Menü

10 legdinamikusabban fejlődő nemzetközi márka

by google news, június 22, 2016
Nyilvánosságra került az idei száz legdinamikusabban fejlődő márka az Egyesület Államokban. A listát ameriai kutatók és szakemberek úgynevezett dinamikus pontszám 4 összetevőből építették fel, ami az: agilitás, reakciókészség, innováció és szociabilitás volt, ebből alakul ki a D100, vagyis a a világon a 100 legmagasabb dinamikus pontszámmal rendelkező márkát felsoroló lista. A kutatók szerint márkákat összehasonlító mutatók […]

Nyilvánosságra került az idei száz legdinamikusabban fejlődő márka az Egyesület Államokban. A listát ameriai kutatók és szakemberek úgynevezett dinamikus pontszám 4 összetevőből építették fel, ami az: agilitás, reakciókészség, innováció és szociabilitás volt, ebből alakul ki a D100, vagyis a a világon a 100 legmagasabb dinamikus pontszámmal rendelkező márkát felsoroló lista.

A kutatók szerint márkákat összehasonlító mutatók már nem felelnek meg az új körülményeknek, így az IPG Mediabrands a Pennsylvaniai Egyetem üzleti iskolájával, a The Wharton Schoollal együttműködve kidolgozott egy "dinamikus pontszám" elnevezésű új mutatót a márkák összehasonlításának céljára - A magasabb dinamikus pontszámmal rendelkező márkák bevételnövekedése felülmúlja az alacsonyabb dinamikus pontszámmal bíró márkákét.

Az IPG Mediabrands, az Interpublic Group médiaholding
vállalata a Pennsylvaniai Egyetem üzleti iskolája, a The Wharton
School docensével, a New York Times bestseller listáján szereplő
Contagious: Why Things Catch On (Fertőző: Miért ragadnak ránk a
dolgok) című könyv szerzőjével, Jonah Bergerrel együttműködve
összeállította az első D100-as listát, amely az új mutató alapján
rangsorolja a világ 100 legdinamikusabb vállalatát.

Ahogy a szerző fogalmaz:

"A D100 kidolgozása során több mint 10000 fogyasztóval készítettünk
felmérést négy globális régióban, öt fő piacon (ideértve az Amerikai
Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, Németországot, Kínát és
Indiát). A fogyasztóknak egyaránt feltettünk nemzetközi márkákra és
az adott piacon honos márkákra vonatkozó kérdéseket, amelyek
összesen több mint 1200 márkára terjedtek ki. Globális márka alatt
olyan nagy, multinacionális vállalatok márkái értendők, amelyek több
kulcsfontosságú piacon jelen vannak (pl. Coca-Cola, Nike és BMW).
Az adott piacon honos márkák alatt olyan kevésbé ismert márkák
értendők, amelyek csak egyetlen piacon vannak jelen (pl. a Royal
Mail az Egyesült Királyságban vagy a Hajmola Indiában)."

A világ legdinamikusabb márkáinak listáján az első 10 helyen az
alábbi márkák találhatók:

     1.    Google
     2.    Amazon
     3.    Samsung
     4.    Nike
     5.    Intel
     6.    NASA
     7.    BMW
     8.    Mercedes-Benz
     9.    Audi
     10.  Lenovo

"A D100, és az általunk a világ legdinamikusabb márkáinak
azonosítása céljából gyűjtött többi adat is hihetetlenül hasznos. A
dinamikus pontszám és az új nemzetközi mérési/értékelési rendszer,
amelyet kidolgoztunk, lehetővé teszi az IPG Mediabrands számára,
hogy támogassa a márkákat a valódi dinamizmus elérésében, valamint
abban, hogy a fogyasztók igényeinek megfelelően fejlődjenek" -
magyarázta Henry Tajer, az IPG Mediabrands globális vezérigazgatója.

A négy fő összetevőből álló dinamikus pontszám a korábbi,
hagyományos mutatókkal - mint például a márkatudatosság és a
márkaérték - szemben egy új jellemző, a dinamizmus kiszámítására és
meghatározására szolgál.

A D100 az első olyan kiadvány, amelyben egy márka sikere az új,
globális mutató, azaz az alábbi szempontok alapján kerül
meghatározásra:

- AGILITÁS: az a rugalmasság és gyorsaság, ahogyan a márkák a
változó piaci feltételekhez alkalmazkodnak.

- REAKCIÓKÉSZSÉG: az a változásra való készség, amely biztosítja
egy márka számára a vevők igényeinek és visszajelzéseinek megértését
az az azokra való reagálást.

- INNOVÁCIÓ: az a hajlandóság, amellyel a márkák felhasználják az
új technológiákat, hogy innovatív termékeket és szolgáltatásokat
hozzanak létre.

- SZOCIABILITÁS: egy márka közönségének mérete a közösségi
médiumokban és a közönség adott márka iránti elkötelezettsége.

Az első három összetevőre (agilitás, reakciókészség és innováció)
vonatkozó adatokat a fogyasztók által adott információkból szűrtük
ki, a negyedik összetevőt (szociabilitás) pedig a közösségi
médiumokban (Facebook, Twitter és Weibo) gyűjtött adatok alapján
határoztuk meg. Minden egyes összetevőre nézve kiszámítottuk a
z-pontszámot (a minta egyedeihez tartozó mért értékek hány
szórásnyira esnek az átlagtól), majd ezeket átlagoltunk, hogy
megkapjuk a márka dinamikus pontszámát.

Jonah Berger, a Pennsylvaniai egyetem marketing docensének
elmondása szerint "az IPG Mediabrands-zel együttműködve olyan precíz
és átfogó módszereket dolgoztunk ki, amelyek segítségével
egyértelműen meghatározható, melyek lesznek a jövő sikermárkái.
Végső soron a fontos nem az, hogy milyen szerepet játszik egy márka
ma, hanem az, hogy hogyan formálja át a holnapot."
A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a világ gyökeresen
megváltozott. Ez idáig a legnagyobb és legrégibb márkák voltak a
hosszú távon sikeres márkák. A mai felgyorsult világban azonban,
amelynek piacait összekötik a közösségi médiumok, a márkák új
értelmezést nyernek, és leginkább a fenti négy összetevő határozza
meg, hogy mennyire életképes egy márka, és hogy képes-e a folyamatos
növekedésre."

Hírek

Mikre kerestünk idén? Google toplista az év felkapott témáiról

A Google minden évben elkészíti a " Year in Search" összeállítását, amelyben az év legforróbb témái, legkeresettebb hírességei, filmjei és eseményei kerülnek listázásra. A "Year in Search" egyébként videóformátumban itt érhető el. Az első abszolút lista a minden idei keresésből felállított abszolút top lista, amin az év tíz legkeresettebb globális kifejezése látható: Pokemon Go iPhone […]
2016-12-28
Hírek

MEGJELENT! // Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023: Trendek és kihívások az e-kereskedelemben

A tavalyi évhez hasonlóan idén is elkészítettük e-kereskedelmi évkönyvünket, amelyben a szakmai interjúk és riportok mellett az esztendő leglátogatottabb webshopjainak 300-as listája is helyet kapott.
2023-12-20
Hírek

Super Bowl: Miért vallottak kudarcot az idei reklámok?

A 2016-os év tíz legsikeresebb Super Bowl reklámját majdnem 2,9 millióval kevesebbszer osztották meg, mint a tavalyi legjobbakat. A közösségi oldalakon legtöbbször megosztott videó 893000 megosztást eredményezett, ami látványosan kevesebb, mint a tavalyi legjobb helyezett 2,9 millió megosztása. Mi okozhatta ezt? Talán az, hogy a hirdetők nem találták meg a korábbi évek győztes formuláját. Mitől […]
2016-02-11
Hírek

Google: megváltozott képkereső

A Google képkeresőjével korábban könnyen meg lehetett keresni egy adott kép, honnan származik, most viszont megváltoztak a találati opciók, és a képet már nem jeleníti meg külön rendszer. A változás a Getty Images és a Google között kötött partnerség miatt van, amely részeként  a neves képügynökség képeit mélyebben lehet majd integrálni a Google termékei és […]
2018-02-21
Hírek

Facebook: új lépés a digitális akadálymentesítésben

  A Facebook bejelentette, hogy az új szolgáltatásukkal a látássérültek számára értelmezhetővé válnak az oldalra feltöltött képek. Az internetet egyre inkább a vizuális tartalmak uralják, becslések szerint napi 1,8 milliárd képet töltenek fel a közösségi média felületekre, többek közt a Twitterre, Instagramra és a Facebookra. A látássérült embereknek azonban a szoftverek nem képesek leírni, mi […]
2016-05-09
Hírek

Instagram: archiválható történetek

Az Instagram Stories funkciója hatalmas sikert aratott, a 24 órán belül eltűnő fotókat és videókat már több mint 300 millióan osztják meg naponta. Most azonban egy alapvető tulajdonsága változik meg ezeknek a történeteknek: mostantól archiválni is lehet a történeteket és a legjobb pillanatokból összefoglaló is közölhető. A Highlights, azaz az összefoglaló a profil leírása alatt […]
2017-12-11
Hírek

Facebook: új üzenőfal

A Facebook tesztel egy alternatív hírcsatornát, amelyet az “Explore” csatornának nevez, amely már nem csak a mobilon, hanem asztali verzión is elérhető a felhasználók számára. Az asztalon a bal oldali sávban található az “Explore” rész, ahol megadhatják a felhasználók a Facebook szolgáltatásaira mutató hivatkozásokat is, mint például az események, csoportok, oldalak, pillanatok stb. A felfedező […]
2017-10-24
Hírek

Miért nem kell aggódnod a like-ok száma miatt?

A Facebookon az elkötelezettség a legrosszabb módja a tartalom sikerének megítélésében. Ez talán meglepő, mert a legtöbb ember a sikeres forgalomra alapoz, hogy hányan lájkolnak, hányan szólnak hozzá és hányan osztják meg a tartalmat. Természetesen ezek a mutatók bizonyos mértékig számítanak. Segítenek megítélni a tartalom sikerességét marketing szempontból, de nem ez az egyetlen módja a […]
2018-02-28
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató