Számos kutatás foglalkozik a digitális világgal, illetve a hatékony vállalatirányítással. Ezen kutatások alapján készítettük az alábbi összeállítást, amiben korunk legnagyobb digitális vezetői beszélnek saját tapasztalataikról.
Hiroshi Mikitani a Rakuten, japán internetes szolgáltató cég alapítója azokról a jellemzőkről írt, amelyek leginkább befolyásolják egy szervezet sikerét:
„A felhatalmazás nem jelentheti azt, hogy hagyjuk, hogy mindenki azt csináljon, amit akar. A Rakutennél a káosz elkerülésének egyik útját abban látjuk, hogy szigorúan használjuk a különböző teljesítmény mutatókat. Mindent mérünk, tudjuk, hogy mennyi időbe telhet egy projekt befejezése. Tudjuk, hogy hány mérnök kell ahhoz, hogy végrehajtsunk egy változtatást a rendszerben. Még azt is tudjuk, hogy mennyi idő kell egy alkalmazottnak ahhoz, hogy a lobbiból elérjen a cég tárgyalótermébe a 12. emeleten. Hogy a felhatalmazott alkalmazottak a feladatra koncentráljanak világos és konkrét célokat tűzünk ki eléjük.”
Az 1997-ben alapított Rakuten sikerességét jelenti, hogy a Forbes leginnovatívabb cégeit összefoglaló listáján az utóbbi években 19. helyre került.
Az innováció témájáról az Amazon alapítója, Jeff Bezos nyilatkozott:
„Ha az ügyfélköröd veled öregszik, akkor előbb-utóbb elavulttá vagy irrelevánssá válsz. Folyamatosan fel kell fedezned, hogy ki az új ügyfeled, és hogy mit tegyél, hogy örökre fiatal maradj.”
Az Apple jelenlegi vezérigazgatója, Tim Cook a rövidtávú gondolkodásról írt:
„A cégek összezavarodhatnak abban a kérdésben, hogy mi a céljuk, legyen az akár a bevétel, részvényárfolyam vagy bármi más. Vezetőként neked arra kell koncentrálnod, ami ezekhez vezet.”
A Forbes leginnovatívabb cégeinek listáján 55. helyen szereplő Tencent nevű kínai internetes szolgáltató portál alapítója, Pony Ma a ChinaDailyben az inspirációról nyilatkozott:
„Amikor még kis cég voltunk, az óriások vállára kellett állnunk, hogy felnőjünk. Ha távolabb láttam, az azért volt, mert az óriások vállán álltam. De mások másolása nem tehet naggyá. Szóval a kulcs az, hogy felfedezz egy remek ötletet, és helyi innovációt alkoss.”
Jack Ma, az Alibaba alapítója így gondolkodik az ügyfélközpontúságról:
„Az ügyfélnek kell lennie az elsőnek, az alkalmazottnak kell lennie a másodiknak, és csak ezután következnek a részvényesek a harmadik helyen.”
A PayPal és a Tesla alapítója, Elon Musk ezt írta a kreativitásról:
„Az a baj, hogy sok nagy cégnél, a procedúra a gondolkodás helyettesítőjévé válik. Arra bíztatnak, hogy úgy viselkedj, mint egy kis fogaskerék a komplex gépezetben. Őszintén, ez csak azt teszi lehetővé, hogy olyan embereket tarts meg, akik nem okosak, és nem is kreatívak.”
A felhasználói élményről az Uber alapítója, Travis Kalanick írt.
„Az Uber hatékonyság eleganciával fűszerezve.
Ezért veszek iPhone-t egy átlagos
mobiltelefon helyett, és ezért megyek egy jó étterembe, és fizetek egy kicsit többet. Az élményért.”
Marissa Mayer, a Yahoo vezérigazgatója szerint a vállalati kultúra különösen fontos a mai korban.
Ahogy elmondta:
“Az alkalmazottak, különösen a fiatalok többet akarnak egy fizetési csekknél...”
Az Oracle alapítója, Larry Ellison is hasonlóképpen gondolkodik:
„Rendkívül fontos, hogy gondoskodj az
alkalmazottaidról és nagyon, nagyon látványos.” majd hozzátette: „Mi az Oracle? Az emberek. A HR osztályunkra támaszkodunk, hogy felépítse ezt a szervezetet, segítsen megtalálni a megfelelő embereket, illetve segítsen fejlődni ezeknek az embereknek.”
Végezetül Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója így nyilatkozott a vállalati kultúráról:
„A Facebooknál igyekszünk erős székhelyű szervezet lenni, ami azt jelenti, hogy igyekszünk a feladatokat az emberekhez igazítani ahelyett, hogy az embereket alakítanánk a feladatokhoz.
Arra fókuszálunk, hogy mi az emberek természetes erőssége, és a vezetőségi időnket arra szánjuk, hogy megpróbálunk lehetőséget találni nekik, hogy minden nap használhassák ezeket az erősségeiket.”