Egy évvel azután, hogy a Facebook azt mondta, kiterjeszti a canvas hirdetésformátumot az Instagram-ra, elkezdték tesztelni a felhasználók történetein keresztül.
Az Instagram Stories-ban megjelenő hirdetések teljes képernyős élményt nyújtanak, amely segíthet a marketing szakemberek számára a lenyűgöző márka vagy termék bemutatásában. A teszt csak bizonyos cégek számára elérhető, akik az Instagram API-ján keresztül vásárolhatják meg.
A canvas kampányok az alkalmazásokra hasonlítanak, nem tűnnek első ránézésre direkt hirdetésnek. Ennek kiterjesztése az Instagram-ra további bizonyíték arra, hogy az emberek a történetekben is hajlandóak kattintani.
Az ellenőrzött profilok számára már 2016. november óta elérhető a lehetőség, hogy linkeket csatoljanak a történeteikhez, amelyeket az emberek megtekinthetnek. Számos márka visszajelzése alapján mondható, hogy ezek nagy forgalmat generáltak a márkák számára.