1.Kerüljünk ki a spam mappából!
Először is kicsi az esélye annak, hogy a spam mappába került üzenetet az email címzettje megnyissa. De miért kerülhet az üzenetünk oda? Az egyik ok a platform lehet, amelyet használunk. Növelhetjük az esélyt, hogy az üzenet a „bejövő levelek” közé kerüljön, ha egy hírlevélküldő szolgáltatást használunk.
2.Időzítsük be a leveleket!
Az email marketingben fontos a jó időzítés is. Vajon az a leghatékonyabb módszer, ha korán reggel küldjük el a hírlevelünket? Csábító gondolat, hogy kora reggel küldjük el emailünket a hírlevelünkre feliratkozóknak, hogy már akkor az email fiókban legyen, amikor először „kinyitják a levelesládásjukat”. Azonban a legtöbb marketinges ugyanígy gondolkodik, így nagy a valószínűsége, hogy a sok hírlevél között elveszik a miénk. Jobban járunk tehát, ha egy kora délutáni órát választunk, megcélozva egy olyan időpontot, amikor a hírlevelünk olvasója másodjára–harmadjára ellenőrzi az üzeneteit. Figyelnünk kell arra is, hogy lehetőleg a lehető legrelevánsabb időpontot válasszuk: az egynapos ajánlatoknál elkerülhetetlen, hogy a kora reggeli órában küldjük el a hírlevelünket, figyelve arra is, hogy elég figyelemfelhívó legyen az emailünk tárgya.
3.Tervezzünk előre!
Nem csak az időzítés fontos egy email marketing kampánynál, hanem a rendszeresség is. Tervezzük mg előre az email marketinget, de a túl szigorú menetrend nem minden esetben sikeres: figyeljünk oda a relevanciára és a valós időben zajló eseményekre, amelyek befolyásolhatják az emailek tartalmát! Ezen kívül meg kell találni az arany középutat: ne feledkezzünk meg hosszú időre az ügyfeleinkről, de ne is halmozzuk el őket kéretlen levelekkel, mert ez arra ösztönözheti őket, hogy töröljék az emaileket, vagy akár le is iratkozzanak a hírlevelünkről.
4.Fogalmazzunk világosan!
Javíthatunk a hírlevelünk olvasottságán, ha jól választjuk meg a tárgysort. Kerüljük az olyan kifejezéseket, amelyek miatt a levelünk automatikusan a spam mappában landolhat, a szimbólumokat, a csupa nagybetűket. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy a tárgysorunk megfelelő-e, akár egy A/B-tesztet is végezhetünk. Legjobb, ha az üzeneteink sürgősek az olvasóink számára: használhatunk határidőket, sürgető frázisokat vagy az ajánlatainkhoz kapcsolódó pozitív üzenetet: mindegyik inspirálhatja az ügyfelet, hogy az emailre kattintson. A rövidebb tárgysor növelheti a kattintás esélyét: tehát csak tömören! Hasznos lehet a megfelelő érzelmekre hatás és a humor is, valamint az, ha a tárgy sorban kérdést teszünk fel, hiszen ezek is ösztönözhetik az ügyfeleinket.
5.Igazítsuk leveleinket a célközönséghez!
Az email marketing során fontos a személyre szabás. Ez nem merül ki annyiban, hogy az emailben az olvasó keresztnevét használjuk, ide tartozik az ügyfelek szegmentálása is. Hatékonyak lehetünk, ha a tartalmainkat a megfelelő csoportoknak küldjük el. Küldhetünk külön üzenetet korcsoport, nem, hírlevélre való feliratkozás, sőt, akár érdeklődés szerint is. A célzott üzenet sokkal hatékonyabb lehet, mint a mindenki számára elküldött „egyenemailek”. Mivel az emailek nagy részét egyre inkább mobil eszközökön olvassák, érdemes nagy hangsúlyt fektetni az olvashatóságra is. Válasszunk az email marketinghez is reszponzív designt! Ha az ügyfél okostelefonon olvassa az emailt, hasznos, ha a hírlevelünk tárgysora rövid, hogy el tudja olvasni az egészet a kisebb képernyőn is. De ne csak a tárgysor, az email tartalma is legyen tömör. Emeljünk ki olyan üzenetet, amely az ügyfél számára jelent értéket, például egy kedvezményes lehetőséget. Ha több dologra szeretnénk felhívni az ügyfelek figyelmét, fontoljuk meg, hogy egy hosszabb üzenet helyett nem érdemes-e több rövidebb emailt küldeni.
6.Frissítsük gyakran az adatbázist!
Fontos feladat az email marketingben a levelezőlista karbantartása. Ne hagyjuk, hogy elavuljon az email listánk! A pontatlan email címek javítása is segíthet azon, hogy az üzenet az ügyfélhez jusson. Ha azt látjuk, hogy az emaileket nagyon kis arányban nyitják meg, akkor változtatni kell a stratégián! Módosítsuk a tárgysort, szegmentáljuk jobban a tartalmat, próbáljuk más időpontban küldeni az emaileket! Ha egyik sem válik be? Lepjük meg az ügyfeleket egy bónusz ajánlattal, esetleg remek felhasználói élménnyel. Mindkettő beválhat, hiszen ezekkel újra bemutatjuk a márkánkat.
Ha sikeres email marketing kampányt szeretnénk, akkor nyugodtan próbáljunk ki új technikákat is. Az ügyfelek szegmentálásával, a jól kiválasztott tárgysorral növelhetjük az esélyt, hogy megnyissák az emailünket… és ekkor már csak egy remek, rövid, releváns tartalomra lesz szükség ahhoz, hogy hírlevél ne kerüljön a spamzónába.