A globális e-kereskedelmi piac 2023-ban várhatóan elérte a 6,3 billió dollárt, ezzel körülbelül 10%-os növekedést produkált 2022-höz képest. 2022-ben egyébként a nemzetközi online kiskereskedelmi forgalom 9%-kal bővült 2021-hez képest, így ez pozitív előrejelzésnek tekinthető. Ezzel az internet már jelentős részt hasít ki a teljes kiskereskedelmi piacból, a várakozások szerint 2024-ben a vásárlások ötöde online történik majd.
A nemzetközi online piacon 2022-ben is Kína töltötte be a vezető szerepet, az ország a világ kiskereskedelmének felét adja, ezután az Egyesült Államok következik (904 milliárd dollár), a harmadik legnagyobb e-kereskedelmi piacnak az Egyesült Királyság számít, itt realizálódik az eladások 4,8%-a.
A legdinamikusabban a dél-amerikai régió növekszik, az itteni országok összesen 22%-os bővülést értek el 2022-ben az online kiskereskedelem területén.
Az infláció jelentős hatással volt a nemzetközi online kereskedelemre is. A vásárlók még három évvel ezelőtt a kényelem, a termékportfólió szélessége és márkák alapján választottak, addig 2023-ra a két legfontosabb vásárlási szempont az ingyenes kiszállítás és az olcsóbb ár lett. A fogyasztók több mint 50%-a vásárol az interneten ingyenes kiszállításért, ezt követik a kuponok és kedvezmények 38,7%-kal.
A legújabb jelentések szerint az átlagos kosárelhagyási arány 70,19% körül alakul. Igen jelentős
a hibrid vásárlás, a vevők harmada mobiltelefont is használ a fizikai boltokban, hogy kedvezményeket és akciókat keressen vagy termékeket hasonlítson össze.
A vevők 30%-a számol be arról, hogy az influenszer ajánlásai nyomán bonyolítják le az online vásárlásokat, míg a barátok vagy családtagok ajánlásait csak 27%-uk vette figyelembe.
Melyek a vezető brandek a globális online piacon, milyen további faktorok befolyásolják az e-kereskedelmet, és mik lesznek a közeljövő meghatározó trendjei? Kiderül a teljes cikkből, amit elolvashatsz a Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban! Amennyiben érdekel a kiadvány, írj nekünk az evkonyv@depo.hu email címre!