Az ünnepek után mindenki szeretne egy picit megpihenni, de mégis, ilyenkor kell a legnagyobb figyelmet fordítani az új ügyfelekre, hogy a következő időszakban is elkötelezett vásárlók legyenek.
Az ünnepi szezon végéig mindenki hajtott, hogy sok vásárló és ügyfél legyen, de mi következik ezután? Nem, ez nem a pihenés időszaka, a marketing kampánynak ilyenkor is folytatódnia kell, és az új vásárlókra ilyenkor kell a legnagyobb figyelmet fordítani.
Miért lennének elkötelezett vásárlók az emberek, ha elhanyagolod őket? Itt az ideje, hogy átgondold, hogyan tarthatod fenn az érdeklődésüket. Mutatunk néhány jó taktikát , amit felhasználhatsz, hogy egész évben hűséges vásárlóid legyenek.
Kezdj el kommunikálni!
Mindenki tudja, hogy olcsóbb és egyszerűbb megtartani egy meglévő ügyfelet, mint újat szerezni. Az ünnepek alatt megnövekedett vásárlási igény miatt minden céghez érkeznek új ügyfelek, tele van az adatbázis ezekkel az új vásárlókkal. Ébreszd fel bennük az elköteleződést, és kezdj el kommunikálni velük!
Mutasd be neki, hogy a megvásárolt terméknek milyen előnyei vannak, milyen kiegészítő termékeket érdemes vásárolni vagy ajándékozz kedvezményes kupont, ha szükséges.
Gondold át, mielőtt elküldöd!
Az új vásárlókkal való kommunikáció nem jelenti azt, hogy tucatnyi hírlevéllel kell bombázni őket már az év elején, mert ezzel csak az ellenkezője érhető el. Próbálj olyan év indító témát találni a márkádban, amely hasznos lehet az ügyfelek számára, és beszélj nekik erről. Ezen felül megkérdezheted, mennyire voltak elégedettek a vásárlással, mi a véleményük a cégről, termékről vagy szolgáltatásról.
Tervezz előre!
Nézd át az idei ünnepi szezon tapasztalatait, mi az, ami miatt több új ügyfeled érkezett 2017-ben, és ezek alapján kezd el tervezni a 2018-at. Építsd fel erre az éves stratégiád! Ha tudod, mi működik és mi nem, akkor nagyobb valószínűséggel érsz el sikereket az év folyamán.
Gondold át, hogy minden rendelkezésedre álló technikát alkalmaztál-e az ünnepi időszakban? Ha igen, akkor folytasd a lendületet; ha nem, akkor gondold át, milyen eszközöket vethetsz be 2018-ban. A statisztikákból nagyon sok dolog kiderül, amellyel optimalizálhatóak a kampányok és növelhető a bevétel.
Az ünnepek alatti nyüzsgés után tehát nem csak a pihenésre érdemes időt fordítani, hanem átgondolni, hogyan érdemes az új vásárlókkal kommunikálni, hogy elköteleződjenek a céged irányába és aktív ügyfeleid legyenek.