Menü

9 social media trend 2018-ban

by google news, január 10, 2018
Az elmúlt évben sok fontos dolog történt a közösségi médián: a Facebook volt a legnépszerűbb, a Snapchat és az Instagram meghódította a fiatalokat, az Egyesült Államok elnöke 140 karakterben közölte a politikáját, az Apple bejelentette, hogy megváltoztatja a mobil eszközökkel való interakció módját…. A social media már készen áll az idei évre, számos új technológiai […]

Az elmúlt évben sok fontos dolog történt a közösségi médián: a Facebook volt a legnépszerűbb, a Snapchat és az Instagram meghódította a fiatalokat, az Egyesült Államok elnöke 140 karakterben közölte a politikáját, az Apple bejelentette, hogy megváltoztatja a mobil eszközökkel való interakció módját….

A social media már készen áll az idei évre, számos új technológiai fejlesztés folyik. Mutatunk 9 trendet, amire érdemes felkészülni 2018-ban.

1, A kiterjesztett valóság

Amikor megjelent az iPhone 8 és az iPhone X, már olyan készülékek voltak, amelyek tartalmaznak egy új chipet, amely lehetővé teszi a fokozott valóságélményt a felhasználóknak. Bár a kiterjesztett valóság még a kezdeti fázisban van például a mobil játékokban, de valószínűleg a közösségi média platformok megtalálják azt a technológiát, amellyel beépíthetik a mindennapokba.

2, Az Instagram történetek népszerűsítése

Több mint 200 millió ember használja az Instagram Storiest minden hónapban, ami 50 millióval több, mint a Snapchat felhasználóké - és az Instagram történetek még csak egy évesek! Ezzel az ütemmel a felhasználók majdnem fele használni fogja ezt a funkciót az év közepére, ami azt jelenti, hogy a felhasználókkal való kapcsolattartáshoz a márkáknak időt kell szánni a Stories-ra is.

3, Influencer marketing

Az influencerrel dolgozó cégek több mint 90%-a gondolja úgy, hogy sikeres. Nem meglepő, mivel a social media felületeken ez az új trend a közösséghez való kapcsolódáshoz és a meglévő közösség érdeklődésének a fenntartásához.

Tavaly láttuk, hogy a hagyományos hirdetési stratégiákat választó cégek megküzdöttek a felhasználókhoz való csatlakozáshoz. Ezért idén több márka fogja alkalmazni az influencer marketinget.

4, Fókuszban a Z generáció

A Z generáció értékesebb, mint a millenáris. A Z generáció ugyanis most lép be a munkaerőpiacra, így megnövekedett vásárlóerővel rendelkezik. A márkák elkezdték felismerni, hogy ennek megfelelően meg kell változtatni a social media stratégiát, és azokat a felületeket kell használni, amelyek népszerűek a körükben (pl. Snapchat, Instagram).

5, Üzenetküldő platformok használata

Több mint 2,5 milliárd ember használja az üzenetküldő alkalmazásokat világszerte, és a márkák mégis a közösségi médiára összpontosítanak. 2018-ban érdemes lesz több időt és pénzt befektetni az üzenetküldő alkalmazásokba, hogy elérjük a fogyasztókat. A mesterséges intelligencia és a chatbotok lehetővé teszik a márkák számára, hogy személyre szabott vásárlási élményt nyújtsanak például a Messenger, WhatsApp és Viber szolgáltatásokban.

6, Élő közvetítés kibővítése

Ami korábban egy újdonság volt, ma már a social media egyik fő alkotóelemévé vált. Ma már szinte minden márka elkezdte használni az élő közvetítést, hogy megragadják a követők figyelmét. Azok a cégek, akik eddig még nem alkalmazták, idén biztosan beépítik a havi tartalmi tervükbe.

7, A Twitter újratárgyalása

A Twitternek nem növekedett jelentősen a felhasználói bázisa 2017-ben, ezért a Twitter vezetésetörekedni fog arra, hogy átgondolja a platform működését.

8, Digitális hangout

A Houseparty egy videó hangout platform, amelyet naponta több millió ember használ, elsősorban a Z generáció. A platform annyira sikeres, hogy a Facebook állítólag hasonló funkciót szeretne létrehozni az alkalmazáson belül. Tudjuk, hogy a videó egyre fontosabbá válik a közösségi médiában, és a videócsoportok újabb elemei ennek a trendnek.

9, A Facebook VR terméke

A Facebook dolgozott a Space nevű projekten, melynek célja, hogy baráti kapcsolatot létesíthessenek VR-ben. Tekintettel arra, hogy a Facebook tulajdonosa az Oculusnak, egy virtuális valóság hardver- és szoftvervállalatnak, nem meglepő, hogy a közösségi média óriása egy ilyen platformot fejleszt, amellyel kihasználhatja az új technológiát.

Ha a Facebook készen áll 2018-ban ezt bevezetni, akkor valószínűleg ez lesz az első sikeres VR közösségi média termék

Összefoglalás

Számos új közösségi média trend van, amely hatással lesz a felhasználókra és a márkákra. Valószínű, hogy a videó streaming és a virtuális valóság elterjedt lesz. Emellett a márkák azok felé a felületek felé fordulnak, amelyet a Z generáció tagjai használnak. Arra is esély van, hogy a kiterjesztett valóság megjelenik a social media felületeken. Bármilyen változás is történik, a márkáknak igazodniuk kell ehhez.

Hírek

Ecommerce Expo

Online értékesítesz, de elégedetlen vagy a bevételeiddel? Szeretnél idén sokkal több vevőt szerezni, mint 2015-ben? Akkor szerencséd van, ugyanis 2016-ban jön először az Ecommerce Expo – a legnagyobb KKV rendezvény, ahol az online üzletek a vevőszerzés fortélyairól tanulhatnak minden korábbinál hatékonyabb módon! Több mint szakmai 15 előadást hallgathatsz meg az internetes és a klasszikus (offline) […]
2016-02-17
Hírek

Milyen marketing csatornákon legyünk jelen jövőre?

Amikor marketing költségvetést tervezünk, mindig el kell dönteni mely marketing csatornákon, platformokon leszünk a legsikeresebbek, hova érdemes erőforrást átcsoportosítani. Mindg nagy kérdé azonban, hogy hol lesznek a potenciális vásárlóink, ügyfeleink? Facebook, Snapchat, YouTube vagy Google AdWords? Merre induljunk? Összeállításunkban ezekre a kérésekre keressük a válasz, adunk tanácsokat az olvasónak.  Íme tehát 5 trend, amit tudnod kell […]
2016-12-19
Hírek

Instagram: szponzorált tartalmak jelölése

Az Instagram-on elérhetővé vált a szponzorált tartalmak jelölése, így a felhasználók számára egyértelmű, melyek a támogatott tartalmak a “paid partnership with” tag jelöléssel. A felhasználók automatikusan érzékelhetik, hogy egy-egy személy valamilyen cég által szponzorált tartalmat tesz közzé, mivel használni fogja az erre alkalmas tag-et. Ha egy adott influencer ezt elfelejti ezt jelölni, akkor emlékeztetik erre […]
2017-11-16
Hírek

Jön a Fiatal Vállalkozók Hete!

Vállalkoznál, de félsz a kudarctól? Nem tudod, hogyan kezdj bele? Érdekel, mások hogyan csinálták? November 14-én kilencedik alkalommal indul el a Fiatal Vállalkozók Hete azzal a nem titkolt céllal, hogy még több fiatalnak segíthessenek az ötletelésében, elindulásában, kudarcaik minimalizálásában. Öt napon keresztül országszerte hat helyszínen (Budapesten, Zalaegerszegen, Egerben, Pécsett, Győrött és Székesfehérvárott) várják a résztvevőket […]
2016-11-10
Hírek

Facebook: indítják a Messenger hirdetéseket

Már hónapok óta tesztelik a Facebook messengeres hirdetéseket Ausztráliában és Thaiföldön, most pedig elérkezett az idő, hogy globálisan megjelenjen. A Facebook bejelentette, hogy a Messenger alkalmazás kezdőlapján hirdetések jelenhetnek meg különböző méretben, miután több hónapon keresztül sikeresen tesztelték két országban is. A vállalkozások ezzel egy új eszközt kapnak, amellyel elérhetik az ügyfeleket: a Facebook kampányok […]
2017-07-13
Hírek

Viszlát Google AdWords!

A Google 2000. október 23-án indította el az internetes hirdetések piacát átalakító AdWords szolgáltatását, amivel célzott hirdetéseket lehet megjeleníteni a Google és más szolgáltatásokban, illetve harmadik fél oldalán. Nagy bejelentést tettek, ugyanis július 24-én lecserélik az AdWords nevet, ekkor jelenik meg a Google Ads márkajegy az új emblémával. Ezzel egy időben az URL-cím is megváltozik, […]
2018-07-18
Hírek

Instagram: tesztelik a canvas hirdetéseket a történetekben

Egy évvel azután, hogy a Facebook azt mondta, kiterjeszti a canvas hirdetésformátumot az Instagram-ra, elkezdték tesztelni a felhasználók történetein keresztül. Az Instagram Stories-ban megjelenő hirdetések teljes képernyős élményt nyújtanak, amely segíthet a marketing szakemberek számára a lenyűgöző márka vagy termék bemutatásában. A teszt csak bizonyos cégek számára elérhető, akik az Instagram API-ján keresztül vásárolhatják meg. […]
2017-09-07
Hírek

Facebook: nagy változások jönnek

A Facebook hírfolyamának algoritmusa nagymértékben megváltozik: az aktív tartalomra helyezik a hangsúlyt, nagyobb teret kapnak a kommentek, az olvasmányos bejegyzések, az élő videók és minden olyan tartalom, amelyek körül párbeszédek alakulnak ki. Azok a posztok, amelyeket mindenki csak lájkol és továbbgörget, háttérba szorulnak majd. Mark Zuckerberg csütörtökön jelentette be, hogy újragondolták a hírfolyamokat, mivel az […]
2018-01-12
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató