Menü

Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében

by google news, november 11, 2016
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]

Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb éghajlatra tereli az efféle gondolatokat, s esetenként még egy képzeletbeli jobbhoroggal is ,,jutalmazza" magát a naiv ábrándokért.

Mindez érthető: nehéz fényes karrierről álmodozni úgy, ha valaki az álmait csupán önmagának dédelgeti. Ha cégéről, blogjáról, termékéről csupán ötven, száz, kétszáz ember tud, holott ez a szám lehetne ezer, tízezer vagy akár százezer is. Pedig a XXI. században alighanem tálcán nyújtják a siker kulcsát, ami mindössze két szóból áll: közösségi média.

közösségi médiábanBizonyára sokakban felmerült most a kérdés: ,,Miért nem gyarapodik a követőim száma, ha egyszer mindent megteszek a social media profilom kiépítésének érdekében?“
Az alábbi pontokban olyan hibákra szeretnénk felhívni a figyelmet, amelyek mindenképp kerülendők, ha komolyan vesszük a személyes brandünk kiépítését:

1. Nem posztolunk rendszeresen.
Ha legközelebb bejelentkezünk a profilunkba, jusson eszünkbe: most nem nézelődni, hanem dolgozni jöttünk. Az online közönségünk kiépítése kemény munka, amelynek nélkülözhetetlen kelléke, hogy eleget posztoljunk: akár naponta többször is. A bejegyzések arányával a követőink száma is gyarapodni fog!

woman-social-media2. Posztolunk, csak éppen rosszkor.
Hiába görgetjük az Instagramot már hajnalok hajnalán: ha a követőink inaktívak ebben az időszakban, még az alvásból is több hasznunk származhat, mint a bejegyzéseinkből. Ám, ez nem feltétlenül érvényes a többi közösségi platformra. Tapasztaljuk ki, hogy mely napszakokban a legaktívabb a célközönségünk, és ennek alapján időzítsük a bejegyzéseinket!

3. Könnyen felejthetőek a posztjaink.
A közösségi médiára is érvényes: minél gyakrabban látunk valamit, annál jobban belevésődik a memóriánkba. Ám ha rendszeresen posztolunk, az még önmagában nem elég. Az is fontos, hogy egyedi tartalmat közvetítsünk. Eközben próbáljunk minél közvetlenebbek maradni. Így elérhetjük, hogy az emberekben pozitív érzetet keltsen, ha meglátják a nevünket.

közösségi médiában

4. Mindenhol ott akarunk lenni.
Egyszerűen nem tudunk, és nem is kell minden felületen jelen lennünk. Bőven elég, ha csak azokon a platformokon hozunk létre fiókot, ahol a célközönségünk nagy része megtalálható. Így jóval több energiát fektethetünk a profilunk kiépítésébe!

5. Elvárjuk, hogy az emberek maguktól figyeljenek fel ránk.
Ha üzletet építünk, egyszerűen nem várhatjuk el a potenciális ügyfelektől, hogy csak úgy bekopogtassanak az ajtónkon. Ki kell építenünk a saját marketing stratégiánkat, és rendszeresen reklámoznunk a termékeinket. A közösségi média esetében ugyanez a helyzet: elképzelhető, hogy kezdetben százakat kell követnünk ahhoz, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet.

közösségi médiában
6. Nem közvetítünk valós értéket.
Ha csak cikkeket és képeket osztunk meg, mindenféle egyedi kommentár nélkül, egy idő után szörnyen unalmassá válhatunk: nem beszélve arról, hogy így a felhasználóknak sem adunk okot, hogy megosszák bejegyzéseinket. Tartsuk szem előtt: eredetiség nélkül képtelenség valós értéket közvetíteni.

7. Megfeledkezünk a vizuális tartalomról.
Statisztikák bizonyítják, hogy ha egy bejegyzés tartalmaz vizuális elemet (képet, videót, stb.), nagyobb a nézettségi aránya, mint egy szimpla szövegnek. Ezért aztán nem igényel hosszas magyarázatot, hogy miért olyan fontos a posztjaink rendszeres illusztrálása.

közösségi médiában8. Túlságosan magunkkal vagyunk elfoglalva.
Igazán szuper, ha különös érdeklődést tanúsítunk mondjuk a csillagképek iránt, ám a bútorgyártó cégünk ügyfélkörét ez aligha fogja érdekelni. És mivel ebben az esetben ők a legfontosabbak, próbáljuk meg mellőzni a profilunkba nem illő tartalmakat.

Természetesen a siker több rétegből tevődik össze. Ha tudatosan építjük karrierünket, (figyelembe véve a virtuális tér nyújtotta lehetőségeket) már alapból nyertesek vagyunk. Ahhoz azonban, hogy az általunk képviselt brand széles körben ismertté váljon, bizony jókora szerencse is szükséges. Korábbi cikkünk jó példa rá, hogy Magyarországon sem lehetetlen nagyszerű közösségi média-karriert befutni.

Tény, hogy nem válhat mindenkiből vezérigazgató és dollármilliomos, sem Bill Gates és Steve Jobs. Ám, elegendő munkával és energiával, valamint  a rendelkezésünkre álló erőforrások maximális kihasználásával akár mi is megírhatjuk a saját sikersztorinkat.

55534

Blog

Törődj többet magaddal: 10 lépés a sikerért

Itt az ideje, hogy elkezdj tenni a saját sikerességedért és karrieredért. Az alábbiakban tíz pontba szedtük a sikerhez vezető út kulcsfontosságú motívumait. Mikor el szeretnél érni valamit, vagy a legjobbat akarod kihozni magadból, az általában nagy elkötelezettséget és energiabefektetést igényel. Ha sikeressé vagy megbízhatóvá akarsz válni a munkahelyeden, vezetőként,  a saját vállalkozásodban, és kreatív a […]
2016-01-19
Karrier

Online projekt menedzser állásajánlat

Ügynökségünk magyar és nemzetközi ügyfelek keresőoptimalizlási feladatainak elvégzésére keres több éves tapasztalattal rendelkező online projekt menedzsert. Feladatok: Ügyfél, partner és projekt menedzsment – Napi kapcsolattartás ügyfelekkel – Napi kapcsolattartás stratégiai partnerekkel (fejlesztőkkel, kutatókkal, stb.) – Stratégiai prezentációk készítése – Kapacitásfigyelés, projekt menedzsment Riportok – Heti ügyfél riportok készítése – Havi ügyfél riportok készítése – Havi pénzügyi riportok készítése – Értékesítési riportok naprakészen tartása  – Havi […]
2016-07-08
Karrier

Folyamatos fejlődést szeretnénk? Így válasszunk munkaerőt!

Évtizedekkel ezelőtt az információ korántsem volt olyan könnyen elérhető, mint manapság. Az embereknek legjobb esetben is hosszú órákat, napokat kellett a szakirodalom megszerzésével és elolvasásával tölteniük, ahhoz, hogy egy-egy témát alaposabban körbejárhassanak és kellőképpen megalapozott szakmai döntést hozhassanak. Így egyáltalán nem meglepő, hogy a munkáltatók azokat a személyeket részesítették előnyben, akik nagy mennyiségű lexikális tudással, […]
2015-11-23
Karrier

11 inspiráló idézet a digitális világból

Számos kutatás foglalkozik a digitális világgal, illetve a hatékony vállalatirányítással. Ezen kutatások alapján készítettük az alábbi összeállítást, amiben korunk legnagyobb digitális vezetői beszélnek saját tapasztalataikról. Hiroshi Mikitani a Rakuten, japán internetes szolgáltató cég alapítója azokról a jellemzőkről írt, amelyek leginkább befolyásolják egy szervezet sikerét:  „A felhatalmazás nem jelentheti azt, hogy hagyjuk, hogy mindenki azt csináljon, amit […]
2016-01-27
Karrier

MKB Bank: FinTech Verseny

A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
2016-11-22
Karrier

Climate-KIC Accelerator program klímainnováció start-upok részére

  Van egy klímaváltozáshoz kapcsolódó ötleted, de nem tudod hogyan lehetne belőle életképes vállalkozás? Az akcelerációs program lényege, hogy az ötlettel pályázó start-up-ok a hazai üzleti szakértők révén megtanulják a piacra lépéshez szükséges üzleti tervezés, retorikai előadás-technika és egyéb üzletfejlesztési mesterfogásokat, majd az ötletük piaci elindításához – a három készültségi foktól függően – nemzetközi hálózati támogatást (pl. […]
2016-10-24
Hírek

Smart and Social Budapest-Nyerj 4000 eurót az ötletedhez

Társadalmi célú kezdeményezésed van, de nem tudod hogyan finanszírozd? Gondod van azzal, hogy hogyan tartsd fenn a szervezetedet? Üzleti modellt, befektetőt, sikeres crowd-funding kampányt vagy alternatív finanszírozási eszközöket keresel? Gyere el egynapos workshopunkra november 29-én, ahol holland és német példák alapján, szakértők segítségével segítünk neked egy fenntartható modell felállításában. 4000 eurós fődíj a leginnovatívabb pénzügyi […]
2016-10-25
Hírek

OKOSP@D PÁLYÁZATI FELHÍVÁS - T-Systems

Szeretnéd Te alakítani egyetemed, városod arculatát? Szívesen ücsörögsz barátaiddal parkokban, padokon? Gondoltál már arra, milyen jó lenne, ha ezek a padok nemcsak szépek lennének, de a környezetüket is formálnák, akár digitális szolgáltatásokat is nyújtanának? Tervezz egy padból Okosp@dot! Mi az ötletpályázat célja? Magyarország piacvezető infokommunikációs vállalata, a T-Systems Magyarország felhasználói ötleteket vár sorozatgyártásra alkalmas Okosp@d […]
2016-10-24
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató