Az elmúlt évben sok fontos dolog történt a közösségi médián: a Facebook volt a legnépszerűbb, a Snapchat és az Instagram meghódította a fiatalokat, az Egyesült Államok elnöke 140 karakterben közölte a politikáját, az Apple bejelentette, hogy megváltoztatja a mobil eszközökkel való interakció módját….
A social media már készen áll az idei évre, számos új technológiai fejlesztés folyik. Mutatunk 9 trendet, amire érdemes felkészülni 2018-ban.
1, A kiterjesztett valóság
Amikor megjelent az iPhone 8 és az iPhone X, már olyan készülékek voltak, amelyek tartalmaznak egy új chipet, amely lehetővé teszi a fokozott valóságélményt a felhasználóknak. Bár a kiterjesztett valóság még a kezdeti fázisban van például a mobil játékokban, de valószínűleg a közösségi média platformok megtalálják azt a technológiát, amellyel beépíthetik a mindennapokba.
2, Az Instagram történetek népszerűsítése
Több mint 200 millió ember használja az Instagram Storiest minden hónapban, ami 50 millióval több, mint a Snapchat felhasználóké - és az Instagram történetek még csak egy évesek! Ezzel az ütemmel a felhasználók majdnem fele használni fogja ezt a funkciót az év közepére, ami azt jelenti, hogy a felhasználókkal való kapcsolattartáshoz a márkáknak időt kell szánni a Stories-ra is.
3, Influencer marketing
Az influencerrel dolgozó cégek több mint 90%-a gondolja úgy, hogy sikeres. Nem meglepő, mivel a social media felületeken ez az új trend a közösséghez való kapcsolódáshoz és a meglévő közösség érdeklődésének a fenntartásához.
Tavaly láttuk, hogy a hagyományos hirdetési stratégiákat választó cégek megküzdöttek a felhasználókhoz való csatlakozáshoz. Ezért idén több márka fogja alkalmazni az influencer marketinget.
4, Fókuszban a Z generáció
A Z generáció értékesebb, mint a millenáris. A Z generáció ugyanis most lép be a munkaerőpiacra, így megnövekedett vásárlóerővel rendelkezik. A márkák elkezdték felismerni, hogy ennek megfelelően meg kell változtatni a social media stratégiát, és azokat a felületeket kell használni, amelyek népszerűek a körükben (pl. Snapchat, Instagram).
5, Üzenetküldő platformok használata
Több mint 2,5 milliárd ember használja az üzenetküldő alkalmazásokat világszerte, és a márkák mégis a közösségi médiára összpontosítanak. 2018-ban érdemes lesz több időt és pénzt befektetni az üzenetküldő alkalmazásokba, hogy elérjük a fogyasztókat. A mesterséges intelligencia és a chatbotok lehetővé teszik a márkák számára, hogy személyre szabott vásárlási élményt nyújtsanak például a Messenger, WhatsApp és Viber szolgáltatásokban.
6, Élő közvetítés kibővítése
Ami korábban egy újdonság volt, ma már a social media egyik fő alkotóelemévé vált. Ma már szinte minden márka elkezdte használni az élő közvetítést, hogy megragadják a követők figyelmét. Azok a cégek, akik eddig még nem alkalmazták, idén biztosan beépítik a havi tartalmi tervükbe.
7, A Twitter újratárgyalása
A Twitternek nem növekedett jelentősen a felhasználói bázisa 2017-ben, ezért a Twitter vezetésetörekedni fog arra, hogy átgondolja a platform működését.
8, Digitális hangout
A Houseparty egy videó hangout platform, amelyet naponta több millió ember használ, elsősorban a Z generáció. A platform annyira sikeres, hogy a Facebook állítólag hasonló funkciót szeretne létrehozni az alkalmazáson belül. Tudjuk, hogy a videó egyre fontosabbá válik a közösségi médiában, és a videócsoportok újabb elemei ennek a trendnek.
9, A Facebook VR terméke
A Facebook dolgozott a Space nevű projekten, melynek célja, hogy baráti kapcsolatot létesíthessenek VR-ben. Tekintettel arra, hogy a Facebook tulajdonosa az Oculusnak, egy virtuális valóság hardver- és szoftvervállalatnak, nem meglepő, hogy a közösségi média óriása egy ilyen platformot fejleszt, amellyel kihasználhatja az új technológiát.
Ha a Facebook készen áll 2018-ban ezt bevezetni, akkor valószínűleg ez lesz az első sikeres VR közösségi média termék
Összefoglalás
Számos új közösségi média trend van, amely hatással lesz a felhasználókra és a márkákra. Valószínű, hogy a videó streaming és a virtuális valóság elterjedt lesz. Emellett a márkák azok felé a felületek felé fordulnak, amelyet a Z generáció tagjai használnak. Arra is esély van, hogy a kiterjesztett valóság megjelenik a social media felületeken. Bármilyen változás is történik, a márkáknak igazodniuk kell ehhez.