Menü

Miért épp a Netflix? – A személyre szabott, online tartalomfogyasztás diadala a TV felett

by google news, november 2, 2016
A Netflix az a startup, amelyik úgy döntött, hogy az internetes kalózkodás kényelmességét és a videotékák erkölcsi elfogadottságát ötvözve betömi azt a tátongó piaci rést, amelyet az online televízió, illetve mozi fogyasztás hiánya jelentett a kétezres évek első felében, de persze a történet korántsem itt kezdődik. A céget Reed Hastings, egykori matematikatanár alapította 1997-ben Marc […]

A Netflix az a startup, amelyik úgy döntött, hogy az internetes kalózkodás kényelmességét és a videotékák erkölcsi elfogadottságát ötvözve betömi azt a tátongó piaci rést, amelyet az online televízió, illetve mozi fogyasztás hiánya jelentett a kétezres évek első felében, de persze a történet korántsem itt kezdődik.

A céget Reed Hastings, egykori matematikatanár alapította 1997-ben Marc Randolph szoftverfejlesztővel az oldalán. A Pure Software nevű, szintén Hastings nevéhez fűződő vállalkozásból kellő mennyiségű alaptőkét tudtak nyerni újdonsült cégük elindításához.

A kezdeményezés eleinte úgy működött, mint egy futárokat alkalmazó videótéka. Az ügyfél postán kapta meg a filmet és postán is küldte vissza, kezdetben példányonkénti törlesztéssel, később havi előfizetéses rendszerrel működve, ami egy idő után elsöprően nyereséges lett.

Az alkalmazás sikerét kényelmessége és precizitása hozta össze, de a forradalmát mindenképpen a 2007-es onlinera váltás idézte elő. A robbanásszerű növekedés 2011-ben lassult le, de a cégnek erre is volt válasza, elkezdtek saját gyártású sorozatokat forgalmazni.

A Netflix szolgáltatásai napjainkban 190 országban érhetőek el, érdekesség, hogy Kínában nem. Ez óriási felvevőpiacot jelent a saját gyártású sorozatok számára, és a Netflix sajátos modellje azt is lehetővé tette, hogy ne feldarabolva, hanem csomagban adjanak ki egy-egy évadot.  Mindamellett, hogy lehet darálni a részeket, a kiadott termékek is olyan remekművek, mint például a House of Cards, vagy éppen a Stranger Things. Nagy költségvetés, remek színészek (lsd. Kevin Spacey a House of Cardsban), és a Marvel franchise is inkább a Netflixet választotta sorozatai legyártatására a televízió helyett.

Stream és tartalomgyártás

Példa gyanánt emeljük ki a Stranger Things sorozatot. A „totál para” történet egy olyan kisváros keretein belül játszódik, amilyenre leginkább Stephen King bármelyik regényéből emlékezhetünk. Adott néhány gyerek, idáig még mindig Stephen King, aztán néhány paranormális erő, na jó, alig akarom elhinni, hogy ezt nem Stephen King írta, pedig nem, és ez hálisten meg is látszik rajta.

netflix

Adott tehát egy kisváros, ahol néhány jóbarát (Mike, Lucas, Dustin és Will) társasjáték estet tart egy borongós őszi éjszakán. Reggelre a kicsi Will szőrén, szálán eltűnik, és a helyi Seriff, az egészen hangyányit tébolyult anyuka, az introvertált bátyus, a három jóbarát, illetve a melléjük csapódó, szupererővel bíró kislány pedig elkezdik vadul keresni őt, miközben egy vérszomjas szörnyeteg elszabadul a közeli titkos laboratórium pincehelyiségéből. Röviden tömören: elég izgi!

A Stranger Things esetében a misztikum gyönyörűen van árnyalva és pont annyit árul el, amennyit feltétlenül tudnunk kell róla, nem marad éhes a kíváncsiságunk, de tulajdonképpen a képzelőerőnk sem lesz agyoncsapva, ez egy win-win szituáció. A színészek kiválóak, a karakterek jól felépítettek, hangulatügyileg pedig valami olyasmit kapunk, ami leginkább J.J. Abrams Super 8 című filmjére emlékeztet, csak itt valahogy sokkal jobban működik.

Netflix vs. HBO?

Prémium minőségről beszélünk, a Netflix sikere ebben rejlik, prémiumszolgáltatás a lehető legkényelmesebben, bármikor, szünet nélkül. Az HBO, egyúttal saját példájára bíztatva a többi TV csatornát, bojkottot hirdetett, vagyis beszüntette sorozatainak Netflixre való átültetését, de azt hiszem, egy hasonló szellemiségű nagyobb összefogás sem tudná megállítani a Netflix térnyerését, maximum csak a folyamatot lassítaná.

Nyugodt szívvel bevallhatjuk, hogy a klasszikus TV nézés nem elég prémium. Túl sok a reklám, nem mi válogatunk a tartalmak között, hanem a csatorna műsorának szerkesztői, és valójában a felhasználói szabadság növelésében, amire a TV nem képes, rejlik a forradalom. Az interneten a saját csatornád szerkesztője vagy, és akkor van szünet, amikor te akarod, és annyi szünet van, amennyit te akarsz.

A televízió már csak a minőségi tartalmak (Showtome, HBO) szintjén tud versenyképes maradni. Az HBO is érzékeli a hagyományos megoldások haláltusáját, ezért indította el az HBO GO nevű szolgáltatását, ami a Netflix mintájára épül fel, csak ugyebár HBO-s tartalmakkal. A vetélytársak számára a megoldás tehát csakis abban rejtőzhet, hogyha nekiállnak alkalmazkodni, illetve saját magukat az internetre interpretálni, mert a Netflix csak és kizárólag a saját közegében sebezhető.

 

Uncategorized @hu

Mi az a Google AdWords?

Az AdWords, a Google online reklám programja, egyben a legnépszerűbb teljesítmény alapú online marketing eszköz. Népszerűségét főleg annak köszönheti, hogy elsősorban a Google keresőn és annak tulaldonában levő lapokon jelennek meg a hirdetések, amelyek a Google piaci helyzetének köszönhetően nagy nyilvánosságot jelentenek. Ahogy korábban már volt róla szó, az AdWords is pay-per-click, vagyis kattintásalapú fizetési […]
2015-12-01
Uncategorized @hu

Webanalitika kalauz III. – A Google Analytics leghasznosabb képességei

A webanalitika kalauz első részében az elemzési folyamat megtervezésével foglalkoztunk, majd a második bejegyzés az Analytics beállításait részletezte. A Marketing21 marketing ügynökség és az AdWordsblog együttműködésében készülő sorozat harmadik cikke pedig a leghasznosabb képességeket veszi sorba, amelyekkel hatékonyan lehet elemezni egy-egy weboldal forgalmát. Ha egy cég sikeresen eljut az adatelemzés munkaszakaszba, akkor hiteles és pontos […]
2016-12-15
Uncategorized @hu

A 11 legjobb karácsonyi reklámvideó

A közösségi oldalak népszerűségének köszönhetően egyre nagyobb szerepet kaphatnak napjainkban a videóhirdetések, hiszen egy vírusvideó remekül felhívhatja a saját márkánkra az emberek figyelmét. Ez lehet az oka, hogy egyre több cég fektet a karácsonyi videokampányokba. Összeállításunkban az idei év legjobb karácsonyi kisvideóit vesszük sorra, jó szórakozást hozzá! Az Aldi karácsonyi reklámjában összegyűjtött néhány dolgot, ami szép […]
2015-12-28
Uncategorized @hu

10 alkalmazás, amikkel gyerekjáték a videókészítés

Miért fontos a videókészítés? A Samsung Techonomic Index adatai szerint 2015-ben az előző évhez képest több mint két és félszeresére, 57%-ra nőtt azok aránya, akik legalább hetente néznek valamilyen online (streaming) tévé vagy videó tartalmat. Ha a YouTube-ot nézzük, akkor a 2. legnagyobb kereső a világon a Google után, a legnagyobb videós portál– a nagyon […]
2016-01-08
Uncategorized @hu

Facebook: a felhasználók 2,4%-a emoji használó

  Több mint két hónappal ezelőtt vezette be a Facebook az úgynevezett “reakciókat”, vagyis a hangulatjeleket a like gomb mellett, mivel úgy gondolták, hogy a felhasználóknak szükségük van újabb ikonokra a véleménynyilvánításhoz. Egy kölni közösségi média kutatásból azonban kiderül, hogy a reakciók 76,4%-a továbbra is a tetszik gombbal történik, a felhasználók 14% megosztja a tartalmakat, 7,2% […]
2016-05-27
Uncategorized @hu

Vidd sikerre vállalkozásod az Instagram segítségével!

A mai világban legalább annyira függünk a mobilunkra letöltött alkalmazásoktól, mint Stan Pan-től,  egy szimpla kávét sem tudunk meginni anélkül, hogy ne legyen nyoma a  közösségi médiában, bizony a vállalatoknak sem árt lépést tartani az aktuális trendekkel. Többségük mostanra rájöhetett, hogy a céges Facebook oldal nemcsak menő, de hasznos is, online marketing stratégiájukat sokan mégsem terjesztik át a többi […]
2016-10-10
Uncategorized @hu

SEO: 5+1 tipp a helyi keresőoptimalizáláshoz

Helyi vállalkozásod van jól működő weboldallal, mégsem jönnek vevők a közeledből? Itt az ideje, hogy felülvizsgáld a SEO stratégiádat! Egy helyi üzlet online szereplésénél az általános keresőoptimalizálást ki kell bővíteni egy speciális, az adott településre szabott SEO tervvel. A következő néhány tipp segítséget nyújt ahhoz, hogy a terved minden fontos részletre kiterjedjen és működőképes legyen. Térképes megjelenés Ahhoz, […]
2016-12-02
Uncategorized @hu

Virtuális valóság a jövő marketingje?

A jövő marketingjének egyik jellemzője nagy valószínűséggel az interaktivitás lesz. Mivel a YouTube után a Facebook is lehetővé tette 360 fokos videók feltöltését, a virtuális valóság egyre nagyobb szerepet kaphat a cégek marketingstratégiájában. A Chrome-on, Androidon és iOS operációs rendszeren támogatott 360 fokos videók kreatív, új lehetőségeket kínálnak a marketing szakértőknek az interaktív hirdetések készítésére. […]
2016-02-04
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató