Hívhatjuk őket milleniumiaknak, Y generációnak vagy fiatal felnőtteknek. Azokra az emberekre használjuk ezeket a címkéket, akik 1980 és 2000 között születtek. Ők az a korosztály, akik a technológia rohamos fejlődése alatt születtek, és ez sok szempontból befolyásolja a tevékenységüket, életfelfogásukat és személyiségüket. Ők jelentik a fogyasztói társadalom húzóerejét, hiszen naprakészek az aktuális trendeket illetően, és a nap 24 óráját kimaxolják, a lehető legtöbb élményt szerezve.
Ezt használják ki a márkák is, akik folyamatos versenyben vannak, hogy megnyerjék az Y generációt, mint fogyasztói réteget. A vállalatoknak kreatívnak kell lenniük, hiszen ez a generáció nem kedveli, ha erőszakosan akarnak eladni nekik valamit. Erre 4 nagyszerű példát hozunk most fel.
A 2008-ban alapított cég szálláshelyfoglalással foglalkozik, de elég rendhagyó módon. A lényege, hogy a felhasználók a helyieknél foglalhatnak szobát, lakást, de akár még kastélyt is. Az egyik ilyen szlogenjük, a „Mindenhol otthon”, ahol biztosítják az érdeklődőket, hogy bizony a vendéglátók mindenhol megteremtik az odatartozás érzését, amihez egy videó is elérhető. A felhasználók között természetesen az Y generáció tagjai vannak túlnyomó többségben.
2. Domino's Pizza
Az amerikai étteremlánc nemzetközi franchise rendszerben működő vállalat, ami ma már Magyarországon is elérhető a pizzarajongók számára. A márka erőssége, hogy az az Y generációt célozva – akik nagy pizza fogyasztó hírében állnak- minden közösségi felületen képviseltetik magukat, legyen szó Pinterestről, Twitterről vagy Instagramról.
Legutóbb például az angol Domino’s Pizza tweetelte, hogy már Snapchaten is elérhetőek, a Snapchet hirdetési lehetőségeiről itt írtunk korábban.
3.Nike – az élmények biztosítója
A világhírű cég az Y generáció azon tulajdonságát használja ki, hogy állandóanélményeket szeretnének szerezni. Legyen szó utazásról, étkezésről, múzeum látogatásról vagy sportról. A képeken az Instagramon, és a Youtube-ra feltöltött videóiban is garantálja, hogy a cég termékei a mindennapi élet részei és kellékei. A YouTube-ra készített Margot vs Lily videósorozat például az Y generáció női tagjait szólítja meg, ennek ellenére mindkét nem körében népszerűvé váltak a 10 perces videók.
https://www.youtube.com/watch?v=Iggq7fbL6-8
4.Carlsberg – ne légy felszínes
A márka azt ismerte fel, hogy mélyebbé kell vállalnia egy reklámnak, ha az Y generációt meg akarja nyerni. A sikeres marketingnél fontos mindig ismerni, kit is akarunk megcélozni, így a Carlsberg egy humorral teli reklámmal rukkolt elő április végén a Twitteren, ami magáért beszél: