Menü

Super Bowl: Miért vallottak kudarcot az idei reklámok?

by google news, február 11, 2016
A 2016-os év tíz legsikeresebb Super Bowl reklámját majdnem 2,9 millióval kevesebbszer osztották meg, mint a tavalyi legjobbakat. A közösségi oldalakon legtöbbször megosztott videó 893000 megosztást eredményezett, ami látványosan kevesebb, mint a tavalyi legjobb helyezett 2,9 millió megosztása. Mi okozhatta ezt? Talán az, hogy a hirdetők nem találták meg a korábbi évek győztes formuláját. Mitől […]

A 2016-os év tíz legsikeresebb Super Bowl reklámját majdnem 2,9 millióval kevesebbszer osztották meg, mint a tavalyi legjobbakat. A közösségi oldalakon legtöbbször megosztott videó 893000 megosztást eredményezett, ami látványosan kevesebb, mint a tavalyi legjobb helyezett 2,9 millió megosztása. Mi okozhatta ezt? Talán az, hogy a hirdetők nem találták meg a korábbi évek győztes formuláját.

Mitől vállik egy reklám vírusvideóvá?

Az Unruly Media minden reklámról rendelkezik megosztási adatokkal, egy hasznos elemző rendszer segítségével, amivel meg lehet becsülni egy reklám sikerét a közösségi oldalakon. A Share Rank ugyanis rendelkezik olyan mutatókkal, mint a megosztást befolyásoló közösségi motiváció és a videók által kiváltott pszichológiai válasz.

A korábbi videók eredményeiből azt a tanulságot lehet levonni, hogy a sikerhez okot kellett adniuk a megosztásra, valamint erős vagy heves reakciót kell kiváltaniuk a nézőből.
Bár a mutatók szubjektívek, jól működnek. A
2013-as évben a GoDaddy reklámja heves pszichológiai választ kapott (sokk, undor, meglepetés), de nem rendelkezett elegendő közösségi motivációval a megosztáshoz. Ennek következtében sokkal kisebb sikert ért el, mint a Budweiser és a Ram reklámja, ami boldogságot, melegséget és büszkeséget ébresztett, és közösségi motivációt is tartalmazott.

Nézzük meg az idei év legsikeresebb reklámjait!

  1. Doritos – Ultrasound

Az 50. Super Bowl leggyakrabban, 893465-ször megosztott videója valamilyen szinten megmutatja, mi volt az idei év videóinak a problémája. Mivel a versenytársai sem bírtak egyszerre kreativitással és közösségi motivációval, a Doritos nyerhette meg a versenyt, amiért erős választ váltott ki. A Doritos Facebook oldalán a videó vegyes fogadtatásra lelt.

A humor megosztó lehet, mert erős pszichológiai választ válthat ki a nézőkből, de az is előfordulhat, hogy az emberek elsősorban csak azért osztották meg a közösségi oldalakon, hogy „reakciót váltsanak ki” a barátaikból. Persze a Super Bowl  TV reklámjai több emberhez juthatnak el, mint az online videó, így a Doritos mégis célt érhetett el azzal, hogy egyszerűen emlékezetes volt a nézők számára.

https://youtu.be/vH2LsFcWOFY

  1. T-Mobile – Restricted Bling

A T-Mobile idei videója szintén humoros, de nem elképesztően vicces. 346854 megosztásával tavaly csak a negyedik helyre került volna. A közösségi megosztó erő leginkább Drake rajongói körében jelenik meg (akik szeretnék kiemelni a közös rajongásukat). Mivel a Drake rajongók száma elég nagy, és a Hotline Bling klip önmagában is mémmé vált az interneten, nem meglepő, hogy ennyi megosztás történt. A hirdetés nem mindenki számára volt érdekes: akik nem ismerik Drake-et, azokat nem ösztönözte megosztásra, valamint a legnagyobb rajongók számára a mém a megjelenés idején már kissé „lejárt lemez” volt.

A megosztástól függetlenül kockázatos taktika lehet egy cég vezetőit megjeleníteni egy reklámban. A szándék az, hogy más hálózatokat mutassanak be, de felvetődhet a nézőkben a képmutatás is. Korábban az Orange sikeresen használta ezt a taktikát, mert a vezetők inkább ostobák voltak, mint kapzsik, így a T-Mobile is hasonlót kívánt létrehozni, de kockázatosabb formában.

https://youtu.be/iMWzX0RC7f4

  1. Budweiser – Give a Damn

Az idei harmadik helyezett reklámot 301317-szer osztották meg, a Budweiser idei videójában könnyen meg lehet látni a problémát. A klip Helen Mirren ittas sofőröknek szóló szavaival rengeteg közösségi motivációt tartalmaz (hasznosság, dicsőség, közös élmény stb.), de nem feltétlenül vált ki elegendő pszichológiai hatást. Inkább tűnik közszolgálati hirdetésnek, mint egy remek reklámnak.

https://youtu.be/Rb2VXVmUga4

Hírek

Messenger: olvasott vagy olvasatlan?

Pár napja írtunk róla, hogy változásokra lehet számítani idén a Messenger felületén, és máris megérkezett egy újítás: nem láthatjuk azonnal, hogy elolvasták-e már az üzenetünket. A Messenger-t megnyitva láthatjuk a beszélgetések listájában, hogy elolvasták-e az általunk küldött üzenetet anélkül, hogy belépnénk a beszélgetésbe. Azonban sokaknál már nincs meg ez a lehetőség. Az újításnál már csak […]
2018-01-26
Hírek

Facebook: kulcsszavak némítása

Talán az egyik leghasznosabb Facebook újítása érkezett meg végre, amellyel az idegesítő tartalmakat is kiszűrhetjük. A Keyword Snooze nevű funkcióval különböző kulcsszavakat állíthatunk be, amelyeket 30 napra lenémíthatunk. Ez a funkció a bejegyzések jobb felső sarkában található menüből lesz elérhet és a bejegyzés szövege alapján ajánl majd fel kulcsszavakat a Facebook. Ez több szempontból is […]
2018-07-12
Hírek

Facebook: megérkezett a várva-várt részletes kereső!

Megérkezett a régóta várt részletes(ebb) kereső Facebookra, ami hiánypótló újdonságot jelent a közösségi oldalon. Bár a Google kereső részletes funkcióihoz képest még mindig gyerekcipőben jár, illetve sokszor pontatlan is, a fejlesztés iránya azonban bíztató. Az eddigi kulcsszó alapú keresés ugyanis kiegészült egy bal oldalsávban megjelenő menüvel, ahol választhatunk a találatok dátuma, tartalom megosztásakor megadott lokáció […]
2016-06-20
Hírek

Mikre kerestünk idén? Google toplista az év felkapott témáiról

A Google minden évben elkészíti a " Year in Search" összeállítását, amelyben az év legforróbb témái, legkeresettebb hírességei, filmjei és eseményei kerülnek listázásra. A "Year in Search" egyébként videóformátumban itt érhető el. Az első abszolút lista a minden idei keresésből felállított abszolút top lista, amin az év tíz legkeresettebb globális kifejezése látható: Pokemon Go iPhone […]
2016-12-28
Hírek

Google Analytics: hangalapú navigációt hoznak létre

Ha kérdés merül fel a weboldal vagy az alkalmazás adataival kapcsolatban, hamarosan már közvetlenül is meg lehet kérdezni az Analyticst. A Google Analytics egy olyan szolgáltatást fejleszt, aminek segítségével nem kell kattintással lekérdezni az adatokat, csupán megkérdezni a rendszertől. A fejlesztést Annissa Alusi termékmenedzser mutatta be, melynek során a feltett kérdésekre az Analytics néhány másodperc […]
2017-07-21
Blog

3 app Instás videó kontenthez

A videó az egyik legfontosabb formája a közösségi médiában megosztható tartalmaknak, az Instagram pedig számos lehetőséget ad saját videós kontent gyártására. Az Instagram posztok és story-k egyre elterjedtebb formája a különböző mozgóképes anyagok megosztása. Okostelefonjaink segítségével már nem kell, hogy költséges legyen a minőségi videótartalom gyártás. Ebben a bejegyzésben három olyan eszközt mutatunk, amik segítségével javíthatjuk […]
2019-03-13
Hírek

8 dolog, amit fontolj meg, mielőtt új közösségi média platformra lépsz

Új social media felületek gyakran bukkannak fel, kihívás tartani velük a lépést. Egy olyan világban, ahol igyekszünk minél jobban összekapcsolódni másokkal, egy új platformra való regisztráció okos döntésnek tűnhet. Azonban egy cég számára tudni kell, hol érdemes jelen lenni. Elvégre több potenciális ügyféllel szeretnénk összekapcsolódni, de nem biztos, hogy egy új platform erre a megfelelő. […]
2018-04-18
Blog

Fókuszban a Snapchat!

A Snapchat folyamatosan fejleszti üzleti kilátásait és új területeken próbálja meg felhasználói igényeit kielégíteni. Az üzleti kilátások javításának pedig egyszerű oka van, a közönség növekedése lelassult. Épp ezért született meg egy széles játékpaletta, vagyis a 'Snappables' ötlete, amivel egyedül és barátokkal egyaránt játszhatunk. Ez egy olyan webes játékplatform, amely a külső fejlesztőktől származó játékok széles […]
2019-03-27
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató