Menü

Miért épp a Netflix? – A személyre szabott, online tartalomfogyasztás diadala a TV felett

by google news, november 2, 2016
A Netflix az a startup, amelyik úgy döntött, hogy az internetes kalózkodás kényelmességét és a videotékák erkölcsi elfogadottságát ötvözve betömi azt a tátongó piaci rést, amelyet az online televízió, illetve mozi fogyasztás hiánya jelentett a kétezres évek első felében, de persze a történet korántsem itt kezdődik. A céget Reed Hastings, egykori matematikatanár alapította 1997-ben Marc […]

A Netflix az a startup, amelyik úgy döntött, hogy az internetes kalózkodás kényelmességét és a videotékák erkölcsi elfogadottságát ötvözve betömi azt a tátongó piaci rést, amelyet az online televízió, illetve mozi fogyasztás hiánya jelentett a kétezres évek első felében, de persze a történet korántsem itt kezdődik.

A céget Reed Hastings, egykori matematikatanár alapította 1997-ben Marc Randolph szoftverfejlesztővel az oldalán. A Pure Software nevű, szintén Hastings nevéhez fűződő vállalkozásból kellő mennyiségű alaptőkét tudtak nyerni újdonsült cégük elindításához.

A kezdeményezés eleinte úgy működött, mint egy futárokat alkalmazó videótéka. Az ügyfél postán kapta meg a filmet és postán is küldte vissza, kezdetben példányonkénti törlesztéssel, később havi előfizetéses rendszerrel működve, ami egy idő után elsöprően nyereséges lett.

Az alkalmazás sikerét kényelmessége és precizitása hozta össze, de a forradalmát mindenképpen a 2007-es onlinera váltás idézte elő. A robbanásszerű növekedés 2011-ben lassult le, de a cégnek erre is volt válasza, elkezdtek saját gyártású sorozatokat forgalmazni.

A Netflix szolgáltatásai napjainkban 190 országban érhetőek el, érdekesség, hogy Kínában nem. Ez óriási felvevőpiacot jelent a saját gyártású sorozatok számára, és a Netflix sajátos modellje azt is lehetővé tette, hogy ne feldarabolva, hanem csomagban adjanak ki egy-egy évadot.  Mindamellett, hogy lehet darálni a részeket, a kiadott termékek is olyan remekművek, mint például a House of Cards, vagy éppen a Stranger Things. Nagy költségvetés, remek színészek (lsd. Kevin Spacey a House of Cardsban), és a Marvel franchise is inkább a Netflixet választotta sorozatai legyártatására a televízió helyett.

Stream és tartalomgyártás

Példa gyanánt emeljük ki a Stranger Things sorozatot. A „totál para” történet egy olyan kisváros keretein belül játszódik, amilyenre leginkább Stephen King bármelyik regényéből emlékezhetünk. Adott néhány gyerek, idáig még mindig Stephen King, aztán néhány paranormális erő, na jó, alig akarom elhinni, hogy ezt nem Stephen King írta, pedig nem, és ez hálisten meg is látszik rajta.

netflix

Adott tehát egy kisváros, ahol néhány jóbarát (Mike, Lucas, Dustin és Will) társasjáték estet tart egy borongós őszi éjszakán. Reggelre a kicsi Will szőrén, szálán eltűnik, és a helyi Seriff, az egészen hangyányit tébolyult anyuka, az introvertált bátyus, a három jóbarát, illetve a melléjük csapódó, szupererővel bíró kislány pedig elkezdik vadul keresni őt, miközben egy vérszomjas szörnyeteg elszabadul a közeli titkos laboratórium pincehelyiségéből. Röviden tömören: elég izgi!

A Stranger Things esetében a misztikum gyönyörűen van árnyalva és pont annyit árul el, amennyit feltétlenül tudnunk kell róla, nem marad éhes a kíváncsiságunk, de tulajdonképpen a képzelőerőnk sem lesz agyoncsapva, ez egy win-win szituáció. A színészek kiválóak, a karakterek jól felépítettek, hangulatügyileg pedig valami olyasmit kapunk, ami leginkább J.J. Abrams Super 8 című filmjére emlékeztet, csak itt valahogy sokkal jobban működik.

Netflix vs. HBO?

Prémium minőségről beszélünk, a Netflix sikere ebben rejlik, prémiumszolgáltatás a lehető legkényelmesebben, bármikor, szünet nélkül. Az HBO, egyúttal saját példájára bíztatva a többi TV csatornát, bojkottot hirdetett, vagyis beszüntette sorozatainak Netflixre való átültetését, de azt hiszem, egy hasonló szellemiségű nagyobb összefogás sem tudná megállítani a Netflix térnyerését, maximum csak a folyamatot lassítaná.

Nyugodt szívvel bevallhatjuk, hogy a klasszikus TV nézés nem elég prémium. Túl sok a reklám, nem mi válogatunk a tartalmak között, hanem a csatorna műsorának szerkesztői, és valójában a felhasználói szabadság növelésében, amire a TV nem képes, rejlik a forradalom. Az interneten a saját csatornád szerkesztője vagy, és akkor van szünet, amikor te akarod, és annyi szünet van, amennyit te akarsz.

A televízió már csak a minőségi tartalmak (Showtome, HBO) szintjén tud versenyképes maradni. Az HBO is érzékeli a hagyományos megoldások haláltusáját, ezért indította el az HBO GO nevű szolgáltatását, ami a Netflix mintájára épül fel, csak ugyebár HBO-s tartalmakkal. A vetélytársak számára a megoldás tehát csakis abban rejtőzhet, hogyha nekiállnak alkalmazkodni, illetve saját magukat az internetre interpretálni, mert a Netflix csak és kizárólag a saját közegében sebezhető.

 

Uncategorized @hu

Automatizált marketing a jövő?

A válasz röviden lehetne annyi, hogy igen, szükség van emberre a szövegírás világában akkor is, ha automatikusan is generálhatunk szövegeket, de ne elégedjünk meg egy rövid válasszal. Négy példán keresztül bemutatom, mely területeken van szükség az automatizálás mellett az emberi kézre és kreativitásra a marketing világában. Szövegírás Bár az automatizálás sok esetben azt jelentheti, hogy […]
2015-12-13
Uncategorized @hu

B2B: marketing trendek vállalkozásoknak

A Content Marketing Institute legfrissebb jelentése betekintést nyújt a B2B marketing trendekbe. A Content Marketing Institute legújabb B2B vállalati marketing jelentése szerint a megkérdezettek 74%-a mondta azt, hogy rendelkezik tartalommarketing stratégiával, de csupán 22%-a értékelte ezt hatékonynak. A válaszadók 87%-a mondta, hogy használ valamilyen formában tartalommarketinget. A tartalommarketing hatékonyságát a következőképpen értékelték:   A felmérésből […]
2016-05-03
Uncategorized @hu

Miért épp a Netflix? – A személyre szabott, online tartalomfogyasztás diadala a TV felett

A Netflix az a startup, amelyik úgy döntött, hogy az internetes kalózkodás kényelmességét és a videotékák erkölcsi elfogadottságát ötvözve betömi azt a tátongó piaci rést, amelyet az online televízió, illetve mozi fogyasztás hiánya jelentett a kétezres évek első felében, de persze a történet korántsem itt kezdődik. A céget Reed Hastings, egykori matematikatanár alapította 1997-ben Marc […]
2016-11-02
Uncategorized @hu

Facebook: a felhasználók 2,4%-a emoji használó

  Több mint két hónappal ezelőtt vezette be a Facebook az úgynevezett “reakciókat”, vagyis a hangulatjeleket a like gomb mellett, mivel úgy gondolták, hogy a felhasználóknak szükségük van újabb ikonokra a véleménynyilvánításhoz. Egy kölni közösségi média kutatásból azonban kiderül, hogy a reakciók 76,4%-a továbbra is a tetszik gombbal történik, a felhasználók 14% megosztja a tartalmakat, 7,2% […]
2016-05-27
Uncategorized @hu

Az Instagram végez a térképekkel

Újabb változásról számolt be az Instagram: a népszerű fotómegosztó szeptemberben megválik a térképes funkciótól. A társaság múlt hét kedden erősítette meg a hírt a Mashable-nak, és rögtön meg is kezdték az eltávolítás körüli munkálatokat. A kérdésre, hogy mi vezetett a térképek ,,halálához“, a vezetőség így nyilatkozott: ,,A funkció nem volt túl népszerű a felhasználók körében, ezért úgy döntöttünk, hogy a jövőben fontosabb dolgok kapnak prioritást.“ Annyi […]
2016-09-15
Uncategorized @hu

Internetkultúra: Gondolatok az online korszakról és a társadalmi változásokról

A világháló szignifikáns jelensége egyre több kortárs gondolkodót arra ösztönöz, hogy maga is betekintsen ebbe a különös világba és megalkossa testre szabott nézeteit. Megannyi álláspont terjeng a téma kapcsán „internetszerte”, és az álláspontokat szemrevételezve nem biztos, hogy a legmegfelelőbb attitűd az előjelek kifüggesztése mindezek elé. Az igazság (avagy igazságok) keresése közben Locke szerint, nem teszünk […]
2016-10-04
Uncategorized @hu

Méregdrága celebposztok, avagy márkanagykövetek a közösségi médiában

Luxusautók, csillogás, menő estélyek és álomutazások; az egyensúly kedvéért pedig egy-egy előnyösebb szemszögből elkapott street style fotó (melyen a farmernadrág ,,véletlenül sem" Cavalli, a ,,szolid" kézitáskán pedig ,,alig" ismerhető fel a Hermes logó). Ilyen, és ehhez hasonló posztokkal (na meg esetenként a zöld szemű szörnnyel) kell szembenéznie annak, aki világsztárokat követ a közösségi hálón. S ha a sikk és a siker önmagában […]
2016-11-02
Uncategorized @hu

Globalizáció és marketing: Miért fontosak a nemzetközi trendek?

Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra. A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette […]
2016-01-11
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató