Idén hatodik alkalommal rendezik meg Magyarországon az Internetes Vásárlás Napját. Az egynapos e-kereskedelmi óriásakcióban több száz webáruház kínál különleges kedvezményeket.
Az Internetes Vásárlás Napja mozgósító céllal jött létre 2010-ben: a környezet- és időkímélő online vásárlást, valamint a biztonságos, készpénzmentes online fizetési módokat kívánja minél szélesebb körben népszerűsíteni. Az Internetes Vásárlás Napján elérhető egyedi akciókat minden évben egy megadott napon teszik elérhetővé a résztvevő partnerek a www.internetesvasarlasnapja.hu oldalon. Az esemény szervezője a Neo Interactive, a mozgalom mellé idén is a MasterCard és a Telenor álltak főtámogatóként, további támogató a Magyar Posta. Idén két jelentős újdonsággal készülnek a szervezők.
"A felhasználói szokások változása nyomán mobilon is kényelmesen használható felülettel jelentkeztünk idén. A másik fontos újdonság pedig az, hogy novemberről októberre hoztuk előre az Internetes Vásárlás Napját. Tettük ezt az e-kereskedő partnerek visszajelzései alapján, az e-kereskedők szakmai szervezetével, a SzEK.org-gal konzultálva. A SzEK-partnerség fontos hozadéka, hogy az online vásárláshoz kapcsolódó edukációs tartalmakat is elérhetővé tudunk tenni" - mondta Soós Gergely, az esemény ötletgazdája, a szervező Neo Interactive digitális ügynökség alapító-ügyvezetője.
A mozgalmat főleg az online vásárlások térnyerése hívta életre, ahogy a szervezők írják:
“Nem kell sorban állni, cipekedni, a munkahelyünkről is vásárolhatunk, és nem vagyunk nyitvatartási időhöz kötve. Azt is tudjuk, hogy biztonságos az internetes vásárlás. Hiszen például pontosan leellenőrizhető, hogy ki az eladó; vagy ha bármilyen oknál fogva nem tetszik a termék, akkor átvételétől kezdve még 14 napig elállhatunk a vásárlási szándéktól; és bankkártyás fizetés esetén ráadásul bármilyen rendellenesség esetén törölhető a tranzakció, és visszakapjuk a pénzünket. Az internetes vásárlás emellett a környezetet is kíméli, hiszen ilyenkor nem növeljük a közlekedési dugókban a bevásárlóközpont felé araszolgatva az amúgy is jelentős károsanyag-kibocsátást.”
"A karácsonyi 1-1,5 hónap sok kereskedőnél az év forgalmának kb. 40%-át adja, az e-kereskedelemben bármilyen kisebb negatív hír gyorsabban terjed, ami hatással lehet a kereskedő szezonjára, jobb ennek elébe menni. Az októberi DotCommerceDay az internet "Glamour napja", élő próbája a karácsonyi szezonnak. - mondta el Deák András, Next Wave Europe digitális ügynökség SmartCommerce igazgatója, majd hozzátette:
Ezeken a napokon jobbára csak arra a napra érvényes ajánlatokat kínálnak a kereskedők. Ilyen kereskedelmi aktivitásban csúcsra járatott napok jól kimutatják, mennyire bírja a kereskedő informatikai, logisztikai, ügyfélszolgálati háttérműveletei a terhelést. Ha bírja a kereskedő itt a strapát, akkor a karácsonyi időszakban is jó eséllyel áll elébe a vásárlói dömpingnek. Marketing szempontból is fontos időszak, az impulzus vásárlásokon keresztül el kell kapni a vásárlót. "
Érdekel az elektronikus kereskedelem és nem szeretnél lemaradni a legújabb trendekről?Még van pár hely az október 10-i CHECKLIST, AVAGY ÉRDEKLŐDÉSTŐL A LOJALITÁSIG e-kereskedelem konferenciára!