Menü

Internetkultúra: Gondolatok az online korszakról és a társadalmi változásokról

by google news, október 4, 2016
A világháló szignifikáns jelensége egyre több kortárs gondolkodót arra ösztönöz, hogy maga is betekintsen ebbe a különös világba és megalkossa testre szabott nézeteit. Megannyi álláspont terjeng a téma kapcsán „internetszerte”, és az álláspontokat szemrevételezve nem biztos, hogy a legmegfelelőbb attitűd az előjelek kifüggesztése mindezek elé. Az igazság (avagy igazságok) keresése közben Locke szerint, nem teszünk […]


A világháló szignifikáns jelensége egyre több kortárs gondolkodót arra ösztönöz, hogy maga is betekintsen ebbe a különös világba és megalkossa testre szabott nézeteit.
Megannyi álláspont terjeng a téma kapcsán „internetszerte”, és az álláspontokat szemrevételezve nem biztos, hogy a legmegfelelőbb attitűd az előjelek kifüggesztése mindezek elé. Az igazság (avagy igazságok) keresése közben Locke szerint, nem teszünk egyebet, minthogy: bizonyos jeleket annak megfelelően kapcsolunk össze vagy választunk el egymástól, amiként az általuk jelölt dolgok megegyeznek vagy nem egyeznek egymással.
[1] Az előbb idézett igazság-definíció szerint, amikor valamit állítunk, akkor ennek megfelelően kapcsoljuk össze a jeleket, míg abban az esetben, ha ellenérvek után kutakodunk, akkor metódusunk a jelek elválasztásának procedúrájával egyezik meg. Hogyan működik mindez az internettel kapcsolatos tételalkotások esetében?

Új műfajok megjelenése

Abban mindannyian egyetérthetünk, miszerint a web-éra befolyással van a kultúrára. Első lélegzetvételre talán a következő példákat sorakoztathatjuk elő: átalakul a hétköznapi nyelvhasználat, átlényegül a kommunikáció, új műfajok látnak napvilágot (gondoljunk itt példa gyanánt a blog, az online napló és a kommentek átmeneti műfajára), az írott szöveg előtérbe kerül az online provincia territóriumán, átformálódik a tér és az idő, hatást gyakorol ízlésünkre, világképünkre, esztétikai érzékünkre, szellemiségünkre, kapcsolatainkra, műveltségünkre.

Visszafordíthatatlan társadalmi változás

Dobróka András[2] szerint minden meghatározó technikai innovációt követően elindul egyfajta visszafordíthatatlan, lavinaszerű társadalmi változás (lásd példaképpen a könyvnyomtatás és a kézzel való írás viszonyát, vagy a gőzgép és az emberi erő korrelációt). Az internetnek is van evolúciója, hiszen elegendő, ha csupán az eszközöket, a konstrukciót vesszük figyelembe, melyek az 50-es évek Neumann János-féle számítógép-óriásától a mai kisméretű vívmányokig vezettek. Ma már az internetet nem csupán a technikai fejlődés egyik újabb mérföldköveként, kuriózumaként határozza meg számos szerző, hanem új kulturális reneszánszként (Dobróka András), új világállapot előidézőjeként, innovációs folyamatként (Czeizer Zoltán és Csanády Márton),[3] a posztmodern világot pedig egyenesen agy-társadalomnak titulálják (Bangó Jenő),[4] amely mint a fejlődés metaforája áll előttünk. Az angol szerzők[5] állásfoglalása ugyancsak heterogén. Vannak, akik szerint a cyberidő kiváló lehetőség az emberiség számára, hiszen egy olyan értékről van szó, amely mind privát szféránkban, az otthonunkban, mind pedig publikus közegben, a munkahelyünkön a segítségünkre van. Mások szerint viszont lényegesen több hátránya van, ahhoz hogy pozitív jellemvonásai számára kínáljuk fel a babérkoszorút. A következő sorokban mindezek kibontására vállalkozunk a teljesség igénye nélkül. (folyt. köv.)

 

Felhasznált irodalom:

[1] Lásd: Forrai Gábor-2005 - A jelek tana: Locke ismeretelmélete és metafizikája- L’Harmattan - Budapest-http://mek.oszk.hu/11900/11961/11961.pdf – 16.o.
[2] A Dobróka Andrástól származó gondolatokat a következő forrásból merítettem: Dobróka András – Kultúra és internet -Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanárképző Főiskolai Kar - http://vmek.niif.hu/01200/01291/01291.htm#50
[3] Vö.: Czeizer Zoltán és Csanády Márton-1999- Az Internet Mítosz Kodolányi Füzetek – 3. - http://mek.oszk.hu/01400/01437/html/
[4] Vö.: Bangó Jenő – 2000-2008 – Útkeresés a posztmodernben - http://mek.oszk.hu/07100/07110/07110.htm
[5] Többek között: Markus Temmel, Martina Theuermann, Eva Ukovitz, Tanja Vogrin cikkeire gondolok, lásd példaképpen a The Impact Of The Internet On Our Daily Life c. esszét: https://www.tru.ca/cpj/essay.html

Uncategorized @hu

SEO: Így optimalizálj többnyelvű weboldalt!

Elgondolkoztál már azon, hogy milyen lenne, ha a weboldalad több nyelven, esetleg több országban megjelenhetne? Milyen SEO stratégiát kellene mindehhez kidolgoznod és milyen feladatok várnának rád? Ha ilyen vagy ehhez hasonló kérdések merülnek fel benned, akkor a következőekben néhány hasznos tanácsot kapsz. A tervezés 3 lépése A tökéletes működéshez már a tervezésnél előrelátónak kell lenned és minden […]
2016-11-22
Uncategorized @hu

Hirdetésblokkolók: átírják az online hirdetést?

Aki egy kicsit is olvasottabb marketing témában, az találkozott már azzal, hogy az online és a mobil hirdetések végét jövendölik a „gonosz” hirdetésblokkolók hatására. Azonban ha egy kicsit figyelmen kívül hagyjuk ezt az értelmezést, felfedezhetjük, hogy a hirdetésblokkolók hasznos kis változásokat is hoztak a hirdetésekben. Felhasználói élmény A hirdetésblokkolás nem új jelenség. Olyan technológiáról van […]
2016-02-29
Hírek

3 dolog, amivel a Gmail befolyásolja az e-mail kampányod

Elkészítesz egy gyilkos e-mail kampányt, órákat töltöttél a befejezésével, alig várod, hogy bekerüljön az ügyfelek postaládájába, aztán eszedbe jut, hogy vajon tényleg bejut oda? Ahhoz, hogy biztos legyen a siker, ismerd meg, hogyan befolyásolhatja a Gmail az e-mail marketing játékszabályokat. Korlátozza a marketingesek kreatív erőfeszítéseit A Gmail már több mint egy évtizede működik. Mégis, a […]
2017-12-18
Uncategorized @hu

5 AdWords tipp a sikeres hirdetésekhez

Ha az AdWordsben futó kampányaid nem teljesítenek úgy, ahogy elvárnád, érdemes felülvizsgálni pár alapvető szempontból. Ezeket a szempontokat szedtük össze most öt pontban.   1. Ismerd meg a keresési lekérdezéseid Szánj nagy figyelmet a keresési lekérdezéseid kielemzésére, illetve arra, hogy milyen fizetett kulcsszavakra találnak meg téged a látogatóid! Ezek közül keresd meg azokat a szolgáltatásaidra […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

A mesterséges intelligencia a marketingben

Az ügyfélszolgálat fontos szerepet tölthet be a cégek marketingjében és az új trendek azt mutatják, hogy ebben egyre nagyobb szerepe van az automatizálásnak is. Ha csak a Facebook elmúlt hónapban tett bejelentésére gondolunk a chat botok bevezetéséről a Messenger applikációban - mellyel a felhasználók ügyfélszolgálat helyett mesterséges intelligenciával beszélgethetnek például a rendeléseikről különféle cégekkel-, felmerülhet […]
2016-05-19
Uncategorized @hu

Mi az a Google AdWords?

Az AdWords, a Google online reklám programja, egyben a legnépszerűbb teljesítmény alapú online marketing eszköz. Népszerűségét főleg annak köszönheti, hogy elsősorban a Google keresőn és annak tulaldonában levő lapokon jelennek meg a hirdetések, amelyek a Google piaci helyzetének köszönhetően nagy nyilvánosságot jelentenek. Ahogy korábban már volt róla szó, az AdWords is pay-per-click, vagyis kattintásalapú fizetési […]
2015-12-01
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak: Miért gondolod, hogy jelen kell lenned online?

Az első kérdésünk az szokott lenni, hogy miért? Miért gondolod azt, hogy jelen kellene lenned a közösségi oldalakon? Ha erre pontosan tudsz válaszolni, és a válaszod nem az, hogy azért mert minden versenytárs jelen van, akkor te már kiemelkedsz a sok-sok vállalkozás közül, akik vagy nem tudnak erre válaszolni, vagy azt válaszolják, hogy azért mert […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

Érzelmek a marketingben: Hogyan hassunk tudat alatt a vásárlóinkra?

Mary Rose Maguire, a Maguire Copywriting egyik vezetője szerint a vevő azt hiheti, puszta logika alapján hoz döntést a vásárlásról, azonban valójában az érzelmei befolyásolják ebben. De vajon mely érzelem ösztönözheti az érdeklődőt abban, hogy a mi szolgáltatásunkat vagy termékünket válassza? A válasz tulajdonképp bármelyik érzelem lehet, abban az esetben, ha megfelelően alkalmazzuk. A weboldalak […]
2015-11-23
Az e-kereskedelem jövője
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató