Menü

A nemzetközi online piac továbbra is dinamikusan növekszik – Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista

by Depó E-Commerce Évkönyv & Toplista, január 19, 2024
A nemzetközi online piac 2023-ban várhatóan 10%-kal bővül, amely némiképpen meghaladja a tavalyi fejlődési ütemet. Az online térben továbbra is Kína számít a legnagyobb kereskedőnek, amely a világ online forgalmának felét tudhatja magáénak. Globális ecommerce áttekintés következik a Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című kiadványunkból.

A globális e-kereskedelmi piac 2023-ban várhatóan elérte a 6,3 billió dollárt, ezzel körülbelül 10%-os növekedést produkált 2022-höz képest. 2022-ben egyébként a nemzetközi online kiskereskedelmi forgalom 9%-kal bővült 2021-hez képest, így ez pozitív előrejelzésnek tekinthető. Ezzel az internet már jelentős részt hasít ki a teljes kiskereskedelmi piacból, a várakozások szerint 2024-ben a vásárlások ötöde online történik majd.

A legnagyobb szereplők

A nemzetközi online piacon 2022-ben is Kína töltötte be a vezető szerepet, az ország a világ kiskereskedelmének felét adja, ezután az Egyesült Államok következik (904 milliárd dollár), a harmadik legnagyobb e-kereskedelmi piacnak az Egyesült Királyság számít, itt realizálódik az eladások 4,8%-a. 

A legdinamikusabban a dél-amerikai régió növekszik, az itteni országok összesen 22%-os bővülést értek el 2022-ben az online kiskereskedelem területén.

Vásárlói preferenciák

Az infláció jelentős hatással volt a nemzetközi online kereskedelemre is. A vásárlók még három évvel ezelőtt a kényelem, a termékportfólió szélessége és márkák alapján választottak, addig 2023-ra a két legfontosabb vásárlási szempont az ingyenes kiszállítás és az olcsóbb ár lett. A fogyasztók több mint 50%-a vásárol az interneten ingyenes kiszállításért, ezt követik a kuponok és kedvezmények 38,7%-kal. 

A legújabb jelentések szerint az átlagos kosárelhagyási arány 70,19% körül alakul. Igen jelentős
a hibrid vásárlás, a vevők harmada mobiltelefont is használ a fizikai boltokban, hogy kedvezményeket és akciókat keressen vagy termékeket hasonlítson össze. 

A vevők 30%-a számol be arról, hogy az influenszer ajánlásai nyomán bonyolítják le az online vásárlásokat, míg a barátok vagy családtagok ajánlásait csak 27%-uk vette figyelembe.

Ezek a tényezők hatnak a nemzetközi e-kereskedelemre

  • A mesterséges intelligencia által készített cikkek és képek gyorsan terjednek a kiskereskedelmi szektorban, hiszen ezekkel jóval könnyebb megvalósítani a vevők azon elvárását, hogy az anyanyelvükön szeretik megkapni az információkat. Az MI által generált tartalom és ennek felhasználása a marketingtevékenységben robbanásszerűen fejlődik. 
  • Az infláció és a vásárlók tudatosabbá válása azt hozta magával, hogy a vevők folyamatosan ellenőrzik az elérhető árakat, így nagy a nyomás a kiskereskedők árképzésén. Ebből adódóan az árak gyorsan és dinamikusan változnak a környezethez igazodva. 
  • Egyre fontosabbá válik a közösségi médián zajló kereskedelem is, így az olyan social media platformok, mint a Facebook, az Instagram és a Pinterest egyre inkább az e-kereskedelem jelentős szereplőivé válnak, és nem csak marketing csatornaként üzemelnek. Megjelentek a vásárlási funkciók a platformokon belül, így például az Instagram Checkout és a Facebook Marketplace lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy anélkül vásároljanak termékeket, hogy elhagynák az adott médiumot. Ez a fajta integráció fellendíti a fogyasztók egymás közötti (C2C) kereskedelmének növekedését.

Melyek a vezető brandek a globális online piacon, milyen további faktorok befolyásolják az e-kereskedelmet, és mik lesznek a közeljövő meghatározó trendjei? Kiderül a teljes cikkből, amit elolvashatsz a Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban! Amennyiben érdekel a kiadvány, írj nekünk az evkonyv@depo.hu email címre! 

Depó

Új üzleti modell egy változó piacon

A hazai sportszerpiac egyik legjelentősebb szereplője különleges időszakként élte meg a pandémiát. Az ilyen helyzetekben pedig a rugalmasság komolyan felértékelődik – állítja Román Gergely, a Decathlon e-kereskedelmi igazgatója.
2022-09-13
Depó

Bevételnövekedés a depo.hu-val

A depo.hu neve sokak számára csenghet még ismeretlenül, akik viszont élnek már szolgáltatásainkkal, elégedetten tekinthetnek minden hónapban elért eredményeikre.
2023-09-26
Depó

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
2024-02-14
Depó

Töretlen fejlődés a csomagautomaták piacán

A logisztikai piac és ezen belül a csomagautomata szolgáltatók jelentős kihívásokkal szembesültek az elmúlt időszakban, ugyanakkor ezzel párhuzamosan komoly lehetőségek nyíltak a további bővülésre. Az e-commerce piacon a csomagautomaták szerepéről és a legújabb trendekről beszélgettünk a FOXPOST társalapító-vezérigazgatójával, Bengyel Ádámmal.
2022-09-12
Depó

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
2022-09-13
Depó

A nemzetközi online piac továbbra is dinamikusan növekszik – Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista

A nemzetközi online piac 2023-ban várhatóan 10%-kal bővül, amely némiképpen meghaladja a tavalyi fejlődési ütemet. Az online térben továbbra is Kína számít a legnagyobb kereskedőnek, amely a világ online forgalmának felét tudhatja magáénak. Globális ecommerce áttekintés következik a Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című kiadványunkból.
2024-01-19
Depó

A jövő az automatizált megoldásoké

A magyar e-commerce piac növekedésének kulcsa az automatizált megoldásokban rejlik, ugyanakkor a magyar vállalatok még gyakran idegenkednek a digitális újdonságoktól. Az edukáció fontosságáról és a magyar e-commerce piacról beszélgettünk Donáth Fruzsinával, a Smart Trade Applications Kft. üzletfejlesztési igazgatójával.
2022-09-13
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató