A Facebook tesztel egy alternatív hírcsatornát, amelyet az “Explore” csatornának nevez, amely már nem csak a mobilon, hanem asztali verzión is elérhető a felhasználók számára. Az asztalon a bal oldali sávban található az “Explore” rész, ahol megadhatják a felhasználók a Facebook szolgáltatásaira mutató hivatkozásokat is, mint például az események, csoportok, oldalak, pillanatok stb.
A felfedező hírcsatorna ötlete az, hogy segítsen a Facebook felhasználóknak több olyan tartalmat felfedezni, amelyeket a barátok által láttak eddig. A feedfelület olyan tartalmat ajánl számukra, amelyről úgy gondolja, hogy érdekelhetik őket. A kis rakéta gombra kattintva sorra jelennek meg a nem lájkolt oldalak tartalmai is.
A tartalmak kiválasztása azonban nem véletlenszerű. Az Explore Feed elemei hasonlítanak azokhoz, amelyek már korábban tetszettek az embereknek vagy a barátaik körében népszerűek voltak.
Az általános cél természetesen az, hogy növeljék a felhasználók Facebook-on töltött idejét, amely lehetővé teszi, hogy több hirdetés és tartalom jelenjen meg a felületen. Ez tulajdonképpen egy másodlagos hírcsatorna, amelyet a Facebook bevételszerzéshez használna. Jelenleg azonban a hírcsatorna nem tartalmaz hirdetést - legalábbis a tesztekben nem jelennek meg.
Fotó: techrunch.com