Menü

Felkészülni, vigyázz, Google Analytics 4 átállás!

by Szlaukó Barbara, April 13, 2023
Vészesen közeledik a webanalitikai feladatok egyik legnagyobbika, a Google Analytics 4-re való átállás határideje. Az átállás az analitikai termékek fejlesztése mellett az egész rendszer cseréjét is jelenti, a megismert fogalmak helyett pedig újak kerülnek előtérbe.

Mi is az a Google Analytics 4?

A Google Analytics 4 (GA4) egy olyan új analitikai rendszer, amit azért hoztak létre, hogy leváltsák a jelenleg használt Universal Analyticset. Az átállás végső dátuma 2023. július 1., a régi Analytics fiókok ezután nem fognak új adatokat gyűjteni. Az évi összehasonlításákhoz és elemzésekhez csak nagyon nehezen és igen hiányosan lehet majd hozzáférni, az ilyen szintű adatveszteség következménye pedig akár 20-30%-os bevételkieséshez és jelentős versenyhátrányhoz vezethet! 

Milyen új, főbb funkciókat tartogat a GA4?

Eszközök közötti vásárlási folyamat

A vásárlási folyamat tanulmányozása a Google Analytics 4-ben teljesen más élményt jelent a felhasználók számára. Az eszközökön keresztüli jelentéskészítési lehetőségekkel sokkal részletesebben tekinthetjük meg a platformok közötti folyamatokat.

AI előrejelzés

A csak a GA4-en elérhető új funkciók egyike a mesterséges intelligencia előrejelzése. Ez áttekinti a célszegmenseket, és megalapozott feltételezéseket tesz a vásárlás, a lemorzsolódás valószínűségéről, sőt, még részleteket is közöl arról, hogy az egyes ügyfélszegmensek milyen potenciális bevételt termelhetnek a vállalkozás számára.

Data stream

A data streameket (továbbiakban adatfolyamokat) úgy tervezték, hogy egyesítsék a webhelyek, alkalmazások stb. tulajdonait. A Universal Analytics esetében ezeknek a tulajdonoknak külön kellett maradniuk, de a Data Streams egyesítik őket, hogy összesítő tulajdont hozzanak létre. Legfeljebb 50 dimenzióval és 50 mérőszámmal, valamint egyetlen tulajdonon belül akár 25 regisztrált felhasználói tulajdonsággal is testreszabhatók. 

Az adatok továbbra is lebonthatók egyedi adatfolyamokra, de ez kiváló képet ad a közönség általános elköteleződéséről. Ez egy holisztikusabb és robusztusabb módja az egyedi felhasználók nyomon követésének a platformok között.

Alapértelmezett események 

Automatikusan gyűjtött események: Az automatikusan gyűjtött eseményeket a globális webhelycímke fogadja (ezt az eseményt nem kell beállítani a háttérben), a platformokkal való alapvető interakciók váltják ki. 

Ajánlott események: Az ajánlott események az adatgyűjtés leggyakoribb forgatókönyveit tükrözik. A vállalkozások többféle specifikus nyomkövetést állíthatnak be, de a Google azt javasolja, hogy webhelyekhez, alkalmazásokhoz, e-kereskedelemhez, oktatáshoz, játékokhoz és még sok máshoz építsenek eseményeket. 

Egyéni események: A saját működésre vonatkozó egyedi események.

Domainek közötti követés

A domainek közötti nyomon követés egy újabb lépés a belső forrásokból származó fogyasztói adatok felé. Ha vállalkozásod több webhely domaint követ nyomon a Google Analytics 4 segítségével, az eszköz belső cookie-kat visz át egyik domainről a másikra, így a követés képes lesz felfogni egy domain között mozgó felhasználót. Ez magába foglalja az olyan műveleteket, mint a YouTube-videók megtekintése, vagy az organikus csatornák, például a közösségi, e-mail és Google Keresés. Sokkal átfogóbb képet ad a látogatók felhasználói útjáról, és óriási szerepet fog játszani a több domaint használó vállalkozások stratégia építésében.

Fontos határidők a Google Analytics 4 átállással kapcsolatban 

  • Végső határidő az átállásra: 2023. június 30. – de ha nem szeretnéd megnehezíteni a következő évedet, idáig semmiképpen ne várj!
  • 2023. július 1-én megszűnik az adatgyűjtés a Universal Analytics tulajdonokban; a GA360 fiókokban 2023. október 1-jén
  • 2023. július 1. után még legalább 6 hónapig elérhetőek lesznek az adatok

Ha segítségre szorulsz a GA4-re való átállásban, keress minket bizalommal! 

Fotó: Stephen Phillips-Hostreviews.hu/ Unsplash

Blog

Egy szuper Facebook konferencián jártunk

Ma már talán nincs olyan vállalkozás, aki nem használja üzleti célokra a Facebookot. Azonban sokan nem profik a tartalomgyártásban vagy a hirdetésekben, de még a marketing szakembereknek is lehet újat mutatni a trükkökkel és  ötletekkel. Ezért is mentünk el a Kreatív Kontroll által szervezett Facebook-minikonferenciára, mivel előadiói listája már önmagában garantálta, hogy hasznos információkat kapunk […]
2018-04-21
Blog

Öt nap közösségi média nélkül

El tudnád képzelni, milyen lenne ha törölnéd magad pár napra a social media csatornáidról? A The Next Web-en jelent meg Inés Casserly írása arról, hogyan változott meg az élete abban az öt napban, amikor törölte a telefonjáról az Instagram, Twitter, Snapchat, Facebook, Pinterest és LinkedIn alkalmazásokat, és erre az időre kijelentkezett minden fiókjából még a […]
2017-10-20
Blog

Merre tart a virtuális valóság?

  A virtuális valóság technológiája eddig elképzelhetetlennek hitt módokon forradalmasíthatja a jövő kommunikációját. A virtuális valóság képes lesz rá, hogy más szemén keresztül tárja elénk a világot, ez a szintű innováció félelmetes, de mégis lenyűgöző. A jövő itt van, és a jövő dicsőséges- bár nem valóságos. Hangzott el mindez nemrég egy Mark Zuckerberggel készült interjúban, […]
2016-10-17
Blog

Megérkeztek az új emojik!

2018-ban újra bővültek az emoji jelek, így már közel 3000 db közül tudunk választani. Az Emoji 11.0-val 157 új jel érkezett meg az Unicode Consortium szerint, így újabb emojikkal fejezhetjük ki a gondolatainkat és érzelmeinket. Újdonság, hogy idén gondoltak a vörös és göndör hajú felhasználókra, illetve a kopasz figurákat is megtaláljuk közöttük. Újabb állatok érkeztek, […]
2018-06-13
Blog

10 legfontosabb tavaszi közösségi média kampány

A március idén kiemelt időszak volt a közösségi média világában: nem csak a nemzetközi nőnaphoz és a húsvéthoz kapcsolódó kampányok, de nagy változást hozó közösségi média hírek is megjelentek. Nézzük végig a legfontosabb kampányokat és híreket, mert a tavasznak még korántsincs vége, sok változást hozhat még a közösségi média világába. Microsoft: #MakeWhatsNext A nemzetközi nőnap alkalmából a […]
2016-04-11
Blog

CREATE VIDEO ADS IN MINUTES WITH GOOGLE'S NEW TOOL

The YouTube Video Builder, which is currently in it’s beta form, has a high accuracy in our current situation. On one hand it offers companies new opportunities to stay in the focus under these changed circumstances as well. On the other hand it makes video ad creation, a usually time-, material- and resource-dependent area, free and available for anybody.
2020-06-16
Blog

6 tanács a közelegő a Black Friday-re - Második rész

A Black Friday és Cyber Monday ajánlatod tűnjön ki a tömegből    Minimalizmus és „Hero Banner”-ek Az ajánlatunknak másodperceken belül szembe kell tűnni, hiszen a vásárlók november közeledtével a diszkont és mínuszjel szimbólumokat keresik. Ha az üzenetünk nem világos és egyenes, akkor a látogatóink könnyedén elhagyják az oldalt a jobban érthető és egyértelmű üzeneteket keresve. […]
2017-11-07
Blog

Hogyan legyen sikeres az Instagram story

Amikor üzleti oldalunkon teszünk közzé Insta story-t ne feledjük, hogy ez teljesen más közösséghez szól, mint a személyes profilunk. A követőkkel való kapcsolat létrehozásának és fenntartásának ez a funkció egy kulcsfontosságú eleme. Tervezzünk előre, és hozzunk létre négy-öt olyan sablont, ami designban tükrözi a márkánkat.
2019-04-09
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Trendek és elemzések a hazai e-commerce szereplőinél 2022-ben
Még több podcast
Rendezvények
A tartalmak 91%-a nem kap SEO forgalmat

Regisztrálok
ÚJ termék: SEO KampányMester

Regisztrálok
6 tanács a közelegő a Black Friday-re - Második rész

Regisztrálok
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital