Új évet írunk, ideje formába hozni magunkat az idei marketing trendeket illetően is, összeállításunkban az öt legjellemzőbb trendet gyűjtöttük csokorba.
A contentmarketing leginkább a blogolásról, ebookról és más írott tartalmakról szól, amikkel (például) emailfeliratkozókat lehet gyűjteni. Ez a stratégia fontos lesz a jövőben, de a brandeknek több kreativitásra lesz szükségük, ha komoly eredményekre vágynak: a vizuális tartalom fontosabbá válik, amint a keresőprogramok hatékonyabban tudják felismerni és azonosítani a képeket, amelyek meghatározzák, miről is szól a weboldalad.
Egyre több a tartalom, ezért jövőre a szélesebb szintek irányából el kell kezdenünk specializálódni és kidolgozni a részleteket. Egy (sokszor) megbeszélt, feldolgozott téma nem fog segíteni abban, hogy kitűnj a tömegből, ezért inkább minél specifikusabb, minél mélyebb infókkal próbáld kiszolgálni a még szűkebb réteget.
Miközben a marketingesek egyetértenek abban, hogy a videók hozzák a legtöbb ROI-t, a Syndacast szerint 2017-ben az összes forgalom 74%-a lesz videó. A közösségi média platformok – mint a Facebook – is erre fókuszálnak, amikor videóra optimalizálják a híreket. A videó segíti majd a SEO-t, a Google (akié a Youtube) pedig támogatja azokat a keresési eredményeiben.
Tény, hogy a cégek többet költenek tartalommarketingre, mint hirdetésre, és ez a trend folytatódni fog 2017-ben is, hiszen a content marketing sokkal költséghatékonyabb, mint más marketingmegoldások, és a cégek is egyre jobban felismerik ezt.
A tartalommarketingesek nagyon jók a látogatók megszerzésben, de kevésbé fókuszálnak a megtartásukra. 2017-ben, ennek meg kell változnia: naponta/hetente mérni kell az aktív felhasználókat, és fontos, hogy kialakuljon az elköteleződés: azt kell elérni, hogy ahelyett, hogy egyszer elolvasod blogot, gyakran visszatérj.
A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti és marketingtrendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017. január 26-án.