Menü

Lájkok fogságában

by google news, augusztus 15, 2017
Az alternatív valóság kifejezés hallatán azonnal a tudományos fikciók jutnak eszünkbe. Létezik egy nagyon hasonló dolog, ami valós, benne élünk, minden nap találkozunk vele. Ez a social media. A közösségi média minden korosztály számára lehetőséget ad, hogy elkerüljék a valóságot és megteremtsék a maguk tökéletes világát. Ezt a tökéletes világot aztán emberek százai, ezrei vagy […]

Az alternatív valóság kifejezés hallatán azonnal a tudományos fikciók jutnak eszünkbe. Létezik egy nagyon hasonló dolog, ami valós, benne élünk, minden nap találkozunk vele. Ez a social media.

A közösségi média minden korosztály számára lehetőséget ad, hogy elkerüljék a valóságot és megteremtsék a maguk tökéletes világát. Ezt a tökéletes világot aztán emberek százai, ezrei vagy akár milliói is követhetik majd.

A felhasználók régóta pörgetik a Facebook, Instagram és más közösségi média felületeket, ahol úgy tekintenek a tartalmakra, mintha a valóságot ábrázolnák. Látják a social media “szupersztárokat”, akiket több ezren követnek, és ők is elkezdenek arra törekedni, hogy olyanok legyenek, vagy legalább hasonlítsanak rájuk. Beleesnek az “Insta Lie” jelenség elferdített valóságába.

“Insta Lie”

Az “Insta Lie” az a jelenség, amikor a valóságot hamisan ábrázolják a közösségi médiában. Az emberek hajlamosak hazugságokat, szerkesztett vizuális tartalmakat megjeleníteni ezeken a felületeiken csupán azért, hogy minél többen kedveljék és kövessék őket. Azonban a feltöltött fényképek a valóság, a szépség, az igazi boldogság pontatlan ábrázolása.

A közösségi média “szupersztárjai”

Ők a gondtalan életet, a szépséget, a boldogságot és a luxust mutatják, amely sajnos gyakran csak hamis reklám. A képek a közösségi médiában csak kis részletek a “szupersztárok” életéből. El kell képzelni az életet úgy, mint egy jéghegyet, és a víz feletti kis rész egyezik meg azzal, amit a közösségi médiában látunk. A felszín alatt sokkal több minden van, ami láthatatlan a követők számára. Azonban a felhasználók ezt a jéghegyet látva azt feltételezik, hogy ez a teljes kép.

Pedig valójában ezeknek az embereknek az élete sem tökéletes, csupán egy látszat profilt tartanak fenn, amellyel szorongást keltenek azokban az emberekben, akik hasonlítani szeretnének rájuk. Attól teszik függővé saját személyiségüket, hogy mennyi lájk érkezik a bejegyzésükre. Ez befolyásolhatja az önképüket és az önkifejezést, hatással lehet a személyes és valós kapcsolatokra.

Az vagy, akit mutatsz

Az internetet bárki lehetünk, aki csak akarunk. Elképzelhetünk egy képet magunkról, amelyet megszerkesztve tökéletes életet sugározhatunk, ezzel tovább torzítva a valóságot. Ez önmagában nem probléma, de amikor mások elkezdik nézni ezeket a képeket, akkor arra gondolnak, hogy ilyen szépségre és bolsogságra kell törekedniük. Egy elérhetetlen szabványt tűznek ki célul, amikor pedig nem sikerül megvalósítaniuk, akkor csalódottak lesznek, elbátortalanodnak és sérül az önértékelésük.

Mindenkinek joga van közzétenni a közösségi médiában azt, amit szeretne. Nincs is baj ezen felületek küldetésével és szándékával, hiszen jó dolog ha információt és fényképet oszthatunk meg másokkal. Azonban a magas felhasználói szám miatt kicsúszott az ellenőrzés alól, és elkezdett egy olyan irányba tolódni az értéke, hogy milyen szép és boldog tartalmakat tesznek közzé a felhasználók, ezekre pedig mennyi reakció érkezik, és az, hogy tetszik másoknak vagy sem, nagyban befolyásolja az önértékelést.

Az önértékelés, a boldogság és a szépség érvényesítése nem a közösségi médiából származik, mindannyian hibásak vagyunk. Senki nem tökéletes, de elengedhetetlen, hogy megtanuljuk úgy szeretni magunkat, ahogy vagyunk. Nem az alapján kellene értékelni magunkat vagy másokat, hogy hány embernek tetszik a képünk, vagy hányan követnek minket. Nem ettől függ, hogy kik vagy mik vagyunk, nem ez befolyásolja a személyiségünket. A fiatalok a közösségi média “szupersztárokat” keresik, olyanok akarnak lenni, mint ők, ami egy hamis példakép. A social mediának a mindennapi élet küzdelmeit is ábrázolnia kellene, hiszen a jó mellett létezik a rossz is. Minél inkább a hazug valóságot ábrázoljuk a közösségi médiában, annál inkább támogatjuk az “Insta Lie”-t.

Blog

3 ok az influencer marketing mellett

Az influencer marketing iránti érdeklődés még mindig magas. Ennek ellenére sokan még mindig nem szeretnének csatlakozni a trendhez, és nem használják ki az ebben rejlő lehetőségeket. Mutatjuk a három fő okot, hogy az influencerek miért teremtenek értéket a márkád számára! 1,  A befektetés megtérülése Az influencer marketing egyik legkedvezőbb előnye a megtérülési ráta. A márkák […]
2017-10-26
Blog

Influencerek uralkodnak a marketingben?

Az online marketingben mindig voltak olyan korszakok, amelyekben egy bizonyos alkalmazás vagy trend uralkodott: először ott volt a Facebook, a Twitter, majd az Instagram. Ma az influencereké az online világ. Az influencerek számos pozitív hatást mutattak a márkák számára a marketingben, hiszen 90 százalékos sikert értek el. A kulcs abban rejlik, hogy egy befolyásoló személy […]
2018-03-21
Blog

Együtt jobb? A Watch Party opció

A Facebook elkötelezett a felhasználók iránt, és egy olyan platform létrehozására törekszik, ami a vezető felülete minden baráti és családi, illetve még az idegenek közötti beszélgetéseknek is. Cél, hogy minden fontos témáról és eseményről való kommunikációt ezen a platformon tegyék meg a felhasználók. A globális social médiát tekintve a nyilvános beszélgetések nagy része olyan események […]
2019-04-03
Blog

Facebook: tesztelik a Sets nevű funkciót

A Facebook megtámadja a Pinterest-et a Sets nevű funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy több státuszfrissítést, fotót vagy videót válasszanak a felhasználók, és ezeket tematikus gyűjteményként osszák meg. A Facebook már évek óta próbálja felvenni a versenyt a Pinterest-tel. Gondoljunk csak a gyűjteményes hirdetésekre, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek elemeket mentesenek el a profiljuk kívánságlistáján. […]
2017-10-27
Blog

Arcokat teremt a mesterséges intelligencia

Valóságosnak tűnő, de nem létező emberek arcképeit hozza létre mesterséges intelligencia a Nvidia projektjében. Mit jelent ez? Az egész projektről árulkodik már a This Person Does Not Exist nevet viselő oldal, ahol minden megnyitásnál más és más emberek arcképeivel találkozhatunk. A különlegesség az, hogy itt a weboldalon bizony nem létező férfiak és nők profilképeit találjuk. […]
2019-02-27
Blog

Google BigQuery összekötés Google Analytics 4-ben

Előző cikkünkben a Google Analytics 4-re való mielőbbi átállásáról és főbb funkcióiról írtunk, ezúttal pedig egy másik fontos funkciót, a Google BigQueryt és összeköttetési lehetőségeit mutatjuk be. 
2023-04-26
Blog

Halálhírek, pedofília, Glamour-napok és kovászos uborka – mutatjuk, mire keresett rá az ország júliusban

Újonnan induló sorozatunkban hónapról hónapra szemlézzük a Google dinamikus keresési statisztikáit, és megmutatjuk, milyen kifejezések perzselték fel az adott harminc napos periódusban a magyar internetet.
2020-08-31
Blog

YouTube: új funkció érkezik

Tesztelik azt az új funkciót, amellyel el lehet rejtőzni a YouTube algoritmus elől. Ez hasonlít ahhoz, amikor böngészőben inkognitó módban netezik valaki, mert ilyenkor nem tárolja az előzményeket és a szolgáltatás sem tudja naplózni a felhasználót. Most olyan funkciót szeretnének bevezetni, amellyel az androidos eszközön futó alkalmazásban bárki átválthat majd inkognitó módba. Ennek köszönhetően a […]
2018-06-11
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató