A Colimbiai Egyetem kutatói több mint 3,5 millió Facebook felhasználót vizsgált meg, hogy lássa, hogyan reagálnak a személyre szabott reklámokra a pszichológiai profiljuk alapján. Ezeket az információkat az általuk kedvelt vagy követett témákból gyűjtötték össze. Az eredmény alapján elmondható, hogy az emberek jobban reagálnak a személyre szabott hirdetésekre.
Sandra Matz, a kutatás vezetője elmondta, hogy a pszichológiai jellemzők alapján összeállított hirdetésekre 40%-kal több kattintás érkezett és akár 50%-kal több vásárlást eredményeztek, mint az átlagos célzások.
Az adatok azt mutatják, hogy a vállalkozások hatékonyabban érhetik el a közönségüket, ha a hirdetéseiket testre szabják.
A kutatás ugyan nem a marketing szakemberek munkáját szeretné segíteni, mégis olyan információkra következtettek belőle, amellyel finomíthatóak a jövőben a hirdetések.
Az eredeti tanulmány itt érhető el.