Hiába lehet megfelelően célozni online a közönséget, a hirdetések és tartalmak néha így is irrelevánsak vagy nem érdekli a felhasználókat. Miért lehet ez? A közösségi médiát azért használja az emberek többsége, hogy kapcsolatban legyen a barátaival, szórakozzanak. Ez akkor is így van, ha néha terméket vagy szolgáltatást is keresnek a felületeken. Tehát sokakat csak bosszantanak a hirdetések, amelyek tolakodóak és unalmasak számukra.
A fogyasztók nyitottak. Szeretnének értesülni az újdonságokról, követni a divatot és értesülni a legújabb technológiai trendekről. A márkák követésével éppen ezért a legfrissebb és legfontosabb tudnivalókra kíváncsiak.
Ezenkívül a social media lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy hangot adjanak a véleményüknek, közvetlen kapcsolatba kerülhessenek egy adott céggel. A jó hír a márkák számára, hogy ha negatív véleményt is kapnak az oldalaikon, egy megfelelő reakcióval az emberek számára még kedveltebbek lehetnek.
Íme néhány tipp, amit szem előtt tartva sikeresebb lehet a közösségi média hirdetés:
1, Mutass be újdonságokat!
A fogyasztók azokat a tartalmakat kedvelik, amelyek hasznosak és relevánsak számukra, nem összezavarják őket. Azok a márkák kedveltebbek, akik bemutatják a közelgő trendeket, értéket adnak a felhasználóknak, hozzájárulnak a jobb közösségi média élményhez. Ezzel egy sokkal fogékonyabb közönséget érhetsz el.
2, Használj videós tartalmakat!
A felhasználók nem szeretik egy adott termék vagy szolgáltatás hirdetését látni, amikor görgetnek a hírfolyamban. Ha egy hasznos videós tartalommal vagy jelen, akkor ki fogsz tűnni a sablonos hirdetések közül, hiszen jobban örülnek a barátok képei között felbukkanó érdekes videóknak, mint a megszokott képes hirdetéseknek.
3, Legyél elérhető!
Az azonnali üzenetküldés hatékony eszköz lehet a fogyasztói kérdések megválaszolásához, a panaszok kezeléséhez és az ügyfélkapcsolatok építéséhez. Azáltal, hogy azonnal és személyes módon reagálsz az embereknek, szorosabb kapcsolatot építhetsz ki. Amennyiben nincs lehetőséged egy megfelelő ügyfélszolgálatot fenntartani a közöségi média felületeken, akkor megoldást jelenthet az is, ha például chatbotot fejlesztesz a Messengerbe. Fel kell ismerni, hogy a fogyasztók real time szeretnének a márkákkal kommunikálni.
4, Tesztelj!
A márkák sokszor nem költenek arra, hogy teszteljék a közönséget. Így azonban nem tudják lemérni a hirdetések hatékonyságát. Ha nem tudod, hogy egy újdonság vagy egy régóta használt eszköz megfelelőbben működne egy kis módosítással, akkor nem lehetsz olyan hatékony. Egy kisebb összeg is elegendő arra, hogy megtudd, melyik kreatív, melyik szöveg vagy melyik célzás működik hatékonyabban.
5, Figyelj a közönségedre!
Azok a márkák, akik aktívan figyelnek a felhasználóikra és reagálnak az igényeikre, ők sokkal sikeresebbek. Figyelj arra, miről beszél a célközönséged, mi iránt érdeklődik, és kösd össze ezeket az üzeneteiddel. Ezzel sokkal szimpatikusabb leszel, így többen köteleződnek el a márkád iránt.