Menü

SEO alapok: 1. rész: tartalom

by google news, június 2, 2016
A SEO vagyis keresőoptimalizálás az online jelenlét egyik legfontosabb kérdése, hiszen enélkül nem, vagy csak drága hirdetésekkel tudunk forgalmat generálni az oldalunkra. Ehhez kapcsolódva SEO sorozatunk első cikkében a weboldalak tartalmi felépítésével és tervezésével foglalkozunk. Lehet bármilyen szép, animált az oldal, ha a felhasználók nem találják meg gyorsan amit keresnek, elhagyják azt. Az első részben az […]

A SEO vagyis keresőoptimalizálás az online jelenlét egyik legfontosabb kérdése, hiszen enélkül nem, vagy csak drága hirdetésekkel tudunk forgalmat generálni az oldalunkra. Ehhez kapcsolódva SEO sorozatunk első cikkében a weboldalak tartalmi felépítésével és tervezésével foglalkozunk. Lehet bármilyen szép, animált az oldal, ha a felhasználók nem találják meg gyorsan amit keresnek, elhagyják azt.
Az első részben az alábbi területekkel foglalkozunk:

  • Minőségi tartalom és szolgáltatások - Milyen szempontoknak kell megfelelni, és mely hibákat kell elkerülni
  • Kulcsszó kutatás - Mikre keresnek a felhasználók, az mennyire releváns az általunk írt tartalomra
  • "Horgony" szövegek írása a linkeknél - Információkat ad a linkelt oldalról
  • Képek kezelése - Hogyan segíthetünk a keresőknek jobban megérteni, miről szól a kép
  • Vertikális (szegmensek szerinti) tartalom - Bizonyos tartalmakat egy adott szegmensben szeretnénk előrébb helyezni (képkereső, hírek, helyi üzletadatok, stb)

Minőségi tartalom és szolgáltatások

Az egyedi, és a felhasználók számára hasznos tartalmak írása az egyik legfontosabb tényező a keresőoptimalizálásban. Ugyanis az ilyen tartalmakat szeretik a látogatók, ezáltal több időt is eltöltenek az oldalon, illetve könnyebben megosztják a közösségi hálón, emailben, fórumokon és más helyeken. Főbb szempontok:

Könnyen érthető tartalmakat kell írni, melyek jól formázottak, követhetők

Egy adott témára fókuszáljon, egy főcímet és számos alcímet tartalmazhat, logikusan egymásra építve. Ezáltal a felhasználóknak is könnyebb megtalálni azt az információt, amely érdekli őket

A friss és egyedi tartalmak írása nem csak megtartja a régi olvasókat, de könnyebben lehet általa új olvasókat is szerezni.

A tartalmak elsődlegesen a felhasználóknak szóljanak, és ne a keresőknek!  Az ilyen jellegű tartalmakat a felhasználók is jobban szeretik, és a keresők is pozitívan értékelik.

Kerülendő:

  • Nyelvtani hibák és elírások a tartalomban
  • Hibás, nem létező (404) linkek, rossz minőségű, megtévesztő tartalom
  • A szöveges tartalmat képként használni: A keresőmotorok nehezen tudják értelmezni a tartalmát, és a felhasználóknál is előfordulhat, hogy egy részét szeretnék kimásolni belőle.
  • Nagy mennyiségű tartalom különböző témákból, nincs tagolva bekezdésekre, alcímekre.
  • Más oldalakról egy-az-egyben átvett tartalmak
  • Duplikált oldalak létrehozása a weboldalon belül: Ha egy cikk több url címen is elérhető a weboldalon, akkor javasolt megadni a keresőknek, hogy melyik legyen az eredeti. A 2. részben részletesebben is kifejtem.
  • A tartalmak nagy része kulcsszó, amelynek elsődleges célja a keresők befolyásolása, és már zavaró a felhasználóknak is.
  • Mást mutatni a felhasználóknak, mint a keresőknek. Erre a leggyakoribb példa, mikor az oldalt telerakják kulcsszavakkal, de hogy ez ne zavarja a felhasználókat, ezért ugyanolyan betűszint használnak, mint a háttérszín, esetleg olyan kis betűmérettel, hogy szabad szemmel nehezen legyen látható.

Kulcsszó kutatás

Javasolt megvizsgálni, hogy a felhasználók milyen kifejezésekre keresnek rá, és azok illeszkednek-e az általunk írt tartalmakhoz, esetleg módosítanunk kell rajta. Ugyanis előfordulhat,hogy az általunk fontosnak vélt kulcsszóra kevesen keresnek rá, de a szinonimájára többszörös keresés van. Ennek megvizsgálására a Google 2 eszközt is ajánl:

SEO

Google Adwordsben a kulcsszó elemző: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Bejelentkezve az Adwords szolgáltatásába, megadhatunk egy kifejezést, és a Google megmutatja, hogy havonta kb. hány keresés van az adott kifejezésre. Emellett további javaslatokat is ad.

Google keresőkonzol pedig kilistázza a leggyakoribb kifejezéseket, amelyeken megjelent a weboldalunk. Ehhez első lépésként be kell regisztrálnunk a https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=hu oldalon.


seo cikk 3

Ezen belül láthatjuk, hogy mely kifejezésekre, kulcsszavakra jelent meg a weboldalunk, milyen pozícióban (változáskövetéssel is), illetve mekkora volt az átkattintási arány.

Itt is elsődleges szempont, hogy a tartalmakat a felhasználóknak írjuk, így az aránytalanul sok kulcsszó használata a tartalomban már zavaró lenne. Emellett ahol tudunk, próbáljunk szinonimákat, hasonló kifejezéseket is használni. Végül pedig próbáljunk választ adni azokra a kérdésekre, amelyekre rákeresnek a felhasználók. Ha mi egy víztisztító készüléket kínálunk, de a felhasználókat leginkább a víztisztítás folyamata érdekli, erre keresnek rá, akkor írjunk egy cikket a folyamatról, majd egy jó megoldásként ajánljuk a saját termékünket.

 

"Horgony" szövegek írása a linkeknél

A horgony szöveg gyakorlatilag egy rövid leírást jelent arról, hogy rákattintva a linkre, milyen tartalmat fogunk látni. Például az Blog link "horgony" neve: Blog, rákattintva pedig a blog oldalra kerülnénk, ahol megtalálhatóak a legfrissebb blog bejegyzések.

SEO

Horgony szövegnek legalább egy alap szintű információt kell szolgáltatni arról, hogy rákattintva milyen tartalommal találkozunk.  Ennek rövid, de informatívnak kell lennie, amely nem csak a felhasználóknak, hanem a keresőknek is segít jobban feltérképezni az oldalt.

A fenti képen egy grafikus felületen lehet beilleszteni egy linket. A "Megjelenő szöveg" tartalmazza a Horgony-t, tehát amilyen szöveggel megjelenik a cikkben, míg a cím sorába olyan tartalmat adhatunk meg, amely akkor jelenik meg, ha az egeret ráhúzzuk a linkre. Amennyiben egy külső weboldalra mutat a link, úgy érdemes azt külön ablakban megnyitni, ellenkező esetben a felhasználó elhagyja az oldalunkat. Erre szolgál a cél ablak megadása.

Kerülendő:

  • Általános horgony szöveg, pl. cikk, oldal
  • Nem kapcsolódik az oldal tartalmához
  • Úgy jelenítjük meg, mint a sima szöveget (tehát nem látszik, hogy kattintható)
  • Hosszú és tele van sűrítve kulcsszavakkal
  • Túl sokszor, feleslegesen használjuk

Képek kezelése

A képek tartalmát nehezen tudják feltérképezni a keresők, illetve számos eszköz alapesetben be sem tölti a képeket, így szükséges, hogy adjunk rövid, de leíró nevet a képnek. Erre szolgál az "alt" jelző, magyarul a kép alternatív neve. Ahol nem töltődik be a kép, ott a kép helyén ez a szöveg fog megjelenni. Továbbá ahol a kép linkként van használva, ott a keresők gyakorlatilag ezt fogják "horgony" szövegnek is értelmezni, amely leírja, miről szól az a tartalom, amelyre a kép mutat. Emellett, ha van rá lehetőségünk, a kép nevének is megadhatunk rövid, leíró nevet. A képen látható kép beillesztése űrlapon a "Kép leírása" jelenti az "alt" mezőt:

SEO

A Google a képnevet és az "alt" értékét használja fel arra, hogy kiértékelje, miről szól az adott kép, és megjelenítse a képkeresőjében.

Kerülendő:

  • Általános képnevek használata, pl. image1.jpg
  • Extrém hosszú képnevek
  • Az alternatív nevet teletömni kulcsszavakkal vagy egész mondatokat beleírni

Vertikális (szegmensek szerinti) tartalom

Hagyományos keresés esetén A Google a teljes weben keres, és reméli, hogy talál megfelelő eredményeket az adott kifejezésre. Ezt hívjuk horizontális keresésnek. Azonban vannak speciális keresések, amikor 1-1 szegmensben keres, ilyenek a képek, videók, hírek és a helyi keresések. Ezek a vertikális keresések, és ha a tartalmunk ezek valamelyikébe tartozik, akkor ezen szegmenseknél előrébb kerülhetünk a találati listában. A keresési típusokról bővebben írunk a sorozat következő részében!

Uncategorized @hu

Automatizált marketing a jövő?

A válasz röviden lehetne annyi, hogy igen, szükség van emberre a szövegírás világában akkor is, ha automatikusan is generálhatunk szövegeket, de ne elégedjünk meg egy rövid válasszal. Négy példán keresztül bemutatom, mely területeken van szükség az automatizálás mellett az emberi kézre és kreativitásra a marketing világában. Szövegírás Bár az automatizálás sok esetben azt jelentheti, hogy […]
2015-12-13
Hírek

Miért nem kell aggódnod a like-ok száma miatt?

A Facebookon az elkötelezettség a legrosszabb módja a tartalom sikerének megítélésében. Ez talán meglepő, mert a legtöbb ember a sikeres forgalomra alapoz, hogy hányan lájkolnak, hányan szólnak hozzá és hányan osztják meg a tartalmat. Természetesen ezek a mutatók bizonyos mértékig számítanak. Segítenek megítélni a tartalom sikerességét marketing szempontból, de nem ez az egyetlen módja a […]
2018-02-28
Uncategorized @hu

Videók, amikért megőrültünk

Az Ace Metrix mérései arra keresik a választ, hogy milyen jellemzők tesznek egy videó hirdetést igazán sikeressé. Az idei évben a tíz videó közül nyolc az emberek szívére hatott, igazolva azt, hogy egy érzelmes történet elmesélése hatékony módszer a nézők megérintésére. Nézzük meg az elmúlt hónapok legjobb videóit! A lista élén a Gillette “This Father’s […]
2016-07-10
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak pszichológiája: Hogyan érjük el, hogy követőink felfigyeljenek ránk?

Közösségi oldalak: online jelen lenni nem csak azt jelenti, hogy időről időre kiteszünk pár képet a termékeinkről vagy újdonságainkkal szórakoztatjuk a követőinket. Érdemes stratégiailag átgondolni mit és hogyan fogunk kommunikálni és időzíteni, illetve az milyen hatást vált majd ki a közönségünkből. A közösségi média kampányok sikerességét sok szempont befolyásolja,de nem árt beemelni az eszközeink közé […]
2016-06-10
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak: Miért gondolod, hogy jelen kell lenned online?

Az első kérdésünk az szokott lenni, hogy miért? Miért gondolod azt, hogy jelen kellene lenned a közösségi oldalakon? Ha erre pontosan tudsz válaszolni, és a válaszod nem az, hogy azért mert minden versenytárs jelen van, akkor te már kiemelkedsz a sok-sok vállalkozás közül, akik vagy nem tudnak erre válaszolni, vagy azt válaszolják, hogy azért mert […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

“ Ne küldjünk szamarakat az űrbe” - Larry Kim az Internet Hungary 2016 konferencián

A fenti gondolattal foglalhatnánk össze azt az igen rövid, 25 perces előadást, amelyet a kattintásalapú marketing világának egyik legmeghatározóbb alakja, Larry Kim tartott az idei Internet Hungary konferencián két napja Siófokon. Az eredetileg villamosmérnök és szoftverfejlesztő végzettségű marketing szakember az egyik legnagyobb online marketing ügynökség, az egyesült államokbeli Wordstream online marketing ügynökség alapítója és vezetője […]
2016-09-29
Uncategorized @hu

9 tartalommarketing tipp a sikeres online jelenlétért

A tartalom a király? Igen! Már évek óta töretlen a tartalommarketing sikere az online marketingben, a keresőoptimalizáással foglalkozó szakemberek egybehangzó véleménye pedig a továbbiakbiakban is csak támogatja ezt az elméletet. A jó tartalommarketinghez azonban kiemelkedő minőségű tartalomra van szükség, ami nem olcsó, valamint az előállítása is időigényes. A továbbiakban ahhoz adunk tippeket, hogyan csökkenthetjük jelentősen a tartalommarketing […]
2016-02-09
Uncategorized @hu

5 digitális marketing trend, amely meghatározza a jövőt

Új platformok és új technológiák jellemzik a digitális marketing jövőjét, ami hamarabb eljön, mint gondolnánk. Összeállításunkban ezekkel a trendekkel foglalkozunk.       Vásárlói szokások és karakterisztikus trendek: Egy marketingterv kidolgozása mindig azzal kezdődik, hogy megértjük a vásárlók változó szükségleteit, ezzel irányt adva az új trendünknek. A piac változásai – beleértve a vásárlók viselkedését – mindig különböző időkben […]
2016-12-14
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató