Menü

SEO alapok: 1. rész: tartalom

by google news, június 2, 2016
A SEO vagyis keresőoptimalizálás az online jelenlét egyik legfontosabb kérdése, hiszen enélkül nem, vagy csak drága hirdetésekkel tudunk forgalmat generálni az oldalunkra. Ehhez kapcsolódva SEO sorozatunk első cikkében a weboldalak tartalmi felépítésével és tervezésével foglalkozunk. Lehet bármilyen szép, animált az oldal, ha a felhasználók nem találják meg gyorsan amit keresnek, elhagyják azt. Az első részben az […]

A SEO vagyis keresőoptimalizálás az online jelenlét egyik legfontosabb kérdése, hiszen enélkül nem, vagy csak drága hirdetésekkel tudunk forgalmat generálni az oldalunkra. Ehhez kapcsolódva SEO sorozatunk első cikkében a weboldalak tartalmi felépítésével és tervezésével foglalkozunk. Lehet bármilyen szép, animált az oldal, ha a felhasználók nem találják meg gyorsan amit keresnek, elhagyják azt.
Az első részben az alábbi területekkel foglalkozunk:

  • Minőségi tartalom és szolgáltatások - Milyen szempontoknak kell megfelelni, és mely hibákat kell elkerülni
  • Kulcsszó kutatás - Mikre keresnek a felhasználók, az mennyire releváns az általunk írt tartalomra
  • "Horgony" szövegek írása a linkeknél - Információkat ad a linkelt oldalról
  • Képek kezelése - Hogyan segíthetünk a keresőknek jobban megérteni, miről szól a kép
  • Vertikális (szegmensek szerinti) tartalom - Bizonyos tartalmakat egy adott szegmensben szeretnénk előrébb helyezni (képkereső, hírek, helyi üzletadatok, stb)

Minőségi tartalom és szolgáltatások

Az egyedi, és a felhasználók számára hasznos tartalmak írása az egyik legfontosabb tényező a keresőoptimalizálásban. Ugyanis az ilyen tartalmakat szeretik a látogatók, ezáltal több időt is eltöltenek az oldalon, illetve könnyebben megosztják a közösségi hálón, emailben, fórumokon és más helyeken. Főbb szempontok:

Könnyen érthető tartalmakat kell írni, melyek jól formázottak, követhetők

Egy adott témára fókuszáljon, egy főcímet és számos alcímet tartalmazhat, logikusan egymásra építve. Ezáltal a felhasználóknak is könnyebb megtalálni azt az információt, amely érdekli őket

A friss és egyedi tartalmak írása nem csak megtartja a régi olvasókat, de könnyebben lehet általa új olvasókat is szerezni.

A tartalmak elsődlegesen a felhasználóknak szóljanak, és ne a keresőknek!  Az ilyen jellegű tartalmakat a felhasználók is jobban szeretik, és a keresők is pozitívan értékelik.

Kerülendő:

  • Nyelvtani hibák és elírások a tartalomban
  • Hibás, nem létező (404) linkek, rossz minőségű, megtévesztő tartalom
  • A szöveges tartalmat képként használni: A keresőmotorok nehezen tudják értelmezni a tartalmát, és a felhasználóknál is előfordulhat, hogy egy részét szeretnék kimásolni belőle.
  • Nagy mennyiségű tartalom különböző témákból, nincs tagolva bekezdésekre, alcímekre.
  • Más oldalakról egy-az-egyben átvett tartalmak
  • Duplikált oldalak létrehozása a weboldalon belül: Ha egy cikk több url címen is elérhető a weboldalon, akkor javasolt megadni a keresőknek, hogy melyik legyen az eredeti. A 2. részben részletesebben is kifejtem.
  • A tartalmak nagy része kulcsszó, amelynek elsődleges célja a keresők befolyásolása, és már zavaró a felhasználóknak is.
  • Mást mutatni a felhasználóknak, mint a keresőknek. Erre a leggyakoribb példa, mikor az oldalt telerakják kulcsszavakkal, de hogy ez ne zavarja a felhasználókat, ezért ugyanolyan betűszint használnak, mint a háttérszín, esetleg olyan kis betűmérettel, hogy szabad szemmel nehezen legyen látható.

Kulcsszó kutatás

Javasolt megvizsgálni, hogy a felhasználók milyen kifejezésekre keresnek rá, és azok illeszkednek-e az általunk írt tartalmakhoz, esetleg módosítanunk kell rajta. Ugyanis előfordulhat,hogy az általunk fontosnak vélt kulcsszóra kevesen keresnek rá, de a szinonimájára többszörös keresés van. Ennek megvizsgálására a Google 2 eszközt is ajánl:

SEO

Google Adwordsben a kulcsszó elemző: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Bejelentkezve az Adwords szolgáltatásába, megadhatunk egy kifejezést, és a Google megmutatja, hogy havonta kb. hány keresés van az adott kifejezésre. Emellett további javaslatokat is ad.

Google keresőkonzol pedig kilistázza a leggyakoribb kifejezéseket, amelyeken megjelent a weboldalunk. Ehhez első lépésként be kell regisztrálnunk a https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=hu oldalon.


seo cikk 3

Ezen belül láthatjuk, hogy mely kifejezésekre, kulcsszavakra jelent meg a weboldalunk, milyen pozícióban (változáskövetéssel is), illetve mekkora volt az átkattintási arány.

Itt is elsődleges szempont, hogy a tartalmakat a felhasználóknak írjuk, így az aránytalanul sok kulcsszó használata a tartalomban már zavaró lenne. Emellett ahol tudunk, próbáljunk szinonimákat, hasonló kifejezéseket is használni. Végül pedig próbáljunk választ adni azokra a kérdésekre, amelyekre rákeresnek a felhasználók. Ha mi egy víztisztító készüléket kínálunk, de a felhasználókat leginkább a víztisztítás folyamata érdekli, erre keresnek rá, akkor írjunk egy cikket a folyamatról, majd egy jó megoldásként ajánljuk a saját termékünket.

 

"Horgony" szövegek írása a linkeknél

A horgony szöveg gyakorlatilag egy rövid leírást jelent arról, hogy rákattintva a linkre, milyen tartalmat fogunk látni. Például az Blog link "horgony" neve: Blog, rákattintva pedig a blog oldalra kerülnénk, ahol megtalálhatóak a legfrissebb blog bejegyzések.

SEO

Horgony szövegnek legalább egy alap szintű információt kell szolgáltatni arról, hogy rákattintva milyen tartalommal találkozunk.  Ennek rövid, de informatívnak kell lennie, amely nem csak a felhasználóknak, hanem a keresőknek is segít jobban feltérképezni az oldalt.

A fenti képen egy grafikus felületen lehet beilleszteni egy linket. A "Megjelenő szöveg" tartalmazza a Horgony-t, tehát amilyen szöveggel megjelenik a cikkben, míg a cím sorába olyan tartalmat adhatunk meg, amely akkor jelenik meg, ha az egeret ráhúzzuk a linkre. Amennyiben egy külső weboldalra mutat a link, úgy érdemes azt külön ablakban megnyitni, ellenkező esetben a felhasználó elhagyja az oldalunkat. Erre szolgál a cél ablak megadása.

Kerülendő:

  • Általános horgony szöveg, pl. cikk, oldal
  • Nem kapcsolódik az oldal tartalmához
  • Úgy jelenítjük meg, mint a sima szöveget (tehát nem látszik, hogy kattintható)
  • Hosszú és tele van sűrítve kulcsszavakkal
  • Túl sokszor, feleslegesen használjuk

Képek kezelése

A képek tartalmát nehezen tudják feltérképezni a keresők, illetve számos eszköz alapesetben be sem tölti a képeket, így szükséges, hogy adjunk rövid, de leíró nevet a képnek. Erre szolgál az "alt" jelző, magyarul a kép alternatív neve. Ahol nem töltődik be a kép, ott a kép helyén ez a szöveg fog megjelenni. Továbbá ahol a kép linkként van használva, ott a keresők gyakorlatilag ezt fogják "horgony" szövegnek is értelmezni, amely leírja, miről szól az a tartalom, amelyre a kép mutat. Emellett, ha van rá lehetőségünk, a kép nevének is megadhatunk rövid, leíró nevet. A képen látható kép beillesztése űrlapon a "Kép leírása" jelenti az "alt" mezőt:

SEO

A Google a képnevet és az "alt" értékét használja fel arra, hogy kiértékelje, miről szól az adott kép, és megjelenítse a képkeresőjében.

Kerülendő:

  • Általános képnevek használata, pl. image1.jpg
  • Extrém hosszú képnevek
  • Az alternatív nevet teletömni kulcsszavakkal vagy egész mondatokat beleírni

Vertikális (szegmensek szerinti) tartalom

Hagyományos keresés esetén A Google a teljes weben keres, és reméli, hogy talál megfelelő eredményeket az adott kifejezésre. Ezt hívjuk horizontális keresésnek. Azonban vannak speciális keresések, amikor 1-1 szegmensben keres, ilyenek a képek, videók, hírek és a helyi keresések. Ezek a vertikális keresések, és ha a tartalmunk ezek valamelyikébe tartozik, akkor ezen szegmenseknél előrébb kerülhetünk a találati listában. A keresési típusokról bővebben írunk a sorozat következő részében!

Hírek

9 social media trend 2018-ban

Az elmúlt évben sok fontos dolog történt a közösségi médián: a Facebook volt a legnépszerűbb, a Snapchat és az Instagram meghódította a fiatalokat, az Egyesült Államok elnöke 140 karakterben közölte a politikáját, az Apple bejelentette, hogy megváltoztatja a mobil eszközökkel való interakció módját…. A social media már készen áll az idei évre, számos új technológiai […]
2018-01-10
Hírek

Facebook: már listákat is készíthetünk

Az elmúlt években sok olyan új funkció érkezett, ami a hírfolyamot érintette, de most lehetővé teszik, hogy listákat készítsünk. Mostantól nem csupán szöveges posztokat, képeket, videókat tehetünk közzé, hanem újfajta bejegyzéseket, listákat is készíthetünk. Így a bevásárlólistától az utazási terveinken át, bármilyen listát megoszthatunk ismerőseinkkel, hogy véleményezzék és egészítsék ki. Ezeket az új bejegyzéseket színes […]
2018-02-16
Uncategorized @hu

AdWords Kulcsszótervező: kis pénz kis adat?

AdWords hirdetők figyelem! Keveset hirdetsz el egy hónapban? Készülj, mert a Google Kulcsszótervező mostantól pontatlanabb, kevesebb adatot jelenít majd meg neked. A Google AdWords community managere tegnapi posztjában jelentette be, hogy amellett, hogy sikerült megoldaniuk pár korábbi technikai programot a kulcsszótervező eszközön, az eszközhöz való hozzáférés a jövőben változni fog az AdWordsben elhirdetett összegek alapján. […]
2016-08-16
Hírek

Facebook: nagy változások jönnek

A Facebook hírfolyamának algoritmusa nagymértékben megváltozik: az aktív tartalomra helyezik a hangsúlyt, nagyobb teret kapnak a kommentek, az olvasmányos bejegyzések, az élő videók és minden olyan tartalom, amelyek körül párbeszédek alakulnak ki. Azok a posztok, amelyeket mindenki csak lájkol és továbbgörget, háttérba szorulnak majd. Mark Zuckerberg csütörtökön jelentette be, hogy újragondolták a hírfolyamokat, mivel az […]
2018-01-12
Uncategorized @hu

Pokémon Go: Mit adott nekünk marketing szempontból?

Bár sokáig próbáltunk ellenálni, úgy néz ki nem mehetünk el a Pokémon GO jelenség mellett szótlanul. Összeállításunkban a játék sikere mögött meghúzódó érveket és a marketingesek szempontjáól fontos mozzanatokat szedtük össze azoknak, akik szintén értetlenül állnak a Pokémon GO jelenség előtt. A Nintendo által július közepén napvilágra hozott alkalmazás futótűzként hódította meg a digitális közösséget […]
2016-08-04
Uncategorized @hu

5 AdWords tipp a sikeres hirdetésekhez

Ha az AdWordsben futó kampányaid nem teljesítenek úgy, ahogy elvárnád, érdemes felülvizsgálni pár alapvető szempontból. Ezeket a szempontokat szedtük össze most öt pontban.   1. Ismerd meg a keresési lekérdezéseid Szánj nagy figyelmet a keresési lekérdezéseid kielemzésére, illetve arra, hogy milyen fizetett kulcsszavakra találnak meg téged a látogatóid! Ezek közül keresd meg azokat a szolgáltatásaidra […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

Pinterest: Hogyan használjuk üzleti célokra?

A legtöbb vállalkozás  – hogyha  közösségi médiáról van szó – a Facebook jelenlétben lezártnak tekinti a közösségi média jelenlétet. Hogyha döntenünk kell, hogy melyik közösségi felületet veszünk igénybe – Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin – akkor azt kell elsősorban meghatároznunk, hogy a célcsoportunkat melyik felületen érjük el a leghatékonyabban.  
2016-01-15
Uncategorized @hu

A mesterséges intelligencia a marketingben

Az ügyfélszolgálat fontos szerepet tölthet be a cégek marketingjében és az új trendek azt mutatják, hogy ebben egyre nagyobb szerepe van az automatizálásnak is. Ha csak a Facebook elmúlt hónapban tett bejelentésére gondolunk a chat botok bevezetéséről a Messenger applikációban - mellyel a felhasználók ügyfélszolgálat helyett mesterséges intelligenciával beszélgethetnek például a rendeléseikről különféle cégekkel-, felmerülhet […]
2016-05-19
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató