Menü

Problémás vevőből hűséges vásárló? Lehetséges! 

by Szlaukó Barbara, március 13, 2023
Webshop tulajdonosként talán te is belefutottál már egy-egy problémás ügyfélbe. A sok kellemetlenség ellenére azonban érdemes odafigyelned rá, mert akár még törzsvásárlót is faraghatsz belőle!

Lehetséges, hogy te is találkoztál már olyan ügyfelekkel, akik problémákat okoztak. Ők azok például, akik vásárlás közben könnyen elkalandoznak, és csak a csomag átvétele után észlelik, hogy nem azt kapták kézhez, amit vártak. Az ilyen esetek pedig nemcsak a nekik, de az eladónak is kellemetlenek lehetnek, hiszen az anyagi veszteség mellett az ügyintézés miatti időveszteséggel is számolnod kell, amely hosszú távon nem fenntartható vállalkozásod számára.

Elemezd a beérkező panaszokat

A sikeredhez vezető út első lépéseként az alábbi kérdések mentén dolgozd fel a beérkező panaszokat:

  • Történt már hasonló eset korábban? 
  • Hogyan reagáltál a panaszra?
  • Milyen gyakran fordulnak elő ugyanazok a panaszok?
  • Mindig más ügyfél tett panaszt? 

A kapott válaszokat áttekintve tisztább képet kaphatsz terméked vagy szolgáltatásod minőségéről és segíthetnek azok fejlesztésében is. Továbbá a problémás vásárlók támogatása pozitív hatást gyakorol vállalkozásod hírnevére és ügyfélkapcsolataidra egyaránt. 

Ha vásárlóid azt érzik, hogy foglalkozol velük, és folyamatosan igyekszel megoldani az őket érintő problémákat, az nagyban növelheti elégedettségüket és bizalmukat – ez pedig elengedhetetlen a hosszú távú üzleti sikerhez. 

Kérj elnézést

El sem hinnéd, hány ügyfél szíve repes az örömtöl pusztán csak attól, hogy mentegetőzések helyett elismerték a panaszának okát. Így hát ne becsüld le a bocsánatkérésben rejlő hatalmas erőt! 

Kövesd nyomon döntéseidet

Megoldottad az ügyfél panaszát, ezt megosztottad vele is, viszont nem kaptál rá még visszajelzést. Most hogyan tovább?

A válasz: nyomonkövetés! Ez történhet e-mail vagy egy felmérés formájában is, melyben szíves visszajelzést kérsz a panasza kezelésének módjáról, illetve hatékonyságáról. 

Szárnyald túl az elvárásaikat

Elismerted a hibádat, megoldottad és nyomon követted a hatékonyságát. Most itt a lehetőség, hogy újra felépítsd ügyfeled bizalmát! Kedveskedj neki egy köszöntőlevéllel, egy személyre szóló kuponnal, vagy engedd be a kulisszák mögé, és mutasd meg neki először legújabb termékeidnek listáját! 

Ne feledd, hogy mindig magasabb költséggel jár egy új vevőt bevonzanod webshopodba és vásárlásra ösztönöznöd, mint egy már meglévő, visszatérő vásárlót megtartanod. Ezért érdemes inkább növekedési lehetőségként tekintened a problémás vásárlókra, és tanulni az esetekből ahelyett, hogy bosszankodnál miattuk. 

Helyes hozzáállással és megfelelő ügyfélkezeléssel a vállalkozásod hírneve nőhet, a vevők elégedettsége pedig hosszú távon biztosabbá válhat.

Forrás: ConvKit, SuperOffice

Blog

Törődj többet magaddal: 10 lépés a sikerért

Itt az ideje, hogy elkezdj tenni a saját sikerességedért és karrieredért. Az alábbiakban tíz pontba szedtük a sikerhez vezető út kulcsfontosságú motívumait. Mikor el szeretnél érni valamit, vagy a legjobbat akarod kihozni magadból, az általában nagy elkötelezettséget és energiabefektetést igényel. Ha sikeressé vagy megbízhatóvá akarsz válni a munkahelyeden, vezetőként,  a saját vállalkozásodban, és kreatív a […]
2016-01-19
Blog

Turbózd fel webshopod a Black Fridayre

A Black Friday világszerte, így Magyarországon is kiemelt időszak értékesítés szempontból. Számos hazai e-kereskedő ilyenkor szerzi meg éves bevételének nagy százalékát, ezért érdemes neked is felkészülnöd a vásárlói rohamra, az informatikai háttér biztosításától kezdve a visszatérő vásárlók megtartásán át a kosárelhagyás minimalizálásáig.  
2022-11-11
Blog

5 tipp a sikeres mobil marketinghez

Mit érdemes tehát tudnunk a mobil marketingről? Az év végéhez közeledve érdemes végiggondolni, mi működött idén a mobil marketing világában, hiszen az idei év tendenciái a jövőévi stratégiát is befolyásolják majd. Mivel ma az internethasználók átlagosan két készülékkel kapcsolódnak a hálózathoz, és ezek egyike gyakran okostelefon, végig kell gondolnunk a hirdetéseink kialakítása során, hogyan jelenjünk […]
2015-12-15
Blog

Női szerepek a marketingben: YouTube kampányokkal a női esélyegyenlőségért

Miért fontosak a női szerepek a marketingben? Hogyan jelenik meg a társadalmi nemek kérdése és a feminizmus a reklámokban? Ezekre a kérdésekre keresünk választ nemzetközi videomarketing kampányokon keresztül. A gender, illetve a gender sztereotípiák kérdése a feminizmussal együtt egyre nagyobb hangsúlyt kap társadalmunkban, így a marketingben is. Függetlenül attól, hogy ez pozitív vagy negatív, a gender fontos […]
2016-01-20
Blog

Messenger: automatikusan elinduló videós hirdetések

A Facebook talált egy újabb kiárusítható felületet a Messengerben, így már tesztelik az automatikusan elinduló videós hirdetéseket. Az újfajta reklámok a beérkező üzenetek között jelennek majd meg. Korábban felröppentek azok a hírek, hogy a mobilos Facebook appban már nem fér el több hirdetés, így érthető, hogy a vállalat keresett egy újabb mobilos felületet, ahol megjelenhetnek […]
2018-07-03
Blog

A fókuszszó kihívás

Új év, új lehetőségek, új kihívások. Az ünnepek véget értek, így sok marketing szakember vizsgálja felül a teljesítményét a tavalyi évet összegezve, hogy ehhez igazítsák az új stratégiát. Ez új célokat és állásfoglalásokat is meghatározhat a vállalkozások számára. Ahogy a magánéletben újévi fogadalmat teszünk, úgy az üzletben is érdemes azt a szót megkeresni, amire fókuszálhatunk […]
2018-01-08
Blog

Árcsökkentés helyett ajándék: mivel lepd meg a vásárlódat?

Egy pszichológiai jellegű árképzési változtatással sokszor ugyanazt a hatást érheted el – a profitod feláldozása nélkül –, mintha az áraidat csökkentenéd. Ugyanis a legtöbb látogatót vonzza az olyan termék megvásárlása, amely mögött valamilyen érték lapul, ajándék formájában.
2022-11-21
Blog

Problémás vevőből hűséges vásárló? Lehetséges! 

Webshop tulajdonosként talán te is belefutottál már egy-egy problémás ügyfélbe. A sok kellemetlenség ellenére azonban érdemes odafigyelned rá, mert akár még törzsvásárlót is faraghatsz belőle!
2023-03-13
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Let's talk about sex(shop), baby – erotikus árucikkek az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató