Már hónapok óta tesztelik a Facebook messengeres hirdetéseket Ausztráliában és Thaiföldön, most pedig elérkezett az idő, hogy globálisan megjelenjen.
A Facebook bejelentette, hogy a Messenger alkalmazás kezdőlapján hirdetések jelenhetnek meg különböző méretben, miután több hónapon keresztül sikeresen tesztelték két országban is. A vállalkozások ezzel egy új eszközt kapnak, amellyel elérhetik az ügyfeleket: a Facebook kampányok kiterjeszthetőek az üzenetküldő felületre.
A reklámok a Messenger nyitóoldalán, a beszélgetések alatt jelennek meg, nem a felhasználók beszélgetései között. Az, hogy milyen hirdetéseket látnak majd a felhasználók, az adott személy aktív beszélgetéseinek számátától és a telefon képernyőjétől függ majd.
A hirdetések a következő hónapokban terjedhetnek el globálisan is, jelenleg a felhasználók kis százaléka találkozhat csak az új funkcióval a beszélgetéseknél.
Ha egy személy a hirdetésre kattint a Messengeren belül, akkor egy kiválasztott webhelyre vagy Messenger beszélgetésbe irányítják át. Jelenleg csak a konverzió és a forgalom mérhető, de további mérőszámok lesznek majd elérhetőek a hatékonyság érdekében.
A Facebook áprilisban jelentette be, hogy 1,2 milliárd aktív felhasználója van a Messengernek, így a vállalat számára hatalmas bevételi forrást jelent a hirdetések elindítása az alkalmazásban.