Menü

9 social media trend 2018-ban

by google news, január 10, 2018
Az elmúlt évben sok fontos dolog történt a közösségi médián: a Facebook volt a legnépszerűbb, a Snapchat és az Instagram meghódította a fiatalokat, az Egyesült Államok elnöke 140 karakterben közölte a politikáját, az Apple bejelentette, hogy megváltoztatja a mobil eszközökkel való interakció módját…. A social media már készen áll az idei évre, számos új technológiai […]

Az elmúlt évben sok fontos dolog történt a közösségi médián: a Facebook volt a legnépszerűbb, a Snapchat és az Instagram meghódította a fiatalokat, az Egyesült Államok elnöke 140 karakterben közölte a politikáját, az Apple bejelentette, hogy megváltoztatja a mobil eszközökkel való interakció módját….

A social media már készen áll az idei évre, számos új technológiai fejlesztés folyik. Mutatunk 9 trendet, amire érdemes felkészülni 2018-ban.

1, A kiterjesztett valóság

Amikor megjelent az iPhone 8 és az iPhone X, már olyan készülékek voltak, amelyek tartalmaznak egy új chipet, amely lehetővé teszi a fokozott valóságélményt a felhasználóknak. Bár a kiterjesztett valóság még a kezdeti fázisban van például a mobil játékokban, de valószínűleg a közösségi média platformok megtalálják azt a technológiát, amellyel beépíthetik a mindennapokba.

2, Az Instagram történetek népszerűsítése

Több mint 200 millió ember használja az Instagram Storiest minden hónapban, ami 50 millióval több, mint a Snapchat felhasználóké - és az Instagram történetek még csak egy évesek! Ezzel az ütemmel a felhasználók majdnem fele használni fogja ezt a funkciót az év közepére, ami azt jelenti, hogy a felhasználókkal való kapcsolattartáshoz a márkáknak időt kell szánni a Stories-ra is.

3, Influencer marketing

Az influencerrel dolgozó cégek több mint 90%-a gondolja úgy, hogy sikeres. Nem meglepő, mivel a social media felületeken ez az új trend a közösséghez való kapcsolódáshoz és a meglévő közösség érdeklődésének a fenntartásához.

Tavaly láttuk, hogy a hagyományos hirdetési stratégiákat választó cégek megküzdöttek a felhasználókhoz való csatlakozáshoz. Ezért idén több márka fogja alkalmazni az influencer marketinget.

4, Fókuszban a Z generáció

A Z generáció értékesebb, mint a millenáris. A Z generáció ugyanis most lép be a munkaerőpiacra, így megnövekedett vásárlóerővel rendelkezik. A márkák elkezdték felismerni, hogy ennek megfelelően meg kell változtatni a social media stratégiát, és azokat a felületeket kell használni, amelyek népszerűek a körükben (pl. Snapchat, Instagram).

5, Üzenetküldő platformok használata

Több mint 2,5 milliárd ember használja az üzenetküldő alkalmazásokat világszerte, és a márkák mégis a közösségi médiára összpontosítanak. 2018-ban érdemes lesz több időt és pénzt befektetni az üzenetküldő alkalmazásokba, hogy elérjük a fogyasztókat. A mesterséges intelligencia és a chatbotok lehetővé teszik a márkák számára, hogy személyre szabott vásárlási élményt nyújtsanak például a Messenger, WhatsApp és Viber szolgáltatásokban.

6, Élő közvetítés kibővítése

Ami korábban egy újdonság volt, ma már a social media egyik fő alkotóelemévé vált. Ma már szinte minden márka elkezdte használni az élő közvetítést, hogy megragadják a követők figyelmét. Azok a cégek, akik eddig még nem alkalmazták, idén biztosan beépítik a havi tartalmi tervükbe.

7, A Twitter újratárgyalása

A Twitternek nem növekedett jelentősen a felhasználói bázisa 2017-ben, ezért a Twitter vezetésetörekedni fog arra, hogy átgondolja a platform működését.

8, Digitális hangout

A Houseparty egy videó hangout platform, amelyet naponta több millió ember használ, elsősorban a Z generáció. A platform annyira sikeres, hogy a Facebook állítólag hasonló funkciót szeretne létrehozni az alkalmazáson belül. Tudjuk, hogy a videó egyre fontosabbá válik a közösségi médiában, és a videócsoportok újabb elemei ennek a trendnek.

9, A Facebook VR terméke

A Facebook dolgozott a Space nevű projekten, melynek célja, hogy baráti kapcsolatot létesíthessenek VR-ben. Tekintettel arra, hogy a Facebook tulajdonosa az Oculusnak, egy virtuális valóság hardver- és szoftvervállalatnak, nem meglepő, hogy a közösségi média óriása egy ilyen platformot fejleszt, amellyel kihasználhatja az új technológiát.

Ha a Facebook készen áll 2018-ban ezt bevezetni, akkor valószínűleg ez lesz az első sikeres VR közösségi média termék

Összefoglalás

Számos új közösségi média trend van, amely hatással lesz a felhasználókra és a márkákra. Valószínű, hogy a videó streaming és a virtuális valóság elterjedt lesz. Emellett a márkák azok felé a felületek felé fordulnak, amelyet a Z generáció tagjai használnak. Arra is esély van, hogy a kiterjesztett valóság megjelenik a social media felületeken. Bármilyen változás is történik, a márkáknak igazodniuk kell ehhez.

Hírek

Instagram: mások fotóit is megoszthatjuk

Nemrégiben bejelentették, hogy az Instagramon már lehet trükközés nélkül tartalmakat időzíteni, de kiderült, hogy ezt csak az üzleti felhasználók tehetik majd meg egy menedzselő appon keresztül, amelyek többsége fizetős. Ez azt jelenti, hogy a tartalmak időzítéséért fizetni kell a marketingeseknek. Most újabb funkcióval bővítik az Instagramot: lehetővé teszik, hogy a más által közzétett tartalmakat a […]
2018-02-12
Hírek

Smart and Social Budapest-Nyerj 4000 eurót az ötletedhez

Társadalmi célú kezdeményezésed van, de nem tudod hogyan finanszírozd? Gondod van azzal, hogy hogyan tartsd fenn a szervezetedet? Üzleti modellt, befektetőt, sikeres crowd-funding kampányt vagy alternatív finanszírozási eszközöket keresel? Gyere el egynapos workshopunkra november 29-én, ahol holland és német példák alapján, szakértők segítségével segítünk neked egy fenntartható modell felállításában. 4000 eurós fődíj a leginnovatívabb pénzügyi […]
2016-10-25
Hírek

Instagram: nem jelzik a képernyőfotót

Hónapok óta lehet hallani, hogy azok a felhasználók értesítést kapnak, akiknek képernyőképet készítenek a Storiesról. A funkciót végül nem vezetik be. Sokan örültek volna ennek, hiszen gyakran próbálnak így tartalmat lopni a felhasználóktól vagy olyan személyes történeteket örökítenek így meg, amelynek a tulajdonos nem örül. A tesztelést végül mégis leállították pedig hasznos védelmi eszköz lett […]
2018-06-28
Hírek

Instagram: archiválható történetek

Az Instagram Stories funkciója hatalmas sikert aratott, a 24 órán belül eltűnő fotókat és videókat már több mint 300 millióan osztják meg naponta. Most azonban egy alapvető tulajdonsága változik meg ezeknek a történeteknek: mostantól archiválni is lehet a történeteket és a legjobb pillanatokból összefoglaló is közölhető. A Highlights, azaz az összefoglaló a profil leírása alatt […]
2017-12-11
Hírek

Google Chrome: iOS-en is megjelentek a gyorsított mobilos oldalak

A Google múlt heti bejelentése után minden iOS alapú eszközön elérhetővé tette a Google Chrome alkalmazában is az Accelerated Mobil Pages ( AMP), vagyis gyorsított mobil oldalak technológiát. Az újdonsággal ezentúl az AMP technológiával épült oldalak rögtön betöltődnek majd, közvetlenül a Google találati oldaláról történő “átkattintáskor”. Bár az újítás csak a legfrissebb Chrome alkalmazásokban elérhető […]
2016-08-01
Hírek

Facebook: nagy változások jönnek

A Facebook hírfolyamának algoritmusa nagymértékben megváltozik: az aktív tartalomra helyezik a hangsúlyt, nagyobb teret kapnak a kommentek, az olvasmányos bejegyzések, az élő videók és minden olyan tartalom, amelyek körül párbeszédek alakulnak ki. Azok a posztok, amelyeket mindenki csak lájkol és továbbgörget, háttérba szorulnak majd. Mark Zuckerberg csütörtökön jelentette be, hogy újragondolták a hírfolyamokat, mivel az […]
2018-01-12
Hírek

Instagram: hamarosan hashtag-eket is követhetünk

Az Instagram új funkciót kezdett el tesztelni néhány felhasználónál: hashtag-eket kezdhetnek el követni. Az Instagram-on az utóbbi időben rengeteg újdonságot fejlesztettek, változott az algoritmus is, így vannak olyan tartalmak, amelyek már nem jelennek meg gyakran a felhasználóknak. Éppen ezért úgy érzik, hogy lehetőséget kell adni a felhasználóknak arra, hogy olyan fotókat, videókat lássanak, amelyek jobban […]
2017-11-11
Hírek

Gmail: internet nélküli levelezés

A Gmail több funkcióval is bővült mostanában, illetve egy ráncfelvarráson is átesett. Ezeknek az egyike, hogy offline is tudunk dolgozni a levelezésben. Kereségheltünk, törölhetünk és archiválhatunk is beérkező üzeneteket, sőt még új levelet is írhatunk. Természetesen ilyenkor a levelet akkor küldi el a rendszer, amikor újra internet közelében lesz az eszközünk. A funkciót a Chrome […]
2018-05-24
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató