Menü

A közösségi oldalak hozzájárulnak a depresszióhoz?

by google news, May 5, 2016
  Az amerikai University of Pittsburg Scool of Medicine egyetem kutatócsoportja nemrégiben végzett kutatása alapján közösségi média használati szokások hatással vannak a felhasználók hangulatára. Minél több időt töltenek a fiatalok a felületeken, annál valószínűbb, hogy depressziósak lesznek. A kutatócsoport 1787 embert kérdezett meg az Egyesült Államokban a 19-32 éves korosztályból. A kérdőív a közösségi média […]

 

Az amerikai University of Pittsburg Scool of Medicine egyetem kutatócsoportja nemrégiben végzett kutatása alapján közösségi média használati szokások hatással vannak a felhasználók hangulatára. Minél több időt töltenek a fiatalok a felületeken, annál valószínűbb, hogy depressziósak lesznek.

A kutatócsoport 1787 embert kérdezett meg az Egyesült Államokban a 19-32 éves korosztályból. A kérdőív a közösségi média használati szokásokra koncentrált, az ebből született válaszokat pedig összehangolták a depresszió értékelési eszközeivel.

Az eredményekből kiderül, hogy a megkérdezettek átlagosan 61 percet használják naponta a felületeket, hetente pedig legalább 30 alkalommal látogatják meg a különböző közösségi média fiókokat. Riasztó adat, hogy a résztvevők több mint egynegyedénél megfigyelhetőek voltak a depresszió jelei. A közösségi médiát gyakran használóknál 2,7-szeres a valószínűsége a depressziónak. Aki szinte egész nap ezeken a felületeken tölti az idejét, annál 1,7-szeres a depresszió kockázata. A kutatók azonban felhívták a figyelmet arra,  hogy természetesen a depresszióra való hajlandóságot befolyásolják egyéb tényezők is, mint az életkor, a nem, a kapcsolati állapotok, az életkörülmények, az iskolázottság és a jövedelem.

Lehetséges, hogy a depressziós emberek az űr kitöltésére is gyakrabban használják a közösségi hálózatokat, azonban a gyakori használat is eredményezheti a betegséget. A felületeken a társadalom egy erősen idealizált ábrázolása jelenik meg, amely irigységet is kiválthat, hiszen azzal szembesülhetünk, hogy mások boldogabbak és sikeresebbek. Ha valaki túlzottan sok időt tölt a szociális hálózatokon, fennállhat az internetfüggőség állapota is, mely egy pszichiátriai tünet, és összefüggésbe hozható a depresszióval.

Sok közösségi média felület segít a felhasználóknak, ha úgy tűnik, hogy depresszióban szenvednek. Például a Tumblr: ha a “depresszió” vagy “öngyilkos” címkére keresnek le, akkor megmutatja azokat a hasznos forrásokat, amelyek segíthetnek a betegség kezelésében.

Brian A. Primack, a kutatási projektet vezető szakember elmondta, fontos, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a közösségi média használatában, mivel ezek a platformok a mindennapi társas kapcsolatok részévé váltak. Ha úgy érezzük, hogy a közösségi média depressziós állapotot idéz elő, akkor érdemes felkeresni egy szakembert, valamint korlátozni a felületeken eltöltött időt és tevékenységet.

 

Hírek

Facebook: büntetik azokat, akik túl sokat posztolnak

Újabb fontos lépésre szánta el magát a Facebook: az álhírek lassítása érdekében visszavágja azon felhasználók elérését, akik túl gyakran posztolnak. A Facebook arra törekszik, hogy javítsa az emberek üzenőfali élményét, és csökkentse az álhírek terjedését. Ezért újabb fronton indít harcot az álhírek ellen, aminek hatására módosítják a hírfolyam algoritmusát, és a túl gyakran posztoló felhasználók […]
2017-07-05
Hírek

Mikre kerestünk idén? Google toplista az év felkapott témáiról

A Google minden évben elkészíti a " Year in Search" összeállítását, amelyben az év legforróbb témái, legkeresettebb hírességei, filmjei és eseményei kerülnek listázásra. A "Year in Search" egyébként videóformátumban itt érhető el. Az első abszolút lista a minden idei keresésből felállított abszolút top lista, amin az év tíz legkeresettebb globális kifejezése látható: Pokemon Go iPhone […]
2016-12-28
Hírek

Facebook: tesztelik a privát profilt

Eddig csak különböző biztonsági beállításokkal lehetett szabályozni, hogy a közzétett posztokat és profil adatokat ki lássa a Facebook-on. A jelek szerint ezen a téren újdonság várható. A Facebook egy olyan funkciót tesztel, amely lehetővé teszi az olyan privát profil beállítását, melyet csak a legközelebbi barátok láthatnak. Ez a fajta láthatóság csak azoknak a legközelebbi barátoknak […]
2017-10-04
Hírek

Rosszak a Messenger hirdetések?

Körülbelül egy hete jelentették be, hogy globálisan is kiterjesztik a Messenger hirdetéseket, máris sokan fenntartással kezelik, hogyan fog működni az új hirdetési felület. Nemrég írtunk róla, hogy hamarosan mi is találkozhatunk a Messenger alkalmazásban hirdetésekkel, mivel a Facebook ezt globálisan is kiterjeszti, máris többen kételkednek abban, hogy megfelelően fog-e működni. A TechCrunch összegyűjtötte azokat az […]
2017-07-17
Hírek

4 Facebook videó újítás az üzenőfalon

Az üzenőfalon megjelenő videók egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a Facebook fejlesztőitől, különösen, hogyha mobilról nézzük őket. Legalábbis erre következtethetünk a mobilos alkalmazás videós funkcióinak megújulásából, amelyet tegnap jelentett be a közösségi oldal. De mi az a négy újdonság, ami megváltoztatja az eddigi videónézési szokásainkat? 1. Automatikus lejátszás HANGGAL Már korábban is voltak erre irányuló, de […]
2017-02-15
Hírek

1,75 milliárd honlapot távolított el a Google

Bár a cím kicsit túlzásnak tűnhet, azonban a hír igaz: a Google eddig 1,75 milliárd oldalt távolított el a keresési eredményoldalakról a szerzői jogokat sértő tartalmak miatt. Mit jelent ez pontosan? Ahogy a Google is írja átláthatósági jelentésében, rendszeresen kapnak olyan kérelmeket, amelyek a szerzői jogokat esetlegesen megsértő tartalmak eltávolítását kérik. Gondoljunk csak az online világban […]
2016-09-13
Hírek

Instagram: tesztelik a canvas hirdetéseket a történetekben

Egy évvel azután, hogy a Facebook azt mondta, kiterjeszti a canvas hirdetésformátumot az Instagram-ra, elkezdték tesztelni a felhasználók történetein keresztül. Az Instagram Stories-ban megjelenő hirdetések teljes képernyős élményt nyújtanak, amely segíthet a marketing szakemberek számára a lenyűgöző márka vagy termék bemutatásában. A teszt csak bizonyos cégek számára elérhető, akik az Instagram API-ján keresztül vásárolhatják meg. […]
2017-09-07
Hírek

YouTube: prevenciós funkció érkezik

Az internet és közösségi média függőségről már sokat hallottunk, hiszen ezek a felületek is kiválthatnak egy függőségi viszonyt. Többek között ezért szeretnék kezelni a YouTube-nál a problémát, így több, prevenciós céllal készült funkcióval bővítik az alkalmazást. Az egyik ilyen a szünet jelzése. Be lehet állítani, hogy bizonyos időközönként jelezzen az alkalmazás, hogy szünetet kellene tartani. […]
2018-05-20
Egészség-sport cikkek kereskedelme - a tavaszi megújulás jegyében
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Trendek és elemzések a hazai e-commerce szereplőinél 2022-ben
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató