Menü

Felkészülni, vigyázz, Google Analytics 4 átállás!

by Szlaukó Barbara, április 13, 2023
Vészesen közeledik a webanalitikai feladatok egyik legnagyobbika, a Google Analytics 4-re való átállás határideje. Az átállás az analitikai termékek fejlesztése mellett az egész rendszer cseréjét is jelenti, a megismert fogalmak helyett pedig újak kerülnek előtérbe.

Mi is az a Google Analytics 4?

A Google Analytics 4 (GA4) egy olyan új analitikai rendszer, amit azért hoztak létre, hogy leváltsák a jelenleg használt Universal Analyticset. Az átállás végső dátuma 2023. július 1., a régi Analytics fiókok ezután nem fognak új adatokat gyűjteni. Az évi összehasonlításákhoz és elemzésekhez csak nagyon nehezen és igen hiányosan lehet majd hozzáférni, az ilyen szintű adatveszteség következménye pedig akár 20-30%-os bevételkieséshez és jelentős versenyhátrányhoz vezethet! 

Milyen új, főbb funkciókat tartogat a GA4?

Eszközök közötti vásárlási folyamat

A vásárlási folyamat tanulmányozása a Google Analytics 4-ben teljesen más élményt jelent a felhasználók számára. Az eszközökön keresztüli jelentéskészítési lehetőségekkel sokkal részletesebben tekinthetjük meg a platformok közötti folyamatokat.

AI előrejelzés

A csak a GA4-en elérhető új funkciók egyike a mesterséges intelligencia előrejelzése. Ez áttekinti a célszegmenseket, és megalapozott feltételezéseket tesz a vásárlás, a lemorzsolódás valószínűségéről, sőt, még részleteket is közöl arról, hogy az egyes ügyfélszegmensek milyen potenciális bevételt termelhetnek a vállalkozás számára.

Data stream

A data streameket (továbbiakban adatfolyamokat) úgy tervezték, hogy egyesítsék a webhelyek, alkalmazások stb. tulajdonait. A Universal Analytics esetében ezeknek a tulajdonoknak külön kellett maradniuk, de a Data Streams egyesítik őket, hogy összesítő tulajdont hozzanak létre. Legfeljebb 50 dimenzióval és 50 mérőszámmal, valamint egyetlen tulajdonon belül akár 25 regisztrált felhasználói tulajdonsággal is testreszabhatók. 

Az adatok továbbra is lebonthatók egyedi adatfolyamokra, de ez kiváló képet ad a közönség általános elköteleződéséről. Ez egy holisztikusabb és robusztusabb módja az egyedi felhasználók nyomon követésének a platformok között.

Alapértelmezett események 

Automatikusan gyűjtött események: Az automatikusan gyűjtött eseményeket a globális webhelycímke fogadja (ezt az eseményt nem kell beállítani a háttérben), a platformokkal való alapvető interakciók váltják ki. 

Ajánlott események: Az ajánlott események az adatgyűjtés leggyakoribb forgatókönyveit tükrözik. A vállalkozások többféle specifikus nyomkövetést állíthatnak be, de a Google azt javasolja, hogy webhelyekhez, alkalmazásokhoz, e-kereskedelemhez, oktatáshoz, játékokhoz és még sok máshoz építsenek eseményeket. 

Egyéni események: A saját működésre vonatkozó egyedi események.

Domainek közötti követés

A domainek közötti nyomon követés egy újabb lépés a belső forrásokból származó fogyasztói adatok felé. Ha vállalkozásod több webhely domaint követ nyomon a Google Analytics 4 segítségével, az eszköz belső cookie-kat visz át egyik domainről a másikra, így a követés képes lesz felfogni egy domain között mozgó felhasználót. Ez magába foglalja az olyan műveleteket, mint a YouTube-videók megtekintése, vagy az organikus csatornák, például a közösségi, e-mail és Google Keresés. Sokkal átfogóbb képet ad a látogatók felhasználói útjáról, és óriási szerepet fog játszani a több domaint használó vállalkozások stratégia építésében.

Fontos határidők a Google Analytics 4 átállással kapcsolatban 

  • Végső határidő az átállásra: 2023. június 30. – de ha nem szeretnéd megnehezíteni a következő évedet, idáig semmiképpen ne várj!
  • 2023. július 1-én megszűnik az adatgyűjtés a Universal Analytics tulajdonokban; a GA360 fiókokban 2023. október 1-jén
  • 2023. július 1. után még legalább 6 hónapig elérhetőek lesznek az adatok

Ha segítségre szorulsz a GA4-re való átállásban, keress minket bizalommal! 

Fotó: Stephen Phillips-Hostreviews.hu/ Unsplash

Blog

Problémás vevőből hűséges vásárló? Lehetséges! 

Webshop tulajdonosként talán te is belefutottál már egy-egy problémás ügyfélbe. A sok kellemetlenség ellenére azonban érdemes odafigyelned rá, mert akár még törzsvásárlót is faraghatsz belőle!
2023-03-13
Blog

Ezt a 2 hibát ne kövesd el a Facebookon!

A Facebook hihetetlen lehetőség az üzleti oldalak számára, hiszen több ezer potenciális ügyfelet lehet találni fenn az oldalon. Ahhoz azonban, hogy sikereket érj el az oldalon, érdemes néhány dolgot figyelembe venni. Mutatunk két gyakori hibát, amit érdemes elkerülni. 1, hiba: Gyors hívás kérése Nagyon gyakran alkalmazzák a Facebook oldalak a gyors hívás kérését a felhasználóktól, […]
2018-05-08
Blog

Arcokat teremt a mesterséges intelligencia

Valóságosnak tűnő, de nem létező emberek arcképeit hozza létre mesterséges intelligencia a Nvidia projektjében. Mit jelent ez? Az egész projektről árulkodik már a This Person Does Not Exist nevet viselő oldal, ahol minden megnyitásnál más és más emberek arcképeivel találkozhatunk. A különlegesség az, hogy itt a weboldalon bizony nem létező férfiak és nők profilképeit találjuk. […]
2019-02-27
Blog

Szeretlek – mondta a márka.

Prológus Képzeljünk el egy fiktív vállalatot, amely egy tetszőleges szolgáltatást értékesít. A stratégiája az alábbi: négyszáz ügyfélből 399-nek ingyen szolgáltat, egynek pénzért. Lehet-e nyereséges egy ilyen cég? A válasz az, hogy lehet. A példa valójában nem fiktív, hanem egy világcég üzleti modellje. Ez a vállalat a Facebook, a világ kilencedik legértékesebb márkája volt 2017-ben. Tőzsdei […]
2018-07-16
Blog

Van időd – fektess energiát közösségi oldalaidba! - I.

A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót.
2020-04-19
Blog

Top 10 felkapott, trendi termék 2023-ban

Minden évnek megvannak a maga sztártermékei, amelyek iránt kiugróan megnő a kereslet. Azt persze fontos leszögeznünk, hogy természetesen ez nem azt jelenti, hogy a teljes termékpalettádat az aktuálisan felkapott termékek köré kell építened, azonban érdemes végiggondolnod, hogy melyikkel tudnád kiegészíteni.
2023-02-08
Blog

Egy szuper Facebook konferencián jártunk

Ma már talán nincs olyan vállalkozás, aki nem használja üzleti célokra a Facebookot. Azonban sokan nem profik a tartalomgyártásban vagy a hirdetésekben, de még a marketing szakembereknek is lehet újat mutatni a trükkökkel és  ötletekkel. Ezért is mentünk el a Kreatív Kontroll által szervezett Facebook-minikonferenciára, mivel előadiói listája már önmagában garantálta, hogy hasznos információkat kapunk […]
2018-04-21
Blog

Színpszichológia az online marketingben

A vizuális marketingben nagy szerepe van a színeknek. De hogyan válasszuk ki a jó színt a tartalmunkhoz? Miért fontos ez az olvasónak és a megosztónak is? Az emberek több mint 90%-a a vizuális ingerek alapján hoz döntést, így nem meglepő, mekkora szerepe van a színeknek a közösségi média marketingben. A jó vizuális inger bevonja a […]
2016-02-05
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató