Menü

Hat tipp a sikeres Instagram marketingért

by google news, november 23, 2015
Az Instagram nemrég érte el a 400 millió havi felhasználót, és azt, hogy minden nap 80 millió képet töltenek fel az oldalra. Ez a platform remek lehetőség lehet cégeknek, a 35 év alattivásárlóikkal – mivel a felhasználók 90%-a 35 év alatti – való kapcsolattartásra, illetve arra, hogy újakat szerezzenek. Miért éppen Instagram? Az Instagramon való […]

Az Instagram nemrég érte el a 400 millió havi felhasználót, és azt, hogy minden nap 80 millió képet töltenek fel az oldalra. Ez a platform remek lehetőség lehet cégeknek, a 35 év alattivásárlóikkal – mivel a felhasználók 90%-a 35 év alatti – való kapcsolattartásra, illetve arra, hogy újakat szerezzenek.

Miért éppen Instagram?

Az Instagramon való jelenlétünknek egyeznie kell a cégünk elképzeléseivel, és célcsoportjával Fontos, hogy olyan szolgáltatás, termék esetében ajánlott használni, amit képekkel be tudunk mútatni, mivel ez egy kép és videó megosztásra célzott platform.
Tisztázzuk az üzleti céljainkat, ha kell, egyeztessük a tulajdonosokkal, majd adjuk tovább a közösségi oldalakkal foglalkozó csapatunknak vagy kis cégek esetében fogjunk hozzá magunk. Nincs két egyforma cég, ahogy az üzleti célok is nagyon különbözőek lehetnek a cégek profijaitól függően.
Szóval, mi mit szeretnénk?

Összeszedtünk van pár szempontot, ami segíthet elindulni:

  • Termékelhelyezés a képeken
  • Felhasználók eljuttatása a weboldalunkra – ez csak az Instagram hirdetésben hatásos, ugyanis a posztokban elhelyezett linkek nem kattinthatóak.
  • Új vásárlói lead-ek szerzése
  • Közösségi ügyfélszolgálat szolgáltatása
  • A célcsoportunk körében márkánk ismertebbé tétele
  • Erősíteni fogyasztóink márkahűségét
  • Új termékek, szolgáltatáso bejelentése, bemutatása
  • A cég jövőjének tervei és ezek megosztása

    1. Megtalálni a közönségünket

Rakjunk össze egy részletes profilt a célközönségünkről (vagy ha van,  kérdezzük meg a marketinges kollégánkat, valószínűleg nekik ez már megvan).
Képzeljük el az ő életüket a közösségi oldalakon: Kiket szeretnek követni Instagramon és mi az a tartalom, ami leginkább érdekli őket? Vajon a nap melyik szakában használják az oldalt?

Ha nem csak a fiatalok a célcsoportunk, akkor az Instagram esetében csak a fiataloknak szóló ajánlatokat, tartalmakat tervezzük.

2. Miről készítsünk képet, videókat?

Milyen tartalmat tudunk produkálni? Mely témákat tudjuk lefedni? Ötleteljünk a csapatunkkal, találjunk ki pár kreatív ötletet és tanulmányozzuk a legnépszerűbb Instagram posztokat, sikerese kampányokat (pl. a Jägermeister #ShowJagerLove kampányát), hogy mit tudunk kihozni a mi termékünkkel, szolgáltatásunkkal. Legyünk nyitottak – a legjobb dolog először mindig minél több dolgot kipróbálni, majd azokat használni a továbbiakban is, amelyek a legjobban működnek.

Tervezzünk meg egy alapvető stílust a fiókunknak: a cég arculata, kompozíció, szűrők, és a képaláírások hangvétele. Hogy fognak márkánk értékeit tükrözni a feltöltött anyagok?

Határozzuk meg, mely történeteket mesélhetjük el. Ne becsüljük alá a történetmesélés erejét az Instagramon!
A legnézettebb felhasználó a világon (National Geographic) minden képaláírásban megírja a kép mögött megbújó történetet (valamint megjelöli a fotóst).

Figyeljünk a közönségünkre. Legyünk konzisztensek, a feltöltött anyagok minősége legyen tartósan magas és a kommunikáció folyamatos. A fiókunknak vizuálisan élvezetesnek kell lennie, történetekkel, amik relevánsak és értékesek. Mindig a követőinkre gondolva posztoljunk – engedélyezték a képeink megjelenését a hírsávukban, ami nagy dolog.
De mindennél fontosabb, hogy ne próbáljuk erőlködve eladni a termékünket, hiszen az Instagram nem erről szól.

3. Építsünk kapcsolatokat!

Biztosítsuk, hogy a fiókunk képes legyen jó első benyomást tenni, töltsük ki a teljes profilunkat (leírás, weboldal cím, profilkép, telefonszám stb.).
Figyeljünk oda, hiszen a részletek itt számítanak!

Próbálkozzunk különböző időpontokban, változó sűrűséggel posztolni, hogy lássuk, mi felel meg leginkább a közönségünknek. Használhatjuk a „Send to” opciót, hogy személyesen a követőinknek küldjünk, nekik készült anyagokat.

Legyen egy tervünk a közösségi ügyfélszolgálattal kapcsolatban. Meglepően sok kérdést fogunk kapni hozzászólások formájában, valamint közvetlen üzenetként Instagramon: támogatás és állás után érdeklődők, negatív hozzászólások, potenciális ügyfelek, valamint spam. Legyünk benne biztosak, hogy csapatunk felkészülten és segítőkészen vár minden kérdést. Emlékezzünk: mi a közösségünkért vagyunk ott, nem fordítva. Erős kapcsolatok építésére van szükség és hogy mindig ott legyünk a követőinknek, amikor csak szükség van ránk. Amikor pedig nekünk van egy termékünk, amit reklámozni szeretnénk, ők is ott lesznek nekünk.

4. Építsük a közösségünket!

Ami a legfontosabb: csatornák közti integráció. Azonosítsuk meglévő ügyfeleinket, akik rendelkeznek Instagram fiókkal és kövessük őket (könnyedén megtehetjük ezt, ha cégünk levelezési listáját bevisszük az Instagram-fiókunkba. Ha más közösségi oldalon is aktívak vagyunk, értesítsük ott is követőinket, hogy már elérhetőek vagyunk Instagramon.

Kérjük meg partnereinket és alkalmazottainkat, hogy kövessenek az oldalon, esetleg hogy osszák is meg azt – például a Regrann alkalmazáson keresztül.


Fordítsunk nagy figyelmet a hashtagek megfelelő használatára, használjuk bátran és konzisztensen, mert így egy-egy hashtag alatt sok releváns tartalom gyűlik össze, amit az érdeklődő egy kattintással el tud érni.

Jelöljünk meg mindenkit – ha hozzájárul – és minden márkát a képeken, valamint a kép forrását is, ha nem a sajátunk. Adjunk földrajzi meghatározást a posztjainkhoz, ahol ez elfogadható. Ezáltal más felhasználók is felfedezhetik feltöltéseinket. Keressük meg a legbefolyásosabb felhasználókat, véleményvezéreket a saját területünkön és próbáljunk partnerségek kialakítani velük.

5.Sikerrel járunk, vagy csak posztoglatunk?

Követők, like-ok, hozzászólások – ezek persze mind fontosak, de a legfontosabb: hogy Instagram fiókunk segítse elérni azt a célt, amit kitűztünk magunk elé.

Tudnunk kell, hogy a vásárlási ciklus melyik szakaszában csatlakozik be az Instagram, és ezt hogy tudjuk tartalommal kihasználni. Amellett, hogy tudjuk mi történik az iparágunkon belül, összehasonlíthatjuk magunk versenytársainkkal, és felhasználhatjuk azt az anyagot (képek, videók, témák) amik a legjobbak céljaink szempontjából. Legyen része a marketing stratégiának, ne ad-hoc jelleggel kezeljük a fiókot. A különböző bejegyzés típusokat is változatosan tervezzük, ne csak képpek, vagy ne csak videók legyenek az oldalon, hanem ezek egyvelege. Itt akár be tudjuk mutatni, hogy mi van a kulisszák mögött, ami a velünk szembeni bizalmat növeli, hisz látják, mi be merjük engedni a felhasználót a függöny mögé - Például egy étterem esetében a konyhába.

Ne vegyük a szívünkre, ha nem mutatkoznak eredmények egy pár hónapig. Egy sikeres Instagram fiók vezetése nem sprint verseny, hanem egy maratoni futás. Időbe telik, hogy felépítsünk egy elkötelezett, hűséges közösséget Instagramon – de ha sikerül, többszörösen visszahozza a belefektetett energiát.

 

Uncategorized @hu

Az online videó a jövő: hogyan építsük be marketing stratégiánkba?

Vajon az online videó a marketing jövője? Bár nem láthatunk a jövőbe, érdemes végiggondolni, hogy a márkáknak mit érdemes tudni a videóról. Cikkünkben arra keressük a választ, milyen irányba mutatnak a tendenciák. A videó erejét a marketingben kevesen becsülték alá, különösen nem 2006 után, amikor a Google felvásárolta a YouTube-ot. Azóta sok minden változott a […]
2016-07-04
Uncategorized @hu

Posztolásért pereli szüleit egy lány

Legtöbbünknek ismerős lehet a szituáció, amikor váratlanul felvillan mobilunk kijelzőjén a következő sor: ,,XY hozzáadott egy téged ábrázoló fényképet“. Remegő ujjal próbáljuk előhívni a tartalmat, hogy fél percnyi sokk után megállapíthassuk: még nem késő nevet változtatni és külföldre költözni... Egy osztrák tinédzser a napokban végképp megelégelte szülei posztolási mániáját, akik hét év alatt mintegy ötszáz gyermekkori fotót […]
2016-09-23
Uncategorized @hu

Facebook hirdetés: Hogyan célozzunk?

Kezdjük az elején: mi az az “and targeting”? Ahhoz, hogy erre választ kapjunk, először meg kell értetnünk a Facebook által eddig használt “or targetinget”. Ez azt jelenti, hogy ha két közönséghez szeretnénk eljuttatni üzenetünket, akkor csak az egyiket VAGY a másikat érnék el, nem pedig a kettő metszetét. Jó példa erre, ha mondjuk olyan embereket […]
2015-12-01
Hírek

14 módja az Instagram profil optimalizálásának

2017-ben az Instagram további 100 millió felhasználóval bővült és idén is számíthatunk hasonló növekedésre. Az emberek ezt a felületet használják, ha fotókat és videókat szeretnének megnézni vagy közzé tenni. Itt az emberek tízszer nagyobb valószínűséggel lépnek kapcsolatba a márkákkal, mint más felületeken. Annak érdekében, hogy kihasználjuk az Instagramban rejlő lehetőségeket, az alábbiakban ismertetett ötleteket alkalmazd! […]
2018-03-28
Uncategorized @hu

Snapchat: az internetes zaklatás új lehetőségei?

A tinédzserek körében az egyik legnépszerűbb közösségi média felület a Snapchat, melynek innovatív funkciói veszélyesek is lehetnek a felhasználók számára. A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás a megfélemlítés online változata, mely elsősorban a fiatalok körében tapasztalható. Mindegy, hogy diákról vagy szülőről, gyerekről vagy felnőttről van szó, mindenkit érint a kiberzaklatás. Mégis a tinédzserek vannak a […]
2016-04-28
Uncategorized @hu

5 mozifilm, amelynek a közösségi média hozta meg a sikert

Vannak emberek, akik bármit megadnának egy romantikus, ,,forever together“ stílusú moziért, pláne ha abban időnként egy-egy szuperhős is feltűnik. És vannak, akik hasonló filmen nagyjából öt perc után mélyen szundikálnának, míg egy pimasz, nagyszájú mackó miatt képesek lennének éjszakába nyúlóan is a kanapén ücsörögni. Ahány ember, annyi ízlés, egy dolog viszont mégis közös bennünk: szeretjük, […]
2016-10-03
Uncategorized @hu

1 milliárdos álombevételt közelíthet meg a Snapchat

Az eMarketer múlt heti nyilatkozata felkavarta a kedélyeket a közösségi médiában: a kutatóintézet becslései szerint a Snapchat hirdetési árbevétele jövőre meghaladhatja az egymilliárdot. Az idei évre 366 millió dollár jövedelmet jósolnak, ami 2017-ben ugrásszerűen növekszik majd. A szellemes alkalmazás jelenleg napi 150 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet, melyet nagyrészt tinik és millenárisok (fiatal felnőttek) alkotnak. Nem csoda, hogy amióta létrehozta […]
2016-09-19
Uncategorized @hu

5 digitális marketing trend, amely meghatározza a jövőt

Új platformok és új technológiák jellemzik a digitális marketing jövőjét, ami hamarabb eljön, mint gondolnánk. Összeállításunkban ezekkel a trendekkel foglalkozunk.       Vásárlói szokások és karakterisztikus trendek: Egy marketingterv kidolgozása mindig azzal kezdődik, hogy megértjük a vásárlók változó szükségleteit, ezzel irányt adva az új trendünknek. A piac változásai – beleértve a vásárlók viselkedését – mindig különböző időkben […]
2016-12-14
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató