Menü

Problémás vevőből hűséges vásárló? Lehetséges! 

by Szlaukó Barbara, március 13, 2023
Webshop tulajdonosként talán te is belefutottál már egy-egy problémás ügyfélbe. A sok kellemetlenség ellenére azonban érdemes odafigyelned rá, mert akár még törzsvásárlót is faraghatsz belőle!

Lehetséges, hogy te is találkoztál már olyan ügyfelekkel, akik problémákat okoztak. Ők azok például, akik vásárlás közben könnyen elkalandoznak, és csak a csomag átvétele után észlelik, hogy nem azt kapták kézhez, amit vártak. Az ilyen esetek pedig nemcsak a nekik, de az eladónak is kellemetlenek lehetnek, hiszen az anyagi veszteség mellett az ügyintézés miatti időveszteséggel is számolnod kell, amely hosszú távon nem fenntartható vállalkozásod számára.

Elemezd a beérkező panaszokat

A sikeredhez vezető út első lépéseként az alábbi kérdések mentén dolgozd fel a beérkező panaszokat:

  • Történt már hasonló eset korábban? 
  • Hogyan reagáltál a panaszra?
  • Milyen gyakran fordulnak elő ugyanazok a panaszok?
  • Mindig más ügyfél tett panaszt? 

A kapott válaszokat áttekintve tisztább képet kaphatsz terméked vagy szolgáltatásod minőségéről és segíthetnek azok fejlesztésében is. Továbbá a problémás vásárlók támogatása pozitív hatást gyakorol vállalkozásod hírnevére és ügyfélkapcsolataidra egyaránt. 

Ha vásárlóid azt érzik, hogy foglalkozol velük, és folyamatosan igyekszel megoldani az őket érintő problémákat, az nagyban növelheti elégedettségüket és bizalmukat – ez pedig elengedhetetlen a hosszú távú üzleti sikerhez. 

Kérj elnézést

El sem hinnéd, hány ügyfél szíve repes az örömtöl pusztán csak attól, hogy mentegetőzések helyett elismerték a panaszának okát. Így hát ne becsüld le a bocsánatkérésben rejlő hatalmas erőt! 

Kövesd nyomon döntéseidet

Megoldottad az ügyfél panaszát, ezt megosztottad vele is, viszont nem kaptál rá még visszajelzést. Most hogyan tovább?

A válasz: nyomonkövetés! Ez történhet e-mail vagy egy felmérés formájában is, melyben szíves visszajelzést kérsz a panasza kezelésének módjáról, illetve hatékonyságáról. 

Szárnyald túl az elvárásaikat

Elismerted a hibádat, megoldottad és nyomon követted a hatékonyságát. Most itt a lehetőség, hogy újra felépítsd ügyfeled bizalmát! Kedveskedj neki egy köszöntőlevéllel, egy személyre szóló kuponnal, vagy engedd be a kulisszák mögé, és mutasd meg neki először legújabb termékeidnek listáját! 

Ne feledd, hogy mindig magasabb költséggel jár egy új vevőt bevonzanod webshopodba és vásárlásra ösztönöznöd, mint egy már meglévő, visszatérő vásárlót megtartanod. Ezért érdemes inkább növekedési lehetőségként tekintened a problémás vásárlókra, és tanulni az esetekből ahelyett, hogy bosszankodnál miattuk. 

Helyes hozzáállással és megfelelő ügyfélkezeléssel a vállalkozásod hírneve nőhet, a vevők elégedettsége pedig hosszú távon biztosabbá válhat.

Forrás: ConvKit, SuperOffice

Blog

Az eredetiség mindig nyer

A digitális világban, amelyben ma élünk, a fogyasztók nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az eredetiségnek, mint valaha, és ezért a márka feladata, hogy ezen értékeket biztosítsa. A Label Insight felmérése szerint az ügyfelek több mint 40%-a váltaná le jelenleg kedvelt márkáit, ha a konkurencia marketingstratégiája hitelességet tükrözne. Az egyik nagy hiba, hogy sokan túl sokat beszélnek a […]
2017-09-26
Blog

Mi kell a modern B2B ügyfeleknek?

A fiatalabb B2B ügyfélkör másképpen viselkedik, mint a korábbi generáció, így haladni kell a korral, hogy ki tudjuk szolgálni az igényeiket. Mi változott a B2B vevők között? Megváltozott az életmód, az információ gyorsabban terjed, tájékozottabbak, tudatosak. A vállalkozóknak emiatt át kell alakítani perspektívájukat. Már nem elég megérteni a terméket és a szolgáltatást, hanem átfogóan ismerni […]
2018-03-19
Blog

Öt nap közösségi média nélkül

El tudnád képzelni, milyen lenne ha törölnéd magad pár napra a social media csatornáidról? A The Next Web-en jelent meg Inés Casserly írása arról, hogyan változott meg az élete abban az öt napban, amikor törölte a telefonjáról az Instagram, Twitter, Snapchat, Facebook, Pinterest és LinkedIn alkalmazásokat, és erre az időre kijelentkezett minden fiókjából még a […]
2017-10-20
Blog

Google BigQuery összekötés Google Analytics 4-ben

Előző cikkünkben a Google Analytics 4-re való mielőbbi átállásáról és főbb funkcióiról írtunk, ezúttal pedig egy másik fontos funkciót, a Google BigQueryt és összeköttetési lehetőségeit mutatjuk be. 
2023-04-26
Blog

Messenger: automatikusan elinduló videós hirdetések

A Facebook talált egy újabb kiárusítható felületet a Messengerben, így már tesztelik az automatikusan elinduló videós hirdetéseket. Az újfajta reklámok a beérkező üzenetek között jelennek majd meg. Korábban felröppentek azok a hírek, hogy a mobilos Facebook appban már nem fér el több hirdetés, így érthető, hogy a vállalat keresett egy újabb mobilos felületet, ahol megjelenhetnek […]
2018-07-03
Blog

A hazai e-kereskedelem számokban – ilyen volt 2022!

Hogyan hatott az orosz-ukrán háború és a növekvő infláció a hazai e-commerce piacra? Melyek a leginkább preferált marketingeszközök és a legtöbb bevételt hozó csatornák? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Shoprenter 2022-es Nagy Webáruház Felmérése.
2022-12-15
Blog

Videós hirdetések percek alatt a Google új eszközével

A jelenleg még beta állapotában közzétett YouTube Video Builder nagyon is aktuális a jelenlegi helyzetben, egyfelől új lehetőséget nyújt cégeknek a megváltozott kommunikációs körülmények között is szem előtt maradni. Másfelől bárki számára ingyenesen előállíthatóvá teszi a hirdetések videós formáját, ami egy hagyományosan idő, nyersanyag és erőforrás függő területnek számít.
2020-04-28
Blog

Facebook: tesztelik a Sets nevű funkciót

A Facebook megtámadja a Pinterest-et a Sets nevű funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy több státuszfrissítést, fotót vagy videót válasszanak a felhasználók, és ezeket tematikus gyűjteményként osszák meg. A Facebook már évek óta próbálja felvenni a versenyt a Pinterest-tel. Gondoljunk csak a gyűjteményes hirdetésekre, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek elemeket mentesenek el a profiljuk kívánságlistáján. […]
2017-10-27
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató