Rengeteg dolgot osztanak meg a Facebook-on, amely hamarosan kicsit kevesebb lesz, mivel a vállalat tett egy olyan lépést, amely bünteti azokat a tartalmakat, amelyek egyre inkább szeretnék az emberek elköteleződését.
A Facebook büntetni fogja az oldalak tulajdonosát és azokat az embereket, akik használják az “engagement bait”-et. Ezek a bejegyzések olyan szöveget tartalmaznak, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy lájkolják az oldalt, kommenteljenek vagy jelöljenek meg valakit annak érdekében, hogy minél szélesebb körben láthassák a tartalmakat.
Ezeket a fajta megjegyzéseket leginkább az üzenőfali játékoknál láthattuk, melyeket már eddig is tiltott a Facebook, de most még a megjelenést is lecsökkenti majd az ilyen oldalak számára.
Kivételek is vannak ezekre a megszorításokra, például olyan tartalmak, amelyekben eltűnt személyeket keresnek, utazási tippeket kérnek stb.
A Facebook úgy tűnik, hogy a legjobb felhasználói élmény kialakítására törekszik ezzel a lépésével is. A felhasználók így nem találkoznak azokkal az oldalakkal, akik csak az elérésüket szeretnék növelni.