A cselekvésre ösztönző gombok rendkívül fontosak a felhasználó érdeklődésének felkeltésében és a navigáció szempontjából egyaránt. Ahhoz, hogy a látogatók eljussanak a vásárlási szakaszhoz, világosan és egyértelműen jelölt CTA-gombok szükségesek.
Használhatsz kontrasztos színeket és designhatásokat, hogy vonzóbbá tedd őket. Érdemes A/B tesztet is végezni a CTA gomb méretével és stílusával kapcsolatban annak érdekében, hogy lásd, mi működik a legjobban.
Mindemellett a személyes névmások használatával írt üzenetek jellemzően jobban konvertálnak, mint az általános szövegek. Egy egyszerű példával érzékeltetve a „Létrehozom a fiókom” ütősebb, mint a „Fiók létrehozása”.
Általánosságban elmondható, hogy a rendszerek akkor működnek a legjobban, ha egyszerűek és átláthatók – igaz ez a webshopokra is. Vagyis a vásárlás folyamatát ajánlott a lehető legkönnyebbé tenni a látogatók számára azáltal, hogy a termék kiválasztásától kezdve a fizetésig tartó úton minimális kattintásra legyen szükség. Minél inkább elnyújtod ugyanis ezt a folyamatot, annál bonyolultabbá válik az úgynevezett értékesítési tölcsér.
Iktass ki minden olyan elemet, ami elvonhatja a vásárló figyelmét a folyamatról (hasznos, ha a user látja is, hogy épp melyik lépésnél tart a műveletben); az a lényeg, hogy mindig az egyszerűséget és az érthetőséget tartsd a fókuszban.
Manapság egy felhasználó számára az adott termék szöveges leírása mellett a képi megjelenítés is rendkívül lényeges. Ráadásul SEO szempontból is nagy jelentőséggel bír, ha a webhelyen a fotók rendelkeznek metaadatokkal és alt texttel, hiszen így a weboldal magasabb rangsorolást kap a Google-nál, mint azok a site-ok, amiknél az említett elemek hiányosak.
Győződj meg róla, hogy a terméhez feltöltött kép/képek minden fontos irányból jól láthatóan ábrázolják az árucikket, ezzel demonstrálhatod a minőséget és alátámaszthatod a termékinformációkat. Igen hasznos a zoom funkció is, amelynek segítségével a látogató alaposabban megvizsgálhatja a terméket.
Az időérzékenység, a sürgősség érzetének megteremtése egy fontos eszköz az e-kereskedelemben, mégpedig a FOMO jelenség (fear of missing out, vagyis félelem attól, hogy kimaradunk valamiből) miatt. Tulajdonképpen arról van szó, hogy hangsúlyozod: a terméked iránt nagy a kereslet, ezért érdemes mihamarabb megvásárolni.
A termékoldalon feltűntethetsz olyan karakteres üzeneteket, amelyek fokozzák a sürgősség érzetét (ilyen például a „csak ma”, „korlátozott ideig”, „utolsó esély”, stb.) Törekedj arra, hogy ezek az üzenetek a megjelenés szempontjából kiemelkedjenek a termékoldalon, hívd fel rájuk a vásárló figyelmét feltűnő, kreatív dizájnnal.
Könnyen követhető felhasználói útvonallal és koherens elrendezéssel növelheted weboldalad konverziós arányát. Az áttekinthető, letisztult, egyértelműen kommunikáló site sokkal jobban teljesít, mint a dizájnelemekkel és szöveggel túlzsúfolt, átláthatatlanul zavaros társai.
A navigációs menü legyen egyszerű, logikus felépítésű és megfelelően elhelyezett. A hatékony menürendszerhez építsd fel okosan a főmenüket és az almenüket, legyen a felhasználó számára világos, hogy melyik mit takar. A struktúra megalkotásánál érdemes szem előtt tartani, hogy néha bizony a kevesebb több!