Menü

Hat tipp a sikeres Instagram marketingért

by google news, november 23, 2015
Az Instagram nemrég érte el a 400 millió havi felhasználót, és azt, hogy minden nap 80 millió képet töltenek fel az oldalra. Ez a platform remek lehetőség lehet cégeknek, a 35 év alattivásárlóikkal – mivel a felhasználók 90%-a 35 év alatti – való kapcsolattartásra, illetve arra, hogy újakat szerezzenek. Miért éppen Instagram? Az Instagramon való […]

Az Instagram nemrég érte el a 400 millió havi felhasználót, és azt, hogy minden nap 80 millió képet töltenek fel az oldalra. Ez a platform remek lehetőség lehet cégeknek, a 35 év alattivásárlóikkal – mivel a felhasználók 90%-a 35 év alatti – való kapcsolattartásra, illetve arra, hogy újakat szerezzenek.

Miért éppen Instagram?

Az Instagramon való jelenlétünknek egyeznie kell a cégünk elképzeléseivel, és célcsoportjával Fontos, hogy olyan szolgáltatás, termék esetében ajánlott használni, amit képekkel be tudunk mútatni, mivel ez egy kép és videó megosztásra célzott platform.
Tisztázzuk az üzleti céljainkat, ha kell, egyeztessük a tulajdonosokkal, majd adjuk tovább a közösségi oldalakkal foglalkozó csapatunknak vagy kis cégek esetében fogjunk hozzá magunk. Nincs két egyforma cég, ahogy az üzleti célok is nagyon különbözőek lehetnek a cégek profijaitól függően.
Szóval, mi mit szeretnénk?

Összeszedtünk van pár szempontot, ami segíthet elindulni:

  • Termékelhelyezés a képeken
  • Felhasználók eljuttatása a weboldalunkra – ez csak az Instagram hirdetésben hatásos, ugyanis a posztokban elhelyezett linkek nem kattinthatóak.
  • Új vásárlói lead-ek szerzése
  • Közösségi ügyfélszolgálat szolgáltatása
  • A célcsoportunk körében márkánk ismertebbé tétele
  • Erősíteni fogyasztóink márkahűségét
  • Új termékek, szolgáltatáso bejelentése, bemutatása
  • A cég jövőjének tervei és ezek megosztása

    1. Megtalálni a közönségünket

Rakjunk össze egy részletes profilt a célközönségünkről (vagy ha van,  kérdezzük meg a marketinges kollégánkat, valószínűleg nekik ez már megvan).
Képzeljük el az ő életüket a közösségi oldalakon: Kiket szeretnek követni Instagramon és mi az a tartalom, ami leginkább érdekli őket? Vajon a nap melyik szakában használják az oldalt?

Ha nem csak a fiatalok a célcsoportunk, akkor az Instagram esetében csak a fiataloknak szóló ajánlatokat, tartalmakat tervezzük.

2. Miről készítsünk képet, videókat?

Milyen tartalmat tudunk produkálni? Mely témákat tudjuk lefedni? Ötleteljünk a csapatunkkal, találjunk ki pár kreatív ötletet és tanulmányozzuk a legnépszerűbb Instagram posztokat, sikerese kampányokat (pl. a Jägermeister #ShowJagerLove kampányát), hogy mit tudunk kihozni a mi termékünkkel, szolgáltatásunkkal. Legyünk nyitottak – a legjobb dolog először mindig minél több dolgot kipróbálni, majd azokat használni a továbbiakban is, amelyek a legjobban működnek.

Tervezzünk meg egy alapvető stílust a fiókunknak: a cég arculata, kompozíció, szűrők, és a képaláírások hangvétele. Hogy fognak márkánk értékeit tükrözni a feltöltött anyagok?

Határozzuk meg, mely történeteket mesélhetjük el. Ne becsüljük alá a történetmesélés erejét az Instagramon!
A legnézettebb felhasználó a világon (National Geographic) minden képaláírásban megírja a kép mögött megbújó történetet (valamint megjelöli a fotóst).

Figyeljünk a közönségünkre. Legyünk konzisztensek, a feltöltött anyagok minősége legyen tartósan magas és a kommunikáció folyamatos. A fiókunknak vizuálisan élvezetesnek kell lennie, történetekkel, amik relevánsak és értékesek. Mindig a követőinkre gondolva posztoljunk – engedélyezték a képeink megjelenését a hírsávukban, ami nagy dolog.
De mindennél fontosabb, hogy ne próbáljuk erőlködve eladni a termékünket, hiszen az Instagram nem erről szól.

3. Építsünk kapcsolatokat!

Biztosítsuk, hogy a fiókunk képes legyen jó első benyomást tenni, töltsük ki a teljes profilunkat (leírás, weboldal cím, profilkép, telefonszám stb.).
Figyeljünk oda, hiszen a részletek itt számítanak!

Próbálkozzunk különböző időpontokban, változó sűrűséggel posztolni, hogy lássuk, mi felel meg leginkább a közönségünknek. Használhatjuk a „Send to” opciót, hogy személyesen a követőinknek küldjünk, nekik készült anyagokat.

Legyen egy tervünk a közösségi ügyfélszolgálattal kapcsolatban. Meglepően sok kérdést fogunk kapni hozzászólások formájában, valamint közvetlen üzenetként Instagramon: támogatás és állás után érdeklődők, negatív hozzászólások, potenciális ügyfelek, valamint spam. Legyünk benne biztosak, hogy csapatunk felkészülten és segítőkészen vár minden kérdést. Emlékezzünk: mi a közösségünkért vagyunk ott, nem fordítva. Erős kapcsolatok építésére van szükség és hogy mindig ott legyünk a követőinknek, amikor csak szükség van ránk. Amikor pedig nekünk van egy termékünk, amit reklámozni szeretnénk, ők is ott lesznek nekünk.

4. Építsük a közösségünket!

Ami a legfontosabb: csatornák közti integráció. Azonosítsuk meglévő ügyfeleinket, akik rendelkeznek Instagram fiókkal és kövessük őket (könnyedén megtehetjük ezt, ha cégünk levelezési listáját bevisszük az Instagram-fiókunkba. Ha más közösségi oldalon is aktívak vagyunk, értesítsük ott is követőinket, hogy már elérhetőek vagyunk Instagramon.

Kérjük meg partnereinket és alkalmazottainkat, hogy kövessenek az oldalon, esetleg hogy osszák is meg azt – például a Regrann alkalmazáson keresztül.


Fordítsunk nagy figyelmet a hashtagek megfelelő használatára, használjuk bátran és konzisztensen, mert így egy-egy hashtag alatt sok releváns tartalom gyűlik össze, amit az érdeklődő egy kattintással el tud érni.

Jelöljünk meg mindenkit – ha hozzájárul – és minden márkát a képeken, valamint a kép forrását is, ha nem a sajátunk. Adjunk földrajzi meghatározást a posztjainkhoz, ahol ez elfogadható. Ezáltal más felhasználók is felfedezhetik feltöltéseinket. Keressük meg a legbefolyásosabb felhasználókat, véleményvezéreket a saját területünkön és próbáljunk partnerségek kialakítani velük.

5.Sikerrel járunk, vagy csak posztoglatunk?

Követők, like-ok, hozzászólások – ezek persze mind fontosak, de a legfontosabb: hogy Instagram fiókunk segítse elérni azt a célt, amit kitűztünk magunk elé.

Tudnunk kell, hogy a vásárlási ciklus melyik szakaszában csatlakozik be az Instagram, és ezt hogy tudjuk tartalommal kihasználni. Amellett, hogy tudjuk mi történik az iparágunkon belül, összehasonlíthatjuk magunk versenytársainkkal, és felhasználhatjuk azt az anyagot (képek, videók, témák) amik a legjobbak céljaink szempontjából. Legyen része a marketing stratégiának, ne ad-hoc jelleggel kezeljük a fiókot. A különböző bejegyzés típusokat is változatosan tervezzük, ne csak képpek, vagy ne csak videók legyenek az oldalon, hanem ezek egyvelege. Itt akár be tudjuk mutatni, hogy mi van a kulisszák mögött, ami a velünk szembeni bizalmat növeli, hisz látják, mi be merjük engedni a felhasználót a függöny mögé - Például egy étterem esetében a konyhába.

Ne vegyük a szívünkre, ha nem mutatkoznak eredmények egy pár hónapig. Egy sikeres Instagram fiók vezetése nem sprint verseny, hanem egy maratoni futás. Időbe telik, hogy felépítsünk egy elkötelezett, hűséges közösséget Instagramon – de ha sikerül, többszörösen visszahozza a belefektetett energiát.

 

Uncategorized @hu

Közösségi oldalak saját reklámiparában van a jövő?

Döbbenetes, mennyi időt töltenek az emberek telefonhasználattal nap, mint nap. Azonban még érdekesebb, hogy mennyi időt töltenek a közösségi média felületeiken. Mindez hatással van a reklámpiacra is. A közösségi média felületek, mint a Snapchat, Twitter és Instagram ajánlatai azt mutatják, hogy sok alkalmazás még csak most kezd próbálkozni a megfelelő hirdetési rendszerek kidolgozásának a feladatával, […]
2016-05-06
Uncategorized @hu

Webanalitika kalauz III. – A Google Analytics leghasznosabb képességei

A webanalitika kalauz első részében az elemzési folyamat megtervezésével foglalkoztunk, majd a második bejegyzés az Analytics beállításait részletezte. A Marketing21 marketing ügynökség és az AdWordsblog együttműködésében készülő sorozat harmadik cikke pedig a leghasznosabb képességeket veszi sorba, amelyekkel hatékonyan lehet elemezni egy-egy weboldal forgalmát. Ha egy cég sikeresen eljut az adatelemzés munkaszakaszba, akkor hiteles és pontos […]
2016-12-15
Uncategorized @hu

SEO: Így hat a felhasználói élmény a helyezésedre

A Google minőségi irányelveiben kijelentette, hogy a felhasználók igényeit helyezi a figyelem középpontjába. Sorsdöntő lehet tehát a felhasználói élmény minősége. Mit takar ez a fogalom és hogyan befolyásolja a SEO értéket? Ezekre a kérdésekre kaphatsz most választ. Felhasználói élmény és használhatóság Gyakran említik a használhatóságot (Usability) és a felhasználói élményt (másnéven User Experience, rövidítve UX) egymás szinonimájaként, pedig különböznek egymástól. A használhatóság a felhasználóbarát felületet és a könnyű használatot […]
2016-11-17
Hírek

5 ok, amiért a Facebook, Snapchat és az Instagram sikeres

A közösségi média megjelenése óta a technológia az emberek életmódjához szorosan hozzá tartozik. A Facebook most több mint 2 milliárd havi aktív felhasználóval büszkélkedhet, az Instagram-nak 800 millió aktív felhasználója van, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta aktívan, akik összesen naponta 3,5 milliárdszor kattintanak. Miért kapnak ezek az alkalmazások ennyi figyelmet? Hiszen mindegyiknek […]
2018-01-19
Uncategorized @hu

Ezek voltak 2015 legjobb vírusvideói - Top 20

Az Unruly Media ebben az évben is elkészítette a 20 leggyakrabban megosztott videó listáját, melyen előre sejthető módon megjelennek a karácsonyi reklámok, de három Adidas reklám is helyet kapott. A tavalyi 29 millió megosztással szemben a top20 videót összesen 40 millióan osztották meg a Twitteren, Facebookon és a blogszférában, ami 38,5%-os növekedést jelent. Felmerülhet emiatt […]
2015-11-25
Uncategorized @hu

Automatizált marketing a jövő?

A válasz röviden lehetne annyi, hogy igen, szükség van emberre a szövegírás világában akkor is, ha automatikusan is generálhatunk szövegeket, de ne elégedjünk meg egy rövid válasszal. Négy példán keresztül bemutatom, mely területeken van szükség az automatizálás mellett az emberi kézre és kreativitásra a marketing világában. Szövegírás Bár az automatizálás sok esetben azt jelentheti, hogy […]
2015-12-13
Hírek

Facebook: tovább harcolnak az álhírek ellen

Mark Zuckerberg egy ideje már próbálja visszaszorítani az álhírek terjedését a Facebook felületén, azonban egyelőre ezek a hírek csak szaporodtak, nem lett belőlük kevesebb és még többen osztották meg őket. Michael McNally, a Facebook hírfolyamért felelős vezetője nemrég arról beszélt, hogy a cenzúra és az érzékenység közti vékony határon vannak a kamu hírek elleni harcban. […]
2018-05-02
Uncategorized @hu

6 tipp a jövő évi marketing költségvetés tervezéséhez

December közepén járunk, így ideje a karácsonyi hajtás mellett végiggondolni, hogy mivel készülünk a jövőre, milyen költégekben gondolkodjunk a vállalkozásunk különböző területetein. Összeállításunkban a marketing költségvetés tervezéséhez adunk tippeket!   1: Piac a vásárlóknak – raktáron Azzal, hogy az Y generáció 80%-a használja a telefonját a boltokban, és 74%-uk hajlandó elfogadni a helymeghatározás alapú mobilos […]
2016-12-15
Az e-kereskedelem jövője
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató