte hat helyszínen (Budapesten, Zalaegerszegen, Egerben, Pécsett, Győrött és Székesfehérvárott) várják a résztvevőket […]
2016-11-10
Karrier

Climate-KIC Accelerator program klímainnováció start-upok részére

  Van egy klímaváltozáshoz kapcsolódó ötleted, de nem tudod hogyan lehetne belőle életképes vállalkozás? Az akcelerációs program lényege, hogy az ötlettel pályázó start-up-ok a hazai üzleti szakértők révén megtanulják a piacra lépéshez szükséges üzleti tervezés, retorikai előadás-technika és egyéb üzletfejlesztési mesterfogásokat, majd az ötletük piaci elindításához – a három készültségi foktól függően – nemzetközi hálózati támogatást (pl. […]
2016-10-24
Karrier

9 lépés a sikeres érvelésért és előadásokért

Vannak emberek, akik ösztönösen tudják, hogyan győzzenek meg másokat a saját véleményükről. Ezt másoknak tanulnia kell, és most adunk hozzá néhány tippet. Gondolj csak a sikeres emberekre. Mindannyian kiemelkedőek abban, hogy eladják magukat, és az ötleteiket – röviden abban, hogy a körülöttük lévőket meggyőzzék. Ebből kiindulva felteheted a kérdést, hogy ez a készség szükséges ahhoz, […]
2016-05-11
Blog

Törődj többet magaddal: 10 lépés a sikerért

Itt az ideje, hogy elkezdj tenni a saját sikerességedért és karrieredért. Az alábbiakban tíz pontba szedtük a sikerhez vezető út kulcsfontosságú motívumait. Mikor el szeretnél érni valamit, vagy a legjobbat akarod kihozni magadból, az általában nagy elkötelezettséget és energiabefektetést igényel. Ha sikeressé vagy megbízhatóvá akarsz válni a munkahelyeden, vezetőként,  a saját vállalkozásodban, és kreatív a […]
2016-01-19
Karrier

Született Időgazdálkodók

Valószínűleg mind átéltük már, hogy valakire azt mondták, hogy született vezető vagy született szónok, de vajon lehet-e valaki született időgazdálkodó? Minden valószínűség szerint igen. Az idejükkel ügyesen gazdálkodó emberek általában három másik kompetenciában is jeleskednek, amelyeknek pedig konkrét személyiségkarakterisztikát érintő hátterük van. Ha ezekkel a megfelelő szinten rendelkezünk, valószínűleg nem kell időgazdálkodási  tréningre  mennünk,  ha  […]
2015-11-23
Karrier

Online Ügyfél manager – területi képviselő állás

Online Ügyfél managere -Online Key Account pozícióba új munkatársakat keresünk! Jelentkezz az MTT Állásbörze & Karriernapjára november 10-én! Szeretnél új innovatív online médiafelületeket értékesíteni? Kíváló értékesítési vénával rendelkezel? Kötetlen munkaidőben szeretnél dolgozni? Akkor nálunk a helyed! Feladatok: Az MTT MEDIA portfóliójába tartozó online marketing termékek és szolgáltatások értékesítése új és meglévő ügyfelek részére. Telefonos, e-mailes ügyfél megkeresések […]
2016-10-19
Karrier

Online projekt menedzser állásajánlat

Ügynökségünk magyar és nemzetközi ügyfelek keresőoptimalizlási feladatainak elvégzésére keres több éves tapasztalattal rendelkező online projekt menedzsert. Feladatok: Ügyfél, partner és projekt menedzsment – Napi kapcsolattartás ügyfelekkel – Napi kapcsolattartás stratégiai partnerekkel (fejlesztőkkel, kutatókkal, stb.) – Stratégiai prezentációk készítése – Kapacitásfigyelés, projekt menedzsment Riportok – Heti ügyfél riportok készítése – Havi ügyfél riportok készítése – Havi pénzügyi riportok készítése – Értékesítési riportok naprakészen tartása  – Havi […]
2016-07-08
Karrier

Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok

Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
2016-11-14
Egészség-sport cikkek kereskedelme - a tavaszi megújulás jegyében
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Trendek és elemzések a hazai e-commerce szereplőinél 2022-ben
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató