Menü

Problémás vevőből hűséges vásárló? Lehetséges! 

by Szlaukó Barbara, március 13, 2023
Webshop tulajdonosként talán te is belefutottál már egy-egy problémás ügyfélbe. A sok kellemetlenség ellenére azonban érdemes odafigyelned rá, mert akár még törzsvásárlót is faraghatsz belőle!

Lehetséges, hogy te is találkoztál már olyan ügyfelekkel, akik problémákat okoztak. Ők azok például, akik vásárlás közben könnyen elkalandoznak, és csak a csomag átvétele után észlelik, hogy nem azt kapták kézhez, amit vártak. Az ilyen esetek pedig nemcsak a nekik, de az eladónak is kellemetlenek lehetnek, hiszen az anyagi veszteség mellett az ügyintézés miatti időveszteséggel is számolnod kell, amely hosszú távon nem fenntartható vállalkozásod számára.

Elemezd a beérkező panaszokat

A sikeredhez vezető út első lépéseként az alábbi kérdések mentén dolgozd fel a beérkező panaszokat:

  • Történt már hasonló eset korábban? 
  • Hogyan reagáltál a panaszra?
  • Milyen gyakran fordulnak elő ugyanazok a panaszok?
  • Mindig más ügyfél tett panaszt? 

A kapott válaszokat áttekintve tisztább képet kaphatsz terméked vagy szolgáltatásod minőségéről és segíthetnek azok fejlesztésében is. Továbbá a problémás vásárlók támogatása pozitív hatást gyakorol vállalkozásod hírnevére és ügyfélkapcsolataidra egyaránt. 

Ha vásárlóid azt érzik, hogy foglalkozol velük, és folyamatosan igyekszel megoldani az őket érintő problémákat, az nagyban növelheti elégedettségüket és bizalmukat – ez pedig elengedhetetlen a hosszú távú üzleti sikerhez. 

Kérj elnézést

El sem hinnéd, hány ügyfél szíve repes az örömtöl pusztán csak attól, hogy mentegetőzések helyett elismerték a panaszának okát. Így hát ne becsüld le a bocsánatkérésben rejlő hatalmas erőt! 

Kövesd nyomon döntéseidet

Megoldottad az ügyfél panaszát, ezt megosztottad vele is, viszont nem kaptál rá még visszajelzést. Most hogyan tovább?

A válasz: nyomonkövetés! Ez történhet e-mail vagy egy felmérés formájában is, melyben szíves visszajelzést kérsz a panasza kezelésének módjáról, illetve hatékonyságáról. 

Szárnyald túl az elvárásaikat

Elismerted a hibádat, megoldottad és nyomon követted a hatékonyságát. Most itt a lehetőség, hogy újra felépítsd ügyfeled bizalmát! Kedveskedj neki egy köszöntőlevéllel, egy személyre szóló kuponnal, vagy engedd be a kulisszák mögé, és mutasd meg neki először legújabb termékeidnek listáját! 

Ne feledd, hogy mindig magasabb költséggel jár egy új vevőt bevonzanod webshopodba és vásárlásra ösztönöznöd, mint egy már meglévő, visszatérő vásárlót megtartanod. Ezért érdemes inkább növekedési lehetőségként tekintened a problémás vásárlókra, és tanulni az esetekből ahelyett, hogy bosszankodnál miattuk. 

Helyes hozzáállással és megfelelő ügyfélkezeléssel a vállalkozásod hírneve nőhet, a vevők elégedettsége pedig hosszú távon biztosabbá válhat.

Forrás: ConvKit, SuperOffice

Blog

Facebook: változik a hírfolyam algoritmusa

A minőségi tartalmak érvényesülésére helyezi a hangsúlyt a Facebook a hírfolyam algoritmus módosításánál, így olyan cikkek jelennek majd meg, amelyek valóban érdeklik a felhasználókat. Tavaly a Facebook bejelentette, hogy több tartalmat jelentetnek meg a felhasználók hírfolyamában úgy, hogy az a felhasználók számára érdekes anyagokat, és ne kattintásra csábító linkeket tartalmazzon. A hírfolyamban megjelenő posztoknál figyelembe […]
2016-05-09
Blog

Ezt a 2 hibát ne kövesd el a Facebookon!

A Facebook hihetetlen lehetőség az üzleti oldalak számára, hiszen több ezer potenciális ügyfelet lehet találni fenn az oldalon. Ahhoz azonban, hogy sikereket érj el az oldalon, érdemes néhány dolgot figyelembe venni. Mutatunk két gyakori hibát, amit érdemes elkerülni. 1, hiba: Gyors hívás kérése Nagyon gyakran alkalmazzák a Facebook oldalak a gyors hívás kérését a felhasználóktól, […]
2018-05-08
Blog

A marketing jövője – a jövő marketingje?

Ha előre tudnánk, milyen eszközökkel érjük el a legjobb eredményeket, akkor nem kellene azon agyalni, milyen eszközbe fektessük az időnket és az energiánkat. Csak egy időgépre lenne szükségünk, és minden problémánk megoldódna. De annak ellenére, hogy 2016-ot írunk, és a jövő, amibe Marty McFly megérkezett, már a múlté, az időutazás feltalálása még várat magára. Ez […]
2016-01-03
Blog

Van időd – fektess energiát közösségi oldalaidba! - I.

A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót.
2020-04-19
Blog

Közösségi média marketing nonprofit szervezeteknek

Az olyan alkalom, mint az adó 1% időszaka lehetőséget ad a nonprofit szervezeteknek marketing kampányok indítására. Ilyenkor az emberek tipikusan adakozóbbak, és nagyobb eséllyel csatlakoznak a non-profit szervezetek ügyéhez, csak el kell érniük őket a kampányaikon keresztül. A közösségi oldalakban rejlő lehetőségeknek köszönhetően ma már a non-profitoknak is szinte határtalan lehetőségeik vannak. A non-profit szervezetek […]
2016-04-13
Blog

Fókuszban a Snapchat!

A Snapchat folyamatosan fejleszti üzleti kilátásait és új területeken próbálja meg felhasználói igényeit kielégíteni. Az üzleti kilátások javításának pedig egyszerű oka van, a közönség növekedése lelassult. Épp ezért született meg egy széles játékpaletta, vagyis a 'Snappables' ötlete, amivel egyedül és barátokkal egyaránt játszhatunk. Ez egy olyan webes játékplatform, amely a külső fejlesztőktől származó játékok széles […]
2019-03-27
Blog

BeReal: egy közösségi platform, ami szembeszáll a valóság torzításával

Az elmúlt években számos közösségimédia-felület terjedt el széles körben vagy tűnt el a feledés homályába. Most éppen egy francia szolgáltatás tör egyre feljebb és feljebb, ami hiába működik már jó ideje, csak az elmúlt hónapokban ugrott a letöltési toplisták élére. A BeReal a radikálisan újszerű nézőpontjának köszönheti népszerűségét. De vajon márkaként megéri egyből jelen lenned ezen az új felületen?
2022-10-12
Blog

5 tipp, hogy növeld weboldalad konverziós arányát

A mai rohanó világban a vásárlók részéről a minőség mellett a gyorsaság is elvárás, ezért választják egyre többen az online vásárlást a fizikai üzletek helyett. A konverziós arány egy e-kereskedelmi vállalkozás számára az egyik legfontosabb mutatószám, amely óriási hatással van a bevételre, a profitra. A megfelelő színek, képek, szöveg, elrendezés, navigáció fellendítheti a konverziót, javíthatja a felhasználói élményt és a weboldal visszafordulási arányát, valamint csökkentheti a kosárelhagyások száma. Nézzünk néhány fontos kreatív tényezőt, amire a konverzióoptimalizálás érdekében érdemes kiemelten odafigyelni.
2023-02-27
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató