Menü

Felkészülni, vigyázz, Google Analytics 4 átállás!

by Szlaukó Barbara, április 13, 2023
Vészesen közeledik a webanalitikai feladatok egyik legnagyobbika, a Google Analytics 4-re való átállás határideje. Az átállás az analitikai termékek fejlesztése mellett az egész rendszer cseréjét is jelenti, a megismert fogalmak helyett pedig újak kerülnek előtérbe.

Mi is az a Google Analytics 4?

A Google Analytics 4 (GA4) egy olyan új analitikai rendszer, amit azért hoztak létre, hogy leváltsák a jelenleg használt Universal Analyticset. Az átállás végső dátuma 2023. július 1., a régi Analytics fiókok ezután nem fognak új adatokat gyűjteni. Az évi összehasonlításákhoz és elemzésekhez csak nagyon nehezen és igen hiányosan lehet majd hozzáférni, az ilyen szintű adatveszteség következménye pedig akár 20-30%-os bevételkieséshez és jelentős versenyhátrányhoz vezethet! 

Milyen új, főbb funkciókat tartogat a GA4?

Eszközök közötti vásárlási folyamat

A vásárlási folyamat tanulmányozása a Google Analytics 4-ben teljesen más élményt jelent a felhasználók számára. Az eszközökön keresztüli jelentéskészítési lehetőségekkel sokkal részletesebben tekinthetjük meg a platformok közötti folyamatokat.

AI előrejelzés

A csak a GA4-en elérhető új funkciók egyike a mesterséges intelligencia előrejelzése. Ez áttekinti a célszegmenseket, és megalapozott feltételezéseket tesz a vásárlás, a lemorzsolódás valószínűségéről, sőt, még részleteket is közöl arról, hogy az egyes ügyfélszegmensek milyen potenciális bevételt termelhetnek a vállalkozás számára.

Data stream

A data streameket (továbbiakban adatfolyamokat) úgy tervezték, hogy egyesítsék a webhelyek, alkalmazások stb. tulajdonait. A Universal Analytics esetében ezeknek a tulajdonoknak külön kellett maradniuk, de a Data Streams egyesítik őket, hogy összesítő tulajdont hozzanak létre. Legfeljebb 50 dimenzióval és 50 mérőszámmal, valamint egyetlen tulajdonon belül akár 25 regisztrált felhasználói tulajdonsággal is testreszabhatók. 

Az adatok továbbra is lebonthatók egyedi adatfolyamokra, de ez kiváló képet ad a közönség általános elköteleződéséről. Ez egy holisztikusabb és robusztusabb módja az egyedi felhasználók nyomon követésének a platformok között.

Alapértelmezett események 

Automatikusan gyűjtött események: Az automatikusan gyűjtött eseményeket a globális webhelycímke fogadja (ezt az eseményt nem kell beállítani a háttérben), a platformokkal való alapvető interakciók váltják ki. 

Ajánlott események: Az ajánlott események az adatgyűjtés leggyakoribb forgatókönyveit tükrözik. A vállalkozások többféle specifikus nyomkövetést állíthatnak be, de a Google azt javasolja, hogy webhelyekhez, alkalmazásokhoz, e-kereskedelemhez, oktatáshoz, játékokhoz és még sok máshoz építsenek eseményeket. 

Egyéni események: A saját működésre vonatkozó egyedi események.

Domainek közötti követés

A domainek közötti nyomon követés egy újabb lépés a belső forrásokból származó fogyasztói adatok felé. Ha vállalkozásod több webhely domaint követ nyomon a Google Analytics 4 segítségével, az eszköz belső cookie-kat visz át egyik domainről a másikra, így a követés képes lesz felfogni egy domain között mozgó felhasználót. Ez magába foglalja az olyan műveleteket, mint a YouTube-videók megtekintése, vagy az organikus csatornák, például a közösségi, e-mail és Google Keresés. Sokkal átfogóbb képet ad a látogatók felhasználói útjáról, és óriási szerepet fog játszani a több domaint használó vállalkozások stratégia építésében.

Fontos határidők a Google Analytics 4 átállással kapcsolatban 

  • Végső határidő az átállásra: 2023. június 30. – de ha nem szeretnéd megnehezíteni a következő évedet, idáig semmiképpen ne várj!
  • 2023. július 1-én megszűnik az adatgyűjtés a Universal Analytics tulajdonokban; a GA360 fiókokban 2023. október 1-jén
  • 2023. július 1. után még legalább 6 hónapig elérhetőek lesznek az adatok

Ha segítségre szorulsz a GA4-re való átállásban, keress minket bizalommal! 

Fotó: Stephen Phillips-Hostreviews.hu/ Unsplash

Blog

Hogyan mérd a futárlogisztikai partnered hatékonyságát?

Minden e-kereskedő számára kiemelten fontos tényező, hogy átfogó képet kapjon a futárlogisztikai partner szolgáltatásának milyenségéről, minőségéről. Vajon mit érdemes mérni ilyenkor, mire kell odafigyelni?
2023-01-04
Blog

Instagram: útmutató az analitikához

Az Instagram, mint fotó és videó megosztó platform kétségtelenül a piac legnagyobb közösségi média központja. Két rövid év alatt megduplázta a felhasználói bázisát 800 millióra és 500 millió napi aktív felhasználóra. A statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók ezen a felületen a legelkötelezettebbek. Ez az elköteleződés pedig nem korlátozódik a szponzorált tartalmakra. Mindezek ellenére a […]
2018-04-23
Blog

Törődj többet magaddal: 10 lépés a sikerért

Itt az ideje, hogy elkezdj tenni a saját sikerességedért és karrieredért. Az alábbiakban tíz pontba szedtük a sikerhez vezető út kulcsfontosságú motívumait. Mikor el szeretnél érni valamit, vagy a legjobbat akarod kihozni magadból, az általában nagy elkötelezettséget és energiabefektetést igényel. Ha sikeressé vagy megbízhatóvá akarsz válni a munkahelyeden, vezetőként,  a saját vállalkozásodban, és kreatív a […]
2016-01-19
Blogpost főkép - válságos időkben is kommunikálj! - Eazy Digital
Blog

Ne törj össze – kommunikálj!

A jelenlegi helyzet hatására rengeteg nem várt változás érte és érheti még a jövőben vállalkozásunkat. Ahhoz, hogy ezt az időszakot a lehető legkevesebb veszteséggel vészeljük át, szeretnénk számotokra hasznos tippekkel, javaslatokkal szolgálni.
2020-03-30
Blog

Lájkok fogságában

Az alternatív valóság kifejezés hallatán azonnal a tudományos fikciók jutnak eszünkbe. Létezik egy nagyon hasonló dolog, ami valós, benne élünk, minden nap találkozunk vele. Ez a social media. A közösségi média minden korosztály számára lehetőséget ad, hogy elkerüljék a valóságot és megteremtsék a maguk tökéletes világát. Ezt a tökéletes világot aztán emberek százai, ezrei vagy […]
2017-08-15
Blog

Facebook: változik a hírfolyam algoritmusa

A minőségi tartalmak érvényesülésére helyezi a hangsúlyt a Facebook a hírfolyam algoritmus módosításánál, így olyan cikkek jelennek majd meg, amelyek valóban érdeklik a felhasználókat. Tavaly a Facebook bejelentette, hogy több tartalmat jelentetnek meg a felhasználók hírfolyamában úgy, hogy az a felhasználók számára érdekes anyagokat, és ne kattintásra csábító linkeket tartalmazzon. A hírfolyamban megjelenő posztoknál figyelembe […]
2016-05-09
Blog

Mi kell a modern B2B ügyfeleknek?

A fiatalabb B2B ügyfélkör másképpen viselkedik, mint a korábbi generáció, így haladni kell a korral, hogy ki tudjuk szolgálni az igényeiket. Mi változott a B2B vevők között? Megváltozott az életmód, az információ gyorsabban terjed, tájékozottabbak, tudatosak. A vállalkozóknak emiatt át kell alakítani perspektívájukat. Már nem elég megérteni a terméket és a szolgáltatást, hanem átfogóan ismerni […]
2018-03-19
Blog

Fókuszban az Y generáció: sikeres marketing példák a világból

  Hívhatjuk őket milleniumiaknak, Y generációnak vagy fiatal felnőtteknek.  Azokra az emberekre használjuk ezeket a címkéket, akik 1980 és 2000 között születtek. Ők az a korosztály, akik a technológia rohamos fejlődése alatt születtek, és ez sok szempontból befolyásolja a tevékenységüket, életfelfogásukat és személyiségüket. Ők jelentik a fogyasztói társadalom húzóerejét, hiszen naprakészek az aktuális trendeket illetően, […]
2016-05-17
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Let's talk about sex(shop), baby – erotikus árucikkek az online piactéren
Egészség-sport cikkek kereskedelme - a tavaszi megújulás jegyében
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

Bevételnövekedés a depo.hu-val

A depo.hu neve sokak számára csenghet még ismeretlenül, akik viszont élnek már szolgáltatásainkkal, elégedetten tekinthetnek minden hónapban elért eredményeikre.

Bevételnövekedés a depo.hu-val

A depo.hu neve sokak számára csenghet még ismeretlenül, akik viszont élnek már szolgáltatásainkkal, elégedetten tekinthetnek minden hónapban elért eredményeikre.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató