Menü

SEO alapok: 1. rész: tartalom

by google news, június 2, 2016
A SEO vagyis keresőoptimalizálás az online jelenlét egyik legfontosabb kérdése, hiszen enélkül nem, vagy csak drága hirdetésekkel tudunk forgalmat generálni az oldalunkra. Ehhez kapcsolódva SEO sorozatunk első cikkében a weboldalak tartalmi felépítésével és tervezésével foglalkozunk. Lehet bármilyen szép, animált az oldal, ha a felhasználók nem találják meg gyorsan amit keresnek, elhagyják azt. Az első részben az […]

A SEO vagyis keresőoptimalizálás az online jelenlét egyik legfontosabb kérdése, hiszen enélkül nem, vagy csak drága hirdetésekkel tudunk forgalmat generálni az oldalunkra. Ehhez kapcsolódva SEO sorozatunk első cikkében a weboldalak tartalmi felépítésével és tervezésével foglalkozunk. Lehet bármilyen szép, animált az oldal, ha a felhasználók nem találják meg gyorsan amit keresnek, elhagyják azt.
Az első részben az alábbi területekkel foglalkozunk:

  • Minőségi tartalom és szolgáltatások - Milyen szempontoknak kell megfelelni, és mely hibákat kell elkerülni
  • Kulcsszó kutatás - Mikre keresnek a felhasználók, az mennyire releváns az általunk írt tartalomra
  • "Horgony" szövegek írása a linkeknél - Információkat ad a linkelt oldalról
  • Képek kezelése - Hogyan segíthetünk a keresőknek jobban megérteni, miről szól a kép
  • Vertikális (szegmensek szerinti) tartalom - Bizonyos tartalmakat egy adott szegmensben szeretnénk előrébb helyezni (képkereső, hírek, helyi üzletadatok, stb)

Minőségi tartalom és szolgáltatások

Az egyedi, és a felhasználók számára hasznos tartalmak írása az egyik legfontosabb tényező a keresőoptimalizálásban. Ugyanis az ilyen tartalmakat szeretik a látogatók, ezáltal több időt is eltöltenek az oldalon, illetve könnyebben megosztják a közösségi hálón, emailben, fórumokon és más helyeken. Főbb szempontok:

Könnyen érthető tartalmakat kell írni, melyek jól formázottak, követhetők

Egy adott témára fókuszáljon, egy főcímet és számos alcímet tartalmazhat, logikusan egymásra építve. Ezáltal a felhasználóknak is könnyebb megtalálni azt az információt, amely érdekli őket

A friss és egyedi tartalmak írása nem csak megtartja a régi olvasókat, de könnyebben lehet általa új olvasókat is szerezni.

A tartalmak elsődlegesen a felhasználóknak szóljanak, és ne a keresőknek!  Az ilyen jellegű tartalmakat a felhasználók is jobban szeretik, és a keresők is pozitívan értékelik.

Kerülendő:

  • Nyelvtani hibák és elírások a tartalomban
  • Hibás, nem létező (404) linkek, rossz minőségű, megtévesztő tartalom
  • A szöveges tartalmat képként használni: A keresőmotorok nehezen tudják értelmezni a tartalmát, és a felhasználóknál is előfordulhat, hogy egy részét szeretnék kimásolni belőle.
  • Nagy mennyiségű tartalom különböző témákból, nincs tagolva bekezdésekre, alcímekre.
  • Más oldalakról egy-az-egyben átvett tartalmak
  • Duplikált oldalak létrehozása a weboldalon belül: Ha egy cikk több url címen is elérhető a weboldalon, akkor javasolt megadni a keresőknek, hogy melyik legyen az eredeti. A 2. részben részletesebben is kifejtem.
  • A tartalmak nagy része kulcsszó, amelynek elsődleges célja a keresők befolyásolása, és már zavaró a felhasználóknak is.
  • Mást mutatni a felhasználóknak, mint a keresőknek. Erre a leggyakoribb példa, mikor az oldalt telerakják kulcsszavakkal, de hogy ez ne zavarja a felhasználókat, ezért ugyanolyan betűszint használnak, mint a háttérszín, esetleg olyan kis betűmérettel, hogy szabad szemmel nehezen legyen látható.

Kulcsszó kutatás

Javasolt megvizsgálni, hogy a felhasználók milyen kifejezésekre keresnek rá, és azok illeszkednek-e az általunk írt tartalmakhoz, esetleg módosítanunk kell rajta. Ugyanis előfordulhat,hogy az általunk fontosnak vélt kulcsszóra kevesen keresnek rá, de a szinonimájára többszörös keresés van. Ennek megvizsgálására a Google 2 eszközt is ajánl:

SEO

Google Adwordsben a kulcsszó elemző: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Bejelentkezve az Adwords szolgáltatásába, megadhatunk egy kifejezést, és a Google megmutatja, hogy havonta kb. hány keresés van az adott kifejezésre. Emellett további javaslatokat is ad.

Google keresőkonzol pedig kilistázza a leggyakoribb kifejezéseket, amelyeken megjelent a weboldalunk. Ehhez első lépésként be kell regisztrálnunk a https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=hu oldalon.


seo cikk 3

Ezen belül láthatjuk, hogy mely kifejezésekre, kulcsszavakra jelent meg a weboldalunk, milyen pozícióban (változáskövetéssel is), illetve mekkora volt az átkattintási arány.

Itt is elsődleges szempont, hogy a tartalmakat a felhasználóknak írjuk, így az aránytalanul sok kulcsszó használata a tartalomban már zavaró lenne. Emellett ahol tudunk, próbáljunk szinonimákat, hasonló kifejezéseket is használni. Végül pedig próbáljunk választ adni azokra a kérdésekre, amelyekre rákeresnek a felhasználók. Ha mi egy víztisztító készüléket kínálunk, de a felhasználókat leginkább a víztisztítás folyamata érdekli, erre keresnek rá, akkor írjunk egy cikket a folyamatról, majd egy jó megoldásként ajánljuk a saját termékünket.

 

"Horgony" szövegek írása a linkeknél

A horgony szöveg gyakorlatilag egy rövid leírást jelent arról, hogy rákattintva a linkre, milyen tartalmat fogunk látni. Például az Blog link "horgony" neve: Blog, rákattintva pedig a blog oldalra kerülnénk, ahol megtalálhatóak a legfrissebb blog bejegyzések.

SEO

Horgony szövegnek legalább egy alap szintű információt kell szolgáltatni arról, hogy rákattintva milyen tartalommal találkozunk.  Ennek rövid, de informatívnak kell lennie, amely nem csak a felhasználóknak, hanem a keresőknek is segít jobban feltérképezni az oldalt.

A fenti képen egy grafikus felületen lehet beilleszteni egy linket. A "Megjelenő szöveg" tartalmazza a Horgony-t, tehát amilyen szöveggel megjelenik a cikkben, míg a cím sorába olyan tartalmat adhatunk meg, amely akkor jelenik meg, ha az egeret ráhúzzuk a linkre. Amennyiben egy külső weboldalra mutat a link, úgy érdemes azt külön ablakban megnyitni, ellenkező esetben a felhasználó elhagyja az oldalunkat. Erre szolgál a cél ablak megadása.

Kerülendő:

  • Általános horgony szöveg, pl. cikk, oldal
  • Nem kapcsolódik az oldal tartalmához
  • Úgy jelenítjük meg, mint a sima szöveget (tehát nem látszik, hogy kattintható)
  • Hosszú és tele van sűrítve kulcsszavakkal
  • Túl sokszor, feleslegesen használjuk

Képek kezelése

A képek tartalmát nehezen tudják feltérképezni a keresők, illetve számos eszköz alapesetben be sem tölti a képeket, így szükséges, hogy adjunk rövid, de leíró nevet a képnek. Erre szolgál az "alt" jelző, magyarul a kép alternatív neve. Ahol nem töltődik be a kép, ott a kép helyén ez a szöveg fog megjelenni. Továbbá ahol a kép linkként van használva, ott a keresők gyakorlatilag ezt fogják "horgony" szövegnek is értelmezni, amely leírja, miről szól az a tartalom, amelyre a kép mutat. Emellett, ha van rá lehetőségünk, a kép nevének is megadhatunk rövid, leíró nevet. A képen látható kép beillesztése űrlapon a "Kép leírása" jelenti az "alt" mezőt:

SEO

A Google a képnevet és az "alt" értékét használja fel arra, hogy kiértékelje, miről szól az adott kép, és megjelenítse a képkeresőjében.

Kerülendő:

  • Általános képnevek használata, pl. image1.jpg
  • Extrém hosszú képnevek
  • Az alternatív nevet teletömni kulcsszavakkal vagy egész mondatokat beleírni

Vertikális (szegmensek szerinti) tartalom

Hagyományos keresés esetén A Google a teljes weben keres, és reméli, hogy talál megfelelő eredményeket az adott kifejezésre. Ezt hívjuk horizontális keresésnek. Azonban vannak speciális keresések, amikor 1-1 szegmensben keres, ilyenek a képek, videók, hírek és a helyi keresések. Ezek a vertikális keresések, és ha a tartalmunk ezek valamelyikébe tartozik, akkor ezen szegmenseknél előrébb kerülhetünk a találati listában. A keresési típusokról bővebben írunk a sorozat következő részében!

Uncategorized @hu

4+1 hiba, amin elcsúszhat egy honlap sikere

Honlapot szeretnél, de nem tudod, hogy kezdj neki? Honlapod van, de a várva várt eredmények elmaradnak? Lehet, hogy olyan alapvető hibákat vétettél, ami ezeket a problémáidat okozzák. A mai blogbejegyzésünkben gyakori hibákra világítunk rá és adunk pár ötletet a megoldásra. 1. Céltalan honlap Mikor már az első pillantásra az az érzeted, hogy nincs célja a […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

SEO: Látogatóból vevő, avagy 4 érv a fizetett hirdetések mellett

A SEO-t és a fizetett online hirdetési kampányokat gyakran emlegetik egymást kizáró lehetőségekként. Pedig ha kombináljuk őket, kifejezetten nyerő párost alkothatnak. Először azonban fontos tisztáznunk néhány fogalmat. Mi az a SEM? A keresőmarketing (angolul SEM - Search Engine Marketing) fogalmába korábban éppúgy beletartozott a keresőoptimalizálás (amely a keresőben való ingyenes megjelenéshez szükséges), mint a fizetett online […]
2016-10-17
Uncategorized @hu

AdWords Adaptív hirdetés display hálózaton: Hogyan használjuk?

Ha a kiterjesztett szöveges hirdetés forradalmi újítás a kereső hirdetések esetén, ugyanezt lehet elmondani az adaptív hirdetésről a display hálózaton. A funkció leegyszerűsíti és felgyorsítja a szöveges-képes display hirdetések létrehozását. Ezentúl nem kell feltétlenül grafikus ahhoz, hogy a különböző hirdetési felületekre különböző kreatív változatokat készítsünk, hogy a hirdetés szövege és képanyaga összhangban legyen egymással. A […]
2016-09-23
Uncategorized @hu

Ünnepel a Facebook: új reakciógombok a Star Trek születésnapjára

Legfrissebb újításával a Star Trek rajongóknak kedveskedik a Facebook: a nagy sikerű sci-fi sorozat 50. évfordulójára új arculatot kaptak a reakciógombok. Kirk kapitány, Spock, Geordi és a többiek ezúttal lájkoláskor köszönnek vissza. Ám a Star Trek-láz itt még korántsem ér véget: az igazán lelkes rajongók a profilképüket is sci-fi designba öltöztethetik. Az új reakciógombok szeptember 8-án debütáltak, és csak limitált […]
2016-09-15
Uncategorized @hu

SEO: 8 alapelv, amit szem előtt kell tartanod

Mit ér egy weblap látogatottság nélkül? Annyit, mint egy üzlet vevők nélkül. Ma már szinte minden az interneten keresztül intéződik, ezért a weboldalak és a keresőoptimalizálás jelentősége felértékelődött. A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, röviden SEO) egy olyan tevékenység és folyamat, amellyel javíthatjuk a weboldal megjelenését a keresőkben, a nem fizetett (azaz organikus) keresési eredményekben. Lássuk, hogyan […]
2016-09-26
Uncategorized @hu

Ezek voltak 2015 legjobb vírusvideói - Top 20

Az Unruly Media ebben az évben is elkészítette a 20 leggyakrabban megosztott videó listáját, melyen előre sejthető módon megjelennek a karácsonyi reklámok, de három Adidas reklám is helyet kapott. A tavalyi 29 millió megosztással szemben a top20 videót összesen 40 millióan osztották meg a Twitteren, Facebookon és a blogszférában, ami 38,5%-os növekedést jelent. Felmerülhet emiatt […]
2015-11-25
Uncategorized @hu

Online marketing szótár

Az online marketing világában nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a szakszavakkal,  nem árt, ha tudjuk, mit jelentenek az adott alkalmazásokhoz, közösségi oldalakhoz  tartozó szakkifejezések. A következőkben megtudhatjátok mivel foglalkozik a Google tag manager, miben segítenek nekünk a hirdetésblokkolók és miért fontos számunkra a keresőoptimalizálás.    Adatvezérelt marketing – Data driven marketing: az adatvezérelt marketing alapja a […]
2016-03-30
Hírek

A digitális marketing tervezés a jövő – 10 trend a sikerért

  A marketingesek idén is csak kapkodták a fejüket a sok csatorna, eszköz és online marketing hírek hallatán. Nagy év volt az idei is, megtapasztaltuk a Pokemon GO és a kiterjesztett valóság piacra törését, logót váltott az Instagram, sőt a Snapchat is idén érte el azt a kritikus ineküszöböt, hogy komoly marketing csatornaként tekinthetünk rá. […]
2016-12-21
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató