Menü

Lájkok fogságában

by google news, augusztus 15, 2017
Az alternatív valóság kifejezés hallatán azonnal a tudományos fikciók jutnak eszünkbe. Létezik egy nagyon hasonló dolog, ami valós, benne élünk, minden nap találkozunk vele. Ez a social media. A közösségi média minden korosztály számára lehetőséget ad, hogy elkerüljék a valóságot és megteremtsék a maguk tökéletes világát. Ezt a tökéletes világot aztán emberek százai, ezrei vagy […]

Az alternatív valóság kifejezés hallatán azonnal a tudományos fikciók jutnak eszünkbe. Létezik egy nagyon hasonló dolog, ami valós, benne élünk, minden nap találkozunk vele. Ez a social media.

A közösségi média minden korosztály számára lehetőséget ad, hogy elkerüljék a valóságot és megteremtsék a maguk tökéletes világát. Ezt a tökéletes világot aztán emberek százai, ezrei vagy akár milliói is követhetik majd.

A felhasználók régóta pörgetik a Facebook, Instagram és más közösségi média felületeket, ahol úgy tekintenek a tartalmakra, mintha a valóságot ábrázolnák. Látják a social media “szupersztárokat”, akiket több ezren követnek, és ők is elkezdenek arra törekedni, hogy olyanok legyenek, vagy legalább hasonlítsanak rájuk. Beleesnek az “Insta Lie” jelenség elferdített valóságába.

“Insta Lie”

Az “Insta Lie” az a jelenség, amikor a valóságot hamisan ábrázolják a közösségi médiában. Az emberek hajlamosak hazugságokat, szerkesztett vizuális tartalmakat megjeleníteni ezeken a felületeiken csupán azért, hogy minél többen kedveljék és kövessék őket. Azonban a feltöltött fényképek a valóság, a szépség, az igazi boldogság pontatlan ábrázolása.

A közösségi média “szupersztárjai”

Ők a gondtalan életet, a szépséget, a boldogságot és a luxust mutatják, amely sajnos gyakran csak hamis reklám. A képek a közösségi médiában csak kis részletek a “szupersztárok” életéből. El kell képzelni az életet úgy, mint egy jéghegyet, és a víz feletti kis rész egyezik meg azzal, amit a közösségi médiában látunk. A felszín alatt sokkal több minden van, ami láthatatlan a követők számára. Azonban a felhasználók ezt a jéghegyet látva azt feltételezik, hogy ez a teljes kép.

Pedig valójában ezeknek az embereknek az élete sem tökéletes, csupán egy látszat profilt tartanak fenn, amellyel szorongást keltenek azokban az emberekben, akik hasonlítani szeretnének rájuk. Attól teszik függővé saját személyiségüket, hogy mennyi lájk érkezik a bejegyzésükre. Ez befolyásolhatja az önképüket és az önkifejezést, hatással lehet a személyes és valós kapcsolatokra.

Az vagy, akit mutatsz

Az internetet bárki lehetünk, aki csak akarunk. Elképzelhetünk egy képet magunkról, amelyet megszerkesztve tökéletes életet sugározhatunk, ezzel tovább torzítva a valóságot. Ez önmagában nem probléma, de amikor mások elkezdik nézni ezeket a képeket, akkor arra gondolnak, hogy ilyen szépségre és bolsogságra kell törekedniük. Egy elérhetetlen szabványt tűznek ki célul, amikor pedig nem sikerül megvalósítaniuk, akkor csalódottak lesznek, elbátortalanodnak és sérül az önértékelésük.

Mindenkinek joga van közzétenni a közösségi médiában azt, amit szeretne. Nincs is baj ezen felületek küldetésével és szándékával, hiszen jó dolog ha információt és fényképet oszthatunk meg másokkal. Azonban a magas felhasználói szám miatt kicsúszott az ellenőrzés alól, és elkezdett egy olyan irányba tolódni az értéke, hogy milyen szép és boldog tartalmakat tesznek közzé a felhasználók, ezekre pedig mennyi reakció érkezik, és az, hogy tetszik másoknak vagy sem, nagyban befolyásolja az önértékelést.

Az önértékelés, a boldogság és a szépség érvényesítése nem a közösségi médiából származik, mindannyian hibásak vagyunk. Senki nem tökéletes, de elengedhetetlen, hogy megtanuljuk úgy szeretni magunkat, ahogy vagyunk. Nem az alapján kellene értékelni magunkat vagy másokat, hogy hány embernek tetszik a képünk, vagy hányan követnek minket. Nem ettől függ, hogy kik vagy mik vagyunk, nem ez befolyásolja a személyiségünket. A fiatalok a közösségi média “szupersztárokat” keresik, olyanok akarnak lenni, mint ők, ami egy hamis példakép. A social mediának a mindennapi élet küzdelmeit is ábrázolnia kellene, hiszen a jó mellett létezik a rossz is. Minél inkább a hazug valóságot ábrázoljuk a közösségi médiában, annál inkább támogatjuk az “Insta Lie”-t.

Blog

Milyen előnyökkel és kihívásokkal számolhatsz, ha a fulfillment mellett döntesz?

Ez a szolgáltatási típus a több különböző termékes, nagyobb kiszolgálási igényű webshopok számára lehet ideális megoldás. Néhány fontos tényezőt kiemelve áttekintjük a fulfillment legfontosabb jellemzőit.
2023-04-19
Blog

Problémás vevőből hűséges vásárló? Lehetséges! 

Webshop tulajdonosként talán te is belefutottál már egy-egy problémás ügyfélbe. A sok kellemetlenség ellenére azonban érdemes odafigyelned rá, mert akár még törzsvásárlót is faraghatsz belőle!
2023-03-13
Blog

Facebook: megújulnak az értesítések

Sokan jelezték, hogy egy mini Facebook ikont fedeztek fel az Instagram appon belül, mely elsősorban a facebookos értesítések egyfajta nyomon követésére szolgálnak, de nem olvashatóak és nézhetőek meg. A funkció lényege, hogy egy kis buborék jelzi a felhasználónak, hány értesítése van a Facebookon. Emellett ez segít majd abban, hogy gyorsabb legyen a váltás a két […]
2018-06-19
Blog

Árcsökkentés helyett ajándék: mivel lepd meg a vásárlódat? 

Egy pszichológiai jellegű árképzési változtatással sokszor ugyanazt a hatást érheted el – a profitod feláldozása nélkül –, mintha az áraidat csökkentenéd. Ugyanis a legtöbbjüket vonzza az olyan termékek megvásárlása, amelyek mögött valamilyen érték lapul, ajándék formájában.
2022-10-14
Blog

Aranyér a hadseregben?! Az elmúlt két hónap legfurcsább keresőszavai

Újonnan induló sorozatunkban hónapról hónapra szemlézzük a Google dinamikus keresési statisztikáit, és megmutatjuk, milyen kifejezések perzselték fel az adott harminc napos periódusban a magyar internetet.
2020-09-18
Blog

3+1 érdekes statisztika: így változnak a keresési szokások a világhálón

Talán még te is emlékszel a Google egyeduralmának időszakára, amikor az ember úgy érezhette: a keresőóriás az egyetlen lehetőség a netes információszerzésre. Nos, ezeknek az időknek vége, hiszen nagyon sokan már más csatornákon (is), például a közösségi média felületein keresik a választ a kérdéseikre. 
2023-08-10
Magyarországi e-commerce forgalom 2020. Q1-ben
Blog

E-commerce a korona idején

Általánosságban elmondható, hogy egy közepes januárt követően kifejezetten pozitívan alakult az idei február és ebben a helyzetben ért el minket a járvány márciusban.
2020-04-07
Blog

A marketing jövője – a jövő marketingje?

Ha előre tudnánk, milyen eszközökkel érjük el a legjobb eredményeket, akkor nem kellene azon agyalni, milyen eszközbe fektessük az időnket és az energiánkat. Csak egy időgépre lenne szükségünk, és minden problémánk megoldódna. De annak ellenére, hogy 2016-ot írunk, és a jövő, amibe Marty McFly megérkezett, már a múlté, az időutazás feltalálása még várat magára. Ez […]
2016-01-03
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Let's talk about sex(shop), baby – erotikus árucikkek az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató