Menü

6 tipp a sikeres email marketinghez

by google news, február 2, 2016
 Az email marketinget az egyik leghatékonyabb online marketing eszköznek tartják, mivel rendkívül egyszerű a használata. A gond csak az, hogy az üzenetek nagy része az email fiókok spam mappájába kerül, vagy az email címzettje azonnal törli. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, fel kell mérnünk, mennyire sikeres az email marketing kampányunk. Ehhez olyan hírlevélküldő szolgáltatást célszerű választani, […]

 Az email marketinget az egyik leghatékonyabb online marketing eszköznek tartják, mivel rendkívül egyszerű a használata. A gond csak az, hogy az üzenetek nagy része az email fiókok spam mappájába kerül, vagy az email címzettje azonnal törli.
Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, fel kell mérnünk, mennyire sikeres az email marketing kampányunk. Ehhez olyan hírlevélküldő szolgáltatást célszerű választani, amely figyelemmel tudja kísérni, hogy hányan nyitották meg az üzenetünket, hányan kattintottak az emailünk tartalmára, esetleg hány helyről pattant vissza a hírlevelünk. Ha a különböző statisztikák szerint az email marketingünk nem tűnik elég sikeresnek, akkor el kell gondolkodnunk azon, hogy mit rontunk el. A következő tippek segíthetnek a hírlevél marketing optimalizálásában.

1.Kerüljünk ki a spam mappából!

Először is kicsi az esélye annak, hogy a spam mappába került üzenetet az email címzettje megnyissa. De miért kerülhet az üzenetünk oda? Az egyik ok a platform lehet, amelyet használunk. Növelhetjük az esélyt, hogy az üzenet a „bejövő levelek” közé kerüljön, ha egy hírlevélküldő szolgáltatást használunk.

2.Időzítsük be a leveleket!

Az email marketingben fontos a jó időzítés is. Vajon az a leghatékonyabb módszer, ha korán reggel küldjük el a hírlevelünket? Csábító gondolat, hogy kora reggel küldjük el emailünket a hírlevelünkre feliratkozóknak, hogy már akkor az email fiókban legyen, amikor először „kinyitják a levelesládásjukat”. Azonban a legtöbb marketinges ugyanígy gondolkodik, így nagy a valószínűsége, hogy a sok hírlevél között elveszik a miénk. Jobban járunk tehát, ha egy kora délutáni órát választunk, megcélozva egy olyan időpontot, amikor a hírlevelünk olvasója másodjára–harmadjára ellenőrzi az üzeneteit. Figyelnünk kell arra is, hogy lehetőleg a lehető legrelevánsabb időpontot válasszuk: az egynapos ajánlatoknál elkerülhetetlen, hogy a kora reggeli órában küldjük el a hírlevelünket, figyelve arra is, hogy elég figyelemfelhívó legyen az emailünk tárgya.

3.Tervezzünk előre!

Nem csak az időzítés fontos egy email marketing kampánynál, hanem a rendszeresség is. Tervezzük mg előre az email marketinget, de a túl szigorú menetrend nem minden esetben sikeres: figyeljünk oda a relevanciára és a valós időben zajló eseményekre, amelyek befolyásolhatják az emailek tartalmát! Ezen kívül meg kell találni az arany középutat: ne feledkezzünk meg hosszú időre az ügyfeleinkről, de ne is halmozzuk el őket kéretlen levelekkel, mert ez arra ösztönözheti őket, hogy töröljék az emaileket, vagy akár le is iratkozzanak a hírlevelünkről.

4.Fogalmazzunk világosan!

Javíthatunk a hírlevelünk olvasottságán, ha jól választjuk meg a tárgysort. Kerüljük az olyan kifejezéseket, amelyek miatt a levelünk automatikusan a spam mappában landolhat, a szimbólumokat, a csupa nagybetűket. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy a tárgysorunk megfelelő-e, akár egy A/B-tesztet is végezhetünk. Legjobb, ha az üzeneteink sürgősek az olvasóink számára: használhatunk határidőket, sürgető frázisokat vagy az ajánlatainkhoz kapcsolódó pozitív üzenetet: mindegyik inspirálhatja az ügyfelet, hogy az emailre kattintson. A rövidebb tárgysor növelheti a kattintás esélyét: tehát csak tömören! Hasznos lehet a megfelelő érzelmekre hatás és a humor is, valamint az, ha a tárgy sorban kérdést teszünk fel, hiszen ezek is ösztönözhetik az ügyfeleinket.

5.Igazítsuk leveleinket a célközönséghez!

Az email marketing során fontos a személyre szabás. Ez nem merül ki annyiban, hogy az emailben az olvasó keresztnevét használjuk, ide tartozik az ügyfelek szegmentálása is. Hatékonyak lehetünk, ha a tartalmainkat a megfelelő csoportoknak küldjük el. Küldhetünk külön üzenetet korcsoport, nem, hírlevélre való feliratkozás, sőt, akár érdeklődés szerint is. A célzott üzenet sokkal hatékonyabb lehet, mint a mindenki számára elküldött „egyenemailek”. Mivel az emailek nagy részét egyre inkább mobil eszközökön olvassák, érdemes nagy hangsúlyt fektetni az olvashatóságra is. Válasszunk az email marketinghez is reszponzív designt! Ha az ügyfél okostelefonon olvassa az emailt, hasznos, ha a hírlevelünk tárgysora rövid, hogy el tudja olvasni az egészet a kisebb képernyőn is. De ne csak a tárgysor, az email tartalma is legyen tömör. Emeljünk ki olyan üzenetet, amely az ügyfél számára jelent értéket, például egy kedvezményes lehetőséget. Ha több dologra szeretnénk felhívni az ügyfelek figyelmét, fontoljuk meg, hogy egy hosszabb üzenet helyett nem érdemes-e több rövidebb emailt küldeni.

6.Frissítsük gyakran az adatbázist!

Fontos feladat az email marketingben a levelezőlista karbantartása. Ne hagyjuk, hogy elavuljon az email listánk! A pontatlan email címek javítása is segíthet azon, hogy az üzenet az ügyfélhez jusson. Ha azt látjuk, hogy az emaileket nagyon kis arányban nyitják meg, akkor változtatni kell a stratégián! Módosítsuk a tárgysort, szegmentáljuk jobban a tartalmat, próbáljuk más időpontban küldeni az emaileket! Ha egyik sem válik be? Lepjük meg az ügyfeleket egy bónusz ajánlattal, esetleg remek felhasználói élménnyel. Mindkettő beválhat, hiszen ezekkel újra bemutatjuk a márkánkat.

Ha sikeres email marketing kampányt szeretnénk, akkor nyugodtan próbáljunk ki új technikákat is. Az ügyfelek szegmentálásával, a jól kiválasztott tárgysorral növelhetjük az esélyt, hogy megnyissák az emailünket… és ekkor már csak egy remek, rövid, releváns tartalomra lesz szükség ahhoz, hogy hírlevél ne kerüljön a spamzónába.

Hírek

A személyre szabott hirdetések hatékonyabbak

A Colimbiai Egyetem kutatói több mint 3,5 millió Facebook felhasználót vizsgált meg, hogy lássa, hogyan reagálnak a személyre szabott reklámokra a pszichológiai profiljuk alapján. Ezeket az információkat az általuk kedvelt vagy követett témákból gyűjtötték össze. Az eredmény alapján elmondható, hogy az emberek jobban reagálnak a személyre szabott hirdetésekre. Sandra Matz, a kutatás vezetője elmondta, hogy […]
2017-11-30
Uncategorized @hu

Tinder: új funkcióval bővült az alkalmazás

Új funkciót vezet be a Tinder, amely lehetővé teszi a csoportok létrehozását. Az új csoport indítását követően láthatóvá válik, melyik Facebook ismerősünk használja az alkalmazást. A Tinder 2012 elején indult, de Európában csak 2013 nyarán lett annyi felhasználója, hogy elérje a működéshez szükséges felhasználószámot. A napjainkban már többmillió felhasználóval rendelkező társkereső alkalmazás sikere az egyszerűségében […]
2016-05-03
Uncategorized @hu

Mit érdemes tudni az online marketingről? - A PPC marketing alapjai

A PPC Marketing vagyis “kattintásalapú” marketing (angolul pay-per-click vagy PPC) tipikusan egy olyan téma, amit senki nem kerülhet el, hogyha az online marketing világával szeretne foglalkozni.   Miről is van szó? A “kattintásalapú” online marketing modell alapja, hogy a hirdető csak abban az esetben fizet, hogyha a hirdetésére rákattintottak. Tehát hirdető “megvásárolja” a látogatókat, ahelyett, […]
2015-11-16
Hírek

Miért nem kell aggódnod a like-ok száma miatt?

A Facebookon az elkötelezettség a legrosszabb módja a tartalom sikerének megítélésében. Ez talán meglepő, mert a legtöbb ember a sikeres forgalomra alapoz, hogy hányan lájkolnak, hányan szólnak hozzá és hányan osztják meg a tartalmat. Természetesen ezek a mutatók bizonyos mértékig számítanak. Segítenek megítélni a tartalom sikerességét marketing szempontból, de nem ez az egyetlen módja a […]
2018-02-28
Uncategorized @hu

9 tartalommarketing tipp a sikeres online jelenlétért

A tartalom a király? Igen! Már évek óta töretlen a tartalommarketing sikere az online marketingben, a keresőoptimalizáással foglalkozó szakemberek egybehangzó véleménye pedig a továbbiakbiakban is csak támogatja ezt az elméletet. A jó tartalommarketinghez azonban kiemelkedő minőségű tartalomra van szükség, ami nem olcsó, valamint az előállítása is időigényes. A továbbiakban ahhoz adunk tippeket, hogyan csökkenthetjük jelentősen a tartalommarketing […]
2016-02-09
Uncategorized @hu

Az online videó a jövő: hogyan építsük be marketing stratégiánkba?

Vajon az online videó a marketing jövője? Bár nem láthatunk a jövőbe, érdemes végiggondolni, hogy a márkáknak mit érdemes tudni a videóról. Cikkünkben arra keressük a választ, milyen irányba mutatnak a tendenciák. A videó erejét a marketingben kevesen becsülték alá, különösen nem 2006 után, amikor a Google felvásárolta a YouTube-ot. Azóta sok minden változott a […]
2016-07-04
Uncategorized @hu

Témanaptár: szezonalitás a tartalommarketingben

A témanaptár megtervezését érdemes tematikus eseményekhez, fontos napokhoz igazítani, átgondolni milyen tartalmat kívánunk megosztani a követőinkkel. Minél részletesebben, és minél hosszabb távra tervezi meg egy cég azt, hogy mikor milyen tartalmat fog közzétenni, annál jobban biztosíthatja azt, hogy a tartalmak rendszeresen jelenjenek meg. Ez a rendszeresség pedig lehetővé teszi azt, hogy a cég kiépítse az […]
2016-02-25
Uncategorized @hu

AdWords Kulcsszótervező: kis pénz kis adat?

AdWords hirdetők figyelem! Keveset hirdetsz el egy hónapban? Készülj, mert a Google Kulcsszótervező mostantól pontatlanabb, kevesebb adatot jelenít majd meg neked. A Google AdWords community managere tegnapi posztjában jelentette be, hogy amellett, hogy sikerült megoldaniuk pár korábbi technikai programot a kulcsszótervező eszközön, az eszközhöz való hozzáférés a jövőben változni fog az AdWordsben elhirdetett összegek alapján. […]
2016-08-16
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató