Menü

3 sikeres márkaépítés módszer a gyakorlatban

by google news, február 23, 2016
A márkaépítés alapvetően azt a folyamatot jelenti, hogy hogyan teszed ismertté a márkádat, azaz hogyan fokozod az emberek tudatosságát, egyben vonzod be az újabb érdeklődőket. Gondolj arra, amikor új márkát dobsz piacra! Még senki sem tudja, hogy ki vagy, és fogalmuk sincs a márkádról, így a márka sem él még. Mielőtt sikereket érhetnél el vele, […]

A márkaépítés alapvetően azt a folyamatot jelenti, hogy hogyan teszed ismertté a márkádat, azaz hogyan fokozod az emberek tudatosságát, egyben vonzod be az újabb érdeklődőket. Gondolj arra, amikor új márkát dobsz piacra! Még senki sem tudja, hogy ki vagy, és fogalmuk sincs a márkádról, így a márka sem él még. Mielőtt sikereket érhetnél el vele, „aktiválnod” kell.

Természetesen nem csak egy új márka esetében lehet hasznos a márka aktiválása, hanem akkor is, ha egy cég megváltoztatja az arculatát. Néhány változtatás esetén szintén szükség lehet arra, hogy valamilyen formában felkeltsd az emberek érdeklődését, hiszen az új arculatot is be kell mutatni a fogyasztóknak. Abban az esetben is hasznos lehet a márka aktiválása, ha egy cég valamilyen új közönség felé kíván nyitni a márkájával.

De hogyan aktiválhatjuk, illetve építhetünk ki egy sikeres márkát? Íme, néhány tipp!

  1. Tapasztalati marketing vagy gerillamarketing

Talán a legjobb módszer egy márka aktiválására az emberek elméjében az, ha első kézből szereznek tapasztalatot róla. A tapasztalati marketing az elmúlt években egyre fontosabbá vált, melynek talán a legismertebb példája a Carlsberg sikeres sörös poszter kampánya. Az ilyen kampányok remek lehetőséget adnak arra, hogy a márkák látványosan megjelenjenek az emberek előtt, és megmaradhassanak az emberek emlékezetében.

Nem csak a Carlsberg példája remek példa a tapasztalati marketingre, hanem a vízi sport felszereléseket árusító Tribord is. Hogy felhívják a figyelmet az új mentőmellényükre, megalkottak egy ’WAVE’ nevű hamis italmárkát, ami valójában tengervizet tartalmazott az üdítőitalos dobozban. Az alapötlet az volt, hogy biztonságos módon utánozzák a fulladás tapasztalatának egy részét, azt, hogy az emberek szája tele megy sós vízzel.

https://youtu.be/T9qLK510-2c

Ezzel a kampánnyal felhívták a figyelmet a tenger veszélyeire, és kontextust adtak a mentőmellénynek, ami nagyobb valószínűséggel marad meg az emberek emlékezetében, mint egy banner az interneten, vagy egy hírlevél.

  1. Termékminta kampányok

A márkaaktiválás azt is jelentheti, hogy lehetőséget adsz az embereknek, hogy kipróbálják a termékedet. Az új termékek ingyenes termékmintáival bemutathatod a márkádat, és elérheted, hogy beszéljenek a termékedről. Egy cég akkor érheti el a legjobb eredményt, ha a termékmintákat nem csak egyszerűen szétossza az emberek között, hanem ezt időzíti és valamilyen kreatív köntösbe is bújtatja.

A Mountain Dew 2012-es kampányában például egy hatalmas márkás autóval járta be Nagy-Britanniát, és ebből az autóból osztotta az új üdítőitalát fesztiválokon, illetve más népszerű eseményeken. Ez a módszer sokkal hatékonyabb volt, mintha megálltak volna egy forgalmas utcán, és megpróbálták volna a siető emberek kezébe nyomni a termékmintáikat.

https://youtu.be/Byd7mikjdtQ

  1. Bolton belüli márkaépítés

A cégek a boltokban is aktiválhatják a márkáikat reklámokkal vagy eseményekkel. Ebben az esetben is fontos szerepet kaphatnak a felhasználói tapasztalatok, illetve azok a pillanatok, amikor az emberek közvetlen kapcsolatba léphetnek a márkáddal.

A John Lewis 2014-ben például a karácsonyi kampánya során használta ezt a megközelítést, Monty, a pingvin reklámozására. 42 boltban felépítette „Monty Odúját”, vagyis a „Monty Den”-t, ahol különböző technikákkal mesélte el a karakterek történetét. 

Az olyan termékek, mint a plüssállatok, ruhaneműk és a Monty’s Christmas Storybook című könyv valóban életre keltette a márkát, de a sikerhez hozzájárult még egy marketingfogás is. Az egyik boltban felállították a „Monty’s Magical Toy Machine” nevű gépet, ami beszkennerezte a gyerekek által hozott játékokat, amelyekkel aztán a gyerekek együtt mozoghattak és táncolhattak a képernyőn.

https://youtu.be/sF3NsIaf-K0

Összefoglalva

A marketing világban ma több eszköz áll a cégek rendelkezésére, mint valaha, hogy kapcsolatba lépjenek a potenciális ügyfelekkel, ezzel aktiválják a saját márkájukat. Bármilyen eszközt használj a termékmintáktól a tapasztalati marketingig, fontos, hogy ne feledkezz meg a közösségi oldalakról: csak akkor érdemes pénzt, időt és energiát fektetni ezekre, ha magát az eseményt is népszerűsíted. A Carlsberg sikerének is ez az egyik kulcsa: a közösségi oldalakon fogyasztói részvételre biztatja az embereket, akik rengeteg tartalmat generálnak. Emellett a sajtóvisszhang is fontos része lehet a sikernek: minél különlegesebb az esemény, amivel a márkádat aktiválod, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a sajtó is érdeklődni fog iránta.

A márkaaktiválás célja nem csak az, hogy több fogyjon a céged termékéből, hanem ahogy említettük, az, hogy felhívja az emberek figyelmét a márkádra, valamint hogy elindítsa a kommunikációt a márka és a fogyasztók között, miközben érzelmi kapcsolatot is kialakíthat az emberekben. Ha az emberek jobban emlékeznek a márkádra, akkor nagyobb valószínűséggel fognak hosszú távon is ragaszkodni hozzá. Gyakran a márkaaktiválás az első alkalom, amikor a fogyasztó kapcsolatba lép a márkáddal, így érdemes arra törekedni, hogy jó benyomás alakuljon ki benne.

Uncategorized @hu

Pinterest: Hogyan használjuk üzleti célokra?

A legtöbb vállalkozás  – hogyha  közösségi médiáról van szó – a Facebook jelenlétben lezártnak tekinti a közösségi média jelenlétet. Hogyha döntenünk kell, hogy melyik közösségi felületet veszünk igénybe – Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin – akkor azt kell elsősorban meghatároznunk, hogy a célcsoportunkat melyik felületen érjük el a leghatékonyabban.  
2016-01-15
Uncategorized @hu

SEO alapok: 1. rész: tartalom

A SEO vagyis keresőoptimalizálás az online jelenlét egyik legfontosabb kérdése, hiszen enélkül nem, vagy csak drága hirdetésekkel tudunk forgalmat generálni az oldalunkra. Ehhez kapcsolódva SEO sorozatunk első cikkében a weboldalak tartalmi felépítésével és tervezésével foglalkozunk. Lehet bármilyen szép, animált az oldal, ha a felhasználók nem találják meg gyorsan amit keresnek, elhagyják azt. Az első részben az […]
2016-06-02
Uncategorized @hu

Snapchat: újraértelmezi az online marketinget?

  A Snapchat még mindig viszonylag kicsinek mondható közösségi oldal, legalábbis a Facebookhoz vagy az Instagramhoz hasonlítva, de mégis több millió felhasználó, vagyis potenciális vásárló használja naponta. Ahogy már korábban írtunk róla, a Snapchat újra feltalálta a közösségi médiát rövid ideig megtekinthető videós és képes tartalmaival, mely újradefiniálhatja a digitális marketinget annak ellenére is, hogy […]
2016-04-06
Uncategorized @hu

4+1 hiba, amin elcsúszhat egy honlap sikere

Honlapot szeretnél, de nem tudod, hogy kezdj neki? Honlapod van, de a várva várt eredmények elmaradnak? Lehet, hogy olyan alapvető hibákat vétettél, ami ezeket a problémáidat okozzák. A mai blogbejegyzésünkben gyakori hibákra világítunk rá és adunk pár ötletet a megoldásra. 1. Céltalan honlap Mikor már az első pillantásra az az érzeted, hogy nincs célja a […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

Miért épp a Netflix? – A személyre szabott, online tartalomfogyasztás diadala a TV felett

A Netflix az a startup, amelyik úgy döntött, hogy az internetes kalózkodás kényelmességét és a videotékák erkölcsi elfogadottságát ötvözve betömi azt a tátongó piaci rést, amelyet az online televízió, illetve mozi fogyasztás hiánya jelentett a kétezres évek első felében, de persze a történet korántsem itt kezdődik. A céget Reed Hastings, egykori matematikatanár alapította 1997-ben Marc […]
2016-11-02
Uncategorized @hu

6+1 YouTube hirdetés tipp

A YouTube hirdetés, mint online felület használata szinte elengedhetetlen az online marketing világában, több okból is:  hogyha összehasonlítjuk más marketing módszerekkel, a videohirdetések jóval olcsóbban, több emberhez jutnak el, ez pedig  növelheti a márkánk ismertségét, ugyanakkor egy adott  célcsoportot is elérhetünk vele, illetve a remarketing lehetősége is adott. Kétféle hirdetési formátum jelenik meg a YouTube felületén: […]
2015-11-23
Uncategorized @hu

SEO: Látogatóból vevő, avagy 4 érv a fizetett hirdetések mellett

A SEO-t és a fizetett online hirdetési kampányokat gyakran emlegetik egymást kizáró lehetőségekként. Pedig ha kombináljuk őket, kifejezetten nyerő párost alkothatnak. Először azonban fontos tisztáznunk néhány fogalmat. Mi az a SEM? A keresőmarketing (angolul SEM - Search Engine Marketing) fogalmába korábban éppúgy beletartozott a keresőoptimalizálás (amely a keresőben való ingyenes megjelenéshez szükséges), mint a fizetett online […]
2016-10-17
Hírek

5 ok, amiért a Facebook, Snapchat és az Instagram sikeres

A közösségi média megjelenése óta a technológia az emberek életmódjához szorosan hozzá tartozik. A Facebook most több mint 2 milliárd havi aktív felhasználóval büszkélkedhet, az Instagram-nak 800 millió aktív felhasználója van, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta aktívan, akik összesen naponta 3,5 milliárdszor kattintanak. Miért kapnak ezek az alkalmazások ennyi figyelmet? Hiszen mindegyiknek […]
2018-01-19
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató