Elkészítesz egy gyilkos e-mail kampányt, órákat töltöttél a befejezésével, alig várod, hogy bekerüljön az ügyfelek postaládájába, aztán eszedbe jut, hogy vajon tényleg bejut oda? Ahhoz, hogy biztos legyen a siker, ismerd meg, hogyan befolyásolhatja a Gmail az e-mail marketing játékszabályokat.
A Gmail már több mint egy évtizede működik. Mégis, a marketingesek küzdenek azzal, hogy bizonyos dolgokat nem engedélyez a program vagy korlátoz. Ilyen a valós idejű e-mail kampányoknál a levelek letöltése, mivel a tartalom automatikusan tárolódik. Ha egy fogyasztó megnyitja az e-mailt otthon, majd a munkahelyén, akkor a hely alapú adatbevitel nem frissül. Ez a funkció teszi lehetővé a többszörös megnyitás nyomon követését is. A tartalom tehát egyszer töltődik le, és amikor újra megnyitják, akkor nem lesz többé mentve. Ez azokat a kampányokat érinti negatívan, amelynek tartalma a tartózkodási hely alapján frissülne.
Emellett a korlátozás érinti a betűtípusokat is. Érdekes, hogy habár a Google a webes betűtípusok nagy támogatója, a Gmail mégsem támogatja ezeket. A szigorú márkajelzéssel rendelkező márkák számára ez problémát jelenthet.
A fogyasztók a spam szűrése miatt választják a Gmailt, mivel a szolgáltatásnál a bejövő kritériumok csökkentik az adathalász és más rosszindulatú levelek kockázatát. A felhasználók kevesebb levélszemetet kapnak a postaládájukban, de a marketingeseknek nagyobb figyelmet kell fordítani a hitelesítési protokollra.
Az elköteleződés az úgynevezett Szent Grál a marketingesek számára. A jó hír, hogy a Gmail felhasználók sokkal aktívabbak, mint más szolgáltatást választó személyek. Felmérések alapján 40 százalékkal több ember nyitja meg a hírleveleket, mint más felhasználó. Ez annak is köszönhető, hogy a Gmail a promóciókhoz létrehozott leiratkozás gombot létrehozta, amely kiszűri a leginkább érdeklődő személyeket, hiszen a többiek egyszerűen le tudnak iratkozni a hírlevelekről.