Hogyan használhatjuk még a Facebook felületeit az új blogbejegyzések megosztásán kívül? Hogy kelthetjük fel az olvasóink figyelmét a számtalan más poszt között?
A következő kilenc kreatív tipp ehhez ad ötletet!
Ha rendszeresen megosztod a tartalmakat a blogodról, könnyen megszokhatjuk, hogy mindig ugyanolyan formában tegyük közzé a bejegyzéseinket. Játssz a megfogalmazással, és derítsd ki, mi kelti fel leginkább a követőid figyelmét! Kísérletezhetsz egyszerű, direkt állításokkal, amelyek után az olvasó többet akar majd tudni arról, amit bemutattál, vagy adhatsz kicsit részletesebb leírást is, kiemelve a tartalom fő pontjait. Figyeld a webanalitika statisztikáit, hogy mely posztok vonzzák be a legtöbb kattintást, majd a posztjaid többségénél használd a legsikeresebb technikát.
Linkek helyett megoszthatsz képeket is, kiemelten az egyéni fotókat, amelyek a márkádhoz illeszkednek. Hatékony lehet az is, ha videókat töltesz fel a Facebook oldaladra, mert ezek jelennek meg legnagyobb valószínűséggel organikus módon a felhasználók hírfolyamán. Ez arra is lehetőséget ad, hogy humort csempéssz a blogod népszerűsítésébe.
A bloggerek és a márkák egyaránt használják azt a technikát, hogy kérdést tesznek fel. De milyen kérdést érdemes feltenni? Számos módon elhelyezhetjük a kérdésünket, hogy felkeltse az olvasók érdeklődését. Feltehetünk olyan direkt kérdést, ami után az olvasó többet akar tudni.
Választhatunk metaforikus, hipotetikus kérdést is, ami új megvilágításba helyezi a blogbejegyzést, és lehetőséget ad az olvasónak arra, hogy másképp gondolhasson rá. Ez a nézőpont is felkelti az érdeklődést a kérdésben felvetett megoldásra.
Végül pedig az is jó megoldás lehet, hogy az olvasók véleményét kérjük valami olyasmiről, amin elgondolkodnak, és megosszák a saját megoldásukat.
Hasonlóképp a személyes profilodhoz, az oldalad profiljával is kapcsolatba léphetsz a Facebookon más cégekkel. Ha eddig nem követtél semmilyen oldalt a saját oldaladdal, akkor itt az ideje, hogy megtedd. Egyszerűen lépj be a Facebook oldaladba, és keresd meg azokat a tartalmakat, amiket normál esetben like-olnál. A like-olt oldalak meg fognak jelenteni a hírfolyamodon.
Milyen oldalakt érdemes like-olni a saját oldaladdal? Azokat, amelyek kapcsolódnak a blogodhoz, márkádhoz, szolgáltatásodhoz vagy bármihez, ami releváns a saját célközönséged számára. Ennek számos előnye lehet. Először is, ezzel megjelensz a közönségük előtt. Ha ugyanaz a célközönségetek, akkor ez egy nyerő helyzet, mert potenciális új olvasókra tehetsz szert. Emellett ez azt mutatja, hogy támogatod a másik blogot és üzletet, ami segíthet az új kapcsolatok ápolásában és lehetséges partneri lehetőségeket is kialakíthatsz. Ez potenciális növekedési lehetőséget jelenthet nem csak a Facebookon.
A Facebook oldalad olvasóinak növelésével használhatod az említett taktikákat, hogy új rajongókat vonzz a saját oldaladra, akiket aztán a blogod követőjévé alakíthatsz. Fontold meg azt, hogy promóciót osztasz meg az új rajongók számára, és ajánlj nekik valami ösztönzést, hogy feliratkozzanak a cikkeidre! Ha a blogodon elérhetőek más tartalmak (e-könyvek, podcastok stb.), ezekből is megoszthatsz mintákat az új közönséged tagjaival, hogy még többet tudhassanak meg rólad. További előnyöd származhat abból, ha ezt Facebookon is megosztod.
A szakértők idézése jó módszer arra, hogy többször újra megoszd ugyanazt a cikket a Facebookon anélkül, hogy túl világos lenne a szándékod. Ha elég nagy a követőid listája, fontos lehet számodra az, hogy idézetekkel bevond az olvasóidat, és még többen kattintsanak rá a tartalmadra. A cikkedben megszólaló különböző szakértők idézésével variálhatod a blogbejegyzésed üzenetét, amivel több, eltérő érdeklődésű emberhez juttathatod el a blogodat. Érdemes úgy kiválasztani az idézeteket, hogy azok az olvasók szükségleteihez kapcsolódjanak, megszólítva egy specifikus problémájukat, hogy aztán a cikkben megfelelő választ találhassanak erre.
Az idézetet akár egy képpel is összekapcsolhatod. Egyéni ábrákat készítsz a posztokhoz, amelyek a cikk elemeire, a poszt címére vagy egy olyan részletre utalnak, amely a cikk lényegi pontján szerepel.
Mielőtt elkezdenél játszani a posztolás típusokkal, előbb építs fel egy nagy követőbázist! Nincs egyszerű válasz arra, hogy mekkora az ideális szám ehhez, de tartsd szem előtt, hogy minél több követőd van, az ő megosztásaik révén annál több emberhez fog eljutni a tartalmad.
Másik taktika az, ha összefoglalókat készítünk a blogunkon, majd ezeket megosszuk Facebookon. Többféle összefoglalót készíthetünk: összegyűjthetjük a bejegyzéseket egy bizonyos időszakra vonatkozóan (például a heti vagy havi cikkeket összefoglalva), vagy tematikus emlékeztetőt is írhatunk (például a legfrissebb közösségi média vagy tartalommarketing témájú hírek összegzéséről). Ennek sok előnye van: egyfelől átfogó képet ad egy speciális téma legfrissebb híreiről, másfelől okot ad arra, hogy belinkeld a korábbi posztjaidat, így hasznosítva azt a tartalmat, ami önmagában akár feledésbe is merülhetne.
Ez hasonló lehet a podcastok készítéséhez, de a Facebook videók terjedésével megéri kihasználni az új lehetőséget. Készíts videó összefoglalót a blogbejegyzésedből, és a bejegyzést linkeld a videóhoz, amikor feltöltöd! Ez tökéletes lehet azoknak az érdeklődőknek, akiknek nap közben nincs idejük elolvasni a blogbejegyzésed, de meg tudják hallgatni háttérzajként az összefoglalót. Akár egy videó sorozatot is készíthetsz, majd blogbejegyzésben összefoglalhatod ezeket a videókat, oda-vissza ajánlva a videókat és a posztokat egymás között.
A legjobb módszer, hogy összekapcsolod az oldalunkat a videókkal az, ha a videó végére elhelyezünk egy call-to-actiont, ami arra csábítja a nézőket, hogy meglátogassák a blogot még több információért, de beemelhetsz olyan részleteket a blogbejegyzésedből, amelyek felkeltik a nézők érdeklődését a poszt iránt. Emellett a videó szövegét átírhatod egy blogposzttá, és megoszthatod ilyen formában is az olvasókkal.
Tudtad, hogy a Facebook posztok is megjelennek a Google keresési listáján? Hasznos stratégia, ha a Facebook posztok tartalmát is optimalizálod. Gondold végig, hogy az emberek milyen kifejezésekre kereshetnek rá, amely a blogodra vezethetői őket, és használd ezeket a kifejezéseket a Facebookon is. Ezzel a módszerrel a közösségi oldalon megosztott poszt is megjelenhet az olvasók keresési listáján, növelve a blogbejegyzés forgalmát.
Facebookon a kulcsszavak használatának titka az, hogy minél természetesebben fogalmazz. Találd meg az arany középutat: a bejegyzés legyen optimalizált de olvasható az olvasók számára is.
+1 Használd ki a kiemelt bejegyzésekben rejlő lehetőséget!
A kiemelt bejegyzéssel lehetőséged van egy választott közönség számára kiemelt helyre tenni egy tartalmat. A kiemelést bármilyen Facebook oldal adminja el tudja végezni, a célközönség kiválasztása az, ahol lehetőséged van stratégikusnak és kreatívnak lenni. Célozhatsz konkrét barátokat, akik már like-olták az oldaladat, vagy új közönséget, esetleg alkothatsz saját csoportot érdeklődési kör vagy a márkával való kapcsolat szerint. Akár megkeresheted a blogod feliratkozóit is, és meghívhatod őket egy Facebook csoportba, hogy őket is meg tudd célozni a kiemelt bejegyzéseiddel.