Eredetileg az Egyesült Államokból indult Black Friday, vagyis Fekete Péntek klasszikusan november negyedik péntekjére esik, vagyis a Hálaadás másnapjára. Az időzítés adja magát, hiszen amin nem sikerült túladni a Hálaadás előtt, az kitűnően értékesíthető még a nagy karácsonyi bevásárlások kezdetén, vagyis november végén.
Bár itthon nem ünnepeljük a hálaadást, a hagyomány azonban átszivárgott a kontinensre és az üzletekben történő vásárlás mellett az utóbbi évek trendjeinek megfelelően nagy hatással van az e-kereskedelemre is.
Összeállításunkban webshopoknak, e-kereskedelem szereplőinek adunk öt last minute tippet, mivel érdemes készülni most péntekre?
Hozzuk lázba a követőinket ajánlatainkkal, akcióinkkal már egy előzetes hírlevélben, ami akár pár nappal az akció előtt is kimehet. Részletezzük, hogy mekkora a kedvezmény mértéke, illetve kitalálhatunk akár csak az email listánkban szereplőknek szóló ajánlatokat is.
Készüljünk óráról órára szóló kedvezményekkel, amelyeket különböző közösségi felületeinken előzetesen elkésült kreatívokkal, fotókkal kommunikálhatunk. Érdemes már előzetesen felhívni a követőink figyelmét az ajánlatokra, illetve arra, hogy az átlagosnál több levelet küldünk, majd automatizáltam értesíteni őket melyik órában melyik termékre vagy szolgáltatásra jár a kedvezmény.
Adjunk valami hasznosat vagy szépet a vásárlások mellé. Az ajándék kapcsolódhat a karácsonyhoz, áruházunk profiljának megfelelően lehet egy karácsonyi dísz, prémium minőségű képeslap vagy akár csokoládé is. Hogyha van fizikai boltunk, akkor érdemes letölthető kupont küldeni, így szeméyesen a boltunkban is jelentkezhetnek be érte vásárlóink.
Jött ki új termékünk vagy szolgáltatásunk idén? Itt a remek alkalom, hogy a ránk irányuló kiemelt figyelmet kihasználjuk új termékeink bevezetésére. Kínáljunk kedvezményt vagy tegyük bele a kiemelt ajánlatok közé.