A Facebookon az elkötelezettség a legrosszabb módja a tartalom sikerének megítélésében. Ez talán meglepő, mert a legtöbb ember a sikeres forgalomra alapoz, hogy hányan lájkolnak, hányan szólnak hozzá és hányan osztják meg a tartalmat.
Természetesen ezek a mutatók bizonyos mértékig számítanak. Segítenek megítélni a tartalom sikerességét marketing szempontból, de nem ez az egyetlen módja a siker mérésének.
Sok valódi vásárló észleli a tartalmakat, el is olvassa, de nem foglalkozik azzal, mit rakunk ki a Facebook felületre. Nem lájkolnak, nem kommentelnek és nem osztanak meg, mégis vásárolnak. Tehát nem feltétlenül az jelenti a vállalkozás számára a pénzt, amelyet szeretnek a felhasználók, így az elkötelezettség nem vezet mindig sikerhez.
A tudatos vásárlók tudják, mit akarnak, így nem fognak minden bejegyzésre reagálni. Túl elfoglaltak ahhoz, hogy időt töltsenek egy hozzászólás csiszolgatásával. Az a vásárló, aki nem tudja mit akar, ő lesz az, aki megnyomja a reakció gombokat, hiszen ez egyfajta pozitív visszacsatolás számára, hogy reagált egy tartalomra, visszajelzett az oldalnak.
Akkor mégis hogyan mérjük a tartalmaink sikerességét?
Nézzük meg a bevételek összegét!
A következő alkalommal, amikor tartalmakat készítesz, akkor fontold meg, hogy mi jelent valójában bevételt. Felejtsd el, hogy mennyire örülsz egy népszerű posztnak, hány szívecske vagy mosoly érkezett a tartalmadra, tehát engedd el a kötődést! Ezek sokszor csupán hiúság mutatók.
Gondold végig a céljaidat, mit szeretnél elérni, és hozz létre megfelelő anyagokat a megfelelő emberek számára! Akik közvetlenül kapcsolatba lépnek veled és vásárlók lesznek, azoknak a száma jelenti a siker mértékegységét.