Menü

5 tipp, hogy növeld weboldalad konverziós arányát

by Szlaukó Barbara, február 27, 2023
A mai rohanó világban a vásárlók részéről a minőség mellett a gyorsaság is elvárás, ezért választják egyre többen az online vásárlást a fizikai üzletek helyett. A konverziós arány egy e-kereskedelmi vállalkozás számára az egyik legfontosabb mutatószám, amely óriási hatással van a bevételre, a profitra. A megfelelő színek, képek, szöveg, elrendezés, navigáció fellendítheti a konverziót, javíthatja a felhasználói élményt és a weboldal visszafordulási arányát, valamint csökkentheti a kosárelhagyások száma. Nézzünk néhány fontos kreatív tényezőt, amire a konverzióoptimalizálás érdekében érdemes kiemelten odafigyelni.

Call To Action (CTA)

A cselekvésre ösztönző gombok rendkívül fontosak a felhasználó érdeklődésének felkeltésében és a navigáció szempontjából egyaránt. Ahhoz, hogy a látogatók eljussanak a vásárlási szakaszhoz, világosan és egyértelműen jelölt CTA-gombok szükségesek. 

Használhatsz kontrasztos színeket és designhatásokat, hogy vonzóbbá tedd őket. Érdemes A/B tesztet is végezni a CTA gomb méretével és stílusával kapcsolatban annak érdekében, hogy lásd, mi működik a legjobban.

Mindemellett a személyes névmások használatával írt üzenetek jellemzően jobban konvertálnak, mint az általános szövegek. Egy egyszerű példával érzékeltetve a „Létrehozom a fiókom” ütősebb, mint a „Fiók létrehozása”.

Egyszerű vásárlási folyamat

Általánosságban elmondható, hogy a rendszerek akkor működnek a legjobban, ha egyszerűek és átláthatók – igaz ez a webshopokra is. Vagyis a vásárlás folyamatát ajánlott a lehető legkönnyebbé tenni a látogatók számára azáltal, hogy a termék kiválasztásától kezdve a fizetésig tartó úton minimális kattintásra legyen szükség. Minél inkább elnyújtod ugyanis ezt a folyamatot, annál bonyolultabbá válik az úgynevezett értékesítési tölcsér.

Iktass ki minden olyan elemet, ami elvonhatja a vásárló figyelmét a folyamatról (hasznos, ha a user látja is, hogy épp melyik lépésnél tart a műveletben); az a lényeg, hogy mindig az egyszerűséget és az érthetőséget tartsd a fókuszban.

Fotók szerkesztése, megjelenítése

Manapság egy felhasználó számára az adott termék szöveges leírása mellett a képi megjelenítés is rendkívül lényeges. Ráadásul SEO szempontból is nagy jelentőséggel bír, ha a webhelyen a fotók rendelkeznek metaadatokkal és alt texttel, hiszen így a weboldal magasabb rangsorolást kap a Google-nál, mint azok a site-ok, amiknél az említett elemek hiányosak.

Győződj meg róla, hogy a terméhez feltöltött kép/képek minden fontos irányból jól láthatóan ábrázolják az árucikket, ezzel demonstrálhatod a minőséget és alátámaszthatod a termékinformációkat. Igen hasznos a zoom funkció is, amelynek segítségével a látogató alaposabban megvizsgálhatja a terméket.

A sürgősség érzetének megteremtése

Az időérzékenység, a sürgősség érzetének megteremtése egy fontos eszköz az e-kereskedelemben, mégpedig a FOMO jelenség (fear of missing out, vagyis félelem attól, hogy kimaradunk valamiből) miatt. Tulajdonképpen arról van szó, hogy hangsúlyozod: a terméked iránt nagy a kereslet, ezért érdemes mihamarabb megvásárolni.

A termékoldalon feltűntethetsz olyan karakteres üzeneteket, amelyek fokozzák a sürgősség érzetét (ilyen például a „csak ma”, „korlátozott ideig”,  „utolsó esély”, stb.) Törekedj arra, hogy ezek az üzenetek a megjelenés szempontjából kiemelkedjenek a termékoldalon, hívd fel rájuk a vásárló figyelmét feltűnő, kreatív dizájnnal.

Okos navigáció

Könnyen követhető felhasználói útvonallal és koherens elrendezéssel növelheted weboldalad konverziós arányát. Az áttekinthető, letisztult, egyértelműen kommunikáló site sokkal jobban teljesít, mint a dizájnelemekkel és szöveggel túlzsúfolt, átláthatatlanul zavaros társai.

A navigációs menü legyen egyszerű, logikus felépítésű és megfelelően elhelyezett. A hatékony menürendszerhez építsd fel okosan a főmenüket és az almenüket, legyen a felhasználó számára világos, hogy melyik mit takar. A struktúra megalkotásánál érdemes szem előtt tartani, hogy néha bizony a kevesebb több!

Blog

Felkészülni, vigyázz, Google Analytics 4 átállás!

Vészesen közeledik a webanalitikai feladatok egyik legnagyobbika, a Google Analytics 4-re való átállás határideje. Az átállás az analitikai termékek fejlesztése mellett az egész rendszer cseréjét is jelenti, a megismert fogalmak helyett pedig újak kerülnek előtérbe.
2023-04-13
Blog

Ezt a 2 hibát ne kövesd el a Facebookon!

A Facebook hihetetlen lehetőség az üzleti oldalak számára, hiszen több ezer potenciális ügyfelet lehet találni fenn az oldalon. Ahhoz azonban, hogy sikereket érj el az oldalon, érdemes néhány dolgot figyelembe venni. Mutatunk két gyakori hibát, amit érdemes elkerülni. 1, hiba: Gyors hívás kérése Nagyon gyakran alkalmazzák a Facebook oldalak a gyors hívás kérését a felhasználóktól, […]
2018-05-08
Blogpost főkép - válságos időkben is kommunikálj! - Eazy Digital
Blog

Ne törj össze – kommunikálj!

A jelenlegi helyzet hatására rengeteg nem várt változás érte és érheti még a jövőben vállalkozásunkat. Ahhoz, hogy ezt az időszakot a lehető legkevesebb veszteséggel vészeljük át, szeretnénk számotokra hasznos tippekkel, javaslatokkal szolgálni.
2020-03-30
Blog

Az évek során az emberek egyre nyitottabbá váltak...- Interjú Klausz Melindával, közösségi média szakértővel

Klausz Melinda, közösségi média szakember változatos pályát tudhat maga mögött: műszaki menedzserként végzett, dolgozott újságíróként, rádiósként és marketingesként is. Könyveiről, tapasztalatairól, a jelenlegi trendekről és előrejelzésekről beszélgettünk vele. Adwords Blog: 2007 óta foglalkozol közösségi médiával. Szerinted milyen változások figyelhetőek meg ezen a területen az évek során? Klausz Melinda: Az évek során az emberek egyre nyitottabbá váltak […]
2016-03-31
Blog

A fókuszszó kihívás

Új év, új lehetőségek, új kihívások. Az ünnepek véget értek, így sok marketing szakember vizsgálja felül a teljesítményét a tavalyi évet összegezve, hogy ehhez igazítsák az új stratégiát. Ez új célokat és állásfoglalásokat is meghatározhat a vállalkozások számára. Ahogy a magánéletben újévi fogadalmat teszünk, úgy az üzletben is érdemes azt a szót megkeresni, amire fókuszálhatunk […]
2018-01-08
Blog

3 app Instás videó kontenthez

A videó az egyik legfontosabb formája a közösségi médiában megosztható tartalmaknak, az Instagram pedig számos lehetőséget ad saját videós kontent gyártására. Az Instagram posztok és story-k egyre elterjedtebb formája a különböző mozgóképes anyagok megosztása. Okostelefonjaink segítségével már nem kell, hogy költséges legyen a minőségi videótartalom gyártás. Ebben a bejegyzésben három olyan eszközt mutatunk, amik segítségével javíthatjuk […]
2019-03-13
Blog

4 digitális marketing trend

Egy vállalkozás folyamatos növekedéséhez lépést kell tartani a digitális piac fejlődésével, az újdonságokhoz kell igazítani a marketing stratégiát. A digitális világban időről-időre előtérbe kerül egy-egy olyan felület vagy program, amelyet a fogyasztók nagy számban kezdenek el használni. 2016-ban ilyen volt a Pokemon Go őrület, aminek hatására elkezdték használni a kiterjesztett valóságot a marketingben is. Ezek […]
2017-08-30
Blog

Mi alapján látjuk az Instagram posztokat?

Az Instagram algoritmusa rengeteg változáson ment keresztül az évek során, így bizonyos felhasználók posztjait gyakrabban látjuk, míg másokét nem. Mégis mi az, ami ezt befolyásolja? Az alkalmazás fejlesztői elárulták a TechCrunchnak! Az Instagram indulásakor a posztok még időrendi sorrendben jelentek meg, majd 2016 nyarán bevezették a hírfolyam algoritmust. Ez alapján 90 százalékban az ismerősök bejegyzéseit […]
2018-06-08
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató